HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her er jeg borte fra HFS noen dager, og hva møter meg når jeg kikker innom igjen. HCS, vår mann på køntri! Hva blir det neste ;)
    Ja, hva blir det neste?
    Masing er undervurdert.
    Det hjelper å mase.
    HFS støttemedlem, køntri, -tipper det neste blir streaming.

Det eneste som gir mening hva angår musikk i digital form.:p

Jeg vet at HCS hevder at streaming er kjønnsløst.
    Jeg måtte slå opp i ordboka, men fant ikke noen kobling der...

At musikken i mange tilfeller mangler særpreg og kraft er nå en ting, men formatet?

Jeg tipper altså at det neste på Biri etter køntri blir streaming.;):cool::p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her er jeg borte fra HFS noen dager, og hva møter meg når jeg kikker innom igjen. HCS, vår mann på køntri! Hva blir det neste ;)
    Ja, hva blir det neste?
    Masing er undervurdert.
    Det hjelper å mase.
    HFS støttemedlem, køntri, -tipper det neste blir streaming.

Det eneste som gir mening hva angår musikk i digital form.:p

Jeg vet at HCS hevder at streaming er kjønnsløst.
    Jeg måtte slå opp i ordboka, men fant ikke noen kobling der...

At musikken i mange tilfeller mangler særpreg og kraft er nå en ting, men formatet?

Jeg tipper altså at det neste på Biri etter køntri blir streaming.;):cool::p
    Etter hvert blir han vel forbundet med streaming, DSP, måling og køntri! Vakkert :cool:;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er vel snarere trykking på en elektronisk duppeditt som er litt pregløs, liker det fysisk når jeg skal lytte til musikk. Og den trenden holder seg hos meg, men supplement med mulighet for streaming kan være noe :).

Da er digital kabel på vei tilbake til moto. Takk for utlån av den. God kabel, som ikke helt passet her.

Vært i kontakt med Moet Audio og får en forsterker til test. Gleder meg. Og veldig god service av Moet. Nå vaske hus før svigermor kommer flaksende... :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Døtte, røslig anlegg, er ordet, ja! Mye trykk og dynamikk, det tror jeg gjerne på. Flott hus også. Du vet å rigge det til for et godt liv, HCS.

Flaksende svigermor? Hent a' i en sånn, da vel! (spol frem til ca 0:50) ;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Måtte le nå gunner. Sett den før, men artig. Joa, vi trives her, Dragen og jeg :)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Er vel snarere trykking på en elektronisk duppeditt som er litt pregløs, liker det fysisk når jeg skal lytte til musikk. Og den trenden holder seg hos meg, men supplement med mulighet for streaming kan være noe :).

Da er digital kabel på vei tilbake til moto. Takk for utlån av den. God kabel, som ikke helt passet her.

Vært i kontakt med Moet Audio og får en forsterker til test. Gleder meg. Og veldig god service av Moet. Nå vaske hus før svigermor kommer flaksende... :cool:
    Hallo, følger ikke godt nok med i timen på denne sia av pytten, men hvilken amp er det som spiller nå- og hva kommer til test? (Hadde ikke du noe i bestilling også?)
    Mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087
    Som Eric Clapton svarte når han blev spurt om hur det føles og være verdens beste gitarist, spør Prince:D
    At Clapton er en tjuvradd, det vet vi alle.
    Sitatet har han stjålet fra/ omskrevet fra Jimi Hendrix.

Journalistspørsmål; What`s like to be the greatest guitarplayer in the world?
    Hendrix: I don`t know, ask Rory Gallagher.

(Ikke til forkleinelse for Prince som uten tvil var en fabelaktig musiker selv om han ikke var min mann.)

Clapton fikk den tvilsomme æren å gå på scenen etter Stevie Ray Vaughan & Double Trouble på en festival.
    En nykter og svært opplagt SRV holdt en forrykende konsert, hvor han bare øste av sitt repertoar og virituositet.
    Og DET vet vi var ikke småtteri på en god dag.
    En temmelig mismodig og flat Clapton mente at det ikke var noen vits at de gikk på scenen etter SRV & DT, og det hadde han jo helt rett i :cool:

Dog skal sies at salige Prince var ualminnelig musikalsk, og utvilsomt en forrykende gitarist.
    Kunne de nå bare la være den "evige dansen med pulver våre musikalske helter" :p

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.201
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som Eric Clapton svarte når han blev spurt om hur det føles og være verdens beste gitarist, spør Prince:D
    At Clapton er en tjuvradd, det vet vi alle.
    Sitatet har han stjålet fra/ omskrevet fra Jimi Hendrix.

Journalistspørsmål; What`s like to be the greatest guitarplayer in the world?
    Hendrix: I don`t know, ask Rory Gallagher.

(Ikke til forkleinelse for Prince som uten tvil var en fabelaktig musiker selv om han ikke var min mann.)

Clapton fikk den tvilsomme æren å gå på scenen etter Stevie Ray Vaughan & Double Trouble på en festival.
    En nykter og svært opplagt SRV holdt en forrykende konsert, hvor han bare øste av sitt repertoar og virituositet.
    Og DET vet vi var ikke småtteri på en god dag.
    En temmelig mismodig og flat Clapton mente at det ikke var noen vits at de gikk på scenen etter SRV & DT, og det hadde han jo helt rett i :cool:

Dog skal sies at salige Prince var ualminnelig musikalsk, og utvilsomt en forrykende gitarist.
    Kunne de nå bare la være den "evige dansen med pulver våre musikalske helter" :p
    Skål, vi tar en på den broder;)

gismo

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakker dag, faktisk gått en mil langs pilgrimsleden. Forøvrig utrolig hvor mye en hund kan drite i skogen. Men toppers tur med hunden, Dragen og meg selv.

20160516_124044.jpg

Var lite folk, så jeg følte meg from. Nesten helt alene.

20160516_121632.jpg

Langs ruta ligger et par gravhauger fra vikingtiden. Fascinerende det treet som vokste oppå den ene haugen.

20160516_120552.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Feiringen er over , og det er fullt trøkk. Har vært litt mye jobb den siste tiden, men slik er det vel med de fleste ? ;). Måtte henge opp noen lamper her hjemme, og for en hobby elektriker som meg var ikke det så lett... Vurderte om de skulle få en slik bryter som den som er avbildet under, men slo det fra meg.. Får være grenser på å se "lyset"..:cool:

.facebook_1463256616843.jpg

Rør amp er som sagt på vei inn til test fra Moet. En Saturn. De har og dette produktet i sin portefølje, kan ikke si helt hva jeg tror om det.. :) S2O - Signal Source Optimizer

hc7.jpg

For alt jeg vet kan dette fungere helt strålende. Uansett blir det spennende å få en ny amp i hus, teste ut, det er jo slik en lærer. Gleder meg og til det nye Fidelity kommer. For meg er dette lektyre som går langt utenpå diverse utenlandske "sannhetsvitner" ifht hva som er bra eller ikke. Ikke fordi jeg tror gutta i Fidelity har fasiten, men fordi jeg kjenner noen av de, liker å lese på norsk, og ønsker meg noe som kan få meg til å koble av. ;)

hfs4.jpg

En får vel det en betaler for, og så med hifi lektyre. Kose seg, det er jo bare hifi.. :)

¨å
    .facebook_1463325780890.jpg

Nå spiller gamle Marantz, og det gjør den så bra at LM ikke blir noen forbedring. Bare en nyanse annerledes. Det er så fint med ting som bare kan stå på , time etter time.. Får litt mindre nevroser og flass av slikt.. :rolleyes:. Uansett, vi lever ikke evig..Det hele er kun et kort blaff... Så, POFF, er det slutt... Kose seg mens en kan... :)

Uansett er vi bare små hjul i det store maskineriet..

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noe av det som jeg liker med hobbyen er å teste ut ulike produkter , finne ut om det virker. Og om det virker slik jeg liker det og det er noe jeg kunne tenke meg. Etter å ha lyttet litt til en digital kabel , fikk jeg lyst til å høre på to forskjellige forsterkere. Den ene er min egen , LM 211A. En forsterker som er lett å like . I triode drift gir den akkurat passe med glød at at jeg kan tro litt på det jeg får servert. ( LM Audio 211IA - Mala Audio).

Oppimot denne så går Dared Saturn, ikke Signature. ( Saturn | Moet Audio Hi-Fi Simplicity Hifi stereo Roksan Kudos Dared )

20160522_151319.jpg

• Liker
    Reaksjoner: TT.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    LM til venstre og Dared til høyre. Begge uten beskyttelsesgitter da jeg liker det best slik. Begge har fjernkontroll, Dared en tre sak i noe balsatre, veldig lett. LM er massiv klump. Begge har volum opp/ned, men LM har mute i tillegg.

20160522_151332.jpg

Her er Dared igjen. Mitt første møte med KT120, noe jeg fant spennende. Dared veier litt mindre , og det gjør meg litt skeptisk. Dette da trafokvalitet har endel å gjøre med vekt, etter tideligere erfaringer for min del.

20160522_151344.jpg

KM over her. Med sine EL34 rør, som jeg kjenner litt. Begge forsterkerne fikk beholde sine orginal rør, men jeg tror gjerne det er litt å hente på å bytte ut små-rørene slik det ofte er med disse forsterkerne.

Har latt de stå på et par timer først, før lytting et par timer og byttet på. Slik små-testing tar mye tid, uansett om en vil eller ikke.. :p:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg spurte i LM tråden om deres produkter har CE sertifisering, noe de kunne bekrefte at de har. Dette er betryggende, men det er dårlig merket på forsterkerne fra LM Audio.

20160522_151549.jpg

Dette merket sier iallefall lite. Hos Dared var det ikke noe slikt merke. Men jeg fant påstemplingen der betryggende.

20160522_151523.jpg

Høyttaler-terminalene er bortimot identiske , og gode , både på spader og banaer. Dared har og et annet trumfess, en USB dac, testet ikke denne så mye, men den låt frisk og rytmisk.

20160522_151436.jpg

Baksiden på Dared. Alt en trenger med en helt grei layout. Tappninger for 4 og 8 ohm. Begge høyttalerne ble brukt med 8 ohm hos meg.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter noen timers lytt så får en noen små konklusjoner. Subjektive, og det er i mine ører så ingen fasit er gitt. LM har god styring hos meg, på tross av kun tride drift på 2x15 watt. Det er ikke den mest nyanserte forsterkeren, men spilleglad er den, med litt av det klassisk varme som noen rørforsterkere gjør. Om dette er nøytralt kan diskuteres opp og ned, tror det er en smakssak. Så LM 211A spiller med litt bred pensel, men det gjør at mye musikk kan spilles. Ikke bare hifi korrekte plater for å fremheve pling og plong.

Dared med sine KT120 er strammere, mer kontant. Og ligner isåmåte på en god transistor forsterker. Jeg har en stor kjepphest ifht forsterkere, det er dynamisk kontrast. Dynamisk kontrast er når forsterkeren skiller mellom instrumentene . Alle gjør det, men i ulik grad godt. Som regel skal det et stivt power til. Det finnes mange store transistor trinn som kan blåse en av gårde med lydtrykk. Men når det kommer til subtil nyansering er det et annet ballgame som må til. For min del er det ofte SET forsterkere som greier dette,men har hørt det ved noen få anledninger på dyre transer og. Når kontrasten er god fremtrer musikken og sangere mer naturlig og ekte for meg.

Slik sett er Dared en bedre forsterker i mine ører. Det gjør rett og slett ting LITT bedre, både ifht topp, mellomtone og bunn. Jeg spilte uten subber. Ergonomisk like gode, det visuelle for bli opp til den enkelte. Her liker jeg LM bedre. :)

Ska jeg si noe negativt om begge to er at de støyer inn i mine 99dB høyttalere. Og det er ikke bra.

Takk til Moet for lånet, dette har vært nyttig ifht veien videre.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mange mekrer om leveringstid , kvalitet og opplevd lyd ifra Blues Jeans kabler. Billige er de og. Vel, jeg vil slå et slag for Hb52 . Norske gode kabler , til en hyggelig penge. Med like rask levering som BJ, custombygd og med fint utseende..Hva mer kan en ønske ? Og så sper en på en pensjonist inntekt her til lands fremfor å spytte pengene ut av landet.. Nei, BJ, dere lage gode kabler.. Men hvorfor velge dere, når det finnes gode alternativer.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange mekrer om leveringstid , kvalitet og opplevd lyd ifra Blues Jeans kabler. Billige er de og. Vel, jeg vil slå et slag for Hb52 . Norske gode kabler , til en hyggelig penge. Med like rask levering som BJ, custombygd og med fint utseende..Hva mer kan en ønske ? Og så sper en på en pensjonist inntekt her til lands fremfor å spytte pengene ut av landet.. Nei, BJ, dere lage gode kabler.. Men hvorfor velge dere, når det finnes gode alternativer.. :)
    Hehe, du får hive ut rælet du har i garasjen og kjøpe litt Tandberg, EC og Doxa :cool:;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spent på veien din videre hva forsterkeri angår, HCS. Verken det du har av LM eller Dared ser ut til å slukke tørsten helt, skjønner jeg. Joa, tørsten vil vel være der, men du skjønner hva jeg mener...

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, du får hive ut rælet du har i garasjen og kjøpe litt Tandberg, EC og Doxa :cool:;)
    Det er nok å trekke det litt langt... Og jeg tror du, i prinsippet, er enig med meg vedr bj kontra en hyggelig pensjonist... ;). Hvorfor har du tatt kabler i signaturen din?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er nok å trekke det litt langt... Og jeg tror du, i prinsippet, er enig med meg vedr bj kontra en hyggelig pensjonist... ;). Hvorfor har du tatt kabler i signaturen din?
    Har ingenting å flotte meg med lengre ;)

Kunne selvfølgelig skrevet lakris nettkabler, DIY RCA, XLR mikrofonkabel og BJ høyttalerkabler. Dette hadde vel bare blitt en annen måte å flotte seg på gjennom å signalisere at jeg gir faen i kabler :rolleyes:;)

Kommer sikkert noe litt mer gjennomført på kabelsiden senere, men for tiden leker jeg med forskjellige komponenter, og så får heller tiden vise hva jeg ender opp med av kabler. Hyggelige pensjonister er alltid kjekt å støtte :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Regntungt og grått. Da er det fint med musikken. Fikk et tweak jeg faktisk tror litt på i dag.

20160528_113545.jpg

SD føtter fra Sverige. Vekt tilpasset. Kunne sikkert handlet fra Jula, men liker disse. Koster ikke mye og rydder litt opp. Samt at lyden ikke forplanter seg så mye i gulvet.

20160528_113726.jpg

De er ikke sorte karmana, men de gjør jobben. Kombinert med kabler fra Hb52, som jeg koblet opp i dag. De gjør ikke noe galt, så vidt jeg kan høre. ;)

20160528_104110.jpg

Dared får stå for showet i dag. Skal se om den vokser på meg litt. :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Denne cd'en var artig. Bluesrock? Tja, svinger på en lett upolert måte.. Me like!

20160528_140509.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    SD står også på min liste over tweak jeg skal forsøke. Jeg kjøper jo selvfølgelig hos Andervik Audio, men så vidt jeg vet er ikke han pensjonist, så da er det sikkert greit å gå over bekken etter vann :cool:

Ha en fin helg :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror ikke han har de lenger. Måtte kjøpe fra produsent. Like billig. Var tungt å få høyttalere oppi de små søte.. :mad:. Men én promille mer sjelefred etterpå. Vi er enkle vesner.. 8)

God helg til deg, en offiser og gentleman :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart at kabler engasjerer så mye? For enkelte mistenker jeg at det er forsvar av egne disposisjoner. For noen er det dårlig skjult bitterhet for å ha brukt mye penger på noe en ikke lenger tror på. Andre igjen vil tro for å tro på tryllestøv og magi. Sammensatt dette. Gjør hfs smått fascinerende, sosiologisk sett. Pussig, da teknikk eller musikk burde være Key components her inne. Ikke for det, mange av de som har flest innlegg her inne har skrevet om mat, jøder, rasisme og krig på off topic. Mye meninger, og endel å lære. Men og endel å le av. Folk røper tidvis som alt ifra rasister til nyttige idioter for en tapt sak de tror på. :). Er sikkert ikke noe unntak selv heller.. :cool:. Medlemmer som er støttemedlemmer har og sunket, skjønner meg ikke på medlemmer som har over et par hundre innlegg og ikke vil betale medlemskap. Dette gjelder også bransje-medlemmer. På grensen til smålig.. :). Nevner ikke navn.. Tok meg selv et år før jeg bestemte meg for å støtte. Så da er de sikkert vare enda tregere enn meg.. Noe som er godt gjort.. ;)

Har tvunnet høyttalerkabel i dag. Lyden ble faktisk litt rundere, snedig effekt. Og koster ikke penger. Samt at det er faktisk noe kan bevises elektrisk at kan endre lyden.

Tweak nummer 1, hos meg, er høytalere og deres plassering. Har brukt endel tid i dag. Justert avstand til bakveggen. Det som virkelig var interessant var vinkling innover. Etter at Atle var her har jeg kjørt temmelig hard toe in. Etter han var her har jeg dempet litt. Lyden har hatt gode kår ifht sidevegger pga vinkling. Men det har vært litt in your face.. Så har endret litt. Utover fikk jeg større bilde. Men og dybde. :). Det er ikke alle horn forunt
    Så da er dagens økt gjort. Fin søndag. :).

T

TT.

Gjest
    Fin betraktning av HFS og en del av dets medlemmer. Flott at du også inlemmer deg selv i disse. Det er fort gjort å glemme ens eget ståsted i farten. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Ha en flott kveld

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det TT. Vi har alle vårt. Så får en prøve å se det beste i folk og situasjoner. Enkelte ganger tråkker en over, og da må en be pent om godt vær :).

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Høres bra ut med litt høyttalerjustering på en søndag. :)

HFS lærer meg noe nytt om mennesker og livet hver dag. Litt som realityserier og face. Vi er en fasinerende rase.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Verden er i forandring :). Til uka skal jeg teste en klasse D forsterker jeg har troa på. Testet Midgard Obereon, de største, på tidlig 2000 tallet. De låt kunstige og lite troverdig. Denne forsterkeren, som jeg får til uka, tror jeg er veldig bra.

Det å teste ut i eget oppsett kan ikke undervurderes. Å mene noe om lyden uten å kjenne anlegget på forhånd og over tid, er ikke lett :)

Til helga blir det tur til Nürnberg. Gleder meg. Se på noe gammel nazi - sten, rettsal, ølbrygging +++. :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Oisann!! Det blir spanandes. Hvor flerwattig er den da? :)
    Greit å ha en forsterker i bakhånd man kan kjøle seg ned med på varme sommerdager.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oisann!! Det blir spanandes. Hvor flerwattig er den da? :)
    Greit å ha en forsterker i bakhånd man kan kjøle seg ned med på varme sommerdager.
    2x50 gode watt. Har fått gode omtaler. Og veier nothing. Det kan jeg like. Digger dette, å teste ut ting i eget oppsett. Du har jo og drevet litt med dette Atle? :)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Testet!? Hvem!? Jeg!? :rolleyes:

Enig, det er "testbenken" hjemme som gjelder. Skal bli interessant hva 50 D watt får til med tårnene dine. Har litt trua siden du har separat bassystem. Det er jo ikke rør da.

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Verden er i forandring :). Til uka skal jeg teste en klasse D forsterker jeg har troa på. Testet Midgard Obereon, de største, på tidlig 2000 tallet. De låt kunstige og lite troverdig. Denne forsterkeren, som jeg får til uka, tror jeg er veldig bra.

Det å teste ut i eget oppsett kan ikke undervurderes. Å mene noe om lyden uten å kjenne anlegget på forhånd og over tid, er ikke lett :)

Til helga blir det tur til Nürnberg. Gleder meg. Se på noe gammel nazi - sten, rettsal, ølbrygging +++. :)
    Gamle fordommer står (kanskje) for fall. Blir interessant å høre hva du synes, spesielt siden du tester den i kjente omgivelser. Du får forsøke å nullstille deg som best du kan :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Gamle fordommer står (kanskje) for fall. Blir interessant å høre hva du synes, spesielt siden du tester den i kjente omgivelser. Du får forsøke å nullstille deg som best du kan :)

Denne forsterkeren har jeg veldig tro på.Og det er ikke noen moduler satt sammen på et mørkt loft..Men ryddig og pent. At det ikke veier noe er jo en topp bonus ? Er vant til å trekke store rørting og bære de... Men og transistor trinn som glatt knakker en 16 amp kurs ved oppstart veier jo litt.. :p

hfs7.jpg

En må bare finne ut hva en vil ha. Og da er eget oppsett det beste. Litt likt karen over, skal jeg synes eller være kamuflert...:)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.026
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    "En må bare finne ut hva en vil ha. Og da er eget oppsett det beste"

Ja, slik er det. Bruke eget oppsett, leve med det, få det under under huden.

Så kan man teste og prøve ut små forandringer, "tweake" seg fram mot en aldri så liten forbedring.

16 år med Mirage M2Si, så var jeg klar for å prøve og tweake meg litt opp.

Med RIAA mye raskere, kun en åtte - ni års tid så prøver jeg alternativer, tiden får vise om det var rett.

Det viktige er og bruke tid, og gjøre det du kan for å få komponentene du har til og yte sitt beste sammen.

Alt trenger tid for og "sette" seg....

/ Morten

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du har vært trofast mot de tingene du har eid lagga. Noe som er prisverdig tatt i betraktning forbrukerkulturen som råder. Er nok ikke like flink selv.. :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da settes snuta imot byen under. Gleder meg masse. Ølbrygging, nazi monumenter, kunst, og tung mat.. :)

God helg til folket. Bilder dukker opp etterhvert.. ;)

images.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn