coolbiz
Hi-Fi freak
Det må være en særs alvorlig mismatch.
Det skal jeg love deg :S. Det viser seg at Lyngdorf DPA-1 har en veldig sær impedanse på utgangene sine. Funka itte spess bra på DP 6.12HP. Så da måtte man tenkte annerledes . Er vistnok en som ha så si samme problemet med en Bryston på DPA-1 også. Suser vannvittig i høyttalerene når det kobles til .coolbiz skrev:Det må være en særs alvorlig mismatch.
XLR vs RCA avhenger like mye av mottaker som avsender +- evt problemer med støy under veis.charliefoxtrot skrev:Er det noen av de ferske eierne som har forsket litt på balansert XLR vs. ubalansert RCA? Er det store lydforskjeller?
Det sies ikke noe særlig om det i verken Lyd & Bilde eller HiFi & Musik sine anmeldelser.
Jeg har muligheten til å gjøre det - jeg har V6, og en kompis har HD10. Det spørs om jeg gidder - jeg er ganske sikker på att Hegelen er minst "dobbelt så god", altså mere enn verdt penga. Her får du det du betaler for - begge dacene kan ansees som røverkjøp. Kommer vel litt ann på hvor fett anlegg du har fra førDalakong skrev:Er det noen som har testet den opp mot Abrahamsen`s dac? Har lest anmeldelsen, men kunne vært moro å få en forbruker omtale og.
Yeah right - it will blow your socks off......und so weiter :erikr skrev:Alle Benchmark-eiere, uansett versjon de måtte ha, kan bare begynne å spare, eller ta turen til nærmeste Soundgarden-utsalg. Der venter en aldri så liten(les; rimelig stor)oppgradering. Hadde ikke regnet med en så stor forbedring til en så(relativt)rimelig penge. Mer organisk og tredimensjonal lyd enn B.mark. Mer tolerant på dårligere innspillinger, men samtidig mer detaljert. Lydbildet har vokst i størrelse. Mer i analog retning enn B.mark.
Mvh
Svært fornøyd nybakt Hegel-eier.
Krell Kav400ix, BKS 175, Squeezebox, Thorens, SME309, ATOC9, ASR M.B
Nei, kun subjektive inntrykk som lyd og lydglede er.prnesse skrev:Bare litt nysgjerrig Billa, brukte du db måler?
Tynn og spinkel i øvre mellomtone var min umiddelbare reaksjon da jeg hørte denne dacen. Jeg tror at dette produktet, i hifisammenheng, er det som kommer lengst unna mine lydidealer. Jeg fikk litt "katt-klemt-i-dørkarmen-følelsen", og da er det andre dacer som gjør jobben på en mer polert måte. Dacen jeg hørte på var godt innspilt, så jeg tror ikke dette produktet egner seg for alleron-hi skrev:Har en ny Hegel HD 10 DAC på hjemlån nå. Den har fast, fin bass, stort lydbilde og mye detaljer og presis plasseringer av instrumenter i lydbildet. Imidlertid er jeg ikke helt fornøyd med mellomtonen, speselt øvre mellomtone. Det blir litt spinkelt og skarpt, vokalister mister kropp og "størrelse" i forhold til min gode gamle cd-spiller (Pioneer PS-So6), som for øvrig i sin tid ble berømmet for sin naturlige og deilige mellomtone. Det kan være mismatch med utstyr, men..
Noen som har erfaring med /kunnskap om denne Hegel dacen krever innspillingstid og /eller lang oppvarmingstid?
Jeg opplevde for øvrig den samme "svakheten" i øvre mellomtone på RME-ADI2 og senere Cambridge Dacmagic da jeg testet dem for en god stund siden. Mener å huske at RME ADI2 ble bedre etter å ha blitt spilt på et par dager, men var fortsatt ikke fornøyd og returnerte. Dacmagic husker jeg hadde noen unoter i toppen i tillegg til denne spinkelheten/hardheten i øvre mellomtone.
Hvordan var resten av oppsettet, og hva har du sammenlignet med?salvatore skrev:Tynn og spinkel i øvre mellomtone var min umiddelbare reaksjon da jeg hørte denne dacen. Jeg tror at dette produktet, i hifisammenheng, er det som kommer lengst unna mine lydidealer. Jeg fikk litt "katt-klemt-i-dørkarmen-følelsen", og da er det andre dacer som gjør jobben på en mer polert måte. Dacen jeg hørte på var godt innspilt, så jeg tror ikke dette produktet egner seg for alle
CJ
Eg har ikkje høyrd desse dacane, men viss alle dacar du har i hus let spinkelt, er det vel ein viss sjanse for at du har vent deg til ein unaturleg feit mellomtone frå pioneeren og tuna anlegget etter den..ron-hi skrev:Har en ny Hegel HD 10 DAC på hjemlån nå. Den har fast, fin bass, stort lydbilde og mye detaljer og presis plasseringer av instrumenter i lydbildet. Imidlertid er jeg ikke helt fornøyd med mellomtonen, speselt øvre mellomtone. Det blir litt spinkelt og skarpt, vokalister mister kropp og "størrelse" i forhold til min gode gamle cd-spiller (Pioneer PS-So6), som for øvrig i sin tid ble berømmet for sin naturlige og deilige mellomtone. Det kan være mismatch med utstyr, men..
Noen som har erfaring med /kunnskap om denne Hegel dacen krever innspillingstid og /eller lang oppvarmingstid?
Jeg opplevde for øvrig den samme "svakheten" i øvre mellomtone på RME-ADI2 og senere Cambridge Dacmagic da jeg testet dem for en god stund siden. Mener å huske at RME ADI2 ble bedre etter å ha blitt spilt på et par dager, men var fortsatt ikke fornøyd og returnerte. Dacmagic husker jeg hadde noen unoter i toppen i tillegg til denne spinkelheten/hardheten i øvre mellomtone.