HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi venter spent på utfyllende inntrykk HC! OG gjerne flere bilder:)

mvh
    Ja, bilder kommer kwil. Må bare finne utav hvordan jeg vil ha den stående i racket. Og det er tungt å flytte rundt på den selv... :cool:

Har idag tenkt litt på dette med "oppgraderings-spøkelset" som nok er en syke flere lider av her inne. Selv har jeg til tider vært tungt rammet. Når en så ser ting i retrospektiv så ser jeg og at jeg kanskje ikke alltid har oppgradert, snarere forsøkt en sideveis forflyttning. At det er lærerikt er helt greit, men det gjelder å være ærlig med seg selv.. Det er ikke gull alt som glimrer...

hctråd47.jpg

Overnevnte erfaring kan også skje. Hva inntreffer når en så da er happy, og kjenner ro. Og det er det jeg kjenner nå. Det er ting en kan endre på , men det er ikke noe jeg må ha ordnet med en gang. I nov kommer f5 turbo i monoblokk utførelse hit og. Det blir da en reserve amp. Så det jeg trenger nå er en god pre, men har ingen hast.

Så den siste tiden har jeg handlet masse musikk. Og langt der inne innrømmer jeg for meg selv at kanskje jeg skulle lagt skivene på disk. Dette slik at de er lettere å finne. Har mer en en gang mens jeg har sortert funnet skiver jeg liker godt, men som jeg ikke husket jeg hadde... 8).. Litt flaut, men så er det nok riktig som bildet under også sier...

hctråd49.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.247
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Oyoyoy! Gratulerer med en fantastisk flott forsterker! :cool: Rør er viktig å ha i hus nå når vinteren kommer :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    997
    Hei HCS
    Hadde RBN og kwil på kaffebesøk i går kveld.
    Kokosboller og rocknroll ble det.
    kwil synes nok at jeg var litt basskåt mht til innstilling på RELen.
    Det var ikke verre enn at han flira av det.
    Lett at det tar av litt med slikt som dette:
    Hallo Bluesbreaker.
    Siden du tilsynelatende ikke har egen tråd, får vi tjuvlåne litt her og der! Så tar sjansen på en liten tilbakemelding her nå. ø

Først og fremst takker så mye for gjestfriheten, det var kjærkomment med kaffe/ kake etter en lang dag; først med nsb og deretter biltur (alt UTEN kaffe). OG ikke minst var både vert og reisefølge av den joviale, rolige og hyggelige sorten.

Som vanlig ved slike turer, var det moro å høre en annens tilnærming til lydreproduksjon. Få vite litt om bakgrunnen for valgene, prioriteringene og vektleggingen av ulike aspekter ved det galskapen. Hos deg var det helt åpenbart "musikken" som sto i høysetet- lite audiofilt pling-plong ble spilt der i gården (som noen av oss andre kan komme til å dra til med). Verten er tydelig vel bevandret i ulike musikk av både nyere og eldre dato, mao musikkinteressert. Her var det ikke snakk og "vinylsamler" med fokus på samling/labeler/pressinger/- you name it, vinylen var der- fordi den inneholdt spor med musikken man ville høre!

OG nettopp musikk var det jeg ble sittende å høre på- Ikke lyttende særlig etter hverken det ene eller det andre, være seg imponatorfakter eller event. mangler. JO da, frittalende som man er-tok det ikke mange sekundene før det ble ytret ønske nedjustert subnivå. Kunne sikkert bli i overkant mye gnåling om bassnivået denne kvelden- MEN jeg tipper du IKKE føler deg i mål med å ratte på denne enda......(velkommen i sub-klubben, har skrudd i årevis her- først NÅ synes jeg å være i nærheten av hva rom/ system kan prestere). Henger meg nok litt på det HCS sier, har også erfaring for at det hele ble enklere med TO kontra EN sub.

Jeg var spent på hvordan vinylriggen ville spille. Denne har jeg hørt før OG jeg hadde en forutanelse om at arm/ pu-komboen kunne bli i overkant anemisk/ klinisk lydene. VEL, det var den IMO IKKE i ditt system. Dette virket tonalt velbalansert OG det hele svelget alle typer innspillinger med glans.

SKAL jeg være lyttekritisk etter en slik seanse (høyst tvilsomt egentlig med tanke på validitet og nytteverdi), er bassjustering i overkant mye nevnt- sikkert har jeg hørt systemer med bedre dybdeperspektiv og med større holografiske egenskaper også. Ytterligere dramatiske dynamiske utsving likeså, men kanskje mest kunne jeg vel tenkt meg en anelse mere utstrakt toppdivisjon, litt mere "sprut", "luft", overtonestrukturer og utklinging. KANSKJE ble det litt for "tørt" ift. MIN preferanse, men igjen- det kan utmerket godt være MEG......

Som sagt, et hyggelig bekjentskap både med vert og anlegg. Skikkelig moro bare å bli spillende musikk, også BRA musikk med mere middelmådig lyd ble artig å høre på. Forbauset over hva disse små Maggiene kan prestere. Systemet elles består jo av svært gode komponenter, vi spilte vinyl (selvf. må vite) CD- ble snurret en runde først , men ikke nok til at jeg fikk dannet meg noe inntrykk av det digitale. Nei da, Maggiene er ikke verdensmestre, de HAR begrensninger, noen horn er de def. ikke:) (for dersom sverger til slikt) imidlertid synes verten å ha funnet SIN vei, slik HAN vil ha det- og akkurat det må da være essensielt? Musikklytting er en subjektivt, man preferer ulikt OG hører kanskje for alt jeg vet ulikt. Selv kunne jeg gjerne spilt musikk lengre her jeg, ble artig å høre gamle helter UTEN å få gnagsår i øra.......
    Takk for meg!

Et absolutt pre. ved besøket, var vertens tips til aktuelle tilkomster i platebunken; Discogs- here I come!

mvh
    Kwil

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oyoyoy! Gratulerer med en fantastisk flott forsterker! :cool: Rør er viktig å ha i hus nå når vinteren kommer :)

Takk for det Spissoy :). Noe av greia med å skaffe seg rørforsterkere er jo tuberolling. Våre forsterkere har vel felles at de bruker 6SN7 rør ? Jeg har kjøpt en liten kolleksjon av disse, samt noen rør til psu. Kjekt å ha og teste ut. mange skriver jo litt om hvilke rør som er bra, men enste måten å finne ut dette på er å teste selv tenker jeg.

Til psu er disse på vei:

hctråd60.jpg

JAN CAHG

6SN7 varianter som er på vei inn er disse:

hctråd61.jpg

GE 6SN7 GT ifra 50 - tallet.

hctråd64.jpg

6SN7 GTB Sylvania

Og tilslutt

hctråd63.jpg

RCA Victor.

Spent på hvordan disse vil egne seg. Det sitter noen helt greie EH rør der nå, men vil gjerne få ut mer av potensiale i ampen. :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.247
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15

Takk for det Spissoy :). Noe av greia med å skaffe seg rørforsterkere er jo tuberolling. Våre forsterkere har vel felles at de bruker 6SN7 rør ? Jeg har kjøpt en liten kolleksjon av disse, samt noen rør til psu. Kjekt å ha og teste ut. mange skriver jo litt om hvilke rør som er bra, men enste måten å finne ut dette på er å teste selv tenker jeg.

Til psu er disse på vei:

JAN CAHG

Spent på hvordan disse vil egne seg. Det sitter noen helt greie EH rør der nå, men vil gjerne få ut mer av potensiale i ampen. :)
    Spennende! Stemmer det at jeg også har 1 stk 6SN7 rør i vær blokk :) Har også 2 stk 6SN7 i pre-ampen.

Jeg har Shu Guang 6SN7 rør på alle mine.

Kom gjerne med anbefalinger når du har fått gjort noe, er interessert i å teste litt ettervert! Tenker å teste Psvane sine selv :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Til psu er disse på vei:

JAN CAHG

Spennende! Stemmer det at jeg også har 1 stk 6SN7 rør i vær blokk :) Har også 2 stk 6SN7 i pre-ampen.

Kom gjerne med anbefalinger når du har fått gjort noe, er interessert i å teste litt ettervert! Tenker å teste Psvane sine selv :)

Skal ikke si noe stygt om Kina rør siden jeg skal ha to nye , men jeg innbiller meg at de gamle NOS rørene fortsatt ligger ett hestehode foran Psvane rørene. Det som er bra med psvane er at de er forholdsvis billige virker det som og jeg innbiller meg at de er gode på lav mikrofoni og holdbarhet.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Foreløpig får jeg bare unnskylde at vi stjeler spalteplass her,- Kwil og jeg!
    Håper jeg får lov til å kommentere innlegget (#1244) litt senere (?)
    Uansett er det ikke så mye å kommentere, for det er i det store og hele sannheta det kwil sier!
    Takk for hyggelig innlegg fra Kwil med bemerkninger man kjenner seg godt igjen i !:)

(Snart din tur nå HCS:cool:)
    Mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Foreløpig får jeg bare unnskylde at vi stjeler spalteplass her,- Kwil og jeg!
    Håper jeg får lov til å kommentere innlegget (#1244) litt senere (?)
    Uansett er det ikke så mye å kommentere, for det er i det store og hele sannheta det kwil sier!
    Takk for hyggelig innlegg fra Kwil med bemerkninger man kjenner seg godt igjen i !:)

(Snart din tur nå HCS:cool:)
    Mvh
    Bare å slenge seg på og skrive her, takhøyden er stor.. ( Eksempel på takhøyde ser du under :rolleyes:..)

Siden kwil skriver noe om at det ikke er horn hos deg, kommer du til å vræle og ynke deg når du skal få høre litt sauerkraut musikk her..Håper bare jeg får vinyl snurra opp og står. Ser dårlig ut enda... :(

hctråd44.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.247
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15

Til psu er disse på vei:

JAN CAHG

Skal ikke si noe stygt om Kina rør siden jeg skal ha to nye , men jeg innbiller meg at de gamle NOS rørene fortsatt ligger ett hestehode foran Psvane rørene. Det som er bra med psvane er at de er forholdsvis billige virker det som og jeg innbiller meg at de er gode på lav mikrofoni og holdbarhet.
    Jeg skal ikke si hva som er best, for jeg har kun erfaring med Psvane sine WE-212 rør, som er unike i så måte, men ellers har jeg liten erfaring med forskjellige rør, utenom med 12au7, der jeg har testet, og eier en god del forskjellige par :) (til bruk i LM Audio DAC)

Når jeg leter etter NOS rør så er jeg alltid litt skeptisk til om de er ekte eller ikke :confused: Er jo også fryktelig dyre mange av de!

Men spennende forsterker du har fått deg, husker jeg så på den når den lå ute for salg (mener den gjorde det for en stund tilbake? )
    Blir gøy med stemningsbilder ! ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da har jeg begynt jakten etter et rack. Tre, maks 4 etasjer. Helst uten glass og solid. Må bytte ut mitt da forsterkeren blir for varm i det. Om noen har noe å bytte kan jo det være spennende også.. Vi får se..

Og i tidsånden av idag kommer bildet under.. :cool:

hctråd88.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Venter i spenning på bilder (og tekst) når godsakene hviler i racket....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.262
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hjemme igjen etter å ha vært i Gøteborg. Lå over på Quality Hotell ved avkjøring 77 og det var en god opplevelse. Før har jeg dratt rett ned og opp. Og det blir mye kjøring. Sikkert lurt å være uthvilt også, når the Emperor skal i hus.

Vis vedlegget 276276
    Gratulere så mye med "svenskehandel" HC;)
    En real koffert du har baki der ser je, dette kan bli meget artig å kunne lytte til ved senere anledning:D
    Litt bilder av "dyret" kommer vel, bare du har fått den på plass, som i seg selv kan være en utfordring??

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det gismo. Og det ble visst enda mer av svenskehandel for min del. Nå har jeg gjort avtale med cash her inne for kjøp av rack. Mitt eget er nok tungsolgt da det fordrer en mancave og ikke noe minimaltisk kott. Når nytt rack er på plass blir det bilder og stas. Gleder meg til å koble alt i hop, og la det står. Hadde kink etter forrige runde med forsterker-bæring..

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.262
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for det gismo. Og det ble visst enda mer av svenskehandel for min del. Nå har jeg gjort avtale med cash her inne for kjøp av rack. Mitt eget er nok tungsolgt da det fordrer en mancave og ikke noe minimaltisk kott. Når nytt rack er på plass blir det bilder og stas. Gleder meg til å koble alt i hop, og la det står. Hadde kink etter forrige runde med forsterker-bæring..
    Hehe...se der ja, bare å ta med seg cash å hive seg avgarde da :cool:

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo
    Hehe...Må jo ha et oppegående rack til inkvisisjonen dukker opp den 20.. Forsterker på gulvet på egne plater for å få luft. Det blir et slikt, hvor jeg kan justere antall hyller etter behov.

radiussolo.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.262
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Hehe...Må jo ha et oppegående rack til inkvisisjonen dukker opp den 20.. Forsterker på gulvet på egne plater for å få luft. Det blir et slikt, hvor jeg kan justere antall hyller etter behov.

Vis vedlegget 278259
    Ok, så ampen havner på gulvet ja;)
    Dette er et meget bra og flott rack, hadde et selv og angrer på salg den dag i dag:(
    Kunne tenkt meg et sånt, men kun med 2 hyller, trenger ikke mere nå for tiden!
    Blir det den 20 ja? Ikke hørt noe fra blues skjønner du:rolleyes:

gismo

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.206
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Fant ikke noe større da :)
    Hiv ut platespiller og slikt, skaler ned, og få luft mellom høyttalerne

Håvard

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fant ikke noe større da :)
    Hiv ut platespiller og slikt, skaler ned, og få luft mellom høyttalerne

Håvard

Dette er ikke stort...Kan kaste av hyller som jeg vil...Tipper det er bare de tre nederst som vil bli brukt...Dac nederst, cd spiller..Og vinyl snurrer etterhvert...Får se... Mer luft blir det i dette lille rommet.. Nå kommer det en nordtrønder å henter det, og det er jo fint.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bæredag....Og hektisk.. Mellom møter fikk jeg møtt Milenko som har overtatt mitt gamle rack. Han kjørte helt til Gjøvik ifra Steinkjer... "Dagens entusiast", uten tvil i min bok.. Etter et møte var det å haste ned til Gjelleråsen, møte cash ifra her inne for et annet rack. Pent og pyntlig. Hyggelig å få satt ansikt på folk her inne.

Da er det montering og mekk til fredag så kanskje det blir noe lyd i helga...

Forøvrig, denne stripe var god.. The state of the music industry - The Oatmeal

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.226
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer begge to!

Det var litt av en svipptur Milenko...

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    På lørdag får vi se om du rack alt du skulle:p
    Funnet fram ei bassplate til deg på fredagskvelden.

"But man, what a strange record this is, even considering the scene it was birthed from. It's nothing like the punk-jazz or distorted classically influenced noise rock of their Brian Eno-collected peers. Rather, Memory Serves is comparable to a freakish nightmare where Talking Heads and Magma have a little troll together after a night in the sack without birth control, an embittered progeny which subsequently grows up on a steady diet of Henry Cow and Parliament and decides to write sonatas for a living instead of going to medical school to to get his P.h.d in Psychiatry."
    THE WIDENING EYE

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.262
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    På lørdag får vi se om du rack alt du skulle:p
    Funnet fram ei bassplate til deg på fredagskvelden.

"But man, what a strange record this is, even considering the scene it was birthed from. It's nothing like the punk-jazz or distorted classically influenced noise rock of their Brian Eno-collected peers. Rather, Memory Serves is comparable to a freakish nightmare where Talking Heads and Magma have a little troll together after a night in the sack without birth control, an embittered progeny which subsequently grows up on a steady diet of Henry Cow and Parliament and decides to write sonatas for a living instead of going to medical school to to get his P.h.d in Psychiatry."
    THE WIDENING EYE
    Mye bass til freddan blues, itte overdriv nå da, hørt litt rykter om dette tidligere....:cool::cool:

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En liten weekend i audioFILIENs tegn. Igår kveld dro jeg over på andre sia for å møte Gismo hos bluesbreaker. Langt inni skauen var det, men fredelig og naturskjønt.. For å stå imot maset ifra gale hedmarkinger hadde jeg tatt med Anders, servicemann til Tor på Lyric før. Og han skravlet så mye begge veier at reiseveien gikk fort. Vel fremme var det fort igang med det audiofile stammespråk... Regner med at uttrykkene "homo-grafi", "ping-point", "nedsnøing" evt "utløsning" istedet for det mer sobre OPPLØSNING er vante begreper for den gjengse audiofil ? 8)... Og i rekken måtte jo " fnidder" , "klirr" og "dybdeperspektiv" tas med. Det er viktig å bli forstått når en drar over fylkesgrensene...

2014-09-19 21.34.55.jpg

Etter en utsøkt gulasj suppe. lagd av verten , ble vi plassert foran dette.. Gismo er den heldige her.. Magnepan 1,6 , Ocatve V80 forsterker samt en megent kompetent vinyl rigg. Var det Raven og ortefon pu ? Da var tydelig at det var her vertens prioriteringer ligger, ihvertfall når det ble spilt samme opptakt ifra denne og cd. Som var en Consonance Orefeo, en spiller som jeg kjenner godt da jeg har eid en slik, den og sort.

Hvordan låt dette ? Verten har fått seg en Rel T5 som han er begeistret for. Og det kan skjnnes , uten denne KAN det bli litt tynt...Men med kan det og bli for mye...Så det er ikke lett...Jeg sier at han skal få seg en til, ikke for mer, men for enklere bass...Men det er kanskje for mye forlangt, anlegget til verten står i en normal stue. Og masse bokser hører ikke hjemme her.

2014-09-19 20.26.45.jpg

Ble lettere skjelven av å ta bilde av denne...Den slo godt ifra seg, satt tidvis med et fårete glis...Harry er jeg kanskje til tider som vil ha trøkk og bass, men mer det enn pling og pling og fuckings Keith get lost på gitar..

Dette låter stort, en koser seg. Og med vertens allsidige smak spiller anlegget de aller fleste kategorier på en overbevisende måte. Hva het den progplata blues, den var rå...:cool:

I det hele tatt, dette var lett å like...Kombinert med godt selskap ifra gismo og blues gjorde det at det ble en særs trivelig kveld. Imponert ble jeg og av denne tassen..

2014-09-19 20.26.02.jpg

Den dra Magnepan uten å miste pusten, med autoritet..Og gikk ikke en gang det minste varm...

Skal jeg si noe om hva jeg ønsker meg mer av er det kanskje litt mer dybde i lydbildet, samt en mer homogen bass. Dybde, hmm, kanskje ha 1,6 enda lenger ut på gulvet. Og homogenisert bass ,som gjør pasturisering unødvendig, er en liten T5 til... Om en vil...Det tar mye plass, og det spiller allerede så bra at det blir nyanser , for nyansenes skyld... Når det er sagt så er det gjerne derfor en lytter til musikk, nyanser... Og da gjelder det å finne de en selv vil vektlegge...

Takk for at jeg fikk komme en liten tur blues. Kommer igjen og tar med ulven. ;)

( p.s dagen etter var de to herremenn innom her pluss sundkoein og hans sønn... Men dem om det.. De får skrive selv..)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Takk for besøk av deg og kompisen på fredag. Både Hausswolf med orgelet og Laswellbassen får vi spille neste gang. Du er velkommen igjen!
    Takk også for at vi fikk komme til deg i dag.

Noen høyst subjektive betraktninger etter besøket hos deg:
    Som du var inne på sjøl er ikke rommet ideelt (-ikke mange som har det!:rolleyes:).
    Det var litt som at høyttalerne ba om litt mer armslag,-særlig i bredden.
    I fht det jeg hører på daglig hjemme, (les vinyl+Maggie), kunne jeg ønske noe friere kvinnestemmer og en anelse mer luft rundt instrumenter.
    Det er mulig at pågående innspilling av nye elementer i høyttalerne vil forløse dette.
    Det kan også godt være at jeg har falt litt for djupt ned i analoggryta, og at lyden fra digitale medier ikke helt stemmer med egen referanse.
    (Dvs "hjerneskade" hos u.t.:p)
    Mellombass og bass var tight og fullstendig på plass. Hos deg hørte jeg et anlegg som ga smekk og glitrende detaljer.
    Lyden var ganske "" uten at det ble slitsomt eller masete,-det bare skjer mye liksom... Underholdende og morsomt å høre på!
    Jeg er jo egentlig mye mer opptatt av musikk enn teknikk, og da det ble spilt noe som fenget kunne jeg lett la fokus gå over fra lyd/teknikk til musikk.
    Et godt tegn, synes jeg.
    Jeg er alltid glad for nye engasjerende musikkopplevelser, og jeg takker verten for presentasjon av noen fine skiver med korsang på.
    En for meg ny og meget positiv opplevelse, lydmessig så vel som musikalsk. KINKS-musikk med RAY DAVIES og korarrangement var utrolig kult!
    Folk som har mange plater, og spiller dem, får gullstjerne hos meg. Herved overrakt.
    Tusen takk for rørene jeg fikk av deg!

Vi sees,-om ikke før i Hilmersund!:cool:

Mvh

EDIT:
    Mens jeg skrev har du jammen postet ovenstående HC!
    Jeg hadde derfor ikke lest før jeg skrev.
    Derfor noen bemerkninger.

REL er en R 528.
    Det er adskillig mer rørelse og membranareal her enn i en T5;)
    Verten er meget fornøyd sjøl, og bryr seg lite om at flere bemerker hang til basskåtskap.
    Det er MYE MER bass å hente...
    London Calling med lavere bassnivå....-latterlig...;)

Orfeoen spilleren er bra til prisen, men nå til dags blir CD kun brukt ca 15 % av spilletida.

Mht Magnepan og dybde har du helt rett. Ikke sterkeste side. (Men bredt og digert er det!)
    Mine høyttalere kunne nok også ideelt sett "skinne" litt mer i toppen
    1,7 gir litt mer her, men dem har jeg prøvd, og syntes det ble mer kresent m h t innspillinger.
    "Dårlige plater" ,da mener jeg lydmessig, har jeg en del av, men ønsker likevel å spille dem pga musikalsk innhold.
    Disse ble hos meg fort for kvasse og slitsomme med 1,7 kontra 1,6.

Vinylriggen er en TW Acustics RAVEN ONE med TW Acustics 10.5 " arm.
    ORTOFON CADENZA BLACK og en ORTOFON ST80se Step up. Riaa innebygd i OCTAVE V80.

Plata vi hørte som du etterspør er 801, LIVE:

Sist redigert:

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.105
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Først av alt, omforlatelse HC!!
    Jeg var ikke klar over at du hadde egen tråd, alt for lite tid på HFS i det siste(og alt for mye frisk luft ;) )

Her kommer et lite innlegg;
    Jeg og junior vel hjemme etter en snartur til Gjøvik-området og HCS's residens :)

Kortversjon; Her var det dynamikk og "snæpp", rockefot og flott vokal på korsang!
    Tungt anlegg i liten stue, men absolutt underholdende lyd. Litt live-følelse, og lett å få fot :D
    Noterte meg bare en liten antydning til masete øvre mellomtone, men det kan gjerne skyldes mangel på innspillingstid på fulltone-elementene..

Også artig å høre AudioNote Dac1.1 få bank av tre tunge, svarte bokser ;)

Takk for hyggelige timer med fin lyd og god kaffe HCS!

Anders og Morten

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for gode ord blues og sundkoien. Fikk tak i 801 Live, både på vinyl og cd blues, så happy mann.

At anlegget er "på" er vel et av hoved-kriteriene for horn-oppsett. Kanskje ikke korrekt, kanskje ikke en gang bra, men aldri kjedelig. Jeg tror nok rommet har mest å si . Større bredde i rommet hadde gjort mye. Men den tiden kommer. Og da blir det kanskje noen sub bass systemer med dipol eller noe lignende. Det er lov å drømme litt.

Plata du likte litt Blues, er en av de jeg og liker. Kor musikk har så mye nyanser at det er en fryd. Et lite klipp under:

Og takk til to blad Sundkoien. Du har gode ører M så det var spennende å høre dine meninger. Og jeg tror nok og endel kan ordnes med litt innspilling, og enda mer med rommet som sådan...Det viktigste er at en trives selv med det en har , og ikke til enhver tid jager videre...

Og ja, hos meg fikk Audio Note deng, men det skilte jo nesten 12 kg imot de to dac'ene .. ;)

[video]https://www.youtube.com/results?search_query=p%C3%A5+gj%C3%B8vik+der+har+v i+det+bra[/video]

Særs trivelig å få besøk av blues, gismo og sundkoien. Det blir nok gjenbesøk. Sundkoien har lovet meg elge-steik, selvskutt... Det blir bra..

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Artig at du har skaffa deg 801 Live.
    Ganske spesiell historie denne konsertplata.
    801 i med denne besetningen ble satt sammen for å gjøre kun 2 konserter. Det var det.
    Den ene på Readingfestivalen i 1976, den andre i London\s Queen Elisabeth Hall. Det er dem det er opptak fra på albumet.
    Roxy Music hadde ei pause, og de begynte å øve 3uker før konsertene. Resultatet man hører er fabelaktig.
    Rytmeseksjonen med Bill MacGormick fra Quiet Sun og Simon Philips som etter hvert fikk en ganske respektabel CV er noe av det beste jeg har hørt på plate.
    Albumet,-i hvert fall vinylen har bedre lyd enn de fleste konsertplater fra perioden:

"801 Live set new standards for live recordings because it was one of the first in which all outputs from the vocal microphones, guitar amps and others instruments (except the drums) were fed directly to the mobile studio mixing desk, rather than being recorded via microphones and/or signals fed out the front-of-house PA mixer. The album became a significant cult success in many countries"
    wikipedia

Kos deg med denne HC!:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.574
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Din kjærlighet til enkelte instrumenter må premieres. Her er en av mine favorittsanger på....

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gleder meg til den plata blues. Var prog etter min smak den, og med et herlig driv med live stemning... Blir spennende å høre det her.

Hehe, tomz, steel gitar får jeg sjelden til... Men skal gjøre et hederlig forsøk hos deg... Nå slapper jeg jeg av med litt jazz light..Jakob Young, anbefales. Må ha meg en riaa etterhvert, men den tid den glede...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Herlig tråd dette her HCS keep it coming :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.262
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Andre stopp på HEDOPP runden....lyd fra oven?

Etter en hyggelig kveld hos blues, satte vi kurs for "are sia" og nå bar turen over Mjøsbrua og sørover, nærmere bestemt Bybrua nær Gjøvik.
    Her fant GPS`n frem til et hus hvor jeg først trudde vi hadde kjørt feil, men nei da, der tittet HCS ut av døra gitt:cool:
    Sundkoien og jr hang på som en klegg og var fremme 3 sekunder etter oss;)

Det vi nå skulle høre hadde je aldri hørt før, dette var dansk x 7 + et Cary drev, vinylen stod også der men var itte oppe å gikk for tilfelle.

"Danske racket" er svensk og kommer fra SolidTech;) Høytalere er Hørning Agathon Signature og de 2 x sorte og tunge boksene med rør heter Hørning The Emperor sati ?? De 3 sorte bokser nederst i racket kommer fra danske DAD og består av DAC11 + PSU10 + CAP10
    (rett meg her om noe av dette ble feil HC):cool:

IMG_0882.JPG

Her rack med ampene på hver side på gulvet;)

IMG_0878.JPG

Her ene Agathon Signature høytaleren og rørdelen av forsterkeren, den var lett og veide bare 35kg av de totalt 105kg :cool:

IMG_0876.JPG

Dette var spennende saker og dette stod i et dedikert lytterom!!

Fortsettelse ang. lytteinntrykk etc følger.....:)

gismo

Sist redigert:

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.161
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Det skiftes utstyr så kjapt her inne, at jeg helt mister oversikten.
    Bilde av det nye racket kanskje, og en kjapp liten oppdatering på innholdet?

Edit: Da slapp du billig unna. Gismo gjorde jobben samtidig som jeg skrev innlegget.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    gismo er en kar å stole på.
    Løser alle oppgaver han blir satt til med glans.
    Han er både reisebyrå, sjåfør, fotograf og hifi-skribent.
    Blant annet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.574
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gleder meg til den plata blues. Var prog etter min smak den, og med et herlig driv med live stemning... Blir spennende å høre det her.

Hehe, tomz, steel gitar får jeg sjelden til... Men skal gjøre et hederlig forsøk hos deg... Nå slapper jeg jeg av med litt jazz light..Jakob Young, anbefales. Må ha meg en riaa etterhvert, men den tid den glede...

Du skal få slippe dette instrumentet hos meg. Klippet over var bare ment å vise hvordan dette dejevelens instrument kan radbrekker en vakker sang ;)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Veldig spennende anlegg, håper det blir mulighet for en lytt neste gang jeg er på de kanter ☺
    Ellers er jo Gjøvik bare en svipptur unna ☺
    Hadde vært kult med en lytterunde sørpå en gang for å fått litt bekreftelse om at man ikke er helt out there lydmessig.
    (Ps! nettbrett og pølsefingre er en dårlig kombo)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn