Hei!Jeg har selv hatt IDA-16 og likte den godt,kan du gi en ytterligere sammenligning av de to?Hei Hegels venner!
Kjøpte H80 m/metal remote kjøpt på tilbud SWSG tidligere i sommer. Stadig imponert over hvor mye godlyd det er i denne saken, og hvor "dustebra" kjøp det er for 8k for lydkvaliteten alene. Testet den skikkelig på 3 forskjellige HT par nå, og lyder flott på alle, i hele registeret. I tillegg får man DAC OG forforsterker.. Og for meg som er allergisk ovenfor apparater med egenstøy (trafo etc.) -Kudos for å være det mest "stille" apparatet jeg har hatt, inkludert Nuprime ida-16.
Har ikke hørt H90 enda, men sammenlignet med Røst, så vet jeg faktisk ikke om jeg ville gått for sistnevnte i en blindtest. Er H80 varmere og mer "organisk", eller er det bare meg?
Velvel, nå har venninna som overtok mine Duevel også begynnt å ymte om at hun liker den Hegel jeg har, men er det en oppgradering med H90 eller Røst ift mine preferanser? Interressant å høre hva andre som har sammenlignet mener.
Lyd og Bilde mener i sin test at H90 ligger nærmere Røst i lyd enn H80. Og at den lyder en god del bedre. Jeg har jo ikke hørt H90 selv, men om Røst er preferansen, så hører jeg ikke det samme som Lyd og Bilde journalisten.
Egentlig ikke, da både Duevel og Neats ble kjøpt inn etter Ida-16 var solgt. Og Linn Majik er lagt til salgs/ikke i bruk.
Nevnte bare denne som ref.når det gjelder å være "tyst"