HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.608
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du favner her mange av de variablene og forutsetningene som gjør dette til en fasinerende hobby, uten to streker under svaret. Egentlig driver vi vel på HFS å diskuterer det som umulig kan diskuteres, individuelle opplevelser. Dette kan i stor grad bare deles. Diskusjonene handler i stor grad om graden av hvor mye vi misforstår hverandre, selv om vi som oftest tror noe annet. Dette er jo gjerne hovedgrunnen til at det går en kule varmt innimellom. Litt i det filosofiske hjørnet ved morgenkaffen, kanskje den eneste grunnen til at vi diskuterer hifi, er et bevisst og ubevisst ønske/mål om å skjønne mer av persepsjonen rundt egne individuelle opplevelser. Jo mer en skjønner av egen persepsjon jo større muligheter for enda bedre opplevelser i fremtiden.

D

Dåbbel J

Gjest
    TOMZ............... Inndividuelle opplevelser...og dette kan i stor grad bare deles.

Og her på HFS så blir det mer og mer vanlig og dele et vannfall eller no .. og så nikker folk bak skjermene sine og sier.. ja han har fin lyd...... :mad:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    For meg handler HiFi i en stor grad om kunstnerisk uttrykk og hadde det vært så lett hadde alle hatt grisegode oppsett i de tusen hjem. Mener nå jeg.;D
    Hvordan får en et kunstnerisk uttrykk til i et elektrisk krets kan jo saktens spørre seg.. Vanskelig er det å svare på det og. Selv har jeg tror på det jeg kaller et organisk lydbilde,kontra et som er sterilt i andre enden. Opplevelsen rundt det å være på konsert er at lyden ofte er varmere, og mørkere enn det såkalt hifi reproduserer. I så måte klinger "nøytralt" litt hult hos meg. Fordi det ikke stemmer med det faktiske inntrykk en sitter med live. Iallefall om det er musikk uten mastadont PA-anlegg og miksepulter med over 100 kanaler og kompressorer som tvinger alt i sjakk.

Ofte når folk blir imponerte over en høyttaler så er det en minst av tre ting som går igjen:
    1. - det spilles høyt
    2. - mye bass eller diskant
    3. - en sitter svært nært

Det at det spilles høyt gjør at en gjerne blir lett imponert. Ihvertfall om det ikke klipper eller lignende. For å virkelig høre et anleggs gode egenskaper kan en forsøke å spille lavt. Er det fullfrekvent på lavt volum , eller kutter det der ? Er det naturlig på lavt eller må det skrus høyt for å fungere ?

Mye bass er alltid imponerende. Derfor etterstreber noen at det nærmest skal slå en i solar plexus når det spiller. Forsåvidt greit det, men det blir bare en imponator hoax, det sier ikke noe om det kunstneriske uttrykket. Bare at det er mye luft som flyttes konsentrert. Vil en ha det slik kan en installere seg en korn-tørke i heimen er nå min mening. Dette basert på de idealer jeg har for musikk og de gjengivelsene jeg hører på.

Så har vi dette med å sitte helt nære. Såklart da kan en se bort ifra rommet ting står bortimot. Alt kommer helt innpå en. Såklart er det fint å stå foran scena, men ofte så er det og litt masete . Og en mister oversikt. Men dog, imponerende da når en bare har lyden ifra elementene å fokusere på.

Jeg tror de fleste har grisegode anlegg. Utifra sine forutsetninger, forventninger og økonomi. Uansett, pris er en faktor som jeg ser mer og mer som underordnet. Mye bra å få til for en hyggelig penge. Og slik sett er det hobbyen vår. :)

Så en trompetist som ikke er så værst å se på..Spille kan hu og, eller ka du trur Atle?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du favner her mange av de variablene og forutsetningene som gjør dette til en fasinerende hobby, uten to streker under svaret. Egentlig driver vi vel på HFS å diskuterer det som umulig kan diskuteres, individuelle opplevelser. Dette kan i stor grad bare deles. Diskusjonene handler i stor grad om graden av hvor mye vi misforstår hverandre, selv om vi som oftest tror noe annet. Dette er jo gjerne hovedgrunnen til at det går en kule varmt innimellom. Litt i det filosofiske hjørnet ved morgenkaffen, kanskje den eneste grunnen til at vi diskuterer hifi, er et bevisst og ubevisst ønske/mål om å skjønne mer av persepsjonen rundt egne individuelle opplevelser. Jo mer en skjønner av egen persepsjon jo større muligheter for enda bedre opplevelser i fremtiden.

Dette er jeg veldig enig med deg i. I det senere har det blitt mer vanlig, dessverre , at det er tekniske bevis som må til for å dele en opplevelse. Og har en manglende teknisk forståelse eller grunnlag for det en sier er det ikke langt ifra det å bli diskvalifisert sin egen mening.. For å snu på det, er det da ikke de som forholder seg kun til det tekniske som mangler "språk"? Og ser seg nødt til å holde hobby/opplevelse innen rammen av 0 og 1, og kurver for å vise hva de kan ?

I møte med disse paradigmene er det "krigen" oppstår. Men når en ser konturene så vet en hva som kommer. Uten kommunikasjon blir det lett krig her som ellers i verden :cool:. Sannheten blir gjerne litt fordekt , for begge parter..

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.220
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er du inne på et godt spor HC.
    Tror vi kan få en trivelig tur i juni.
    Nix vannfall og et snev av fusel.
    :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    D

Dåbbel J

Gjest
    Heeeeeeeeeyyyyy..... jeg er her ennå,...... sweeet dreams blues :mad:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir trivelig helt klart. Snart bare en mnd igjen. Går kjapt for min del. Flytting, jobb ++ :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.608
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Dette er jeg veldig enig med deg i. I det senere har det blitt mer vanlig, dessverre , at det er tekniske bevis som må til for å dele en opplevelse. Og har en manglende teknisk forståelse eller grunnlag for det en sier er det ikke langt ifra det å bli diskvalifisert sin egen mening.. For å snu på det, er det da ikke de som forholder seg kun til det tekniske som mangler "språk"? Og ser seg nødt til å holde hobby/opplevelse innen rammen av 0 og 1, og kurver for å vise hva de kan ?

I møte med disse paradigmene er det "krigen" oppstår. Men når en ser konturene så vet en hva som kommer. Uten kommunikasjon blir det lett krig her som ellers i verden :cool:. Sannheten blir gjerne litt fordekt , for begge parter..

Ikke uenig i det du skriver, men innlegget mitt var ment bredere enn et "angrep" mot de som fokuserer mer enn meg på den tekniske siden av hobbyen. Tror det jeg skriver oppstår like godt innenfor begge "paradigmer".

Denne Arvo kan jeg nok lære meg å like uten å måtte prøve så altfor hardt. Får vente siden jeg har Tidal pause. Koser meg nå med den første soloplaten til den gamle Pavement frontmannen, Stephen Malkmus. Good times :)

Enig med, blues, veldig interessant hvordan du nå vinkler tråden din. Alt for lite av dette på HFS! For at slike diskusjoner skal bli konstruktive, tror jeg de blomstrer best på vennetråder, dessverre.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Takk for fine ord Tomz og jeg tror og at en slik tråd kun vil leve innenfor en venntråd/personlig tråd.

Uten teknikken ville det ikke vært audiofile hvor en fikk hørt reproduksjoner så jeg er og glad i det teknikken har gitt oss av løsninger og muligheter. Nå med en uendelig tilgang til musikk via verdens veven. Og en finner stadig nye musikk. Kanskje ikke bare et gode ? Intr å se at spolebåndavspillere kommer tilbake. Og visstnok låter bedre enn alt annet iflg entusiastiske eiere. Spennende.

I møte med denne hobbyen er det mange forhold å vurdere. Blir en "ferdig" noen gang ? Jeg tror at å bli "ferdig" er noe en må bestemme seg for å bli. Det er alltid en endring en kan gjøre ifra store investeringer til å vinkle høyttalere 5 grader annerledes. "Your milage will vary, but there is always a road..." - som det ville hett på engelsk. En stor ironi er det og at når hørselen er på hell har en kanskje best mulighet til å kjøpe utstyr som gjengir det en kanskje ikke hverken hører eller senser.. En vil jo gjerne tro at en hører alt, og de riktige tingene... Tilogmed rett musikk.. 8). Da er det kanskje ikke teknikken tror alt som gjør at vi koser oss...Men FØLELSEN som helheten av musikk, gjengivelse, stemning og mestring av eget rom..

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    For meg handler HiFi i en stor grad om kunstnerisk uttrykk og hadde det vært så lett hadde alle hatt grisegode oppsett i de tusen hjem. Mener nå jeg.;D
    Hvordan får en et kunstnerisk uttrykk til i et elektrisk krets kan jo saktens spørre seg.. Vanskelig er det å svare på det og. Selv har jeg tror på det jeg kaller et organisk lydbilde,kontra et som er sterilt i andre enden. Opplevelsen rundt det å være på konsert er at lyden ofte er varmere, og mørkere enn det såkalt hifi reproduserer. I så måte klinger "nøytralt" litt hult hos meg. Fordi det ikke stemmer med det faktiske inntrykk en sitter med live. Iallefall om det er musikk uten mastadont PA-anlegg og miksepulter med over 100 kanaler og kompressorer som tvinger alt i sjakk.

Ofte når folk blir imponerte over en høyttaler så er det en minst av tre ting som går igjen:
    1. - det spilles høyt

Det at det spilles høyt gjør at en gjerne blir lett imponert. Ihvertfall om det ikke klipper eller lignende. For å virkelig høre et anleggs gode egenskaper kan en forsøke å spille lavt. Er det fullfrekvent på lavt volum , eller kutter det der ? Er det naturlig på lavt eller må det skrus høyt for å fungere ?

Mye bass er alltid imponerende. Derfor etterstreber noen at det nærmest skal slå en i solar plexus når det spiller. Forsåvidt greit det, men det blir bare en imponator hoax, det sier ikke noe om det kunstneriske uttrykket. Bare at det er mye luft som flyttes konsentrert. Vil en ha det slik kan en installere seg en korn-tørke i heimen er nå min mening. Dette basert på de idealer jeg har for musikk og de gjengivelsene jeg hører på.

Så har vi dette med å sitte helt nære. Såklart da kan en se bort ifra rommet ting står bortimot. Alt kommer helt innpå en. Såklart er det fint å stå foran scena, men ofte så er det og litt masete . Og en mister oversikt. Men dog, imponerende da når en bare har lyden ifra elementene å fokusere på.

Jeg tror de fleste har grisegode anlegg. Utifra sine forutsetninger, forventninger og økonomi. Uansett, pris er en faktor som jeg ser mer og mer som underordnet. Mye bra å få til for en hyggelig penge. Og slik sett er det hobbyen vår. :)

Så en trompetist som ikke er så værst å se på..Spille kan hu og, eller ka du trur Atle?

Forsøk på "kunstneriske" elektroniske kretser er kanskje det som skiller Hifi fra pro?

Vet lite om hva andre liker, men vet jo hva jeg selv liker. :)Det må bare formidle musikken uten å trekke i fra eller legge til for mye. Imponatoreffekter er vanligvis "turnoff" og punktene dine over har i mine øyne lite med musikalske egenskaper å gjøre. På den annen side så er vel hva man legger i det å formidle musikk relativt individuelt det også.

Jeg forstår lite av frustrasjonen rundt akustiske målinger. De sier lite om musikkformidling, men til gjengjeld sier de ganske mye om akustikken i lytterommet. Så lenge ting er konstruktivt og folk har det morsomt må det da være greit å poste et vannfall i ny
    og ne? :rolleyes:

Alison er litt naturstridig. En feminin trompetist som attpåtil er vakker skal bare ikke være mulig. Hun fikk nok muligheten hos EMI mye på grunn av utseendet, men har utnyttet muligheten og er i ferd med å ta steget helt opp til de beste. Kul dame!

Ellers må jeg si at jeg trives i hjørnet ditt. Spesielt når du begynner å tenke litt høyt.:)

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest

Takk for fine ord Tomz og jeg tror og at en slik tråd kun vil leve innenfor en venntråd/personlig tråd.

Uten teknikken ville det ikke vært audiofile hvor en fikk hørt reproduksjoner så jeg er og glad i det teknikken har gitt oss av løsninger og muligheter. Nå med en uendelig tilgang til musikk via verdens veven. Og en finner stadig nye musikk. Kanskje ikke bare et gode ? Intr å se at spolebåndavspillere kommer tilbake. Og visstnok låter bedre enn alt annet iflg entusiastiske eiere. Spennende.

I møte med denne hobbyen er det mange forhold å vurdere. Blir en "ferdig" noen gang ? Jeg tror at å bli "ferdig" er noe en må bestemme seg for å bli. Det er alltid en endring en kan gjøre ifra store investeringer til å vinkle høyttalere 5 grader annerledes. "Your milage will vary, but there is always a road..." - som det ville hett på engelsk. En stor ironi er det og at når hørselen er på hell har en kanskje best mulighet til å kjøpe utstyr som gjengir det en kanskje ikke hverken hører eller senser.. En vil jo gjerne tro at en hører alt, og de riktige tingene... Tilogmed rett musikk.. 8). Da er det kanskje ikke teknikken tror alt som gjør at vi koser oss...Men FØLELSEN som helheten av musikk, gjengivelse, stemning og mestring av eget rom..

jeg kunne ikke vært mer enig HCS.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.282
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Blir trivelig helt klart. Snart bare en mnd igjen. Går kjapt for min del. Flytting, jobb ++ :cool:
    Blir trivelig ja, helt klart!!!;) Tiden flyr!
    Mange gode refleksjoner på stort og smått de siste dagene HC og enig i mye av det du tenker høyt:)
    Men du...disse ++ :cool:, .....noe du vil fortelle oss HC...:rolleyes::cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.282
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ++ = tar meg en tur til sørøst Asia.. Og der skal jeg visst gifte meg.. En liten detalj..[/QUOTE]

Hæææ, for svarte svingende, å dætta har du itte sagt åt`n bæssfar:rolleyes::cool::cool:
    Det må je si....GRATULERE så mye HC;););)
    Dette var trivelig og varmende:)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.608
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, derfor du er i det reflekterende hjørnet for tiden :cool:
    Gratulerer så mye!!! Veldig kjekt å høre :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Bare en liten detalj ja.. Gratulerer så mye HCS!! Glad på deres vegne. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk skal dere ha. Det var først i går min søster i midten fikk vite det, den yngste to dager før. Skal bli godt å dra bort og gjøre ting i eget modus.

Filosofiske betraktninger gjør en seg stadig. Hvordan var det ordtaket gikk? " Stillest vann har mest grums? "...

Regner med at det blir et par øl på turen ja JJ..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    "Burning Down the House to get a piece of Toast.." Jaja. Da er det vel exit Hørning og inn med Geneva...:mad:

• Liker

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.464
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4

1. - det spilles høyt

Forsøk på "kunstneriske" elektroniske kretser er kanskje det som skiller Hifi fra pro?

Vet lite om hva andre liker, men vet jo hva jeg selv liker. :)Det må bare formidle musikken uten å trekke i fra eller legge til for mye. Imponatoreffekter er vanligvis "turnoff" og punktene dine over har i mine øyne lite med musikalske egenskaper å gjøre. På den annen side så er vel hva man legger i det å formidle musikk relativt individuelt det også.

Jeg forstår lite av frustrasjonen rundt akustiske målinger. De sier lite om musikkformidling, men til gjengjeld sier de ganske mye om akustikken i lytterommet. Så lenge ting er konstruktivt og folk har det morsomt må det da være greit å poste et vannfall i ny
    og ne? :rolleyes:

Alison er litt naturstridig. En feminin trompetist som attpåtil er vakker skal bare ikke være mulig. Hun fikk nok muligheten hos EMI mye på grunn av utseendet, men har utnyttet muligheten og er i ferd med å ta steget helt opp til de beste. Kul dame!

Ellers må jeg si at jeg trives i hjørnet ditt. Spesielt når du begynner å tenke litt høyt.:)
    Herlig dame, Allison. Et syn for øye og fint spill, selv om det i mine ører var ørlitegrann "off" et sted mot slutten. Stopper forøvrig aldri å undres over bra mange av disse You tube klippene låter. HCS, så må det gratuleres med det forestående giftemålet - husk å få med tid foran oppsettet i ektepakten;).

Final

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.464
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ad naturlig lyd - og teknologi: Teknologi er jo en forutsetning som du sier HCS. For meg er musikk, kunst og sanseopplevelse. Oppsett er ikke kunst, men elektronikk og logikk for meg.

"Kunstneriske" komponenter har jeg vondt for å se finnes. Samtidig finnes det alltid innspillinger som subjektivt kan høres bedre ut med en solid porsjon farging. Problemet er for meg at oppsettets farging er konstant. Det tilpasser seg ikke "feilene" som varier fra innspilling til innspilling IMO.

Final

.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.220
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ++ = tar meg en tur til sørøst Asia.. Og der skal jeg visst gifte meg.. En liten detalj..
    Jeg er en av de andre som liker!

Har til og med håndhilst på din tilkommende, så jeg stiller meg i den lange køen av gratulanter!
    Fine greier. Hils dama!

Mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ad naturlig lyd - og teknologi: Teknologi er jo en forutsetning som du sier HCS. For meg er musikk, kunst og sanseopplevelse. Oppsett er ikke kunst, men elektronikk og logikk for meg.

"Kunstneriske" komponenter har jeg vondt for å se finnes. Samtidig finnes det alltid innspillinger som subjektivt kan høres bedre ut med en solid porsjon farging. Problemet er for meg at oppsettets farging er konstant. Det tilpasser seg ikke "feilene" som varier fra innspilling til innspilling IMO.

Final

.
    Musikk er helt klart en sanseopplevelse. Noe vi søker å reprodusere bla via elektronikk. Stemning , tid på døgnet og visuelle stimulig kan og virke inn. Og det på et individuelt plan som gjør at noen endelig fasit for "rett" lytting eller lyd kan være vanskelig å finne. Vel , har det vært forsøk via bla Harman gruppen med Toole. Men gjelder denne fasiten for alle ? Eller for de som vil den skal gjelde ?

Satt å hørte litt her en kveld. Og jeg liker mye forskjellig. Fra gospel, til tysk tanz-metall, punk, rock og soul samt klassisk. Det slo meg at enkelte opptak ga meg rett og slett ikke go-fot. Enda jeg liker musikken. Andre opptak samme kveld fikk frem både fot og smil. Er anlegget for dårlig siden det skiller på opptak eller skal det være slik ? Vil et godt anlegg spille all musikk og opptak godt ?

More to come... Og ja Atle, noen vannfall er fint. Men ikke når det blir hele forklaringen på hvorfor det lyder som det gjør. da mangler det mye i begreps-apparatet til den som kun bruker slike..

Hva er endelige sannhet ? Hva er så da løgnen... Den ene kan ikke fremstå som seg selv, uten den andre...

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    More to come... Og ja Atle, noen vannfall er fint. Men ikke når det blir hele forklaringen på hvorfor det lyder som det gjør. da mangler det mye i begreps-apparatet til den som kun bruker slike..
    Tror (håper hvertfall) at det er en utbredt misforståelse at akustikkgutta legger så
    mye i vannfallene. Akustikkmålinger er jo bare et redskap for å temme det mest uforutsigbare komponentet.:)
    Samtidig er det en bratt læringskurve og da er det fint å dele litt for å
    få hjelp. Til forveksling ganske likt DIY trådene.

Ref: kunstneriske kretser så siktet jeg til komponenter med kompromisser. Komponenter uten kompromisser lyder selvsagt kunstnerisk fordi de slipper musikken uhindret gjennom. Har man ikke slike komponenter for hånden foretrekker jeg komponenter som prioriterer å slippe gjennom de viktigste musikalske egenskapene fremfor det omvendte. ;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Driver å pakker. Når det blir mange nok er cd-plater jæ tungt.. Videoen under fikk meg til å smile litt..Er vel godt at livet og utviklingen har gått videre... :p..

[video=youtube;1jrk0QV5P7U]https://www.youtube.com/watch?t=167&v=1jrk0QV5P7U[/video]

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å hedenske hi-fi-gud.. Etter en lang dag med lemping med musikk via en billig transistor forsterker har jeg fått syndige tanker... Tenk om det finnes transistor forsterkere som har like bra klang, og kontroll som mitt beist på 100 kg... Slippe varme og skifte av rør.. Uff, dette er ikke bra..

D

Dåbbel J

Gjest
    Tenk deg fremtiden HC... digitalus rattus

Forforsterker
    DAC
    DSP
    Effektforsterkere

MAX 10 kg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.608
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den er lett. Kan skaffe deg en kjempedeal på Karan :cool:
    Husk når du svarer at jeg holder på med romfordelingen her nede, og vi er flere enn forrige gang ;)

• Liker

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Grattis HC!!

Bare 100kg? Trodde beistet var nærmere 100kg jeg ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du sier noe JJ. Vekt og varme og vedlikehold. Men mister og muligheter for å tune lyden.. Tror ikke jeg vil investere så hardt Tomz. Dukker det opp en pm med et bytteforslag skal jeg passe meg.. Ok da pahf, forsterker og psu er vel 107 kg... Vondt i ryggen jeg.

D

Dåbbel J

Gjest
    Det er nettopp det enn har med digitalus rattus.... enn kan justere langt mer enn bare et rør eller to kan...
    Klart du kan ha et 4 veis system med rør til og drive det hele... men da er et effektivt butikksystem av en kjøler påkrevd.... :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, tror deg på det JJ...Nei får heller mimre litt.. Cheesy musikk, men har gjort en rolle her ja... :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kort innom...Flytting går fremover... Men tung hifi er pyton...Nærmere 5000 cd'er og 1000 lp'er...Uff..Pluss alt mulig annet stæsj...

2015-06-06 11.37.55.jpg

Første hindring for 130 kg høyttalere x 2 pluss alt det andre... Dette var tungt som fy.... Stakkars den jævelen som vil stjele noe... :cool:

2015-06-06 11.37.12.jpg

Da er de oppe...Tok ut bassene...22 kg hver seg de, så det hjalp...Så blir det maling , teppefliser , belysning osv...Joa her er det bare å henge i...Vurderer å nøye meg med den som står på ene stolen der.. ;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kort innom...Flytting går fremover... Men tung hifi er pyton...Nærmere 5000 cd'er og 1000 lp'er...Uff..Pluss alt mulig annet stæsj...

Vis vedlegget 324974

Første hindring for 130 kg høyttalere x 2 pluss alt det andre... Dette var tungt som fy.... Stakkars den jævelen som vil stjele noe... :cool:

Vis vedlegget 324977

Da er de oppe...Tok ut bassene...22 kg hver seg de, så det hjalp...Så blir det maling , teppefliser , belysning osv...Joa her er det bare å henge i...Vurderer å nøye meg med den som står på ene stolen der.. ;)
    Det ser ut som om hifi'en har fått et forsprang på resten av innboet.

I så tilefelle: en helt riktig prioritering.

Dette virker lovende.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn