HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En skjønner jo at noe har skjedd når Dragen helt uoppfordret kjøper slike remedier til meg, helt uoppfordret.. :cool:.. Er det noe galt med "spring-look 2022 ala Gollum"?? :ROFLMAO:..

20220310_003411_1647182401548.jpg

Uansett, nå skal det testes litt. Mine trofaste Kimber 12TC må vike for en tysker.. Tviler på hårveksten stimuleres i nevneverdig grad, men hvem vet.. ;)

20220313_141317_1647177545632.jpg

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.688
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Interessant å høre om lyden ble bedre med andre kabler. Har et par med ht-kabler også som du kan få låne og teste, men vet ikke om de er lange nok. Hvor lange må de være? :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.064
    In-Akustik Referenze LS-404 lautsprecherkabel er en av få høyttalerkabler ut over hva jeg har i besittelse selv som pirrer nysgjerrigheten.
    Jeg liker den konseptuelle tankegangen deres ad oppbygning av gode kabler. Så nå er jeg spent HCS.
    Snakker vi A-klang/lydfaktor eller "ganz unten"?

• Liker

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.976
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kan trøste deg med at det faktisk er veldig deilig å ha millimeterlengde på håret. Ofrer aldri mer en tanke på hvordan man ser ut på hodet :D Luesveis , medvind, motvind osv. er en saga blott.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja @Powerpoint og @Zulu ,jeg er spent. Generelt er jeg pragmatisk ifht slike skifter, men skal gi det et par dager før jeg bytter tilbake. Skal skrive ned noen linjer, selvom jeg er litt usikker på om jeg er kompetent til å mene så mye :)... Litt bena på jorda så går det bra..

FB_IMG_1646715318414.jpg

Hadde besøk i dag. Veldig hyggelig. Han har en Breuer platespiller. Må innrømme at jeg synes den er lekker..

20220313_151506.jpg

Formålet med å komme hit.. Vel, da har jeg et par monoblokker til.. EL34 basert, i mine ører det røret som gjør det bra på det meste hvor andre rør gjerne er mer spisset til en nisje. Uten at det er en regel. Og disse er mine... I give you Thor...

20220313_141219.jpg

Thor TPA 30. Tror det kan bli et hyggelig bekjentskap :)

666

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Antall liker
    6.275
    Torget vurderinger
    14
    Genialt, El 34, et fantastisk rør til forsterkere.
    Men 80 watt, det var da voldsomt.

P

parafinoksen

Gjest
    Ja @Powerpoint og @Zulu ,jeg er spent. Generelt er jeg pragmatisk ifht slike skifter, men skal gi det et par dager før jeg bytter tilbake. Skal skrive ned noen linjer, selvom jeg er litt usikker på om jeg er kompetent til å mene så mye :)... Litt bena på jorda så går det bra..

Vis vedlegget 800222

Hadde besøk i dag. Veldig hyggelig. Han har en Breuer platespiller. Må innrømme at jeg synes den er lekker..

Vis vedlegget 800223

Formålet med å komme hit.. Vel, da har jeg et par monoblokker til.. EL34 basert, i mine ører det røret som gjør det bra på det meste hvor andre rør gjerne er mer spisset til en nisje. Uten at det er en regel. Og disse er mine... I give you Thor...

Vis vedlegget 800241

Thor TPA 30. Tror det kan bli et hyggelig bekjentskap :)
    Rørbaserte robotstøvsugere. Da begynner det å bli spesielt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg hentet en thor audio ta-1000 mk2 preamp til norge i sin tid, det var første thor audio-komponent i landet.
    hadde den et par år før jeg solgte til vermin, og han likte den såpass godt at han hentet et par tpa-30 mk2 monoblokker fra usa.
    det er disse du har nå, etter at de har tatt seg en liten tur rundt i landet.
    min preamp har også skiftet hender noen ganger siden den var hos vermin.
    gode komponenter.
    at hifigærninger sender ting videre betyr ikke at de er dårlige.
    tror det det finnes en håndfull andre thor audio produkter her til lands nå, men det er uansett temmelig eksotiske saker, både her og internasjonalt.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Din gamle pre er nå hos han som solgte meg TPA 30. Selv har han gått til innkjøp av TPA 60, som jeg tviler på at det finnes mer en ett sett av i landet @rama . Så ja, sjeldne greier. Men lyden er visstnok veldig bra, og det gleder jeg meg til finne ut.

Resized_20220216_174438.jpg

TPA 60... Litt usikker på det pleksiglasset og blåfarge, m det er sikkert noe en kan venne seg til.. Smak kan en ikke diskutere, det kan fort bli litt misforstått...

FB_IMG_1647235960417.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes de Thor-ampene er skikkelig eye-candy! Bør gi mye eierglede……..i hvert fall for en stund 😊 Slitan!
    Takk for vidsyn blant menn som aller helst vil ha en rektangulær boks lagd av barnehender i Kina :). Og så er det en deilig følelse å bare kunne kjøpe en lykkepille, ihvertfall når en allerede koser seg med den lyden en har :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.929
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med tøffe monoblokker, spennende når folk går på egne stier 👌🏻

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med unike monoblokker. Artig å se hva du klarer å lete frem av sjeldenheter.
    Jeg har nok alltid likt greier som ikke står i de tusen hjem. Dac tror jeg ikke det finnes flere av i landet, pre er det neppe noen særlig operative igjen av, monoblokker tja et par sett, subbene har jeg lagd selv... Myfi får litt mer tyngde :).. Mye av dette gamle er bra greier, men det må serves. Thor TPA30 kostet rundt 100k for 15 år siden. Inflasjonsjustert er det en vill pris som idag kan plukkes opp for levelig sum. For en forsterker er ytelsen like god som nyere ting og iallefall når det gjelder rørforsterkere kontra diverse Kina amper av idag som Primaluna, Cayin eller LM Audio er min påstand.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel, tror jeg skal betale evt restskatt med glede i år. Ikke nok med at jeg nå har status som "fri-kort-innehaver", neste uke er jeg bevilget fjorten dager på A-hus for operasjon :). Spent, men det hører med.

Noen har en såkalt "bombe-hund". Ulven her jeg bryr seg en "rats ass" om som dukker opp. Bare han får kløe og litt kos.. Igår forsøkte han å komme seg opp i fanget, det ble litt heftig.. Men det dukker opp pakker og noen sendes..

20220317_100921_1647508614231.jpg

Kabel test går imot slutten. Og har gjort meg noen inntrykk. Slik det høres ut for meg.. Har ikke tatt for mye medisin mens jeg har testet.. :cool:

FB_IMG_1647257375443.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny runde altså, krysser fingrene for det fører med seg noe bra for kroppen.

Sitter bare å venter på nytt opphold jeg også, men ser ut til at jeg skal til innlandet sykehus avdeling hakke peil..

Gøy med pakker da, i vertfall synes jeg det. Hvordan er det med besøk før du skal på opphold? Skulle gjerne få henta de platene vettu..

Har du ordna deg med musikk på øret da! Litt sånn intravenøse toner er jo sikkert greit å ha på plass.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    To uker på Ahus for operasjon 😳 Virkelig tøffe tak du gjennomgår for tiden, HC! Heldigvis forgår ikke ukrutt så lett, og du har vært ute en vinterdag før. Masse lykke til med operasjonen i neste uke!

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.041
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kjør på @HCS. Det blir bra å bli ferdig med, uansett! Og vi har jo en intensjonsavtale i juni! ;)

Veldig spennende monoblokker du har skaffet deg. Gratulerer! Gleder meg til å høre.

• Love

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Krysser fingre - og ønsker deg virkelig lykke til.

Jeg har jo også en "tilgodelapp" på Biri-besøk som vi får se på mulighetene for innløsing av - når tælen har gått i bakken ;)

• Love

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.929
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Lykke fil HC, jeg har fortsatt troen på at dette går bra 👊🏻

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.545
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig og beundringsverdig at du klarer å holde deg i aktivitet her på sentralen mens du gjennomgår slike belastninger.
    Du er også heldig som har en god ektefelle og hund. 🙂
    Håper behandlingen din blir vellykket uten ytterligere komplikasjoner, og at du slipper å ligge på sykehuset så lenge. Lykke til med operasjonen og god bedring.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.880
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Viktig å sørge for at posten har noe å gjøre :D
    Lykke til med Ahus-oppholdet, de har mange veldig dyktige kirurger og utrolig flinke/omsorgsfulle sykepleiere. Du får gi et hint om ønsker audiofilt besøk på Ahus, jeg og flere til bor jo bare et par steinkast unna.

Sist redigert:
    • Love

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.976
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nå virker det som de herjer fælt med deg for tiden, men noen ganger er det hva som må til. Lykke til med operasjonen og friskmeldingen !

• Love

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Et døgn på sykehuset i Norge +sykepenger m.m koster det samme som et fett hifi oppsett omtrent, så da er det rimelig å tro at de har trua på at dette går veien siden de tross alt lar deg være der i 14 dager👌😉 blir nok godt å bli ferdig med driten så du kan komme igang med normal hverdag igjen 😊 lykke til! 🎶

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.064
    Au, 14 dager på A-hus :oops:
    Det er godt å høre at du tar det såpass med humør HCS, og ikke minst deler med oss her på HFS.
    Jeg ser forberedelsene til oppholdet på A-hus gjøres med omhu, og det faktum at fruen står 100% bak deg hjelper nok godt på.
    Vi har en avtale når du får igjen form og pust :cool:
    Tvi, tvi og hell og lykke med operasjon og rekonvalesensen (y)

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn