Takk for svarHar pleid å være Dalens Elektronikkservice på Skytta utenfor Oslo. Ta med forsterkeren til nærmeste SpaceworldSoundgarden så ordner de restenHvem reparerer Hegel?
|
Takk for svarHar pleid å være Dalens Elektronikkservice på Skytta utenfor Oslo. Ta med forsterkeren til nærmeste SpaceworldSoundgarden så ordner de restenHvem reparerer Hegel?
Har sjøl Hegel H160, dog jeg har ikke testet HD 555 men jeg har testet endel andre hodefoner.Har i dag Sennheiser HD 555 som jeg hører mye på. Noen som har anbefalinger til oppgradering her som passer min Hegel H160?
Jeg fik min H300 ombyttet da jeg havde trafo brum. Min nye siger absolut INTET. Min forhandler siger også at Hegel ikke skal sige noget. Jeg ville klart tage kontakt til din butik hvir du har købt den (eller Hegel).Flere som har ristende trafoer? Blitt anbefalt en kabel til 15000 med dc-filter som skal stoppe det. Ikke helt aktuelt...
Andre muligheter?
Det gjør de fleste forsterkere med mye effekt. Oppdaget det samme selv da jeg jobbet i bransjen og hadde H200 på Minisub...Hegelen er koblet rett i vegg igjen. Den ble slørete av strømrens..
Test av Hegel H 360.
SoundStageNetwork.com | SoundStage.com har publisert test av Hegel H 360.
Samme nettverk har forøvrig kåret Hegel HD 30 til årets (2015) anbefalte referansekomponent innenfor kategorien Digital til Analog Konverter.
Test av Hegel H 360.
Samme nettverk har forøvrig kåret Hegel HD 30 til årets (2015) anbefalte referansekomponent innenfor kategorien Digital til Analog Konverter.
De siste årene har HELE verden hatt fokus på DAC - svært mange av dem å bli BEST!
...Hvor lille Hegel fra Lille Norge - opp mot alle verdens kloke elektronikkhoder - får til ting i en klasse jeg ikke helt vet om vi forstår hor stor bragd er...
Test av Hegel H 360.
De siste årene har HELE verden hatt fokus på DAC - svært mange av dem å bli BEST!
...Hvor lille Hegel fra Lille Norge - opp mot alle verdens kloke elektronikkhoder - får til ting i en klasse jeg ikke helt vet om vi forstår hor stor bragd er...
Du kan nok ha rett i din kommentar MusicBear. Når vi ser hvor mange produsenter det er slikt utstyr og hvor mye forskjellig som kommer på markedet hvert år, og vi samtidig ser på hvor få produkter som oppnår den anerkjennelse som blant annet Hegel H 160 har fått, og HD30 er iferd med å få, så er det jo imponerende gjort av et lite norsk firma å kunne hevde seg i en klasse med en hel del andre anerkjente lydprodukter verden rundt.
Når det gjelder Hegel H 360 så ser det ut til at den kan være i ferd med å følge opp trenden til H 160, flere tester vil vel etterhvert vise om dette stemmer.
Kan bare tilføye at kombinasjonen H 360 og HD 30 har tilført en ny dimensjon til mitt lydanlegg, og jeg sitter igjen med inntrykket at det kun er kvaliteten
på signalet inn til H 360/HD 30 som begrenser hvordan kvaliteten er på det som kommer ut av høyttalerne.
For best å illustrere dette, så slet jeg litt med lyden i min Sennheiser HD 800 ( Lehman Audio Black cube forsterker ) da jeg hadde H 300 og HD 25 i samspill.
Ble av og til litt slitsom å høre på over lengre tid på grunn av litt skarp og hard lyd i det øvre toneleiet.
Denne tendensen er nå helt borte. Det jeg hører nå er et meget stort lydbilde med en utrolig separasjon mellom de forskjellige instrumentene i lydbildet, og musikken blir presentert med en fenomenal åpenhet og renhet, en ren nytelse å høre på.
...det sier vel litt om hvor høyt de har siktet med HD30. For at den virkelig skal få utfolde seg må den nok kombineres med P30 og to stykk H30...Om HD 30 er verdt pengene den koster, må selvfølgelig være opp til hver enkelt å avgjøre, men for meg så er kvaliteten på HD 30 med på å forsvare hver eneste krone den koster. Men en ting er sikkert, den har skapt en kvalitet på gjengivelsen i mitt system som faktisk overgår de forventningene jeg hadde i forbindelse med overgangen fra HD 25 til HD 30, så ja, for meg er den verdt hver eneste krone.
Interessant Particle, har du hørt kombinasjonen du nevner?
Har lest en del omtale av P30/H30 kombinasjonen og det er slettes ikke alle som foretrekker to stk H30.
HD30 har gi bort pris ift endel andre highend merker som ikke kan skilte med hverken bedre komponeneter eller lyd. Slik er det og med Hegel sine forsterkere! Vi er heldige som har Hegel.
Jeg liker virkelig det stilrene skandinaviske designet. Det eneste jeg synes blir for enkelt er displayet. Displayet er ikke verdig så gode komponenter som Hegel. Displayet ser ut som klokkeradioen min og jeg har skrevet dette pr epost til Hegel. De satt veldig pris på tilbakemeldinger og svarte tilbake på en veldig god måte. Jeg skrev at displayet kan og bør fortsatt ha blå skrift, men burde vært ala det Mark Levinson bruker. Da kunne det feks stått "Airplay" i displayet og ikke "nEt" fordi displayet ikke kan lage en stor "N" eller liten "e". Så om vi er flere her inne som sender mail og ber Hegel om å endre displayet på oppfølgerne til deres H160/H360! I stedenfor å trykke på Display+ på fjernkontrollen for å se bit rate, er det noe som selvsagt skal stå automatisk. Eksempelvis DSD128 eller 24/192 osv. IMO![]()
Interessant Particle, har du hørt kombinasjonen du nevner?
Har lest en del omtale av P30/H30 kombinasjonen og det er slettes ikke alle som foretrekker to stk H30.
Hvorfor ikke to H30, hvis Hegel ellers er "heaven"?
Har testet H160 mot Caspian M2, brukte for det meste Arcam D33 dac. Høyttalere var B&W 805 D og CM9.Noen som har testet Hegel H160 opp mot Exposure 3010s2D og Roksan Caspian M2? De er i noenlunde samme prisklasse, men hvem av de spiller mest engasjerende i mellombassen og er "snillest" i øvre mellomtone og diskant?
Flott dersom noen har testet en (eller flere) av dem opp mot hverandre.
Har testet H160 mot Caspian M2, brukte for det meste Arcam D33 dac. Høyttalere var B&W 805 D og CM9.Noen som har testet Hegel H160 opp mot Exposure 3010s2D og Roksan Caspian M2? De er i noenlunde samme prisklasse, men hvem av de spiller mest engasjerende i mellombassen og er "snillest" i øvre mellomtone og diskant?
Flott dersom noen har testet en (eller flere) av dem opp mot hverandre.
-Mellombass på disse avhenger av innspilling og begge blir uengasjerende på dårlige innspillinger.
-H160 er "snill" i overgang mellomtone og diskant og leverer bra med detaljer uten hardhet. Merk: Synes det var litt hardhet å spore ved intern dac.
-Caspian krever mye av kildematerial. Godkjent på gode innspillinger, men blir for analytisk og øretrettende på dynamisk komprimert musikk. Skuffer over denne i forhold til Kandy K2.
Et lite men her, med bedre valg av høyttalere kunne nok resultatet blitt annerledes. Har hatt mye Hegel tidligere og H160 er den beste i forhold til pris.
Hjertelig takk begge to! Det var veldig avklarende. Jeg kjøpte en brukt Devialet 120 i fjor, men solgte den igjen av ulike grunner, og føler nå at Devialet er blitt for dyre (orker ikke kjøpe Devialet nytt med dagens valutakurs). Så da får det heller bli en H160 eller Exposure 3010s2D. Jeg får kjøpe på nett, slik at jeg kan angre innenfor 14 dager, om det ikke skulle bli match med resten av anlegget.Exposure er veldig musikalsk og har en hestespark i mellombassen jeg falt veldig for... toppen er ikke "LAT" men informativ og frisk, og ikke tegn til noe digitale "kanter". Men nå er Exposure 3010s personlige favoritt i den prisklassa daimage: http://www.hifisentralen.no/forumet/images/smilies/smiley.gif
.
Testet den mot Rega Elicit-R og Musical Fidelity M3si. Den minner veldig om Rega sin topp og mellombass, frisk og sprudlende.. men Rega var rimelig veik i dypbassen (spesielt vs. Musical Fidelity)... Exposure, der tror jeg du ikke vil savne noe som helst!
Dette ble testet på Tannoy Presicion 6.2image: http://www.hifisentralen.no/forumet/images/smilies/smiley.gif
.
Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...hegels-vennetra-d-50.html#xT2kSBMMhw1SrLio.99
Jo, men jeg har allerede prøvd NuPrime IDA-16. Den var rett og slett for nådeløs på dårlige innspillinger for meg og min bruk. Men veldig tøff i bassen, det skal den ha. Jeg har dog samme erfaring med H300 og H80 som dere begge to: Dac`ene i begge disse var for "harde" i toppen for min del (så de ble solgt). H160 er nok den beste, så jeg forsøker en gang til med et 14 dagers "lån" fra Soundgarden.no. Går den i retur, så vil jeg prøve en Exposure 3010s2D, eventuelt sammen med den gode audiobyte black dragon dac`n. Hvis ikke det går, så får det bli en Devialet 120 - for siste gang...Har hatt H160 og det er en knallgod forsterker, men den innebygde dac,n holder ikke helt mål. Kjøpte heller NuPrime IDA-16 som hadde en vel så bra forsterkerdel og såpass bra dac att man ikke føler behov for en ekstern. Men kunne levd meget godt med H160 og en "god" dac.
I hope it's okay to type in English, since I speak no Norwegian (I am from Singapore). I picked up a H20 in Singapore a few while ago, and loved it so much that I hunted down a used P20 on hifisentralen last week to get the maximum Hegel sound. I can't find much written about Hegel anywhere else, so I've read this whole thread via Google Translate. I'm using these only with Headphones- I drive both a Hifiman HE6, and my Sennheiser HD800S with the Hegel as well, in addition to a few other Audeze planar headphones. With the H20 and a headphone amp acting as a pre, the bass, the smoothness and liquidity, and the sense of space, is unlike anything I've heard- and I've heard and owned many headphone amps out there, in the same price range as the Hegel (6,000 USD).
Now my P20 is being shipped to Singapore via Posten Norge. I can't wait to add the P20 into the mix as well. The H30 is out for me (too much power). Wouldn't have minded the P30, but I stuck with the P20 for best compatibility with the H20- at least that's what the Hegel website said. Hope it was a good choice!
Hi and welcome to the forum.
English is perfectly fine.
But are you saying that you're using a H20 (and soon a P20) for driving headphones? Am I missing something here?
I hope it's okay to type in English, since I speak no Norwegian (I am from Singapore). I picked up a H20 in Singapore a few while ago, and loved it so much that I hunted down a used P20 on hifisentralen last week to get the maximum Hegel sound. I can't find much written about Hegel anywhere else, so I've read this whole thread via Google Translate. I'm using these only with Headphones- I drive both a Hifiman HE6, and my Sennheiser HD800S with the Hegel as well, in addition to a few other Audeze planar headphones. With the H20 and a headphone amp acting as a pre, the bass, the smoothness and liquidity, and the sense of space, is unlike anything I've heard- and I've heard and owned many headphone amps out there, in the same price range as the Hegel (6,000 USD).
Now my P20 is being shipped to Singapore via Posten Norge. I can't wait to add the P20 into the mix as well. The H30 is out for me (too much power). Wouldn't have minded the P30, but I stuck with the P20 for best compatibility with the H20- at least that's what the Hegel website said. Hope it was a good choice!
Hi!Thank you for the welcome.
Yes, you are missing one incredible experience! I have owned the best solid state headphone amps out there- Moon 430HAD, Auralic Taurus, Eddie Current Black Widow, and will soon also be able to compare with Apex Teton (6SN7) and Woo WA5 (300B). The noise floor of the Hegel H20 is not great, and the gain is so much that even with my headamp/pre at zero, I can still hear music clearly, but where it comes to those technical details I mentioned, nothing I've heard comes close to that visceral impact (the bass), or the endless space of the Hegel. I'm amazed that it does this while still being smooth as silk all through the range. Headphone amps tend to be smooth but closed in, or expansive but bright. Dynamics also tends to suffer if the amp tries to go the route of being warm and musical. The Hegel has none of these limitations- this is quite a feat.
I went down this path because the Hifiman HE6, which is one of my favourite headphones, is well known for being hard as nails to drive. None of us HE6 owners tend to be speaker enthusiasts (most don't even own speakers), but most of us have a First Watt, Pass Labs, or Krell just for driving these headphones.
I don't own any speakers
But are you saying that you're using a H20 (and soon a P20) for driving headphones? Am I missing something here?
Thank you for the welcome.
Yes, you are missing one incredible experience! I have owned the best solid state headphone amps out there- Moon 430HAD, Auralic Taurus, Eddie Current Black Widow, and will soon also be able to compare with Apex Teton (6SN7) and Woo WA5 (300B). The noise floor of the Hegel H20 is not great, and the gain is so much that even with my headamp/pre at zero, I can still hear music clearly, but where it comes to those technical details I mentioned, nothing I've heard comes close to that visceral impact (the bass), or the endless space of the Hegel. I'm amazed that it does this while still being smooth as silk all through the range. Headphone amps tend to be smooth but closed in, or expansive but bright. Dynamics also tends to suffer if the amp tries to go the route of being warm and musical. The Hegel has none of these limitations- this is quite a feat.
I went down this path because the Hifiman HE6, which is one of my favourite headphones, is well known for being hard as nails to drive. None of us HE6 owners tend to be speaker enthusiasts (most don't even own speakers), but most of us have a First Watt, Pass Labs, or Krell just for driving these headphones.
I don't own any speakers