Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Etter å ha hatt alt fra Hegel H1 MK4, H200 , H80, H300 og nå H160 så må jeg si at H160 har gjort det beste inntrykket på meg.
    Her snakker jeg rent lydmessige kvaliteter. H300 har klart litt mer power og kan dra tyngre laster. Men jaggu syns jeg at H160
    sparker greit fra seg og. Er noe i helheten fra topp til bunn i lyden på H160 som gjør at den stikker fra med 1 plass av de jeg har
    eid selv. Men det er i mine ører og til mine høyttalere. Så resultatet kan variere fra personlig smak og matching av høyttalere.
    Men at man får MYE for pengene i H160, ja så absolutt. Med det meste man trenger av digitale innganger og generelt en
    over gjennomsnittet bra dac har man oppskriften på en "vinner". Hvis man er på jakt etter en "alt i ett" forsterker så skader
    det ikke å prøve den ut for de som måtte sitte på gjerdet og lure :)

    Grattis til dere som allerede har en i hus :) Kos dere videre ;)

    Mvh Øyvind
    Du har ikke sammenlignet lydkvaliteten på H80 og H160 ved bruk av XLR-inngangen?
    Lurer på om forforsterker-delen er mye den samme, bare at H160 har enda bedre innebygget DAC, nettverk/Airplay og selvfølgelig mer kraft?
    Hei.

    H80 og H160 er blitt testet sammen. Dog ikke med XLR og dac eksternt. Kun via deres innebygde dacer.

    Jeg kan med hånden på hjetet si det er rimelig stor forskjell mellom H80 og H160. Både i lyd og specs :)
    H80 er innsteget på integrert siden hos Hegel og innehar langt fra samme innmat. Det de alle deler er mest
    av utseendet. Der stopper likheten. Den innebygde dacen er ikke samme. Det brukes helt forskjellige
    printkort og komponenter i dacene internt. Dac-chip er også av en helt annen kvalitet i H160.
    Når det kommer til forforsterkeren er faktisk den som står i H160 en forbedret utgave av den som er i
    H300. Det er også mye dette som gjør at H160 faktisk rent lydkvalitativt er bedre enn H300.
    Alle de 3 nevnte deler mye samme lydsignatur, men H80 er LANGT unna i alle parametre spør du meg :)
    Men at H80 er en god integrert opp til 10k er ingen tvil om. Den kan bare ikke sammenlignes med sine
    storebrødre når det kommer til kraft og finesser. Største svakheten til H80 er at den kun har 2x75 watt
    og at den ikke er innehar kvaliteter i lyden som gjør den verdig å drive litt mer seriøse høyttaler
    konstruksjoner. Da jeg hadde en slik bet jeg meg merke i at den mangler noe viktig i mellomtoneområdet.
    Den har blitt tunet på en måte slik at nivået med bass og diskant ikke står i stil med mellomtonen.
    Dette gjorde at helheten i musikken til og med på moderate lydnivåer der den ikke ble presset, kom til kort.
    Til rimeligere høyttalere som ikke krever all verden kan den fungere bra. Men dette er en innstegsmodell og
    dertil innhar den sine begrensninger, naturlig nok ;) Hos meg ble den testet med Focus 160, forresten.

    Mvh Øyvind
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.117
    Antall liker
    9.204
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Etter å ha hatt alt fra Hegel H1 MK4, H200 , H80, H300 og nå H160 så må jeg si at H160 har gjort det beste inntrykket på meg.
    Her snakker jeg rent lydmessige kvaliteter. H300 har klart litt mer power og kan dra tyngre laster. Men jaggu syns jeg at H160
    sparker greit fra seg og. Er noe i helheten fra topp til bunn i lyden på H160 som gjør at den stikker fra med 1 plass av de jeg har
    eid selv. Men det er i mine ører og til mine høyttalere. Så resultatet kan variere fra personlig smak og matching av høyttalere.
    Men at man får MYE for pengene i H160, ja så absolutt. Med det meste man trenger av digitale innganger og generelt en
    over gjennomsnittet bra dac har man oppskriften på en "vinner". Hvis man er på jakt etter en "alt i ett" forsterker så skader
    det ikke å prøve den ut for de som måtte sitte på gjerdet og lure :)

    Grattis til dere som allerede har en i hus :) Kos dere videre ;)

    Mvh Øyvind
    Du har ikke sammenlignet lydkvaliteten på H80 og H160 ved bruk av XLR-inngangen?
    Lurer på om forforsterker-delen er mye den samme, bare at H160 har enda bedre innebygget DAC, nettverk/Airplay og selvfølgelig mer kraft?
    Hei.

    H80 og H160 er blitt testet sammen. Dog ikke med XLR og dac eksternt. Kun via deres innebygde dacer.

    Jeg kan med hånden på hjetet si det er rimelig stor forskjell mellom H80 og H160. Både i lyd og specs :)
    H80 er innsteget på integrert siden hos Hegel og innehar langt fra samme innmat. Det de alle deler er mest
    av utseendet. Der stopper likheten. Den innebygde dacen er ikke samme. Det brukes helt forskjellige
    printkort og komponenter i dacene internt. Dac-chip er også av en helt annen kvalitet i H160.
    Når det kommer til forforsterkeren er faktisk den som står i H160 en forbedret utgave av den som er i
    H300. Det er også mye dette som gjør at H160 faktisk rent lydkvalitativt er bedre enn H300.
    Alle de 3 nevnte deler mye samme lydsignatur, men H80 er LANGT unna i alle parametre spør du meg :)
    Men at H80 er en god integrert opp til 10k er ingen tvil om. Den kan bare ikke sammenlignes med sine
    storebrødre når det kommer til kraft og finesser. Største svakheten til H80 er at den kun har 2x75 watt
    og at den ikke er innehar kvaliteter i lyden som gjør den verdig å drive litt mer seriøse høyttaler
    konstruksjoner. Da jeg hadde en slik bet jeg meg merke i at den mangler noe viktig i mellomtoneområdet.
    Den har blitt tunet på en måte slik at nivået med bass og diskant ikke står i stil med mellomtonen.
    Dette gjorde at helheten i musikken til og med på moderate lydnivåer der den ikke ble presset, kom til kort.
    Til rimeligere høyttalere som ikke krever all verden kan den fungere bra. Men dette er en innstegsmodell og
    dertil innhar den sine begrensninger, naturlig nok ;) Hos meg ble den testet med Focus 160, forresten.

    Mvh Øyvind
    Takk for utfyllende svar :)

    Da får jeg slå fra meg Hegel H80 først som sist - selv om jeg ikke har hørt den selv enda.
    Høres jo ut som produktet har en "feil" med tuningen - hvis den høres veldig slank ut i mellomtonen sammenlignet med sine andre venner i den nyeste Hegel-revisjonen.

    H80 burde jo vært likt tunet som H160/300 slik at dersom man har høyttalere som er enkle nok for H80 å drive, så burde selve tuningen vært lik - selv om lydkvaliteten til storebrødrene er bedre. Nå har jo enkelte tester nevnt at H80 er en H300 med mindre kraft, men at H160 er litt mer spesiell (på en bra måte) enn de to andre. Men har egentlig mer tro på brukertester i normale lytterom..
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Hei.

    H80 og H160 er blitt testet sammen. Dog ikke med XLR og dac eksternt. Kun via deres innebygde dacer.

    Jeg kan med hånden på hjetet si det er rimelig stor forskjell mellom H80 og H160. Både i lyd og specs :)
    H80 er innsteget på integrert siden hos Hegel og innehar langt fra samme innmat. Det de alle deler er mest
    av utseendet. Der stopper likheten. Den innebygde dacen er ikke samme. Det brukes helt forskjellige
    printkort og komponenter i dacene internt. Dac-chip er også av en helt annen kvalitet i H160.
    Når det kommer til forforsterkeren er faktisk den som står i H160 en forbedret utgave av den som er i
    H300. Det er også mye dette som gjør at H160 faktisk rent lydkvalitativt er bedre enn H300.
    Alle de 3 nevnte deler mye samme lydsignatur, men H80 er LANGT unna i alle parametre spør du meg :)
    Men at H80 er en god integrert opp til 10k er ingen tvil om. Den kan bare ikke sammenlignes med sine
    storebrødre når det kommer til kraft og finesser. Største svakheten til H80 er at den kun har 2x75 watt
    og at den ikke er innehar kvaliteter i lyden som gjør den verdig å drive litt mer seriøse høyttaler
    konstruksjoner. Da jeg hadde en slik bet jeg meg merke i at den mangler noe viktig i mellomtoneområdet.
    Den har blitt tunet på en måte slik at nivået med bass og diskant ikke står i stil med mellomtonen.
    Dette gjorde at helheten i musikken til og med på moderate lydnivåer der den ikke ble presset, kom til kort.
    Til rimeligere høyttalere som ikke krever all verden kan den fungere bra. Men dette er en innstegsmodell og
    dertil innhar den sine begrensninger, naturlig nok ;) Hos meg ble den testet med Focus 160, forresten.

    Mvh Øyvind
    Takk, nyttig info. Kanskje jeg slår fra meg H80 som alternativ da. Har hørt den en gang, men kun opp mot Primare i22, begge spilt på Mantra 50 som ikke er spesielt analytisk og forskjellene var svært små. Om forskjellen opp til H160 er så store, blir det klart et mer relevant alternativ.

    Men prøver å finne svar på en ting; kan H160 spille direkte fra NAS? Ser den har nettverk inn, støtte for DLNA, men Airplay fremheves alle steder og det finnes ikke ett eneste Apple-produkt i mitt hus. Vil ha tokanals med best mulig lyd, aller helst med streamer og dac (les: WAF teller i stua), H160 kan her være produktet jeg ser etter med nettverksmuligheten...
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Synes forskjellene mellom H80 og H160 overdrives sterkt her.

    Jeg kjøpte Focus 160 i sommer før H160 kom på markedet og vinglet litt mellom H80 og H300. Jeg konkluderte da med at H80 hadde 95% av det som bor i i H300 og de resterende 5% ikke var verd en 3 gange i pris. H300 var også for stor og tung for hylleseksjonen min, så den feilet på rent fysiske parametere også. Jeg kjøpte derfor H80 og levde lykkelig med den i nesten et halvt år. I november å oppgradere til H160, og er veldig fornøyd med det men en enorm forskjell er det ikke. H160 er bedre enn H80 det er vi alle enige om. Jeg merket det spesielt i mer crisp diskant (visp på skarptromme), mer åpen vokal og mer smell i bassen. Har ikke sammenlignet H300 direkte mot H160, så her skal jeg ikke uttale meg bastant. Men H80 kontra H160 mener jeg også er i området 95%. Så da er det opp til hver og en om man vil nyte de 95% man har til rådighet eller irritere seg over de 5% som "mangler."

    H80 er en knall forsterker som absolutt bør anbefales!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Snakket med en som hadde prøvd XTZ A100 til ca. 7500 kroner mot sin egen Hege H 300. Han vil ikke stå frem her på forumet med hva han hørte, for ikke å drite seg ut, som han sa. Men han sa det var leit å mene at Hegel var særlig mange kronene mere verdt, i forhold til den aldeles råbillige og råbra svensken. Han vurdere faktisk å selge sin H 300 og kjøpe to XTZ, for bi-wiring og klasse A-drift de helgene han er ungefri og i 100 % musikk modus :)

    Selv har jeg ofte lurt på om XTZ hadde solgt mye mer om greiene hadde kostet det dobbelte :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Forskjellene er hva JEG har hørt i direkte sammenligning. Kanksje de høres "lik" ut med det samme. Men ved nøye sammenligning er det
    i mine ører rimelig stor forskjell fra H80 og H160. H80 innehar bare ikke kvaliteten og kraft i lyden sammenlignet med H160.
    Men hva erfaringen til tkjoerlaug sier han, det skal ikke jeg ta fra han :) Men tror ikke vi er helt enig i sammenligningen ;)
    Jeg vil ikke gå så langt å si det er himmel og jord forskjeller så klart. Men i mine ører var det såpass mye at det var signifikant.
    Spesielt dette med mellomtonens nivå og samspill med bass og dikant var ikke bra. Og digitaldelen i H160 er bedre.
    Forforsterkerdelen i H160 er MYE bedre enn H80. Og her er nok det som gjør de største forskjellene i lyden. Det som gir
    frostingen på kaka, som de sier :) Men det beste er at man hører begge deler, helst hjemme. Da er man sikker.
    Deponering på disse 2 burde vel la seg gjøre hos Soundgarden. Alt koker ned til hva man krever og vil ha.

    Når det kommer til XTZ forsterkerne kan jeg si at de IKKE innehar kvalitetene til Hegel. Mulig XTZ kan låte ok med
    heldig match. Men jeg hadde en D100 A3 som jeg brukte til et par B&W DM serie. Helt ok. Men her var hørbar støy
    fra diskant om man nærmet seg høyttalerne (tomgangs sus) Samt den var ikke nevneverdig kraftig.
    En jeg solgte mine Focus 160 til hadde nettopp en slik D100 A3 og trodde det var noe galt med høyttalerne :)
    De låt visst helt rævva. Han kjøpte en H80 og det ble en annen verden. Så det sier jo noe i sammenhengen.

    Men gutta boys, man får lytte og prøve. Liker man det man hører, go for it :)

    Mvh Øyvind
     

    Vigi

    Medlem
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    17
    Antall liker
    4
    Forskjellene er hva JEG har hørt i direkte sammenligning. Kanksje de høres "lik" ut med det samme. Men ved nøye sammenligning er det
    i mine ører rimelig stor forskjell fra H80 og H160. H80 innehar bare ikke kvaliteten og kraft i lyden sammenlignet med H160.
    Men hva erfaringen til tkjoerlaug sier han, det skal ikke jeg ta fra han :) Men tror ikke vi er helt enig i sammenligningen ;)
    Jeg vil ikke gå så langt å si det er himmel og jord forskjeller så klart. Men i mine ører var det såpass mye at det var signifikant.
    Spesielt dette med mellomtonens nivå og samspill med bass og dikant var ikke bra. Og digitaldelen i H160 er bedre.
    Forforsterkerdelen i H160 er MYE bedre enn H80. Og her er nok det som gjør de største forskjellene i lyden. Det som gir
    frostingen på kaka, som de sier :) Men det beste er at man hører begge deler, helst hjemme. Da er man sikker.
    Deponering på disse 2 burde vel la seg gjøre hos Soundgarden. Alt koker ned til hva man krever og vil ha.

    Når det kommer til XTZ forsterkerne kan jeg si at de IKKE innehar kvalitetene til Hegel. Mulig XTZ kan låte ok med
    heldig match. Men jeg hadde en D100 A3 som jeg brukte til et par B&W DM serie. Helt ok. Men her var hørbar støy
    fra diskant om man nærmet seg høyttalerne (tomgangs sus) Samt den var ikke nevneverdig kraftig.
    En jeg solgte mine Focus 160 til hadde nettopp en slik D100 A3 og trodde det var noe galt med høyttalerne :)
    De låt visst helt rævva. Han kjøpte en H80 og det ble en annen verden. Så det sier jo noe i sammenhengen.

    Men gutta boys, man får lytte og prøve. Liker man det man hører, go for it :)

    Mvh Øyvind
    Du som har erfaring med både h300 og h160, kan du hjelpe meg litt? Fikk tilbud om å kjøpe en h300 til 21k og h160 ligger nå ute til 18k. Med tanke på pris, hvilken av disse ville du kjøpt. Er h160 bedre enn h300? Vurderer å matche dem med mantra 60 eller focus 160.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei Vigi

    Er litt farlig å si at for DEG er det og det best. Men siden jeg nå har hatt både H300 og H160 til Focus 160 så
    vil jeg si H160. Sikkert ikke umulig å få den enda et hakk ned i pris? H300 har selvsagt mest effekt, men om
    du 90% av tiden ikke skal spille "drit høyt" :) ,på folkemunne, så holder H160 lenge.
    Grunnen for at jeg anbefaler H160 er at den låter hakket bedre. Sammenhengen er bedre og den har litt bedre
    oppløsning uten at det går på bekonstning av lyttetretthet. Altså den blir ikke pågående. Spesielt ikke til Focus 160.
    Har hatt Mantra 60, men dog med Primare elektronikk og McIntosh. Spiller utrolig flott disse også. Men om disse blir
    like god match med Hegel, det tror jeg ikke. SA er litt mer åpen oppover og KAN bli for mye for noen hvis matchet feil.
    Du har jo sjans å høre Focus 160 og Mantra 50, som er arvager til 60, på Soundgarden på Hegel forsterkerne.

    En ting med H160 er at den har jo AirPlay og hodetlf.forsterker. Om dette er avgjørende til slutt for din del vet jo ikke jeg :)
    Som nevnt tidligere oppover i tråden er jo forforsterkeren i H160 en forbedret utgave av den som er i H300. Dette har nok
    en del å si for helheten i lyden. Jeg har sammenlignet H300 og H160 mot Focus 160 og kan varmt anbefale begge.
    Skal jeg være ærlig vil jeg si at H160 trakk det lengste strået for min del.

    Skal du ha Mantra 60 så er f.eks en ekstern dac og Primare i30, i32 eller Pre30 og A33.2 vel så bra.
    McIntosh på Mantrene var faktisk utrolig bra. Har aldri hørt musikk sålett på foten. Utrolig rytme :)

    Men som Dynaudio frelst vil jeg si Focus 160. Evt de nye Contour S1.4 LE. Der har man mer av ALT.
    Men til en annen pris vel og merke. Men det er en annen verden i lyd. Selv har jeg H160 og S1.4 LE.
    Helt knall kombo det i mine ører. Hadde vært morro å testet med annen elektronikk også, for å hørt.
    Men ikke noe som er prioritert. Evt en Bladelius Thor MKIII Novitas.

    Uansett hvilken du velger av H160 og H300 så vil begge fungere fjell med Focus 160. Kan jeg garantere :)

    Mvh Øyvind
     

    azzyrazzy

    Medlem
    Ble medlem
    16.07.2013
    Innlegg
    23
    Antall liker
    17
    Hei Vigi


    En ting med H160 er at den har jo AirPlay og hodetlf.forsterker. Om dette er avgjørende til slutt for din del vet jo ikke jeg :)
    Som nevnt tidligere oppover i tråden er jo forforsterkeren i H160 en forbedret utgave av den som er i H300. Dette har nok
    en del å si for helheten i lyden. Jeg har sammenlignet H300 og H160 mot Focus 160 og kan varmt anbefale begge.
    Skal jeg være ærlig vil jeg si at H160 trakk det lengste strået for min del.

    Skal du ha Mantra 60 så er f.eks en ekstern dac og Primare i30, i32 eller Pre30 og A33.2 vel så bra.
    McIntosh på Mantrene var faktisk utrolig bra. Har aldri hørt musikk sålett på foten. Utrolig rytme :)

    Men som Dynaudio frelst vil jeg si Focus 160. Evt de nye Contour S1.4 LE. Der har man mer av ALT.
    Men til en annen pris vel og merke. Men det er en annen verden i lyd. Selv har jeg H160 og S1.4 LE.
    Helt knall kombo det i mine ører. Hadde vært morro å testet med annen elektronikk også, for å hørt.
    Men ikke noe som er prioritert. Evt en Bladelius Thor MKIII Novitas.

    Uansett hvilken du velger av H160 og H300 så vil begge fungere fjell med Focus 160. Kan jeg garantere :)

    Mvh Øyvind
    Jeg har Dynaudio Contour 1.3SE og lurte på H200 og DAC, siden det er rimeligere. Vurderer nå H160 siden de tydeligvis er såpass knall :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei Vigi


    En ting med H160 er at den har jo AirPlay og hodetlf.forsterker. Om dette er avgjørende til slutt for din del vet jo ikke jeg :)
    Som nevnt tidligere oppover i tråden er jo forforsterkeren i H160 en forbedret utgave av den som er i H300. Dette har nok
    en del å si for helheten i lyden. Jeg har sammenlignet H300 og H160 mot Focus 160 og kan varmt anbefale begge.
    Skal jeg være ærlig vil jeg si at H160 trakk det lengste strået for min del.

    Skal du ha Mantra 60 så er f.eks en ekstern dac og Primare i30, i32 eller Pre30 og A33.2 vel så bra.
    McIntosh på Mantrene var faktisk utrolig bra. Har aldri hørt musikk sålett på foten. Utrolig rytme :)

    Men som Dynaudio frelst vil jeg si Focus 160. Evt de nye Contour S1.4 LE. Der har man mer av ALT.
    Men til en annen pris vel og merke. Men det er en annen verden i lyd. Selv har jeg H160 og S1.4 LE.
    Helt knall kombo det i mine ører. Hadde vært morro å testet med annen elektronikk også, for å hørt.
    Men ikke noe som er prioritert. Evt en Bladelius Thor MKIII Novitas.

    Uansett hvilken du velger av H160 og H300 så vil begge fungere fjell med Focus 160. Kan jeg garantere :)

    Mvh Øyvind
    Jeg har Dynaudio Contour 1.3SE og lurte på H200 og DAC, siden det er rimeligere. Vurderer nå H160 siden de tydeligvis er såpass knall :)
    Hei

    Contour 1.3 SE er en meget god høyttaler, men trenger faktisk uforskammet mye effekt for virkelig å skinne på sitt beste.
    Da jeg hadde mine fikk jeg ikke utnyttet de skikkelig. Hadde da en mindre forsterker fra Primare. Lydmessig match der
    var nok ikke optimal heller. En H160 vil klare dette tilfredsstillende, men ikke fullt ut. Så der kan en H300 faktisk låte
    vel så godt grunnet dens ekstra krefter. Jeg hadde H200 ig HD20 dac på Focus 160 som jeg sammenlignet direkte med H300.
    Det var ingen tvil om at H300 lot musikken vokse i alle retninger. Samt atfylden i lyden kom tidligere enn med H200.
    Jeg oppfatter H200 som en litt slankere forsterker lydmessig. Man må skru litt mye opp før det blir en helhet i lyden.
    Dette fører til at det kan høres litt mer spinkelt ut. Me nå er H200 en teknilogi fra opprinnelig 2006. Og det har skjedd ganske
    mye med Hegels forsterkere de 3 siste årene. H160 vil kunne drive dine 1.3 SE godt, H300 bedre.
    Hvis du ser på Shiraz, en her på Sentralen, så har han 1.3 SE også, bare med umåtelig med forsterker kraft. Låter meget bra.
    Vanligvis anbefaler jeg en H160 til det meste av stativhøyttalere fra Dynaudio. Men akkurat til 1.3 SE så er det grunnet
    deres store behov for power at en H300 vil holde roen bedre hvis man skrur opp volumet en del. Er jo tross alt 100 watt elstra ;)

    Mvh Øyvind
     

    Vigi

    Medlem
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    17
    Antall liker
    4
    Beklager språket, men fy faen i helvete nå ble jeg irritert. H300 var lagt ut for 17000 på soundgarden i dag, hadde lagt den i handlekurven og var på vei til å bestille. Men så måtte jeg på do, og når jeg kom tilbake så poppet det opp at den var utsolgt! Aldri vært så irritert i hele mitt liv.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Beklager språket, men fy faen i helvete nå ble jeg irritert. H300 var lagt ut for 17000 på soundgarden i dag, hadde lagt den i handlekurven og var på vei til å bestille. Men så måtte jeg på do, og når jeg kom tilbake så poppet det opp at den var utsolgt! Aldri vært irritert i hele mitt liv.

    Shit happens :)

    Jeg har et eksemplar på vei :) Måtte bare til den prisen. Har ikke hørt H300 direkte på mine nye Contour S1.4 LE. Så dette var en
    gylden mulighet :) Det er de 100 wattene ekstra jeg er spent på utfallet av. Lyden i H160 og H300 VET jeg hvordan er.
    Så blir spennende å høre på S1.4 LE. Kun testet begge samtidig på mine gamle Focus 160.

    Synd du ble litt for sein da. Fåer se hva jeg skal gjøre med en av mine etterhvert. En skal ut uansett innen rimelig tid :)
     

    Vigi

    Medlem
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    17
    Antall liker
    4
    Beklager språket, men fy faen i helvete nå ble jeg irritert. H300 var lagt ut for 17000 på soundgarden i dag, hadde lagt den i handlekurven og var på vei til å bestille. Men så måtte jeg på do, og når jeg kom tilbake så poppet det opp at den var utsolgt! Aldri vært irritert i hele mitt liv.

    Shit happens :)

    Jeg har et eksemplar på vei :) Måtte bare til den prisen. Har ikke hørt H300 direkte på mine nye Contour S1.4 LE. Så dette var en
    gylden mulighet :) Det er de 100 wattene ekstra jeg er spent på utfallet av. Lyden i H160 og H300 VET jeg hvordan er.
    Så blir spennende å høre på S1.4 LE. Kun testet begge samtidig på mine gamle Focus 160.

    Synd du ble litt for sein da. Fåer se hva jeg skal gjøre med en av mine etterhvert. En skal ut uansett innen rimelig tid :)
    Du får jo sikkert solgt h300 med fortjeneste om du velger å selge den! ;p Ikke gale det. Hvor mye skal du ha for h160 om det blir til at du selger den da? :p
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Beklager språket, men fy faen i helvete nå ble jeg irritert. H300 var lagt ut for 17000 på soundgarden i dag, hadde lagt den i handlekurven og var på vei til å bestille. Men så måtte jeg på do, og når jeg kom tilbake så poppet det opp at den var utsolgt! Aldri vært irritert i hele mitt liv.

    Shit happens :)

    Jeg har et eksemplar på vei :) Måtte bare til den prisen. Har ikke hørt H300 direkte på mine nye Contour S1.4 LE. Så dette var en
    gylden mulighet :) Det er de 100 wattene ekstra jeg er spent på utfallet av. Lyden i H160 og H300 VET jeg hvordan er.
    Så blir spennende å høre på S1.4 LE. Kun testet begge samtidig på mine gamle Focus 160.

    Synd du ble litt for sein da. Fåer se hva jeg skal gjøre med en av mine etterhvert. En skal ut uansett innen rimelig tid :)
    Du får jo sikkert solgt h300 med fortjeneste om du velger å selge den! ;p Ikke gale det. Hvor mye skal du ha for h160 om det blir til at du selger den da? :p
    Vi får ta det etterhvert. Blir vel tatt en beslutning i løpet av en uke eller noe slikt.
    Kan sende PM om hva jeg finner ut av :)
     

    Vigi

    Medlem
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    17
    Antall liker
    4
    Skal drukne sorgene i alkohol i kveld! Folket på soundgarden prøvde i stedet å prappe på meg en H200 (anniversary) og sa at den var ikke så mye dårligere enn H300 (bullshit =p). Som student så var dette et tilbud jeg ikke kunne gå glipp av, men så gjorde jeg det. Får vel fortsette å spille av musikk/film på mantra 60 og yamahen (yamaha rx-a3010) min da. Solid nedtur dette.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det er ihvertfall idiotisk å dumpe demo modeller med full garanti til den prisen (16999.- for H300 , 5999.- for H80) Da gir de ett signal ihvertfall til meg om att disse har vært overpriset og burde ha kostet 24000.- og 8000.- nye.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Sant nok. Tilbudet var utrolig bra. Derfor jeg måtte slå til. Tydeligvis har de hatt en eller to stykk. Det gikk fort. Tviler sterkt at H200 anniversary kan måles med H300 :) Ikke gråt deg i søvn i natt da ;)
     

    Vigi

    Medlem
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    17
    Antall liker
    4
    Sant nok. Tilbudet var utrolig bra. Derfor jeg måtte slå til. Tydeligvis har de hatt en eller to stykk. Det gikk fort. Tviler sterkt at H200 anniversary kan måles med H300 :) Ikke gråt deg i søvn i natt da ;)
    Nå er jeg helt i ekstase. De tok kontakt med meg og sa at det kom inn en avbestilling. Så da kommer det en h300 i posten til meg og om ikke så lenge. Awesome!
    Har maksa kredittkortet og tømt sparekontoene nå. Får håpe jeg får solgt de gamle høyttalerne mine snart.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    485
    Antall liker
    335
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Man kan jo finne svært mye bra til gode priser når Soundgarden har salg, ikke minst Hegel-produkter. Noe helt annet enn HiFi Klubbens prissetting på demovarer, som jo er latterlig.

    Det var jo svært god rabatt på deres nyere forsterkere i dag, men som dere nevner var det vel bare snakk om noen få eksemplarer av dem. H200 til 7.999 er jo også vanvittig rimelig - faktisk tusenlappen mindre enn jeg ble tilbudt for mitt eksemplar for kort tid siden. H200 vil jeg si har holdt koken bedre enn ventet - den vokser også mye med optimaliseringer som strømrens og vibrasjonsdemping. En slugger vi neppe blir kvitt med det første, både fordi det er solgt svært mange av den, og fordi den er såpass etablert som en slags referanse innen "folke-High-End". Bruktmarkedet flommer jo nærmest over av den...
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Er tømt for demomodeller hos Soundgarden nå. Bortsett fra H200 Anniversary. Men klart en H200 til 7999,- lokket nok mange til å
    "dra kortet" :) Fikk no en av H300 så da er jeg fornøyd slik at den kan testes ut i nåværende anlegg, uten å gå på evt store tap ;)

    Men grattis til alle der ute som har fått seg en ny kompanjong i samlingen :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei har fått høre en H160 på mine 1.3se og lyden var meget bra men manglet en del krefter på samme nivå som min Lyngdorf! Er spent på om H300 vil ha nok krefter da jeg likte Hegel lyden på Dynaudio
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har du kjøpt deg en H300 på tilbud eddie1? Da var det som jeg ventet at H160 kunne bli hakket liten til 1.3 SE ja. Jeg vet mange sier de
    er rimelig strømkrevende. En H300 burde klare bragden da den har en del mer pulver. Hegel og Dynaudio er meget bra sammen.
     

    Runelan

    Fersking
    Ble medlem
    02.03.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Trondheim
    Mye dissing av H80 her nå hee. Jeg har hatt H80 i et lite år nå. Først nå har jeg fått anskaffet høyttalere som kan rettferdiggjøre H80 kvaliteter. System Audio Saxo 50. Det var det budsjettet mitt tålte, men er godt fornøyd med komboen. Kanskje jeg en dag bytter i en litt dyrere modell av SA, liker godt lyden i SA. Men at H80 er en bra forsterker er et under statement. Sikkert den beste investeringen jeg har gjort til 10k. Jeg bor i en liten blokk leilighet, og H80 har mer en nok krefter til at det klages fra naboene. Det som jeg kanskje savner er hodetelefon inngang. H80 er en fantastisk liten lyd maskin.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.117
    Antall liker
    9.204
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Mye dissing av H80 her nå hee. Jeg har hatt H80 i et lite år nå. Først nå har jeg fått anskaffet høyttalere som kan rettferdiggjøre H80 kvaliteter. System Audio Saxo 50. Det var det budsjettet mitt tålte, men er godt fornøyd med komboen. Kanskje jeg en dag bytter i en litt dyrere modell av SA, liker godt lyden i SA. Men at H80 er en bra forsterker er et under statement. Sikkert den beste investeringen jeg har gjort til 10k. Jeg bor i en liten blokk leilighet, og H80 har mer en nok krefter til at det klages fra naboene. Det som jeg kanskje savner er hodetelefon inngang. H80 er en fantastisk liten lyd maskin.
    Godt å høre at det ikke bare er hifi-anmelderne som har fått et bra inntrykk av forsterkeren :)
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Mye dissing av H80 her nå hee. [...]
    H80 er en fantastisk liten lyd maskin.
    Hva andre mener om et produkt er heldigvis irrelevant, ellers måtte vi byttet hver gang utstyr går fra å være veldig bra til middelmådig, når det kommer nytt hehe.
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.219
    Antall liker
    2.323
    Mye dissing av H80 her nå hee. Jeg har hatt H80 i et lite år nå. Først nå har jeg fått anskaffet høyttalere som kan rettferdiggjøre H80 kvaliteter. System Audio Saxo 50. Det var det budsjettet mitt tålte, men er godt fornøyd med komboen. Kanskje jeg en dag bytter i en litt dyrere modell av SA, liker godt lyden i SA. Men at H80 er en bra forsterker er et under statement. Sikkert den beste investeringen jeg har gjort til 10k. Jeg bor i en liten blokk leilighet, og H80 har mer en nok krefter til at det klages fra naboene. Det som jeg kanskje savner er hodetelefon inngang. H80 er en fantastisk liten lyd maskin.
    Flott at du har funnet en god kombinasjon til en vettug pris. Hoppet fra H80 til H160 er langt. Mener å ha lest at 160 skal være 200s etterfølger. Pussig i såfall at Hegel går ned i kabinettstørrelse og ned fra 200 til 160 i modellbetegnelse. Spesielt med tanke på at 160 synes å ha akkurat samme strømforsyning, transistorbestykning og kjøleribbe som H100. Vel, uansett er det fristende forsterkere.
    Nettopp når det kommer til dette med naboer og fart i sakene, så er mitt inntrykk at større forsterkere ikke er verre for naboene enn mindre saker. De har mer kontroll enn de mindre, og gir fra seg mindre ulyd, særlig i bassen. Her kommer jo også spørsmålet om hvor mye effekt man trenger, inn i bildet. Har man høyttalere som er relativt lette å drive, skal man spille svært høyt før det gjennomsnittlige effektuttaket er større enn noen få watt. Peaker i musikken kan i svært korte tidsrom kreve langt mer, men likevel skulle man i slike tilfeller komme langt med 80 watt i 8 ohm.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    485
    Antall liker
    335
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    (...)

    Mener å ha lest at 160 skal være 200s etterfølger. Pussig i såfall at Hegel går ned i kabinettstørrelse og ned fra 200 til 160 i modellbetegnelse. Spesielt med tanke på at 160 synes å ha akkurat samme strømforsyning, transistorbestykning og kjøleribbe som H100.
    Trafo og kondensatorbanker kan gå igjen i flere modeller - f.eks. har H200, H300 og H20 identiske spesifikasjoner med 1.000 VA og 90.000uF, selv om H300 har høyest oppgitt effekt. Vekt og kabinettenes dimensjoner er også de samme. Hegels modellbetegnelser følger nok ikke et helt bestemt mønster, men de er nok mer basert på effekt enn kvalitet. En svakere forsterker med nyere teknologi kan jo godt låte bedre enn en eldre variant med høyere effekt. For H160s del kuttet de nok litt ned på effekten for å holde prisen til det samme som H200 kostet ved lansering. H160 gir jo likevel mye for pengene, siden man får DAC og hodetelefonforsterker med på kjøpet. Det er jo også vanlig at komponenter blir mer kompakte.

    Oversikt over modellbetegnelser og effekt:

    H70 = 70w
    H80 = 75w
    H100 = 120w
    H160 = 150w
    H200 = 200w
    H300 = 250w
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei

    Etter å ha testet en del frem og tilbake med H160 og H300 på mine Contour S1.4 LE så beholder jeg H300 litt.
    Ikke fordi den tonalt sett var bedre, men den hadde hakket bedre kontroll hvis man skrudde over 60 på volum.
    Bassen var litt tightere, men og hørtes den litt slankere ut. H160 har et mer analogt preg over lyden enn H300.
    H160 er fyldigere og litt rundere i kantene. Så det skal tenkes på angående høyttalermatch. H160 kan nok etter
    min erfaring matches med flere ulike høyttalere med hell. H160 har allerede fått seg et nytt hjem, bare noen hundre
    meter unna. Så veien er ikke så lang om jeg vil gi den en klem ;) He he. Men seriøst, det kan hende jeg angrer litt på
    å bytte den ut. Men H300 gir litt mer pulver til Contourene. De har tross alt en følsomhet på 86 dB. Så de er ikke
    i kategorien lettdrevne. Men det er hvertfall en rask konklusjon etter test. Mitt tips etter dette til andre som vurderer
    H300 og H160 opp mot hverandre. Har du høyttalere som trenger litt mindre effekt. La oss si de tipper 90 dB følsomhet,
    så kan jeg anbefale H160 rent lydsignaturmessig. Om man ønsker en litt mer analog lyd enn H300.

    Mvh Øyvind
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har også testet H300 og H160. Da med Dynaudio 160 /B&W CM9 og EC ECD-2 dac.

    Når forsterkerene blir brukt med intern DAC synes jeg lydkvaliteten går i favør H160. Synes den da er mer musikalsk i mellomtonen og litt mer avslappet i diskanten, så fremt det ikke er disconivåer på volumet.

    Koblet opp mot ECD-2 foretrekkes H300, den har større kraft overskudd og virker mer avslappet i lyden. Resultatet vil sikker være helt annerledes med en høyttaler som er lettere å drive. Etter noen ukers bruk med intern dac endte det opp med at jeg lyttet mindre og mindre på musikk, og har nå solgt den.

    H160 kunne jeg levd med uten ekstern dac, men du verden så mye bedre det blir med.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Høres ut som konklusjonen er at H300 er litt mer frempå i lyden enn H160 med intern dac i følge din test.
    Så da er det ikke bare meg som hører dette :) Begge er utrolig gode forsterkere, men H300 trenger mer
    nøye matching for best resultat. Spesiellt ved bruk av innebygget dac. Brikte du forresten ECD-2 dacen
    med dac loop med H300 eller kun ECD-2?
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Etter litt endringer i annlegget mitt, ser det nå ut som jeg ender opp med både å ha dynaudio focus 160 og dynaudio focus 340 i heimen, der ett av disse skal brukes i surround-anlegg og det andre paret i stereo. Har ikke helt bestemt meg for hva enda. Begge disse er egentlig for fine til å kobles til en surround-receiver (Pioneer LX85), så da vurderer jeg å bruke pre-out på surround-receivereren og sette en Hegel H160 i mellom. Da fungerer de fint på film, men dersom jeg vil høre på musikk så har jeg en skikkelig stereoforsterker ti å drive de.

    H160, Pioneer LX85 og Focus 160 har jeg allerede. Focus 340 bestilles i dag.

    Har forstått det slik at dette bør fungere greit ved at man kobler pre-out på surround-forsterkeren til home theatre input på hegelen (ser ut som det er kun H160 og H300 som støtter dette, og ikke H80). Man bruker bare effekt-delen på hegelen og kan ikke endre volum.

    Er det noen som kan bekrefte at dette er riktig fremgangsmåte (ønsker ikke å sprenge hverken hegel, focus eller naboer) ved å koble sammen noe som ender med max output på forsterkeren. Fungerer dette greit, eller er det en dum løsning?

    Alternative oppsett jeg vurderer da er:
    Stereo: Focus 340/Hegel H160
    Film/Stereo: Focus 160/LX85

    evt.

    Stereo: Focus 160/Hegel 80 som må kjøpes
    Film/Stereo: Focus 340/Hegel H160/LX85
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.117
    Antall liker
    9.204
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    (...)

    Mener å ha lest at 160 skal være 200s etterfølger. Pussig i såfall at Hegel går ned i kabinettstørrelse og ned fra 200 til 160 i modellbetegnelse. Spesielt med tanke på at 160 synes å ha akkurat samme strømforsyning, transistorbestykning og kjøleribbe som H100.
    Trafo og kondensatorbanker kan gå igjen i flere modeller - f.eks. har H200, H300 og H20 identiske spesifikasjoner med 1.000 VA og 90.000uF, selv om H300 har høyest oppgitt effekt. Vekt og kabinettenes dimensjoner er også de samme. Hegels modellbetegnelser følger nok ikke et helt bestemt mønster, men de er nok mer basert på effekt enn kvalitet. En svakere forsterker med nyere teknologi kan jo godt låte bedre enn en eldre variant med høyere effekt. For H160s del kuttet de nok litt ned på effekten for å holde prisen til det samme som H200 kostet ved lansering. H160 gir jo likevel mye for pengene, siden man får DAC og hodetelefonforsterker med på kjøpet. Det er jo også vanlig at komponenter blir mer kompakte.

    Oversikt over modellbetegnelser og effekt:

    H70 = 70w
    H80 = 75w
    H100 = 120w
    H160 = 150w
    H200 = 200w
    H300 = 250w
    Sikkert ikke hørbart, men etter H80 fikk en oppdatering i 2014 ble effekten økt til 80watt i 8ohm og 160 i 4 ohm og den fikk pre-out.
    De fleste tester som sammenligner H80 og H100 sier at førstnevnte virker mye kraftigere og lydmessig veldig mye bedre enn H100.

    Så effekt er ikke alt heller bestandig
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    Etter litt endringer i annlegget mitt, ser det nå ut som jeg ender opp med både å ha dynaudio focus 160 og dynaudio focus 340 i heimen, der ett av disse skal brukes i surround-anlegg og det andre paret i stereo. Har ikke helt bestemt meg for hva enda. Begge disse er egentlig for fine til å kobles til en surround-receiver (Pioneer LX85), så da vurderer jeg å bruke pre-out på surround-receivereren og sette en Hegel H160 i mellom. Da fungerer de fint på film, men dersom jeg vil høre på musikk så har jeg en skikkelig stereoforsterker ti å drive de.

    H160, Pioneer LX85 og Focus 160 har jeg allerede. Focus 340 bestilles i dag.

    Har forstått det slik at dette bør fungere greit ved at man kobler pre-out på surround-forsterkeren til home theatre input på hegelen (ser ut som det er kun H160 og H300 som støtter dette, og ikke H80). Man bruker bare effekt-delen på hegelen og kan ikke endre volum.

    Er det noen som kan bekrefte at dette er riktig fremgangsmåte (ønsker ikke å sprenge hverken hegel, focus eller naboer) ved å koble sammen noe som ender med max output på forsterkeren. Fungerer dette greit, eller er det en dum løsning?

    Alternative oppsett jeg vurderer da er:
    Stereo: Focus 340/Hegel H160
    Film/Stereo: Focus 160/LX85

    evt.

    Stereo: Focus 160/Hegel 80 som må kjøpes
    Film/Stereo: Focus 340/Hegel H160/LX85
    Dette er riktig måte og koble sammen dette på ja .
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Høres ut som konklusjonen er at H300 er litt mer frempå i lyden enn H160 med intern dac i følge din test.
    Så da er det ikke bare meg som hører dette :) Begge er utrolig gode forsterkere, men H300 trenger mer
    nøye matching for best resultat. Spesiellt ved bruk av innebygget dac. Brikte du forresten ECD-2 dacen
    med dac loop med H300 eller kun ECD-2?

    Brukte ECD-2 uten dac loop for det meste. Prøvde med dac loop og fikk litt bedre diskant da, men mellomtonen ble for min del litt "kjedeligere". Vil tro den er mer korrekt i dac loop men mistet litt av klangen til EC. Smak og behag.

    Men veldig gode forsterkere begge ja. Dette dreier seg om små nyanser og tror nok med rett høyttaler så vil H300 med intern dac være en kjempe bra match.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.117
    Antall liker
    9.204
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har forstått det slik at dette bør fungere greit ved at man kobler pre-out på surround-forsterkeren til home theatre input på hegelen (ser ut som det er kun H160 og H300 som støtter dette, og ikke H80). Man bruker bare effekt-delen på hegelen og kan ikke endre volum.
    Vil bare nevne at H80 også har dette. Det står at en av de to analoge inngangene kan settes som HomeTheatre-input :)
    Så dersom du ikke trenger begge de ubalanserte analoge inngangene så er ikke det noe problem på H80 heller
     

    Oj74

    Fersking
    Ble medlem
    05.03.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Jeg har en Hegel h70 som jeg er veldig fornøyd med! CD-spilleren min har gått i stykker. Burde jeg kjøper ny med balanserte utganger, eller bruke DACen i forsterkeren? Da kan jeg vel kjøpe en rimelig cd-spiller?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har en Hegel h70 som jeg er veldig fornøyd med! CD-spilleren min har gått i stykker. Burde jeg kjøper ny med balanserte utganger, eller bruke DACen i forsterkeren? Da kan jeg vel kjøpe en rimelig cd-spiller?
    Hvilken spiller er det snakk om? Selv har jeg skiftet laser i en Denon DCD 1650-AR. Det var ikke all verdens heksekunst.
    En laser koster ikke mer enn et par hundrelapper til de fleste spillere. Om det er dette som er saken med din da?
    Til spm om å kjøre via dac i H70. Jeg vil kanskje tro at innebygde dacer i en cd spiller til fra 3000 kr nypris vil ha
    like god om ikke bedre. Selv kjøpte jeg meg en Yamaha DVD S-2700 for et par år siden. Den har innebygget
    4 stk Wolfson dacer av god kvalitet. Den låter meget godt på cd samt den får frem det beste i DVDène :)
    Kostet ny 9-10.000 kr. Fikk den for 900. Så man kan i dag få MANGE gode spillere billig. Det er en del som går
    over til streaming og lagret media. For min del brukes ikke CD lenger, av nevnte grunn.

    Balanserte utganger er det et must for deg? Da snakker man evt en spiller som opprinnelig koster en del.

    Mvh Øyvind
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.073
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Noen med Hegel H-30 som titter innom her ? Er interessert i hva dere synes den gjør bra sammenlignet med andre monsteramper.
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har formening om hvordan intern-DAC-en i H160/H300 står seg mot Hegels eksterne HD12 og HD25?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn