Da har jeg kommet hjem etter nok et besøk i Biris desidert største ekornbule oppe i garasjehemsen hos han HCS. Diffusorene (les hyllene fulle av CD-er) vokser så raskt at det ved neste besøk ikke lenger er plass til stereoanlegget.
Planen for dagen var litt diffus, men de store linjene var at Final og jeg skulle sjekke ut et nytt høyttalerpar. Når mannen som har norgesrekord i antall eide brukte høyttalere plutselig kjøper et nytt par høyttalere tilsynelatende som lyn fra klar himmel skjerpes nysjerrigheten. De to gangene jeg har vært innom tidligere har det stått noen svære beist av noen Hørninger der som jeg lærte meg å like spillestilen til, men som man aldri følte man fikk helt taket på.
Når vi avtalte dette besøket hadde jeg ikke hørt om Ø-audio før, men siden den gang har det vært messe i Horten og nysjerrigheten steg enda noen hakk.
Seansen startet med Weather report så høyt at det kunne høres både helt til Hamar og Lillehammer. Viktig å sette standarden.
For å være klinkende seriøs så har jeg aldri hørt bedre lyd på garasjehemsen før. Dette var høyttalere med stor H. Nesten litt uforskammet at det går an å lage sånn lyd av en toveis høyttaler som på ingen måte setter et stort fotavtrykk i gulvet. Det lød løssluppent, detaljert, homogent, dynamisk med en svær bass. Legger man til de små subene som jeg allerede har vært veldig svak for, så var dette rett og slett bare kjempegøy. Ny referanse på orgelmidbasspiper for min del rett og slett.
I dag var noe av elektronikken som skal brukes på "Hi-Fi sykehuset" så vi avgjorde at vi utsetter "jobbing" til alt er på plass, men dette kommer til å bli dritbra.
Synes det er på plass med et stort GRATULERER med nye høyttalere!
Hils din kjære å takke for nydelig middag!
Tusen takk for godt selskap og trygg og god kjøring til Final!
Tusen takk til verten som alltid varter opp med entusiasme, sjeldne og spennende komponenter og full oversikt over hva som rører seg i Hi-Fi miljøet.
Vis vedlegget 511778
Vis vedlegget 511779