HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trodde du var en "stud" gismo? Hardeste hønna og gamle bukker osv.. 8)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Dørene her er åpne HCS, du kunne dratt med eg emotikon også men han har så my mark i ræva att før dere kommer fram så må han et annet sted :rolleyes:
    Men du skal kanskje ikke nordover i sommer :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dørene her er åpne HCS, du kunne dratt med eg emotikon også men han har så my mark i ræva att før dere kommer fram så må han et annet sted :rolleyes:
    Men du skal kanskje ikke nordover i sommer :)
    Må nok kanskje oppover. Får nye amper i sommer og kunne vært fint å henta de. Besøk hos deg, emo, burnt og gunzi er long overdue. Tipper at det er aktuelt i slutten av juli. Men kommer tilbake til deg leikis ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enkelte ganger er det å bo på bøgda helt fint. En kompis driver stort med svin. Han hadde fått skade på et par dyr og ringte meg. "Vil du komme en tur og skjære litt kjøtt?". Så jeg tok en tur langt ut på Toten der Harald sto klar med et arsenal kniver. Lang historie kort, 30 kg kjøtt. Og grillsesongen kan komme. ;D

Idag har jeg lagd min første marinade etter å ha brukt langt mer tid på oppskrifter og kjøtt enn her inne de siste dager. Ingefær, soyasaus, chilipepper, eddik og hvitløk var noe av det som ble med. Etter 7 timer i ovnen på 150 grader var det klart. Magisk! Blir neppe å konvertere til islam i dag heller... 8).

20160420_165617.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, ser godt, men jeg innbiller meg at du har brukt atskillig lenger tid på kjøttet enn salaten og potetsalaten :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, ser godt, men jeg innbiller meg at du har brukt atskillig lenger tid på kjøttet enn salaten og potetsalaten :)

Stemmer det Karmana... Det er jo bare en vanlig ukedag... Men bortsett ifra det, så var dette helt toppers.. ;)...

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser sabla godt ut. Det beste er at elementær ernæringskunnskap forteller at 90% energi forsvinner, så med 30kg kjøtt, vil du mao sitte igjen med 3kg rene muskler!:cool:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser sabla godt ut. Det beste er at elementær ernæringskunnskap forteller at 90% energi forsvinner, så med 30kg kjøtt, vil du mao sitte igjen med 3kg rene muskler!:cool:
    3kg muskler... Hmm... Det var en ide.. ;)

Fått litt mer info om amper. Bias meter i front, edel tre... Kan ikke annet enn smile. Ikke noe masseproduksjon, slik jeg liker det. Samt en kjøper fordi en har tro på konstruksjon og konstruktør. Og ikke har lest seg til et eller annet fra et glansa papir eller en kjøpt anmelder.. Selvom vi vet at anmeldelser er en uhildet betraktning basert på empirisk tankegang og kunnskap. At produktene som gis anmeldelser kan kjøpes til en hyggelig pris betyr såklart intet for anmeldelsen..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Kjøpt på deg noe nytt nå igjen?

V

vinyl-mannen

Gjest
    Spennende dette HC, må du bare sørge for noen gode kabler:cool:
    Dette kan vi sikkert diskutere siden:rolleyes:

Sist redigert av en moderator:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fikk inn 100 skiver i dag, men ser ingen grunn til å legge de ut på gulvet her og ta bilde.. "se så flink jeg er, kjøper musikk.." ;D. På den annen side, mye tips å plukke opp blant obskure skiver.

På det coveret du sendte står det en artikkel som omhandler ting fra nærområdet her. Festlig ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.772
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fikk inn 100 skiver i dag, men ser ingen grunn til å legge de ut på gulvet her og ta bilde.. "se så flink jeg er, kjøper musikk.." ;D. På den annen side, mye tips å plukke opp blant obskure skiver.

På det coveret du sendte står det en artikkel som omhandler ting fra nærområdet her. Festlig ;)
    Jeg er en av "de Flinke" som ofte legger ut noe av vinylen jeg har kjøpt.
    What`s wrong with that?
    Musikk er ikke musikk HC. Det er interessant å se hva slags musikk folk kjøper og spiller.
    For det første kan det hjelpe leseren til å finne nye ting.
    For det andre forteller det en del om hvem man er.

Antall er ikke så viktig, men det er da morsomt om du vil vise fram noen kjøp du er fornøyd med?:)

Hvilken artikkel i Rolling Stone fra 2003, som er relevant for ditt nærmiljø er du tenker på?

God helg:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nothing wrong blues, en kan få endel nyttige tips. Men jeg skal være så ærlig å si at det er kjedelig når en tråd handler om kun cover og kjøpte plater. Men det er min mening, andre skal såklart poste hva de vil :).

At innkjøp forteller noe om eier finner jeg litt skremmende for enkelte her inne. 8).

Løsningsordet for bladet er "multipurpose".. Da er det vel enkelt?

God helg blues :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HCS er en forviirret raring, pay no attention! Legg ut alt som kjøpes av musikk! Musikk er grunnlaget for hele HFS. :D

Kommer det fra deg... ;D. En kan saktens lure på hva som er grunnlaget.. Selv tror jeg grunnlaget for det meste er HØNSEMØKK etter å ha brukt store deler av denne fridagen på spre dette slik at jeg kan klippe mer plen..Med det i men´te er jeg helt klart en raring.. ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Stikker til Hedemarken onsdags ettermiddag, hvordan er muligheten til å stikke innom en tur iløpet helga? Skal sikkert feire noe bursdag for svigerfar, men må vel få til litt annet også :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trivelig det pahf, jeg er hjemme stort sett hele tiden. Og du kan gjerne komme litt sent på kvelden. Blir trivelig å sees "trønder-style"... :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    HCS er en forviirret raring, pay no attention! Legg ut alt som kjøpes av musikk! Musikk er grunnlaget for hele HFS. :D

Kommer det fra deg... ;D. En kan saktens lure på hva som er grunnlaget.. Selv tror jeg grunnlaget for det meste er HØNSEMØKK etter å ha brukt store deler av denne fridagen på spre dette slik at jeg kan klippe mer plen..Med det i men´te er jeg helt klart en raring.. ;)
    Brukte du virkelig hønsgjødsel? Det prøvde jeg i fjor, inne i atriet, lukta dritt i flere uker. Det blir ikke det i år.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Brukte du virkelig hønsgjødsel? Det prøvde jeg i fjor, inne i atriet, lukta dritt i flere uker. Det blir ikke det i år.
    Er såkalt komprimert hønsedritt, små pellets. Etter at regnet satte inn var jeg spent, men foreløpig ikke noe irriterende lukt. Noe annet er det at jeg var litt sein med kalking.. En real mosetrimmer burde jeg og hatt.. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Sikkert de samme små pelletsene jeg brukte - de tar en evighet å få ned i jorda, og ja - de lukter. Bare vent til varmen kommer.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sikkert de samme små pelletsene jeg brukte - de tar en evighet å få ned i jorda, og ja - de lukter. Bare vent til varmen kommer.
    :mad:... Og jeg som skal ha sommerfeiring i hagen i anledning min bursdag. Blir neppe noe "Walking on sunshine"... Nå teste digital kabler. Små forhåpninger, men synes det er bra at forhandler lar en teste selv ;). Rapport kommer, Dragen skal og få høre. Blindt såklart. Det viktigste er om hun i det hele tatt hører noen forskjell.. :(

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Synes digital kabel er vanskelig siden det skal ifølge mange være bare virker/virker ikke, men byttet ut en no name fra Elkjøp,pure eller noe sånt med Cardas billigste og verden åpnet seg og det var i et surrerundt anlegg bare for å sjekke....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    :mad:... Og jeg som skal ha sommerfeiring i hagen i anledning min bursdag. Blir neppe noe "Walking on sunshine"... Nå teste digital kabler. Små forhåpninger, men synes det er bra at forhandler lar en teste selv ;). Rapport kommer, Dragen skal og få høre. Blindt såklart. Det viktigste er om hun i det hele tatt hører noen forskjell.. :(
    Det markerte der er jo "fali" HC, da mister du jo flere "gode grunner" til å mene de nye spiller bedre:cool::cool:;)

gismo

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det markerte der er jo "fali" HC, da mister du jo flere "gode grunner" til å mene de nye spiller bedre:cool::cool:;)

gismo

Jeg mener vel at det neppe er noen stor hørbar forskjell. Derfor jeg lar henne høre litt, og om hun hører noen forskjell. Like spennende er om hun hører det samme som meg. Uansett, gøy å teste litt. Kunne lagt ut noen bilder av 200 cd palter jeg fikk denne uka, men lar det være. Nå har jeg komplett Alan Parson´s Project. Men det var en annen artist som var ukas høydepunkt. En artist som både bruker banjo, steel-gitar og trekkspill i musikken sin.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir spennende og høre hva dere synes, og spesielt dragen som tester blindt :) Hvis det er moto, så synes jeg selvfølgelig det er prisverdig med gratis hjemlån. På den annen side har jeg sjelden sett noen skrive så mye om sin egen tilnærming, som etter mitt syn bygger forventningsbias, men uten å nevne muligheten for at forventningsbias spiller inn på kundens valg :rolleyes: Misforstå meg rett, jeg synes det er helt greit, det er tross alt hans levebrød hans, og det er ikke noe uredelig med måten han gjør det på :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir spennende og høre hva dere synes, og spesielt dragen som tester blindt :) Hvis det er moto, så synes jeg selvfølgelig det er prisverdig med gratis hjemlån. På den annen side har jeg sjelden sett noen skrive så mye om sin egen tilnærming, som etter mitt syn bygger forventningsbias, men uten å nevne muligheten for at forventningsbias spiller inn på kundens valg :rolleyes: Misforstå meg rett, jeg synes det er helt greit, det er tross alt hans levebrød hans, og det er ikke noe uredelig med måten han gjør det på :)

Jeg har ingen store forventninger til å høre noen forskjell, slik egentlig. Dac er stabil og det samme er drivverk i andre enden. Kabelen det skal testes opp imot er anerkjent og godt konstruert. Derav la Dragen komme med sine tilsagn om hun faktisk hører noe, og om dette noe kan beskrives ..Så ja spent er jeg. Og føler meg veldig heldig som har et par ører som ikke er tilvennt å "ville tro på forskjeller", men som snarere sier ting som de er. :). At moto låner ut er veldig fair,men en kan veldig fort bli offer for forventningsbias. Og mye fattigere på veien. Noe jeg egentilig håper jeg slipper.. :p

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn