HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat.😊👍
    3.7 i. De som stod på Mala kanskje?
    Hadde vært morsomt å sammenligne med mine 3.7 og hørt om det er mye forskjell.
    Det er gjort endringer i delefilteret ellers er de like.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God unnskyldning for ikke å ha satt sammen badstuen det der 😄 Gratulerer!
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Godt noen holder flyten i karusellen, grattis med fjøler :)

    mvh
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Grattis, HCS. Så skikkelig bra ut! Blir spennende å høre erfaringer ifm bytte av effektkilder.

    -J-
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Akkurat.😊👍
    3.7 i. De som stod på Mala kanskje?
    Hadde vært morsomt å sammenligne med mine 3.7 og hørt om det er mye forskjell.
    Det er gjort endringer i delefilteret ellers er de like.
    Ja, Mala sine. Skal bytte terminal til høyttaler-tilkobling, sette på en fra Cardas. Jern er ikke optimalt. Ja, vanskelig å se hva forskjell er, som du sier er nok noe i delefilter. Vi får høre litt når livet normaliseres, hadde vært trivelig :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God unnskyldning for ikke å ha satt sammen badstuen det der 😄 Gratulerer!
    Men hadde nok trengt badstu mer. Lat som en er så slapp jeg. Skal skjerpe meg.. "Gå to mauren du late og bli vis...".. Hmm.. Lite maur her.. :ROFLMAO:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis, HCS. Så skikkelig bra ut! Blir spennende å høre erfaringer ifm bytte av effektkilder.

    -J-
    Tusen takk jorwed. Ja, det er jeg og spent på. Skal teste litt ulike alternativer. At Maggie responderer godt på krefter har jeg fått merke... :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hatt forkjærlighet for fjøler i snart 40 år, så noe må det være. 3.7i burde ikke spelle så pessgæli, spesielt med tanke på forsterker i som kommer etterhvert.

    /Ruby😊
    Ja, tror det kan bli greit. Uansett, jeg koser meg allerede...
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Litt trening ellers og. Bært opp trappa. Litt frustrerende med tanke på at det kanskje skal bæres ned om et år eller to.

    Vis vedlegget 692088

    Såklart er det tyngste gjenstand som skal ut først.. Inntrykk så langt er at musikken blir sivilisert, litt for pent på noe, og litt imponator størrelse, på alt. Men jeg liker det, bassen er hurtig, svært hurtig. Mellomtone omsluttende, og diskant er bare "riktig".. Hva gjorde at jeg gjorde dette grepet? Først har jeg bare hatt positive møter med disse fjølene. Hver gang har jeg tenkt at "dette liker jeg"... Så hvorfor ikke prøve, det er jo en hobby til glede. Forcde fleste av oss :)
    Grattis med maggis...mine 3.7 var også i sølv med sort stoff samt avstivning fra Mysound. Kom aldri helt i mål med 3.7, som du skrev fantastisk hurtig og detaljert bass med nydelig diskant, men enkelte ganger låt det for tamt. Prøvde også ut egne DWM bass panel som ga litt mer fylde og headroom, dog ikke nok. Så i mitt oppsett hadde bass tårn/sub i tillegg definitivt vært veien å gå....:cool:

    IMG_3066.JPG
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.027
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Grattis HCS, du holder tempo oppe, føler meg nesten parkert her jeg sitter. Var det 3.6 jeg kjøpte av deg for noen år siden....? Eller var det også 3.7? Husker ikke helt, men nydelige var de. Hadde vel Mysound stands de også Om jeg ikke husker feil.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med røslige saker, min gode mann😊. Det låt godt, det jeg hørte hos Blues.

    Så LM og rør ut? Helt ny vei, spennende valg! :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med maggis...mine 3.7 var også i sølv med sort stoff samt avstivning fra Mysound. Kom aldri helt i mål med 3.7, som du skrev fantastisk hurtig og detaljert bass med nydelig diskant, men enkelte ganger låt det for tamt. Prøvde også ut egne DWM bass panel som ga litt mer fylde og headroom, dog ikke nok. Så i mitt oppsett hadde bass tårn/sub i tillegg definitivt vært veien å gå....:cool:

    Vis vedlegget 692182
    Du trenger ikke de ampene der så de kan du gi bort til meg :). Men ja, skjønner det du sier. Magnepan må være en av de minst truende høyttalere som finnes der ute. Det de gjør rett, gjør de ekstremt bra. Og bass, må en ha..
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis HCS, du holder tempo oppe, føler meg nesten parkert her jeg sitter. Var det 3.6 jeg kjøpte av deg for noen år siden....? Eller var det også 3.7? Husker ikke helt, men nydelige var de. Hadde vel Mysound stands de også Om jeg ikke husker feil.
    Det var 3.6, de var gode de med. Mysound hadde de ja. Parkert er du på ingen måte, tipper du har større tempo på ting enn meg :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med røslige saker, min gode mann😊. Det låt godt, det jeg hørte hos Blues.

    Så LM og rør ut? Helt ny vei, spennende valg! :)
    Greit å late som en er litt progressiv.. Men en ting skal sies, det er deilig med et anlegg som ikke støyer på noen måte.. Det har jeg opplevd nok.. Og tusen takk, tror det blir helt greit for an old git like me:LOL:
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med nye høyttalere!

    Har du forsøkt å sette diskanbåndet innover? Hos meg fungerte det best, men jeg hadde 0.7 og mindre rom.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer!

    Noe av det mest spennende som er.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med nye høyttalere!

    Har du forsøkt å sette diskanbåndet innover? Hos meg fungerte det best, men jeg hadde 0.7 og mindre rom.
    Nei, skal teste. Pinpoint kontra størrelse, ikke noe lett valg. Men det er forsåvidt enkelt å teste litt. And thanks Mr Griff :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer!

    Noe av det mest spennende som er.
    Tusen takk Fosse. Er liksom litt gutsy å teste noe helt annet enn det en mener å ha likt :). Likt deg liker jeg å ha et lite lager så en kan alternere litt på innen ulike hobbyer. Til uka skal jeg hente et par Snell Q, akdri hørt bikkja slik gjengitt, så mer å glede seg til,takknemlig.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Du trenger ikke de ampene der så de kan du gi bort til meg :). Men ja, skjønner det du sier. Magnepan må være en av de minst truende høyttalere som finnes der ute. Det de gjør rett, gjør de ekstremt bra. Og bass, må en ha..
    Hehe, de blokkene er episke og hellige! :p
    Husker jeg testa maggisene med Audio Valve Challenger og syntes det ble for lite power. Synd æ aldri fikk testa med klasse D, tenker gode AB/D konstruksjoner som dobler og helst tripler watten fra 8,4 og ned i 2 ohm er kanskje det som fungerer optimalt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, de blokkene er episke og hellige! :p
    Husker jeg testa maggisene med Audio Valve Challenger og syntes det ble for lite power. Synd æ aldri fikk testa med klasse D, tenker gode AB/D konstruksjoner som dobler og helst tripler watten fra 8,4 og ned i 2 ohm er kanskje det som fungerer optimalt.
    Ja, my thoughts too. Foreløpig holder 2x350 w i 8 ohm i AB for min del. Men teste mer. Og klasse D. Etterhvert skal bla Vera retestes, er åpen for å bli overrasket :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, my thoughts too. Foreløpig holder 2x350 w i 8 ohm i AB for min del. Men teste mer. Og klasse D. Etterhvert skal bla Vera retestes, er åpen for å bli overrasket :)
    Vera tror jeg vil funke veldig bra på store Maggier.

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.136
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Grattis - talere jeg virkelig har sansen for de Maggiene. Krever jo mye kraft, men med Rotel er du nok vel forspent.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.703
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Stilige, grattis!
    Husker fadern likte 1.6QR her hjemme, spesielt på kor.
    Tror det kan funke bra på loftet ditt, selv om jeg fortsatt er betatt av de EMSgreiene 😁👍
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, skal teste. Pinpoint kontra størrelse, ikke noe lett valg. Men det er forsåvidt enkelt å teste litt. And thanks Mr Griff :)
    Jeg har sikkert sagt dette før og det er en frivillig sak.😊
    Hvis du ønsker høyttalere med stor lyd og bredt panorama kjøper du Magnepan.
    Hvis du vil ha maks pin-pointing, så velger du noe annet.
    De som prioriterer det første, fortsetter med Maggies og diskantbånd ut. De andre spiller med diskant inn, og så selger de dem etter en stund, og kjøper noe annet. 🥴
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn