HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I all klamydiarusen i indre enfold :cool: kan jeg rapportere om at Iver Kleive albumet spilles for tredje gang i Hilverstaden. Julestemning og senkede skuldre i skjønn forening. Kona takker deg, og jeg er ikke så utålmodig som du (og jeg selv) liker å tro. I hvert fall ikke akkurat nå ;)

Er vel en av de første gangene jeg har sett at du har anbefalt videre et album du har fått tips om. Bra du likte det. Og ikke noe er bedre enn en glad kone 8)

.facebook_1450773024396.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med egenbygde suber HCS! De ser flotte ut.
    Må si at du og jeg ser på HFS med litt ulike briller når du ser likhetstyranni her inne. :D
    Trender har kommet og gått så lenge jeg kan huske og de som er i posisjon i det øyeblikket hiver seg på.
    Skal gi deg rett her, og meg selv galt. Til tider litt for trangsynt for mitt eget beste. Derfor skal jeg i 2016 omfavne strømming, dsp og andre ting. For alt i alt bidrar det hele til å holde liv i hobbyen. Hadde alle vært slike dinosaurer som meg hadde det hele dødd ut, bokstavelig talt. Så det er mye å glede seg over. Og med dine briller kan jeg se lyst på mye av det som kommer og skjer her inne Atle. Takk.

Så litt julemusikk :rolleyes:

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å vite en skiller seg ut, som majoriteten her inne. Men vi er nok i skremmende undertall, vi får nyte tiden. Om noen år er kanskje dette med å ha et dedikert anlegg noe som sees på som antikvarisk og dumt.. Enhetene som blir brukt til musikklytting blir stadig mindre, men blir musikkgleden større av den grunn... ?? Og hva med opplevelsen med å sitte foran noe som gjør at en er et lite steg nærmere illusjonen enn å vandre hvileløst av sted mens musikken er bakgrunnstøy for å hindre at en tenker..

hctråd5.jpg

| 55% of Americans Prefer Their Music through Computer SpeakersDigital Music News

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fine bygge HC :)

Jasså, så du er tilbake på DPA-sporet?
    Tusen takk emotikon! De ble svære, og tunge. Men kan ikke annet en si at disse kompakt subbene gir bra punch for the money :).

Ja, har snakket litt med G. Så da blir det interstage blokker på sommeren en gang med tilhørende pre. Den skal lakkes i samme rød farge som blokkene. Annerledes, men noe å glede seg til. Og denne gangen blir de. :)

hctråd6.jpeg

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Før kjøpesenter og mas venter , hva er da bedre enn å lytte til litt musikk laget av en god venn? "From Toten with løv" :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da er dagen over. Gaver, mat, pynt, dill og dall. Men godt å være ferdig. Fått en time med ratting på subbene og. Men innser at jeg ikke blir ferdig før lagt inn på nyåret. Kommer ingen lister fra denne kanten. Er ikke pretensiøs nok til å tro at min musikk er interessant for så mange at lister må til. Dernest er jeg lat, og abonnerer ikke på blader som spyr ut lister i disse dager. I det hele tatt, laid back. Nå prepping av ribbe før en tar kvelden. Husets "reinsdyr" hilser til alle som kikker innom. Og håper julen blir slik de hadde håpet på ;)

Seven.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk så mye. Mye å glede seg over. Både det som har vært i dette året. Og det neste. Kos deg med musikken blues. Ha en glimrende Jul på alle måter :)

T

TT.

Gjest
    Riktig God Jul til deg og dine HCS, ser fram til å besøke deg på nyåret. Mvh ArneSW

V

vinyl-mannen

Gjest
    God Jul HC
    Regner med oppdatering fra din Allnic test?
    Vi får snakkes i romjula ang de andre tingene du har på gang.
    mvh
    vinyl-mannen

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, skal skrive litt om Allnic. Får den inn i morgen. Ja, ringes vedr det andre.

God jul til deg og VM. En av de snilleste kara her inne, men ikke si det til noen.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det Lagga. Givende skal det bli. Starter så smått i dag. 140 cd plater, 30 vinyl skiver står på plass i bilen. Deilig å eie noe konkret, enn noe som svever i lufta. Den dagen streaming blir hovedkilde her er når jeg enten har blitt for lat, eller må ha meg en stusselig kåk. Eller en kombinasjon av disse. Føles bare så godt med tunge poser med spennende musikk. :)

T

TT.

Gjest
    Ja takk begge deler. Det er plass til både hardware og streaming hvis du vil HCS. Det er ikke enten eller. Ha en flott kveld

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jepp, helt enig. Foreløpig lite streaming, men greit å ha mulighet til å gjøre det. Rippe plater blir det ikke noe av på en stund. Kan hende jeg ber om tips på oppsett av deg TT. Kos deg du også ;D

• Liker
    Reaksjoner: TT.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fortsatt God Jul HC, kjøp deg Arvesølvet...:cool::cool:

gismo
    Hmm.. Takk for tipset. Skal sjekke det ut. Kun kort tid for vilt, børst og moro nå. Det blir trivelig. ;D. Fortsatt glitrende feiring på prærien der oppe.

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0981[1].jpg

Kan dette være noe for Birikusken?
    Norsk Magic Pie, King For A Day, ferskere er det ikke mulig å få dem.
    Blant Big Dippers Beste 2015, hva gir du meg?:D

V

vinyl-mannen

Gjest
    Her blir man bett om å komme med musikktips:mad:
    Da må du ta en tur innom egen tråd da HC, makan.
    Neste blir noe 80-talls syntpop:rolleyes:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble sent nok i dag og. Lagt merke til at de som mener mest og "kan" mest deler MINST av seg selv . Og mest av teknikken. Et litt pussig fenomen. Og får en et gløtt bakenfor whitepapers eller teori er det vegger dekket med gamle ihjel-pulte madrasser ifra det som tydelig er en ungkars kåk som gjelder. Unntaket er Asbjørn som deler villig vekk om sin nye konstruksjon, som er ser forøvrig meget spennende ut. Men det hele er vel forstålig. Skal en få "skolert" denne gjengen, "redde de" må fokus være på billigste kabler, forsterkere som ikke belaster de lokale e-verket eller høyttalere som er så kjedelig konstruert at ingen gidder å hverken kjøpe eller eie de.. Hmm, må være dette som er ENTUSIASME ...

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    V

vinyl-mannen

Gjest
    Er noe eget med Luxman, får frem lyst på følelsen:p
    Man kan vel aldri få nok snurrer?:rolleyes:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Riaa er det dårlig med. Kikket litt på den Audion som lå ute her. Tror Luxman blir en fin ventespiller. Veldig glad for at evo ville selge den.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nydelig å hvile øyet på! Får lyst på platespiller i stuen :) selv om jeg selvfølgelig ikke hadde giddet å bruke den :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nydelig å hvile øyet på! Får lyst på platespiller i stuen :) selv om jeg selvfølgelig ikke hadde giddet å bruke den :cool:
    Litt sånn jeg må innrømme at jeg tenker også karmana. Et pent møbel. I motsetning til alle de streaming boksene der ute, som kun er en boks. Men jo, må nok bruke den spilleren her litt :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.790
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    PD282?
    Pen spiller.
    Disse ble det solgt veldig mange av. Luxman var stort på 70/80-tallet. Sikkert en grunn til det.

Er i salget / kjøpet i boks? Kan man gratulere?

Platespiller blir bra.:)
    Synes du skulle unne deg en Bluesoundstreamer fra Hifiklubben også;)

Godt nytt år.:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jepp blues, dette blir. Får nok ikke hentet før litt utpå. Men det blir bra. Min fjerde spiller. 282 ja.

Ikke noe streaming på en god stund. Først må jeg få de to medium jeg har til å spille. Dvs vinyl og cd. Har og en haug med kassetter som skal testes ut. Fikk en grei spiller av TT, gleder meg til å teste ut.

Godt nytt år til deg blues. Kos deg med musikken :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn