HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    @gismo: De er ordinære og nesten like små som dine gismo... Derfor jeg skal bruke to subber .. Spørs om de fyller rommet med lyd...

@phaf: Nei du kan så si. Jeg får holde meg til ørene. Iallfall sålenge jeg ikke skjønner det skvatt av målinger utover det lille jeg har lest. Tråder med hovedsaklig målinger blir litt trist, synes nå jeg...

@ogla: Det er noen små. 20 et eller annet. Spiller bra synes jeg. Kan finne det ut , men aldri tenkt på det. Enkle å flytte er de og.
    Itte alltid det kun er størrelsen vettu HC...:cool::cool:
    Grattis, dette blir spennende, Kudos gir meg en indre ro:)

gismo
    Kudos er ventehøyttalere det..Og noen gode noen. Og størrelse har ikke så mye å si, det er funksjonsevnen som er viktig.. :)
    Ja nettopp, viste ikke at du hadde disse Kudos heller je, men så godt du har litt god ventelyd;);)
    Det som kommer må da være svært så stort da, om du har hyra blues som hjelpemann:rolleyes::cool:

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

ogla

Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    742
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Heter de 20 og uten faseplugg i elementet er det Cardea, med faseplugg er det siste modell 2-veis og er Cardea super 20.
    Uansett er dette en presis og rask rakker. Perspektiv og plassering er i særsjiktet med Kudos.

Jeg hadde Cardea 20 i et par år. Jeg var meget fornøyd med dem.
    Førstnevnte. Ja, de er lette å like. Litt varme i klangen , går dypt og spiler morsomt. Rart ikke folk har oppdaget hvor gode Kudos er... :confused:
    Ja de er rett så gode. Og lette å drive. Dipper knapt under 7 ohm og passer godt sammen med rør, som får dem til å blomstre ordentlig.
    Farlige ventehøyttalere dette, de har det meste relativt sett, kanskje bortsett fra membran areale da.. :)

• Liker

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    @gismo: De er ordinære og nesten like små som dine gismo... Derfor jeg skal bruke to subber .. Spørs om de fyller rommet med lyd...

@phaf: Nei du kan så si. Jeg får holde meg til ørene. Iallfall sålenge jeg ikke skjønner det skvatt av målinger utover det lille jeg har lest. Tråder med hovedsaklig målinger blir litt trist, synes nå jeg...

@ogla: Det er noen små. 20 et eller annet. Spiller bra synes jeg. Kan finne det ut , men aldri tenkt på det. Enkle å flytte er de og.
    Itte alltid det kun er størrelsen vettu HC...:cool::cool:
    Grattis, dette blir spennende, Kudos gir meg en indre ro:)

gismo
    Kudos er ventehøyttalere det..Og noen gode noen. Og størrelse har ikke så mye å si, det er funksjonsevnen som er viktig.. :)
    Ja nettopp, viste ikke at du hadde disse Kudos heller je, men så godt du har litt god ventelyd;);)
    Det som kommer må da være svært så stort da, om du har hyra blues som hjelpemann:rolleyes::cool:

gismo
    Er nok med mest for det sosiale han. Gleder seg til å høre vinyl hos lagga. Han er jo en dedikert vinyl-mann Blues. Ja, kudos leverer de. Liker de godt.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Aaaaner ikke hva det er du har kjøpt, som han sa grønnskollingen i boka om pulverheksa og tyven.
    Regner med det er noe som ikke hvermannsen har i stua, du pleier å være god til å jakte på sjeldenhetene.
    Gleder meg til å se mange bilder fra turen, om ikke blues skal sjaue så kan han være reporter MED kamera ;)

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Aaaaner ikke hva det er du har kjøpt, som han sa grønnskollingen i boka om pulverheksa og tyven.
    Regner med det er noe som ikke hvermannsen har i stua, du pleier å være god til å jakte på sjeldenhetene.
    Gleder meg til å se mange bilder fra turen, om ikke blues skal sjaue så kan han være reporter MED kamera ;)
    Støttes, og nærmest kreves;);)

gismo

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Der sier jeg meg enig, tråder med kun målinger er utelukkende bare kjedelig for min del! Skal til Hedemarken nå som bjørka spretter, har du kaffen klar?
    Når skal du nedover ? Kaffen er alltid klar for deg. Kan jo ta det besøket du ikke rakk sist gang ?
    Har en plan om å få til en tur i mai engang. Jepp, må prøve å få til de besøkene jeg ikke rakk sist :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må innrømmes at jeg har blitt lat på mine eldre dager Roda. Men det står neppe i de fleste stuer rundt forbi. Får se vedr bilder, vil egentlig ha de på plass , der de skal stå. Og da snakker vi midten av juni tidligst. Noen bilder ellers er ikke noe problem, Lagga har mye snacks i den lille kroken sin.

Husker det var mye snakk om hvor bra det skulle bli når det ble fil-deling, at artistene endelig skulle få betalt .. Helt klart på sin plass uansett hvilket format en sverger til. Men riktig så enkelt er det visst ikke iflg artikkelen under. Det snakkes stadig om den store tilgjengligheten blant de som fil-er. Men dette er og et av mine store anke punkt for jeg ser at det ikke er slik for min del. Har surfet litt rundt på Spotify og Tidal, og foreløpig er jeg ikke overbevist. Det sære, rare og litt sjeldne finner jeg ikke alltid. Med en slik tilnærming vil musikken bli mer ensartet og konform og kjedelig.. Litt dystert om det skulle slå til. Så en får satse på at det kan endre seg...

Revenge Of The Record Labels: How The Majors Renewed Their Grip On Music - Forbes

En får bare håpe på bedre tider...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ???

gismo
    Er nok med mest for det sosiale han. Gleder seg til å høre vinyl hos lagga. Han er jo en dedikert vinyl-mann Blues. Ja, kudos leverer de. Liker de godt.

Om de ikke er så enorme og blues er kun med for det soiale, kan vi ha sett et kort glimpt av de før HC...:rolleyes::confused:

Stuttbeinte.jpg

gismo

• Liker

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.067
    Understående plassering og heftig innvikling. Dette må jo være seriøse greier! Tror jeg må komme meg hjem fra Nederlandene slik at jeg akjønner den lokale sjargongen :)

Hehe, du får tidsnok se "knøttene". Har fått hyret inn en svenske som tar de med siste biten. Skal møte han neste søndag i Strømstad. Har hyret med meg Blues som sjauegutt. Så bærer det innom Lagga for litt kaffe og jug. I det hele tatt, hifi kan faktisk være ganske så trivelig.
    Om ikke Lagga har nok kaffe, så bor Konemor/vi like oppi bakken som du vet HCS.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo

Om de ikke er så enorme og blues er kun med for det soiale, kan vi ha sett et kort glimpt av de før HC...:rolleyes::confused:

Vis vedlegget 316656

gismo

De har nok vokst litt... :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Understående plassering og heftig innvikling. Dette må jo være seriøse greier! Tror jeg må komme meg hjem fra Nederlandene slik at jeg akjønner den lokale sjargongen :)

Hehe, du får tidsnok se "knøttene". Har fått hyret inn en svenske som tar de med siste biten. Skal møte han neste søndag i Strømstad. Har hyret med meg Blues som sjauegutt. Så bærer det innom Lagga for litt kaffe og jug. I det hele tatt, hifi kan faktisk være ganske så trivelig.
    Om ikke Lagga har nok kaffe, så bor Konemor/vi like oppi bakken som du vet HCS.
    Trivelig. Kanskje få puttet inn begge deler. Send meg pm med tlf nummer så kan jeg ringe deg når vi er i nærheten :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har gitar og spiller litt , men det ble med øvingene... Var mer morsomt med fotball og etterhvert andre ting.. Men gitar er fortsatt et instrument jeg er glad i. Slik som stemmer. Under er den samme sangen, først sett ifra et gitar-perspektiv. Se hvordan han stemmer gitaren opp og ned underveis...Imponert jeg.

Så samme sang som acapella. Fasinerende. Ikke rart musikken aldri stopper å forbløffe og få en til å høre etter nye klanger, melodier og rytmer..

Hvem er lettest å like ? Hmm..Ikke lett... Men like mye "bad hair-day på begge kanskje ? :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her går jeg for 1-1 HC;)

gismo
    Er nok enig . Litt utafor dette, men synes det er artig å høre to "like" sanger gjengitt helt forskjellig. Men det kan fort bli et problem..Så får ta noe enkelt, jeg faktisk liker..

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.885
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Blir hyggelig å få Bb og deg innom HC, da kan ZYX Fuji bli på plass til dere har vært her,
    så får dere hørt den og.

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir hyggelig å få Bb og deg innom HC, da kan ZYX Fuji bli på plass til dere har vært her,
    så får dere hørt den og.

Vis vedlegget 316903

/ Morten
    Takk for det Morten. Tror Blues gleder seg masse til vinyl. Jeg , for min del, gleder meg og til å diskutere diverse stridsvogner ... Som vi pleier.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det vakreste bildet i tråden som ikke har med hifi å gjøre Tomz.. Gleder en avdanket rittmester.. Takk :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En dag igjen før blues og jeg tar en tur nedover i landet. Innom Lagga ..og håper vi rekker Power'n. Får vurdere å ta et bilde eller noe.. :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.894
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er for tiden og bruser med fjærene i Brugge. Grei plass å bruse! Venter på bilder i morgen, spent på å se om det er du eller høyttalerne som er en pusling :cool:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.885
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    En dag igjen før blues og jeg tar en tur nedover i landet. Innom Lagga ..og håper vi rekker Power'n. Får vurdere å ta et bilde eller noe.. :p
    Eventuelt kommer Power'n innom her, nevnte muligheten da vi møttes over en handlevogn for noen timer siden.

Lassemann kan også fort finne på og stikke innom.

God tur guttær, vi prekes!

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ikke et eneste bilde fra annonserte tur...hmm svakt:rolleyes:
    Kanskje de bommet på dato/helg...:cool:

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

gismo
    Så,så.
    Slapp av masekopp!;)
    Var hjemme for en halv time siden, -så vidt inna døra og synes jeg måtte si hei til kjerringa før deg gismo:).

Dette var litt mer krevende enn å bære små italienske frøkner med lette smekre ben over dørstokken.
    Seriøs jobb som det var helt nødvendig å hyre inn høyt kvalifisert personell for.

Rapport kommer i løpet av uka hvis du viser litt forståelse for at recovery er en del av prosessen.
    Har du tålmodighet skal du få se noe du ikke har sett før.
    Følg med i denne tråden.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for igår blues. Håper ryggen er bra? Min er helt fin. Etter 70 mil i bil ble det tidlig kveld i går. Svært så trivelig å få truffet Lagga, lassemann, PowerPoint og konemor. En fin tur. Nå jobbe..

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    CIMG5025.jpg

Joda,HC.
    Takk det samme.
    Ryggen er bra,-litt stive fingre.
    Det var en vellykket og fin tur.
    Det kan alle se...:rolleyes::cool:;)

Først var det business, og så var det pleasure.
    Etter utenlandsturen gjorde vi nemlig en østfoldsving.

Jeg vil takke Lagga og fruen for gjestfri velkomst med god kaffe og flott lyd.
    Man kan si mye om Lagga-anlegget, da det består av mange flotte, nøye utvalgte komponenter.
    Kort her nevner jeg bare at man nok en gang fikk bekreftet at vinyl ruler.;)

Hyggelig også å hilse på lassemann m madam og konemor+power.
    Tida strekker ikke til når man skal rekke så mye på kun en dag, men uansett trivelig å treffe dere.
    Takk for det alle sammen.

mvh

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var høyttalere vi skulle hente..Så hvorfor du tok bilde av det nye hundehuset vet jeg ikke.. :eek:..Ja, det var mye å rekke over, men tempoet var fint...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vi får droppe noen få inntrykk fra turen i går.
    Starten gikk litt forsinket fra Gjøvik søndag morgen,-noe før kirketid...

CIMG4983.jpg

-over Narumlænd (Eina), Nittedal og Ned Highway E6
    CIMG4984.jpg
    CIMG4988.jpg

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Der traff vi en trivelig sørlending som hadde gjort svenske av seg.
    Han hadde varene som kom langveisfra. (St. Petersburg!).
    CIMG4989.jpg

Det gismo og et par andre lurer på, er altså hvilke smekre stativhøyttalere som er skjult i denne leiehenger`n
    CIMG5024.jpg

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.075
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Det er da hyggelig å se at sola slipper inn i konstruksjonen! Da er i hvert fall ikke stativhøyttalerne en lukket konstruksjon.. ;)

M

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er da hyggelig å se at sola slipper inn i konstruksjonen! Da er i hvert fall ikke stativhøyttalerne en lukket konstruksjon.. ;)

M
    Si ikke det..Kan hende dette var kun transport-kasser... Får jo plass til 8-10 knøtter av gismo-størrelse inni denne boksen... ;). Men Gismo sine er langt penere..

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er mange andre og unevnelige steder det har vært mer sol enn oppi den kassa.
    Det var første og siste gang tipper jeg. Måtte dokumenteres.

CIMG4992.jpg
    CIMG4990.jpg

En på plass i VW-Wreck.
    130 kg stk.
    Transportøren fortalte at de hadde båret dem 70 meter for å få dem i henger`n
    Med ølpause mellom hver høyttaler. Det slapp vi ,-dessverre.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.894
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der var nederlenderne jo :) Kjekt å se bilde av bunnventilen, hvor dansken som skal lage basslyder kryper inn og ut :cool:

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.075
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Såå mye treverk og så et pyttelite hvitt element i front... Skeptisk.. ;)
    Er det doble 12 tommere bak?

Minner meg om en Gravesen-sak

DTQWT-mkII

M

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Såå mye treverk og så et pyttelite hvitt element i front... Skeptisk.. ;)
    Er det doble 12 tommere bak?

Minner meg om en Gravesen-sak

DTQWT-mkII

M
    To 12 tommere ja..Men de ser små ut..Og enda mindre det andre..Hehe.. Du får tidsnok høre.. Gravesen har nok stjålet noen ideer herifra ja..

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    hehe
    Det tekniske får eieren ta seg av,
    men det er ikke bare treverk og høl som veier 130 kg,-nei.
    CIMG5054.jpg

CIMG5051.jpg

CIMG5043.jpg

CIMG5034_copy.jpg

Alle henvendelser vedr Produsent/ modell/specs /ytelse/bestykning osv går til HCS.
    Det eneste jeg kan uttale meg om er at de er pene i lyst solid treverk (Eik?)
    Dessuten er vekta garantert 130kg pr side8).

Artig tur:)
    blues

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.204
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hørning, ender de opp hos deg HCS
    Skulle jeg valgt en ny høyttaler så ville det blitt Hørning Eufrodite, med 4 8" bak

Håvard

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hørning, ender de opp hos deg HCS
    Skulle jeg valgt en ny høyttaler så ville det blitt Hørning Eufrodite, med 4 8" bak

Håvard

Ja, de var på min shortlist. Vet om et par Eufrodite i Danmark til 25K . Bestemte meg alikevel for å gå for disse. Pga historikk samt at jeg har forsterker som er bygd for nettopp de her.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Så,så.
    Slapp av masekopp!;)
    Var hjemme for en halv time siden, -så vidt inna døra og synes jeg måtte si hei til kjerringa før deg gismo:).

Dette var litt mer krevende enn å bære små italienske frøkner med lette smekre ben over dørstokken.
    Seriøs jobb som det var helt nødvendig å hyre inn høyt kvalifisert personell for.

Rapport kommer i løpet av uka hvis du viser litt forståelse for at recovery er en del av prosessen.
    Har du tålmodighet skal du få se noe du ikke har sett før.
    Følg med i denne tråden.
    Hehe...godt du gir kona førsteretten blues, sunnhetstegn;)
    Har sett maaange bilder etc fremover her, herre gud at dere orker å håntere sånne drog, 130 kg pr. side..:p
    Nei takke meg til sånne småsneller, de er jo letter å ha med å gjøre gutter!!!

Grattis til deg HCS, stort må/skal det være skjønner jeg:cool::cool:
    Blir artig å få høre hva som kommer ut av dette etter hvert, spennede;)

gismo

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Spenstig HC, syns de forrige du hadde var romslige, men ser jo at de er som stativhøytalere å regne i forhold til disse ;)

• Liker
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn