HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noen synspunkter på dagens cup-resultater?
    Vi kan vel ikke klage noen av oss, kan vi vel. Gjøvik Lyn slo bermen, Brann karret seg såvidt videre og RBK var suverene...Med andre ord, full pott for begge to...:)
    Blandet Vålerenga med RBK når det gjelder deg, dessverre.
    Halvt trønder, født på Ørlandet Flystasjon og 7 første år i Nærøy...Joa, RBK er tingen..VIF er ikke det..Bohemlag, synes sa smør..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.614
    Torget vurderinger
    23
    Noen synspunkter på dagens cup-resultater?
    Vi kan vel ikke klage noen av oss, kan vi vel. Gjøvik Lyn slo bermen, Brann karret seg såvidt videre og RBK var suverene...Med andre ord, full pott for begge to...:)
    Blandet Vålerenga med RBK når det gjelder deg, dessverre.
    Halvt trønder, født på Ørlandet Flystasjon og 7 første år i Nærøy...Joa, RBK er tingen..VIF er ikke det..Bohemlag, synes sa smør..
    :mad: :mad:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Bohem vil jeg da si er en hedersbetegnelse.
    Hva hadde Norge vært uten Oda Krogh

Håvard

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oda Krogh.tja? :p. Edvard Munch, Hans Jæger og Christian Krog, som hun var gift med, var det mer swung over.. Og sluket, så lenge VIF lar seg trene av møbelsnekkere og surpeiser fra havgapet er det neimen ikke mye sjarm å spore.. Og i går spilte de som et MØKKALAG. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.614
    Torget vurderinger
    23
    Du driter på oppveksten min, HCS! Vet ikke om DET lønte seg :cool: Samme faen egentlig - snart ingen lokal tilhørighet hos noen av idrettshorene, enten det er trenere eller spillere.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du driter på oppveksten min, HCS! Vet ikke om DET lønte seg :cool: Samme faen egentlig - snart ingen lokal tilhørighet hos noen av idrettshorene, enten det er trenere eller spillere.

Hehe...Har 5 år i Lillebergsvingen, hvor jeg likte meg godt... Så nabolaget er det lite å si på. Synd de skusler det bort med en gjeng overbetalte primadonnaer..

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Oda Krogh.tja? :p. Edvard Munch, Hans Jæger og Christian Krog, som hun var gift med, var det mer swung over.. Og sluket, så lenge VIF lar seg trene av møbelsnekkere og surpeiser fra havgapet er det neimen ikke mye sjarm å spore.. Og i går spilte de som et MØKKALAG. :)
    Nettopp, og hva hadde de vært uten Oda Krogh

Håvard

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nettopp, og hva hadde de vært uten Oda Krogh

Håvard

Og hva hadde de vært uten absint.. :eek:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Over til noe annet... Skal ha meg et riaa trinn. Til MM pu. Har folket noe forslag ? Tenkte rundt 10000 for holde. Har vurdert Audion riaa , men importøren har gått i hi tror jeg. Får ikke noe svar på mail. Rør eller ikke, det er det samme. Hva foreslås ?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.570
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Ja, flere legendariske cover. My favoritt, tja.. På seg selv kjenner en andre blues. Skal ikke si mer.."

Ja, kom til å tenke på en del skriverier i tomz tråd, -og du har nok sikkert helt rett!

Ett av mine favorittcover:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare artig å høre historier blues. Spent på om noen har tanker rundt riaa. Grubler litt her. Men skal sikkert finne noe om noen ikke har et godt tips.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.897
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Første LP jeg kjøpte for egne penger.
    I 1974. Spilles den dag i dag.:)
    Da var vi i farta på likt 'breaker, har bursda' i jula, så kjøpte Propaganda lille julaften
    Sparks Propaganda.jpg

- og Kimono My House tredje juledag

Sparks Kimono My House.jpg

Det var min andre og tredje plate, spiller fikk jeg samme julaften.

Supergrin.jpg

/ Morten

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.106
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tung eller ei....

...og jeg hadde knapt sluttet med bleier...Da og.. :confused:
    Å je bodde på Gjøvik;)

gismo
    Ungfola på ingeniør skolen... Landets yngste kanskje, men helst sikkert ikke den tyngste.. ;D
    Hehe...nei som 19-åring, da jeg gikk ut våren 77, var jeg nok ikke den tyngste (var i god fysisk form den gangen:cool:), men du tenker kanskje på den faglige tyngde ...:rolleyes::cool:
    Men i alle fall, her klippet fra Lagga sin tråd....var ikke dette her "din gren" da HC..:rolleyes::rolleyes:

11205110_926816250713734_3949561363978292349_n.jpg

Ha en flott helg;);)

gismo

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Må innom denne tråden din med jevne mellomrom HC - kos, nesten hele veien... ;)
    Grattis med nye talere. Mener å ha hørt søskenene til disse hos deg en gang.....?
    Og ikke minst, nytt slott. Steikje!!

Blues og Lagga nevnte bandet Sparks - og jeg lurer på hvorfor i helv...jeg ikke har fanget opp det bandet tidligere. Mulig det at jeg var ni år i 1974 og hadde oppdaget at det gikk an å spille rimelig bra selv, kunne være en grunn?

Har hørt igjennom litt av katalogen til Sparks nå, og det er enda mer underlig at jeg ikke har plukket dem opp - fordi de har mange elemanter ved seg som minner om flere band/artister jeg har hørt mye på.
    Så da jeg hørte denne,

måtte jeg bla litt i platebunkene her for å finne bandet jeg nok har hørt mest på i ungdomstiden

Musikk er moro dere.

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.156
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    -74 kjøpte jeg nok også mitt første album for egne penger mener jeg! husker jeg stod i platebutikken den gangen som hade en slags bardisk med handholdte hodetelefoner venstre/høyre og lyttet på vilket album jeg skulle kjøpe, valget fallt på denne!

Den har alltid stått i samlingen men nå finner jeg den ikke, djævligt irriterende:p jeg hade satt en liten grønn merke lapp i ene hjørnet som var merket med nr1.

God helg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.106
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    @Emotikon: Stemmer det. Det var en eldre utgave. Med et annet delefilter og annen bassløning. Fikk ikke disse helt til å sitte synes jeg selv. Simpelthen fordi de ikke var helt homogene i mine ører. Har mer tro på disse med en kjappere bass og annen deling. Huset er jeg glad for . Og da får jeg ca 35kvm å boltre meg på. Driver å ser etter teppefliser. Tipper dette vil både praktisk, estetisk og lydmessig langt overgå hard parkett eller laminat.

@Cash,Lagga og Blues: Tør ikke nevne hvilken vinyl plate jeg først kjøpte. Men det var noe adskillig mindre rocka enn dette.

Dagen i dag har vært brukt til bæring og litt sjauing. Blir rutinen det fremover. I tillegg har en kraftig migrene meldt seg. Så da har jeg slumret litt i en stol mens jeg har lyttet til musikk. Musikk som gjør at en bare svever avsted uten å tenke , eller ta stilling til så mye. I såmåte kan albumet under anbefales. Vakkert, nyansert og akkurat så komplisert at en får en indre ro.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.106
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dagen i dag har vært brukt til bæring og litt sjauing. Blir rutinen det fremover. I tillegg har en kraftig migrene meldt seg. Så da har jeg slumret litt i en stol mens jeg har lyttet til musikk. Musikk som gjør at en bare svever avsted uten å tenke , eller ta stilling til så mye. I såmåte kan albumet under anbefales. Vakkert, nyansert og akkurat så komplisert at en får en indre ro.

Ikke ille dette HC, hørt litt bruddstykker;)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har en liten innrømmelse å komme med deg til gismo. Men du må ikke si det til noen... :rolleyes:. Alle vet jo at du er glad i både småfrøknene dine og kvinnevokal generelt. For egen del har jeg en kvinne jeg liker godt fra langt tilbake i tid. Ikke kan hun egentlig å synge, stemmen er litt sånn småpikeaktig og tynn. Ikke skjønner jeg så mye av det hun serverer iogmed det er italiensk. Nå er jeg jo svært glad i Italia og deres kunst og kultur. Men det burde ikke forklare alt...Uansett... Her har du henne gismo...Laura Pausini...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.106
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har en liten innrømmelse å komme med deg til gismo. Men du må ikke si det til noen... :rolleyes:. Alle vet jo at du er glad i både småfrøknene dine og kvinnevokal generelt. For egen del har jeg en kvinne jeg liker godt fra langt tilbake i tid. Ikke kan hun egentlig å synge, stemmen er litt sånn småpikeaktig og tynn. Ikke skjønner jeg så mye av det hun serverer iogmed det er italiensk. Nå er jeg jo svært glad i Italia og deres kunst og kultur. Men det burde ikke forklare alt...Uansett... Her har du henne gismo...Laura Pausini...

Hehe...jeg viste du hadde et drag til denne kvinnen HC, jeg vet mer enn du aner;)
    Får vel berolige deg med at også jeg har et par album av Laura, vet ikke helt hvorfor selv, men sikkert for at hun er italiensk:cool:
    Språket er i alle fall egnet for sang!!

:p gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette begynner jo å bli så koselig at det er sikkert greit dere ikke skal ligge på samme rom :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.106
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Når vi først er inne på betroelser HC, italiensk er supert til sang/vokal og jeg nyter også veldig deres "nummer en
    smørsanger" også jeg;):p
    Denne her f.eks er bare nydelig:) (og for en lyd på innspillingen!!!!)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja har 3 skiver av denne mannen jeg og.. Han synger godt. Og takk for denne låten gismo. Og tomz, er du litt homofob ? Kanskje en blir det av å se på menn i stramme uniformer og blanke lakksko hver dag ? :eek:

Støvsuging er jæ KJETT som de sier på Hedmarken... Og da presser jeg Kudos litt og vil bli ferdig fort..

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nope, ikke homofob, men har sansen for det estetiske..........eller kanskje jeg bare er missunnelig for at egen skrott ikke kler tights ;)

Rammstein er bra. Definitivt ikke tights-musikk ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjenner den følelsen Tomz...Den sistnevnte :eek:

Kan ikke nevne Rammstein uten å ta med deres inspirasjonskilde ifra østeuropa. Nærmere bestemt Slovakia og byen Trbovlje . Laibach... Under en litt snedig versjon av Opus sin "Life is life"..:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, lite forslag til riaa. Så da blir det muligens en slik. Hvis noen vet hva det er da...? :)

riaa2.jpg

riaa.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.570
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er noe dansk kjøkkenbenksnikkeri ser jeg.
    HC sind nur lik sich.:rolleyes:;)

Gravesen(?)

Ikke akkurat serieproduksjon,-må bli kostbart!?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.106
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har aldrig sett en sånn je HC, men han var pen i (tøyet)...treverket i alle fall;)
    Men mistenker at du igjen har hentet/ skal hente noe fra Danmark, vi får vel snart gi deg kallenavnet "Biri dansken":rolleyes::p

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble imponert over deg nå blues. Ja, stemmer det. Får se det litt an, men det ser lyst ut enda.. Måtte knegge litt av deg gismo, du har helt rett. Mye dansk her..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    DateTimeLocationTracking event
    8/5/201522:21International HubReceived and processed
    8/5/201519:14London South EastDepot…+London South East DepotForwarded for processing
    8/5/201515:18London South EastDepot…+London South East DepotCollected from customer
    8/5/201513:07WDM Online

Item tracking history

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Får vel ta bikkja ut, og ha litt musikk på øret..Imorgen er atter en dag... :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er antitesen til Devaliet ;)
    Mye greier som skjer nå, husk at kona sikkert skal ha noen gardiner og andre greier når dere flytter inn ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn