Forsterkere Hegel: Lyden av neonlys?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    MakkinTosken: ALLE har lydidealer. Det gjelder bare å finne ut hvor du selv står, hvordan du vil ha lyden presentert og hva du selv vektlegger i den presentasjonen.
    Ok, da velger jeg god lyd! Jepp! Definitivt! God lyd er mitt ideal. Slik lyd får jeg kun ett sted. Her i grotta med med de tusen lysende VUer og fantastiske danske snekkeriarbeider!
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Trur det er mange her som mener masse om Hegel etter å ha hørt dem i butikk, med elendige lytteforhold. Lite gjennomtenkt, vil jeg si. Hvordan de spiller hjemme hos deg etter å ha jobba med oppsettet er noe helt annet. NEXT!
    Bør forvente et visst nivå med hegel h590 og dynaudio contour 20 i et lite koselig demorom soundgarden sandvika. Men jeg låner gjerne med meg hegel hjem.
    Det er ikke sikkert att Dynaudio Contour 20 er ideal høyttaleren for deg. Jeg synes ikke den var helt perfekt for min smak i hvert fall.
    Hverken med Hegel, Bryston og Gato så det blir ofte litt for enkelt å skylde på forsterkeren.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Trur det er mange her som mener masse om Hegel etter å ha hørt dem i butikk, med elendige lytteforhold. Lite gjennomtenkt, vil jeg si. Hvordan de spiller hjemme hos deg etter å ha jobba med oppsettet er noe helt annet. NEXT!
    Bør forvente et visst nivå med hegel h590 og dynaudio contour 20 i et lite koselig demorom soundgarden sandvika. Men jeg låner gjerne med meg hegel hjem.
    "Koselig demorom Soundgarden Sandvika"

    Well, har man selv et så lite lytterom - lytt i butikken/dra kredittkortet/ta med deg varene hjem!

    I dette rommet tror jeg alt spiller bra, på den måten at det knøttlille rommet fylles med lyd fra hele fronten bare man ser på fjernkontrollen og så lange man har minimum 4'' driver i bassen.

    Usedvanlig hyggelig betjening, uansett hvem av de man treffer på, men egnet for testing av lydutstyr er det ikke.
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Jeg ser jo at jeg var litt bastant i min formulering. Poenget står like fullt,butikkoppsettene lider ofte fælt av rommet de står utstilt i, og med høyttalerplassering diktert av at alle høyttalerparene skal få plass ved siden av hverandre. Så det er langt fra bra, var vel poenget, og ofte et godt stykke unna hva systemet er kapabelt til å prestere.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MakkinTosken: Prøv å BESKRIVE for deg selv HVA som ER god lyd. Fokuspunkter, smak, stil, hva som i det hele tatt får foten til å gå for din del. Hva er det f.eks. MED McIntosh som får deg til å flippe i vinkel på dem??? Finn ut av det, så er verden plutselig noe enklere..
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det spørsmålet hadde du ikke trengt å spørre Auditor om du hadde kjennskap til McIntosh og levd med deres produkter en stund. I motsetning til andre unge småprodusenter har McIntosh's lange erfaring gjort at de leverer tidløse, evigvarende kvalitetsprodukter. Du har alt du trenger og mer. La meg liste opp noe.

    Turkise lys - check
    VU - check
    Rør - check
    Kinabelysning av rør - check
    Glassfront - check
    Transistor - check
    Masse effekt - check
    Badehåndklær - check


    Vel, du skjønner tegninga. De har alt! Eneste de ikke har er et kjedelig design.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det spørsmålet hadde du ikke trengt å spørre Auditor om du hadde kjennskap til McIntosh og levd med deres produkter en stund. I motsetning til andre unge småprodusenter har McIntosh's lange erfaring gjort at de leverer tidløse, evigvarende kvalitetsprodukter. Du har alt du trenger og mer. La meg liste opp noe.

    Turkise lys - check
    VU - check
    Rør - check
    Kinabelysning av rør - check
    Glassfront - check
    Transistor - check
    Masse effekt - check
    Badehåndklær - check


    Vel, du skjønner tegninga. De har alt! Eneste de ikke har er et kjedelig design.
    Finnes de utgaver med bare rør og mye effekt? Tivolitøyset gjør veldig lite for meg :)
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    1.251
    Torget vurderinger
    1
    Turkise lys - skikkelig homo.

    McIntosh har en rørforsterker som yter 200 w/kanal.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    X-Cell: Nå skal du huske hva jeg sammenligner det med...og i forhold til Bladelius´forsyninger er alt annet lite. Men se på en H4A, så ser du at også Bent godt vet hvor viktig strømmen er. Det finnes de som oppgir watt mer konservativt enn Bent- som f.eks. Mikael- men en stor Hegel har strøm nok til å drive omså Apogee, hvis du tvilte..Gode strømforsyninger er i det hele tatt et nordisk fellestrekk , hva forsterkere angår. Du burde da vite det, såpass "skandiske" som anlegga dine har vært i det siste...
    Hadde P4A mkii og H2A på Mozart
    En rå kombi.
    På film merket en godt kreftene. Eksplosivitet av en annen verden.
    På musikk aldeles nydelig.
    På film var det som andre ville høyttalere.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MakkinTosken: Jeg HAR mer enn nok kjennskap til McIntosh, både som produsent av hjemme- og bil-fi. Ingen fare der. Men det virker som om du hovedsaklig går etter designtrekk derfra. Jeg etterspør lydmessige faktorer. Selv syns jeg de har en tendens til å bredmale sakene en tanke for mye, på bekostning av små detaljer. En Corvette til veier for en Lamborghini, hvis du skjønner. Men...to each his own...Fordelen er at Sonus Faber og McIntosh ligger under samme paraply eiermesssig,
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Du må nesten ta det litt grundigere med meg Auditor? Mulig jeg er litt treig, vel er jo en tosk. For først skriver du at du har mer enn nok erfaring med McIntosh og så følger du opp med noe helt urelatert? Forklar?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    1.251
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner jeg godt, ettersom jeg ikke er blant de som liker turkis kitch. :) Like barn skruller best sammen, vet De. :)
    Men takk for den falske generøsiteten. :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Dette er vel i bunn og grunn en Tråd om Hegel, hvis det ikke er mer å si om Hegel, så kanskje det kan sies et annet sted. Vet ikke hva trådstarter mener, men nå synes jeg det kommer helt ut å kjøre.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje sentralen burde opprette en helt ny kategori? "Uvennetråder for Hifi-merker";)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Med stor fare for å støte og provosere mange fornøyde Hegel-eiere, må jeg innrømme at jeg ikke takler dette merket. Har hatt flere Hegel forsterkere, i to forskjellige lytterom og med tosifret antall høyttalere. Har lest metervis med positive tester, og lagt all mulig velvilje til. Men det nytter bare ikke. Lyden er generelt veldig imponerende de første timene, med dynamikk, detaljering og basskontroll. Men så forsvinner liksom spillegleden, følelsen av varme og kjøtt og blod er mangelfull. Jeg kan selvsagt identifisere mange positive egenskaper, men det er noe "upersonlig" med klangen i disse forsterkerne. Til sammenligning spiller jeg nå på en stor og stygg NAD C375BEE. Tross sitt uskjønne ytre gir den spilleglede og lyttekos på en helt annen måte. Må ta forbehold om at jeg ikke har hørt de siste store kreasjonene til Holter, de er sikkert imponerende på mange måter. Og med alle panegyriske Hegel-tester er det trolig undertegnede det er noe galt med. Er det flere som har lignende opplevelser med Hegel?
    Hvordan er det, trådstarter, har du med innspill i tråden din blitt mer nysgjerrig på Hegel?

    For drøyt 30 år siden hadde jeg den største NAD integrerte receiveren, på hjemmelagede Seas 503 Kit høyttalere. Jeg sverget til, den gang, at det ikke kunne bli bedre... Tre tiår seinere, med samme innstilling som deg at varme, kjøtt og blod er et must i gjengivelsen, har jeg erfart at fortsatt gjelder varme, kjøtt og blod - men OGSÅ at det spiller oppløst, at alt spiller i en tonal klangbalanse og ikke minst at det er kvalitets-bass (spiller dypt, uforvrengt og like godt gjengitt fra dypeste sub-bass til mellom-bass før mellomtonen tar over).

    Dette, er en øvelse hvor (jeg mener) 90 % av kriteriene ligger som oppgave for høyttalerne - altså er høyttalerne nå mye viktigere enn den gang... Jeg vil mene din NAD ikke krever de beste høyttalere for å låte "vennlig," men jeg tror skal du ha vesentlig bedre og mer riktigere (pga. matching) høyttalere bak en Hegel forsterker - enn din NAD. Og har du ikke det henger jeg meg på ditt utsagn om at Hegel kan låte "neonlys."

    Motsatt, tror jeg din NAD vil gro litt igjen, på de høyttalere som Hegel får til å spille både med varme, kjøtt og blod men samtidig superoppløst og bunndypt og med kontroll i bassen.
     

    Hovland

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    79
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er det, trådstarter, har du med innspill i tråden din blitt mer nysgjerrig på Hegel?

    For drøyt 30 år siden hadde jeg den største NAD integrerte receiveren, på hjemmelagede Seas 503 Kit høyttalere. Jeg sverget til, den gang, at det ikke kunne bli bedre... Tre tiår seinere, med samme innstilling som deg at varme, kjøtt og blod er et must i gjengivelsen, har jeg erfart at fortsatt gjelder varme, kjøtt og blod - men OGSÅ at det spiller oppløst, at alt spiller i en tonal klangbalanse og ikke minst at det er kvalitets-bass (spiller dypt, uforvrengt og like godt gjengitt fra dypeste sub-bass til mellom-bass før mellomtonen tar over).

    Dette, er en øvelse hvor (jeg mener) 90 % av kriteriene ligger som oppgave for høyttalerne - altså er høyttalerne nå mye viktigere enn den gang... Jeg vil mene din NAD ikke krever de beste høyttalere for å låte "vennlig," men jeg tror skal du ha vesentlig bedre og mer riktigere (pga. matching) høyttalere bak en Hegel forsterker - enn din NAD. Og har du ikke det henger jeg meg på ditt utsagn om at Hegel kan låte "neonlys."

    Motsatt, tror jeg din NAD vil gro litt igjen, på de høyttalere som Hegel får til å spille både med varme, kjøtt og blod men samtidig superoppløst og bunndypt og med kontroll i bassen.[/QUOTE]

    Jeg er langt på vei enig med MusicBear i disse tankene. I tillegg til viktigheten av å matche forsterker og høyttaler, er min erfaring at samspill mellom høyttalerne og lytterommet kanskje er det aller viktigste parameter for å trives med musikken. Det er mange foto av imponerende anlegg her på Hifisentralen, men ofte nakne harde gulv og store vindusflater. Litt tepper og gardiner gir ofte større forandring og forbedring enn enda en komponentutskifting. Dette har jeg grundig og dyrekjøpt erfaring med. Når det gjelder Hegel har jeg prøvd et stort antall høyttalere i flere ulike lytterom - uten å bli tilfreds. Å ytre dette på et diskusjonsforum ble litt i overkant for enkelte, men det er tydelig at andre har samme erfaring. Dette må ikke oppfattes som usaklig slakt og skittkasting, jeg har stor respekt for den suksess Hegel har hatt i mange land.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Noen som har sammenlignet H4SE (SE viktig) med andre amper i samme størrelse, f.eks. Bryston, Accuphase, Bladelius, Mark Levinson eller andre kjente tunge merker?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ser du hoppet over McIntosh, men ramser opp lilleputter som Bladelius, Bryston og Mark Levinson som ikke har laget noe spennende siden Bush den døde satt ved roret?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt mye innom lytterommet. Både 1 og 2 stk Hegel H-30 + pluss en haug andre seriøse amper, men ingenting er i nærheten av Mc 1.2 kw. Sånn nå er det sagt, måtte bare.....tilbake til topic.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Ser du hoppet over McIntosh, men ramser opp lilleputter som Bladelius, Bryston og Mark Levinson som ikke har laget noe spennende siden Bush den døde satt ved roret?
    Var bare en pekepinn, og jeg skrev "andre" også. Har hatt alle jeg nevner bortsett fra Bryston. McIntosh har jeg ikke eid, men hørt ute. Kan sikkert være bra det.
    Hvorfor vil du provosere med å skrive lilleputter? Bladelius Ymer MkII er definitivt ingen lilleputt med sin drøye 4 kilowatt strømforsyning. There's always a bigger fish, men synes kommentaren din er unødvendig. Jeg stilte bare et spørsmål uten noen provokasjon...?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Har hatt mye innom lytterommet. Både 1 og 2 stk Hegel H-30 + pluss en haug andre seriøse amper, men ingenting er i nærheten av Mc 1.2 kw. Sånn nå er det sagt, måtte bare.....tilbake til topic.
    Av nysgjerrighet, hva gjør MC 1.2 så bra i forhold til de andre du har hatt innom? :)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    For min del synes jeg klanglige forskjeller, i mellomtonen og opp, mellom seriøse effektforsterkere er små. Det jeg opplever størst forskjell på, er forsterkeres evne til å spille dynamisk og med pondus og presisjon nedover. La oss si fra 300 Hz og ned.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.488
    Sted
    Langesund
    Deler den, og der blir McIntosh mer en tung amerikaner med sprek motor og godt dreiemoment enn en blodtrimma italiener.
     
    S

    svk

    Gjest
    Med stor fare for å støte og provosere mange fornøyde Hegel-eiere, må jeg innrømme at jeg ikke takler dette merket. Har hatt flere Hegelforsterkere, i to forskjellige lytterom og med tosifret antall høyttalere. Har lest metervis med positive tester, og lagt all mulig velvilje til. Men det nytter bare ikke. Lyden er generelt veldig imponerende de første timene, med dynamikk, detaljering og basskontroll. Men så forsvinner liksom spillegleden, følelsen av varme og kjøtt og blod er mangelfull. Jeg kan selvsagt identifisere mange positive egenskaper, men det er noe "upersonlig" med klangen i disse forsterkerne. Til sammenligning spiller jeg nå på en stor og stygg NAD C375BEE. Tross sitt uskjønne ytre gir den spilleglede og lyttekos på en helt annen måte. Må ta forbehold om at jeg ikke har hørt de siste store kreasjonene til Holter, de er sikkert imponerende på mange måter. Og med alle panegyriske Hegel-tester er det trolig undertegnede det er noe galt med. Er det flere som har lignende opplevelser med Hegel?
    Tror ikke det er noe galt med deg.
    Det du skriver ovenfor er vel sånn jeg opplevde EC. Veldig mye bra tester osv.
    Problemet er vel kanskje at det spiller for rent
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Deler den, og der blir McIntosh mer en tung amerikaner med sprek motor og godt dreiemoment enn en blodtrimma italiener.
    Temmelig ukvalifisert visualisering, særlig med tanke på at du ikke fremstår som spesielt bilinteressert. :giggle:
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.289
    Antall liker
    16.333
    Sted
    Østfold
    Men den forsterkeren (Hegel H4SE) kostet 26500 da den var ny så vidt jeg har klart å finne ut. Hva har McIntosh i den prisklassen? Jeg trodde man måtte opp i det dobbelte, og at man da fikk noe som ikke på noen som helst måte har noe annet enn navn og design til felles med de forsterkerne @MakkinTosken har? Korriger meg om jeg tar feil...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, nå har jeg stelt det i stand for meg selv! :( Det som startet som en feilslått spøk rettet mot @Polka har vekket nerdene i mafiaen. Utrustet med målebrev og prislister tilbake til 50 tallet hopper de inn for å hamre en simpel fanboy ned i støvlene.

    Men jeg aksepter ikke @Snickers-is sin innføring av penger som en faktor, da den er høyst relativ og uten betydning for en ekte entusiast. Så jeg slår hurtig tilbake med Mcintosh MC302!
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Forresten. Dette er jo ikke en Hegel vennetråd, snarere tvert i mot. Vel la oss da kaste hanskene @Snickers-is og la meg utfordre din praktiske ekspertise og kostnadsbevisste ingeniørskap.😁

    Det er jo et knippe DIYere her på dette stedet. Noen av dem har relativ grei utrusting og svinger Welleren som en proff, men få av dem designer kretser selv eller kloner kjente kretser fra bunnen av, de kjøper ferdige utlegg og i bestefall tweaker dem litt. Det samme kan forsåvidt sies om de få bransjeaktørene som er aktive her inne med "egne" produkter.

    Men la oss si at en kar av ditt kaliber skulle sette i gang et prosjekt hvor du skulle klone en forsterker uten kretsskjema, hva tenker du intuitivt hadde vært enklest og billigst? MC302 eller H4SE? Du trenger selvfølgelig ikke klone det ytre, men alle funksjoner skal være på plass.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, nå har jeg stelt det i stand for meg selv! :( Det som startet som en feilslått spøk rettet mot @Polka har vekket nerdene i mafiaen. Utrustet med målebrev og prislister tilbake til 50 tallet hopper de inn for å hamre en simpel fanboy ned i støvlene.

    Men jeg aksepter ikke @Snickers-is sin innføring av penger som en faktor, da den er høyst relativ og uten betydning for en ekte entusiast. Så jeg slår hurtig tilbake med Mcintosh MC302!
    Kan vi ikke komme tilbake til poenget, nemlig Hegel. Nå er jeg lite vant med dette forumet men skittkasting liker jeg ikke. Jeg synes det er utrolig spennende hva Hegel har fått til på verdensbasis. Noe må de gjøre riktig. Men hva er det med lyd/musikk som høres fantastisk ut i starten men så går det en stund og så reduseres lyttegleden og du begynner å tenke på å skifte ut noe. Kanskje prøve en nyere Hegel? Er det noe med forsterkeren eller noe med hjernen vår?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.254
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nå er jeg lite vant med dette forumet men skittkasting liker jeg ikke.
    Da er, med respekt, mitt forslag at du engasjerer deg i vennetråden til Hegel. Dette er en tråd som startet som en kritikk av Hegel og har fra første innlegg sammenlignet merket med andre tilsvarende.

    At du tolker innlegget som du siterer som skitkasting unnskylder jeg med at du verken har forstått temaet i tråden eller har lest igjennom den. :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    17.393
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dette er ikke Hegels vennetråd. Den finner du her Venner av Hegel
    Denne tråden begynner med følgende utsagn;
    " Med stor fare for å støte og provosere mange fornøyde Hegel-eiere, må jeg innrømme at jeg ikke takler dette merket. "
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Nå bør vel egentlig en forsterker ikke ha en "egen lydsignatur"? Derimot kan vel gjerne en forsterker som gjør jobben sin avsløre mangelfulle akustiske egenskaper i lytterommet?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det som i mine ører er spesielt med de større Mc ampene er totallyden. Stort lyttevindu, bredde, dybde og den uforklarlige måten en blir involvert i musikken. Det aller beste her hos meg er når det dras på. Headroom er undervurdert.

    De mindre modellene under Mc 600, har ikke imponert meg. Det blir for cosy og sløvt, men at andre erfarer noe annet er ikke noen umulighet siden det finnes uendelig med utstyrskombinasjoner der ute.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Karmana her. Trodde lenge at mine 1.2 kw rett og slett var for feite i bassen, spes når det ble spilt høyt.
    Etter min diy Helholtz inspirerte stooore kasse kom på plass bak lyttesofaen ble det en sjokkerende forbedring nedover i bassen. Den som påstår Mc er for boomy/slapp eller feit i bassen, kan ta seg en tur hit.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn