Hehe..Du får sagt det Håvard. Nå kjenner jeg Håvard så godt at jeg vet at det er hans måte å si at det låt slett ikke værst. Som han er heller ikke mine elementer helt innspilte men det kommer med tiden får jeg håpe.
Det blir etterlyst hva disse greiene er som står i benken. Siden jeg har en tendens til å bytte litt har jeg ikke gjort så mye for å lage en signatur. Men kanskje endel av dette får være en stund nå... Vi får se. Uansett, kjeden består av følgende:
Vinyl: Thorens 125 mk2. Dere kan lese litt om hva Ken Kessler mener om denne her
TONEAudio Issue 54. Eikeplinth , tungt som fy. SME arm av den tunge sorten.
PU: Soundsmith Zephyr mk2 (
Soundsmith Zephyr MKII MI Cartridge 2.4mV (Low Compliance)-Elusive Disc ). Knapt fått spilt på dette da motor på spiller fusker. Regner med at Lassemann finner utav dette når han dukker opp.
CD transport er Cary DVD 6 , som er en midertidig løsning da en kompis skal få denne. men den fungerer helt fint slik det høres ut for meg. (
Cary Cinema 6 AV Processor Review | Audioholics )
DAC er DAD ekspriment modell 11. Inneholder visstnok noen Duelund Cast ting , som jeg ikke skal uttale meg om er verdt pengene.. Standard utgaven er slik :
DAC 11 + PSU 10 . Jeg har CAP10 til den , pluss de ekstra tingene som er satt i.
Forforsterker: Croft Epoch Elite. Glenn Croft sin egen tidligre referanse pre. (
Welcome to Croft Acoustics +44(0)1723 355111 (The official site for Croft amplification) ). Hardwired og full av rør. Lyder meget bra synes jeg selv, ihvertfall ifht prisen som er meget moderat.
Effekt er Wall Audio sine monoblokker basert på 6C33C røret. SET forsteker, fordi jeg mener at slike forsterkere er de beste til å gjengi naturtro musikk og stemmer. PP er an avsporing og mindre egnet om en har høyttalere som kan nyttegjøre seg SET ,i mine øyne. (
M 33 SET - Wall Audio Tube Technology )
Høyttalere er Hørning Agathon Signature. Her er en test av en nyere utgave
6moons audio reviews: H�rning Hybrid Agathon Ultimate . Mine har bånddiskant og ikke Lowther. Det er et element ifra AudioNirvana med neo magnet. Skal være mer detaljert enn sin bror med Alnico, hvor ferrit står nederst på stigen. (
Audio Nirvana Full-Range Speakers and Amplifiers For Sale. The magic of full-range, high efficiency, DIY speaker kits with no crossover. )
Signalkabler kommer ifra uskjelte Transparent (
Transparent Audio - Transparent Cable Interconnects and Speaker Cables ), Disse skal testes imot sløv og føver vel at jeg er litt ferdige med de, ble kjøpt for litt for mye penger ifht ytelse. Digitalkabel er forøverig ifra NLE (
DACT - Danish Audio ConnecT )
Høytalerkabler er Auditorium 23 . Disse liker jeg godt med sin gilde grønne farge. ikke gjør de så mye galt med lyden heller.. (
Kabel )
Håper dette gir dere innsikt i hva som er her NÅ..
Og alt dette spiller musikk, selvom det sikkert kan bli noen unoter...