De siste dagene har jeg nok ikke vært den beste arbeidstageren. Ikke nok med at en driver med eksamen, mens en prøver å skjøtte jobb, tanken på en annen dac har blitt fremtredende til det slitsomme. Rare greier det der, når ideen først manifesterer seg så blir jaget bare mer og mer plagsomt. At en er svak av karakter og fristelser er noe en ikke helt takler har det vært en reise... Flere kandidater har vært i tankene, dessverre ikke utprøvd.
Vis vedlegget 723531
Dette ville vært en enkelt alternativ å velge. Enkelt fordi det oppfyller alle de tekniske parameter for hobbyen, gitt av målinger. Alikevel har jeg ikke fått roen for denne. Såklart skal en ikke avskrive en slik uten å ha hørt, men i mitt tilfelle ble det slik. Sist gang jeg hadde en dac som målte bra, Bryston, så fikk den deng ifht mine preferanser av en sliten gammel AudioNote dac tilhørende JanR. Han og
@rolfozzy var på besøk i Ørje, og det låt ikke pent... Så nei, Topping er ikke med dessverre. Sikkert og fordi ører jeg tror på ikke er like god venn med den, og elektronika er for kids... Dvs jeg hører ikke på det. Så er det å lese seg opp, høre på tips, , skumme Audiogon, diverse fora , google " best dac for pcm" osv. Mye som dukker opp, og det meste filtreres heldigvis... Men noen kriterier står igjen...Og de kriteriene avgjorde valget til slutt...
Vis vedlegget 723542
Vis vedlegget 723543
Vis vedlegget 723544
Dette var kandidater som jeg tror er meget gode. Border Patrol sin, Trabadour sin og SWX som kan minne mye om AudioNote..Ja, hvorfor er ikke AudioNote på lista ? Rett og slett fordi jeg ikke vil pådra meg nevroser i moden alder, det skal fungere enkelt og greit.. Og ikke finnes det noen på det norske markedet jeg ønsker meg og har råd til. Har tross alt hatt 1.0, 1.1, 2.1 og 3.1 meget gode saker, men ikke for meg nå..