musicman
Hi-Fi freak
Sitter og hører på 2 stk H-30 i fri utfoldelse på jbl 4365 nå. Steike for en kontroll...kjempestort lydvindu, fyller rommet med en enorm kontroll. 2x1100watt er ikke feil nei. Farlig å teste ut sånne gode amper.
Solgte unna min H200 til fordel for en eldre Sony traver, men HD11 har blitt stående altså. Syns dette har vært en svært god investering, så den blir nok stående på ubestemt tid endaHD11 er en veldig bra DAC. Jeg er i alle fall frelst.
Riktignok "Pulsar Points", men én midt under front & to 1/4 fra sidekantene bak. De to siste skal litt inn fra bakkant.Har H300, og tre slike svarte koner Hvor i katta skal jeg plassere de for best å gjøre nytte for seg? Noen som har en beskrivelse eller bilde?
Gjennom forhandlere har jeg fått vite at Hegel vil presentere to nye produkter på München-messen om drøye to uker. Det er uvisst hvilke produkter det er snakk om, men de skal etter sigende være utviklet fra grunnen av.Er det noen som har hørt om det kommer en ny oppgradert versjon av H300 i 2015 eller 2016? Fra Hegel represetant på messe fks.
Ene er jeg ganske sikker på at er HD30 da den skal komme i år, andre vet jeg ikke.Gjennom forhandlere har jeg fått vite at Hegel vil presentere to nye produkter på München-messen om drøye to uker. Det er uvisst hvilke produkter det er snakk om, men de skal etter sigende være utviklet fra grunnen av.Er det noen som har hørt om det kommer en ny oppgradert versjon av H300 i 2015 eller 2016? Fra Hegel represetant på messe fks.
Jeg tviler på at det kommer en ny integrert i denne omgang, men det kan jo godt hende at en oppdatert H300 blir å finne etterhvert. Den mangler jo noen av funksjonene som H160 har - AirPlay, hodetelefonutgang og nettverksinngang.
Soundgarden vet jeg har etterspurt en forforsterker med digitaldel, og min spådom blir at de slipper en slik. En annen mulighet er jo en ny referanse-DAC, eller kanskje en effektforsterker som legger seg midt mellom H20 og H30? Er ihvertfall spent på hva det blir
250 sinna watt i en pakke | Lyd & BildeLyd & Bilde skrev:Den kommende H360 leverer den samme effekten som den utgående H300. En fenomenal integrert forsterker, som vi testet for tre år siden.
Den nye H360 har ingen ting til felles med forgjengeren. Likheten er at de begge er 250 w kraftige integrerte forsterkere med AirPlay for trådløs strømming og innebygget DAC – digitalomvandler, for tilkobling av digitale lydkilder.
Alt i H360 er nytt, DAC- er basert på siste generasjon D/A-konverter fra AKM, og mens effekten er den samme, er stømkapasiteten økt med 50 prosent. Sammen med en mye høyere dempingsfaktor (kontroll over tilbakekobling fra høyttalerne), skal det gi en mye bedre kontoll over tungdrevne høyttalere.
Alt dette skal vi finne ut av i en kommende test. Hegel H360 som kommer til å koste 39.000 kr, når den er i butikkene til høsten, er allerede bestilt til test.
At HDMI inn og ut ikke er med er tragisk....Hegel presenterer sin neste integrerte toppmodell i München - H360.
250 sinna watt i en pakke | Lyd & BildeLyd & Bilde skrev:Den kommende H360 leverer den samme effekten som den utgående H300. En fenomenal integrert forsterker, som vi testet for tre år siden.
Den nye H360 har ingen ting til felles med forgjengeren. Likheten er at de begge er 250 w kraftige integrerte forsterkere med AirPlay for trådløs strømming og innebygget DAC – digitalomvandler, for tilkobling av digitale lydkilder.
Alt i H360 er nytt, DAC- er basert på siste generasjon D/A-konverter fra AKM, og mens effekten er den samme, er stømkapasiteten økt med 50 prosent. Sammen med en mye høyere dempingsfaktor (kontroll over tilbakekobling fra høyttalerne), skal det gi en mye bedre kontoll over tungdrevne høyttalere.
Alt dette skal vi finne ut av i en kommende test. Hegel H360 som kommer til å koste 39.000 kr, når den er i butikkene til høsten, er allerede bestilt til test.
H160 har også Ethernet-tilkobling, men mangler DAC-loop.Er dette Hegels første streamer?
Ja, denne forsterkeren har to analoge RCA-utganger, både fixed og variable (også kalt Rec Out og Pre Out). Sistenevnte er naturlig nok nødvendig for tilkobling til subwoofer eller ekstern effektforsterker fordi den alltid "følger" voluminnstillingen og mute-funksjonen. Rec Out vil derimot alltid videresende valgt kilde på sitt opprinnelige lydnivå slik at man kan stenge av høyttalerne og samtidig få fullt inngangsnivå til for eksempel en hodetelefonforsterker. Har ikke testet Ethernet-funksjonen.Så REC kan brukes til å sende audio til hodetelefonforsterker?
At HDMI inn og ut ikke er med er tragisk....Hegel presenterer sin neste integrerte toppmodell i München - H360.
Betyr dette at en airplay enhet som h360 må være koblet til internet via ehternet for at airplay skal fungere? Hvis audio streamen overføres via ehternet kabelen vil jo det være en fordel kontra trådløst. Da vil eller kunne IOS eller mac enheten fungere som display.At også den nye H360 har ethernetkontakt vil sannsynligvis si at den har AirPlay og DLNA, som H160. Som igjen ikke gir streamingmulighet i seg selv, men fra en "master" (nettbrett, mobil etc). Det er ihvertfall ingenting på bildene av displayet som tyder på at det skal være plass til en meny for streaming.
For denne prisen så er det et stor tragisk idiot skap fra hegel , ikke pokker om jeg har betalt 40000 kr for dette.At HDMI inn og ut ikke er med er tragisk....Hegel presenterer sin neste integrerte toppmodell i München - H360.
Den må ikke være koblet til Internett, men til et lokalt nett hvor du har musikkfilene (enten de ligger på en server, PC, NAS eller hva som er lageret ditt).Betyr dette at en airplay enhet som h360 må være koblet til internet via ehternet for at airplay skal fungere? Hvis audio streamen overføres via ehternet kabelen vil jo det være en fordel kontra trådløst. Da vil eller kunne IOS eller mac enheten fungere som display.At også den nye H360 har ethernetkontakt vil sannsynligvis si at den har AirPlay og DLNA, som H160. Som igjen ikke gir streamingmulighet i seg selv, men fra en "master" (nettbrett, mobil etc). Det er ihvertfall ingenting på bildene av displayet som tyder på at det skal være plass til en meny for streaming.
Ifølge min skjerm heter han Morten ;DHehe, se ikke bort i fra at nye H360 holder følge med alle Hegel boksene du nå besitter Harald.
For her er mye kort signalvei & dæsj siste teknologi, som lett kan medføre noe sånt. Ja, bortsett fra CD-spilleren din da