HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.262
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Deilig med en liten sviske av Clapton :) Spesielt etter at jeg har trent litt på å like jazz med å spille Jaco Pastorius. Makan til møl (i mine ører)!

For å være litt sur gamling på galleriet; en fantastisk utgave av Stairway to Heaven, men vokalisten fra Heart gir meg ikke de rette frysningene på ryggen, heller en følelse av pompøs kitsch. Sorry, blues :)
    Å du er i det hjørne i kveld TOMZ:cool::rolleyes:
    Men nå er klokka etter sess, så skål da;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skål :) Gjør nå klar for Branns knusing av et småbylag fra Østfold!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når en er ute å kikker på hus er det mange tanker en gjør seg. Alt ifra lytte-rom, til beliggenhet, standard og naboer.. Kanskje prioriteringen er slik som det først står skrevet.. Hmm.. Uansett, gøy. Blir ingen messe på meg dessverre. Orker ikke kjøre alene, og det er ting å ta seg til her i mancave'n... ;)

hctråd10.jpg

Mange ting en kunne hatt i en slik mancave...Gjør meg noen tanker..

hctråd12.jpg

hctråd14.jpg

Mye fint å få. uansett greit med regler..Selvom om det med tv og sport ikke er så aktuelt..

hctråd11.jpg

Tror nok vi menn har hatt visse egenskaper i oss lenge...hehe...

hctråd16.jpg

Ja, ja, det hele koker vel ned til penger og hvor mye en vil bruke ...

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    nytt hus?
    tøft, helt klart endel faktorer å ta hensyn til
    Drømmehuset med priser fra distriktene havutsikt, rikelig med disp.rom, billig å fyre lite vedlikehold hage som steller seg selv. plassert sentralt uten naboer men kort vei til alt du trenger inkl postkontor barer platebutikker, konsertlokaler. og selvfølgelig max 30 min kjøring til en internasjonal flyplass.

noe mer en det bør en ikke ha så lista

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe... Ikke vær furten og sår nå da... Skal ikke ta for mange strile vitser. Og vil du spille buekorps på vhs så er det helt ok... :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe... Ikke vær furten og sår nå da... Skal ikke ta for mange strile vitser. Og vil du spille buekorps på vhs så er det helt ok... :rolleyes:
    Vi finner en bar i nærheten så lenge HC;)

gismo
    Det heter BAUEKORPS, HCS! Tror ikke du havner på bar, gismo. Setter på noe Sissel, og da antar jeg du siger ned i sofaen, danderer slumreteppet pent rundt skrotten og nippet anstendig til et glass portvin!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å fy flate for noen bilder jeg fikk her nå Tomz.. Gismo med portvin og Sissel.. Vi andre mekrende i bakgrunnen til melodien 'Å vestland, vestland...'

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det nærmer seg tur. Gleder meg til den. Merker hobbyen og ikke minst interessen er dalende for tiden. Burde jo være mer nå som det er kaldt og kjedelig å være ute. Men kjenner på at jeg har litt lyst til å kose meg med andre ting, samt at jobben krever endel.. Skal jeg være ærlig hadde jeg ikke sittet foran anlegget om jeg hadde vært mulitmillionær, ikke hadde jeg kjøpt noe fett heller..Nei, da jeg reist og sett verden..uff, det var fredagens bekjennelse.. Blir vel kastet ut herifra nå.. 8)

D

Dåbbel J

Gjest
    Det er et sunnhetstegn det du kommer med her nå, du er ved dine fulle fem.. eller var det bare fire ?? :rolleyes:
    Helt ok og gå lei hobbyen med hardware delen.. men så er det musikken da... det er den som gjør at jeg ikke klarer og gi helt slipp selv..
    Har vært nær det mer enn en gang..........
    Kose seg med andre ting.. finne andre prioriteringer ei beite så ser enn hva enn savner ved det her.

Ønsker om ei go hælj herifra VestBredden i vaffal :cool:

/JR

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det JR. Interessen svinger og det er sunt. Og når en har brukt litt tid her inne ser en at det er temmelig repetetivt det meste her inne. For å beholde interessen tror jeg det er to ting som skal til. Gjøre noe helt annet samt å besøke andre som driver litt med dette. Av alle snåle ting drømte jeg om Jan R igår, at vi tok en pils på verandaen hans. Savner han og innser vel at han gjorde noe med en del her inne.. :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Jan R var for mange det jeg vile kalle "sjela" til sentralen imo, traff mange fler enn de som hadde gleden av å treffe ham....

innimellom er det sunt å strekke hodet ut av hobbyen , kommer som regel tilbake med ny giv senere :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En liten oppmuntring mens du drømmer om å se verden og hus med havutsikt.
    I hvert fall kan vi glede oss til vi skal besøke TOMZ. Det gjør i hvert fall jeg.
    God helg HC:).

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det blues. Gleder meg masse til tur. Tror det blir en bra vitamin-innsprøytning for intr for musikk og hobby igjen. God helg oppi skauen der du holder til blues :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser du har lagt Hôrninghøyttalerne på torget...!
    Nå lurer jeg på hva du pønsker på, for de låter absolutt ikke dårlig!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.262
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fredags bekjennelser er flott HC, der er vi alle i ny og ned, og da det er mest i ned så skal man følge sine egne lyster:)
    Tror veldig på turen vår og gleder meg stort til den;)
    Hørningene ute på torget, hva skjer unge mann:rolleyes::confused:
    Ha en flott helg og kos deg der på are sia av skogen!!

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    [video=youtube;9nFYuMrfj3Y]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9nFYuMrfj3Y[/video]

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har ingen hast. Jeg stortrives med Hørningene, men vurderer og ser litt. Ikke har det vært så mange som har henvendt seg, 5 stk til nå. I motsetning til enkelte her inne som kaster opp grandiose planer uten substans, vil jeg gjerne ha noe håndfast på hånden før jeg hopper i det. Og skulle Hørningene bli værende er ikke det noen smerte heller.. Og horn blir det uansett. Stativ er for når jeg er pensjonert, mens vanlige høyttalere a'ka bassrefles eller lukket kabinett er det ikke noen jeg har veldig lyst på nå.

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    Alltid åpent hus på Nærsnes hvis de kombinasjonen er interessant

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alltid åpent hus på Nærsnes hvis de kombinasjonen er interessant
    Takk for det..Må forsøke å rekke deg før du drar i vesterled.. Kan prøve å få med meg Håvard og, han har sikkert lyst til å høre det du har.. :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Sightseeing på VestBreden er alltid bra :cool:

Siden H er solgt så begynner det nok et nytt kapittel, lykke til på ferden, uansett vinkling, lyd or not

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    Har pønsket på noen enklere løsninger med ob/ horn også. Har tro på en 1.5 veis bass med 2x15 elementer som egner seg oppover i frekvens, med horn og evt diskant på toppen. Det beste av to verdener i kompakt størrelse imo.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sightseeing på VestBreden er alltid bra :cool:

Siden H er solgt så begynner det nok et nytt kapittel, lykke til på ferden, uansett vinkling, lyd or not
    Takk for det...Liker lyden av h særs godt, så kanskje det blir noe derifra igjen..men er veldig nyskjerrig på det Johoo snakker om :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du kan så si impulse. Mye tenking, prøving , feiling og annet tjafs. Har vel hatt min del av høyttalere her inne og leter stadig etter den siste. Var meget fornøyd med Hørning, men lot de gå da lysten til å prøve noe annet dessverre kom å tok innersvingen på meg igjen. :p

I jakten på nye høyttalere var det noen kriterier for valget. Bortimot fullfrekvente, lettdrevne. Dvs over 95db, høyttalere under er jeg automatisk litt skeptisk til.. Ikke så vanskelige å plassere og se nogenlunde anstendige ut.. Hmm , mange krav.. Horn har gitt meg noen av de beste opplevelsene, det skal ikke stikkes under en stol. Men de har ofte også svakheter. Skal en ha fullfrekevent lyd av slike blir det massivt og stort. Om en da ikke supplerer med slobs , sub og andre hjelpemidler. Og da er det plutselig en hybrid. Elektrostater og deres like har et storslått lydbilde som er lett å like. Men jeg synes det tidvis kan være en noe grunt lydbilde uten dybde. Og det og betyr litt. Bassrefleks og såkalte dynamiske høyttalere har tøft trykk, men kan være vanskelige å plassere. Samt at de sjelden finnes over 95db følsomhet...

Hva ender en opp med da mon tro ?

hctråd20.jpg

Tja, kanskje ikke helt...Men noe er i emning..Har luftet det litt..Og sjekket endel på nett på diverse tyske fora. Og funnet noe jeg kan like...

hctråd22.gif

Disse kommer innunder kriteriene med små justeringer. Dvs de har to tilhørende subber og to diskanter. De er faktisk målt.. 8) Fikk tilsendt måleskjema.. 25hz til 35khz på en fin kurve...Hmm, så da tror jeg det blir disse. Nå..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å nå har det kommet snø...Som nok er borte over helga...hehehe...

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn