Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens! Ser et lite fenomen som er ute å går på brukten som jeg ikke helt skjønner noe av. Det florerer av Hegel forsterkere til salgs til en hver tid.
    Skal man ha seg fks en H360, ja så er det bare å følge med et par uker, så dukker det opp værtfall en eller to. Og folk gir jo bort forsterkerne til under 30k?? Hvorfor være så dumme?? Hadde min ute for salg en kort stund til kr 31k nå, og fikk masse tilslag og egentlig folk som ville kjøpe.. men jeg valgte å slette annonsen å bare beholde denne en god stund til. Den er for god til å selge rett og slett.
    Poenget mitt er.. slutt å ødelegg markedet for folk som skal selge Hegelforsterkere med å dumpe prisene så jæklig.
    Bar avslutningsvis: hvorfor florerer det med Hegel amper på brukten? Er det pga at det er Norges mest solgte forsterkere som ny amp fra butikk? Eller hva er greia? Ellers så koser jeg meg jeg, med lyden av min sjukt glimrende H360.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Soundgarden med sine regelmessige tilbud ødelegger bruktprisene. De har solgt til under 30k flere ganger.
    Det florerer med Hegel-amper fordi folk tror det er forsterkeren som er skyld i dårlig lyd. Svaret er nok akustikk, høyttalere eller kilde. Og kanskje noen som skal tjene penger etter å ha fått kjøpt dem billig på diverse tilbud.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Soundgarden med sine regelmessige tilbud ødelegger bruktprisene. De har solgt til under 30k flere ganger.
    Det florerer med Hegel-amper fordi folk tror det er forsterkeren som er skyld i dårlig lyd. Svaret er nok akustikk, høyttalere eller kilde. Og kanskje noen som skal tjene penger etter å ha fått kjøpt dem billig på diverse tilbud.
    Nødvendigvis ikke for å tjene, snarere kanskje for å teste en periode uten å tape for mye?

    Må innrømme at jeg selv stadig gjør dette; på en Luxman rør kjøpt på introtilbud, Hegel kjøpt på salg, Neat kjøpt til intropris, + masse annet oppigjennom. Jeg har også en del dyrere produkter på bucket list som jeg følger med på. Når anledningene kommer knaller jeg til. Livsfarlig å kjøpe noe til nypris om dagen. Spesielt høst, vår, jul, sommer, black friday..
    Betyr ikke noe hvis man skal eie til evig tid, men slik er det jo ikke for de fleste på dette forumet.
    Alle HiFi pushere burde derfor gi 30-40% rabatt til alle medlemmer på hifisentralen.no!
     

    24ohm

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2012
    Innlegg
    29
    Antall liker
    13
    Det ble oppgradering fra min H80 til H360 i går. Helt fantastisk lyd, åpenhet og varme i det som kommer ut fra høyttalerne, rett og slett utrolig gøy å høre på men ble litt overrasket over at jeg måtte ganske langt opp på volumkontrolleren før det ble skikkelig trøkk i det som kom ut. Med sine 2*250 hadde jeg trodd at jeg ikke måtte så langt opp på volumknappen - her synes jeg faktisk forskjellen fra H80 ikke så veldig stor, i hvert fall ikke før jeg bikket 45-ish.

    Nå skal det sies at alle komponenter er nye - ink. høyttalerne (SA Mantra 70 som mangler noen timer på innspillingen enda), men det fikk meg litt til å lure hva andre H360 eiere regner som "høyt volum" når dere drar på volumknappen litt. Jeg måtte godt over 50 - på alle innganger, før jeg synes det ble litt trøkk.
    Har hatt en H80 tidligere og synes den er svært bra, den er ei perle av en Hegelamp. Jeg foretrekker den fremfor H160 og værtfall forran H300. H160 har nok alikevel noen egenskaper som rettferdiggjør bruk av litt dyrere høytalere. H300 har jeg desverre ikke fått så bra til. Vet ikke helt hva som skjedde der, men det kan være komboen med høytalere jeg hadde da på det tidspunktet.
    Når det kommer til H360 så synes jeg egentlig at det er en annen verden. Du får en smakebit av den beste lyden Hegel klarer å lage. Nå har Hegel forsterkersett som lett overskrider 100k prismessig, men jeg synes H360 er et fornuftig valg dersom man ikke skal ta helt fullstendig av.
    Til palme: Du må høyere opp på skalaen på H360 før den begynner å trøkke slik som solide 250 watt skal gjøre. Jeg går ut i fra at Hegel bruker logaritmiske potensiometer teknikk der antall db øker jevnt over skalaen. Enkelte andre bruker en linjær teknikk der det praktiske reguleringsområdet er mere sammenstuet i det nedre området.
    Uansett.. på godt forståelig Norsk så kan H360 og H80 ikke helt sammenlignes.. den trøkker ikke litt mere, men en god del mere.
    Den har samtidig mye høyere dempingsfaktor, den er på 4000. På H80 er jeg litt usikker men muligens 400 eller noe i den dur. Uten at jeg skal si det sikkert.
    Jeg for min del opplever lyden som en helt annen verden en den du får fra H80👍
    Hei! H80 har en dempingsfaktor på over 1000 iflg manualen :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gjelder jo ikke bare Hegel forsterkere. Norge i seg selv er ganske unik i bruktpriser. Man må regne 30% tap når man tar produktet ut av esken her til lands. Så daler det videre. Her fins unntak, men slik er det stort sett på all brukt hifi. Der at ting blir solgt på solide tilbud i ny og ne hjelper selvsagt ikke på. Men det er jo markedet som bestemmer prisen til slutt :) Hjelper ikke prøve å selge til tusenvis over alle andre heller. Da brenner man inne med det hvertfall ;)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    1.238
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Tror det er en kombinasjon av at det selges bra med Hegel produkter. Ofte er det tilbud, og så låter Hegel fortreffelig rent, noe som nesten aldrig vil fungere i en vanlig stue med dårlig akustikk. Og det med akustikk nevner ikke selger med et ord, og folk flest kjenner ikke til fenomenet, så konklusjonen blir da stor skuffelse og salg av et godt produkt.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei folkens! Ser et lite fenomen som er ute å går på brukten som jeg ikke helt skjønner noe av. Det florerer av Hegel forsterkere til salgs til en hver tid.
    Skal man ha seg fks en H360, ja så er det bare å følge med et par uker, så dukker det opp værtfall en eller to. Og folk gir jo bort forsterkerne til under 30k?? Hvorfor være så dumme?? Hadde min ute for salg en kort stund til kr 31k nå, og fikk masse tilslag og egentlig folk som ville kjøpe.. men jeg valgte å slette annonsen å bare beholde denne en god stund til. Den er for god til å selge rett og slett.
    Poenget mitt er.. slutt å ødelegg markedet for folk som skal selge Hegelforsterkere med å dumpe prisene så jæklig.
    Bar avslutningsvis: hvorfor florerer det med Hegel amper på brukten? Er det pga at det er Norges mest solgte forsterkere som ny amp fra butikk? Eller hva er greia? Ellers så koser jeg meg jeg, med lyden av min sjukt glimrende H360.
    Det går sikkert i bølger, men akkurat nå finner jeg bare ett eneste Hegel-produkt på bruktbørsen når jeg bruker "Avansert søk" på Torget: En HD11 DAC.

    Men ellers har jo Hegel selv bidratt til dette "overskuddet" av Hegel-produkter med sitt ganske imponerende tempo i sine produktlanseringer.

    M.h.t å "ødelegge markedet": Ikke glem at i motsatt ende av enhver bruktsalgstransaksjon står det en kjøper - en kjøper som kan hende ikke hadde stått der hvis prisen hadde vært høyere. Markedet bestemmer - sånn er det bare.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror egentlig bare at det selges enormt mye nye Hegel amper om dagen. Så har du dei som kjøper en H360, og gjerne har litt god råd.. koser seg ei stund med den, og får smaken på skikkelig High end, og velger da ofte å gå vider på fks en Macintosh eller noe i den gata. Selger så sin H360 svinbillig fordi han har råd til det.. og da har vi det gående. Når jeg hadde min H360 ute på brukten så fikk jeg forespørsler på om ikke jeg kunne selge for kr 25.000,- Hvorfor skal jeg slå av nesten 20k på en fire mnd gammel amp?? Folk vil ha ting gratis. Vet at bruktmarkedet er fucka.. Men har man ikke råd til å kjøpe seg en fks H360 eller en Macintosh, ja så må man nesten bare kjøpe seg noe billigere da.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Du som selger er ikke i posisjon til å diktere hva markedet vil betale for et produkt, det er det markedet selv som avgjør. 25k er helt greit for en brukt 360. Jeg ville aldri betalt mer, fantasiprisen Hegel lanserte ved prisjusteringen tidligere i år er ikke relevant for meg som potensiell bruktkjøper all den tid produktet har blitt solgt nytt av forhandler for 29k.

    Britfi; selvsagt, dere byttefantomer er en variant jeg glemte ;)
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Du som selger er ikke i posisjon til å diktere hva markedet vil betale for et produkt, det er det markedet selv som avgjør. 25k er helt greit for en brukt 360. Jeg ville aldri betalt mer, fantasiprisen Hegel lanserte ved prisjusteringen tidligere i år er ikke relevant for meg som potensiell bruktkjøper all den tid produktet har blitt solgt nytt av forhandler for 29k.

    Britfi; selvsagt, dere byttefantomer er en variant jeg glemte ;)
    Hvem dikterer hva? Jeg ytrer en mening om at der er enkelte som vil ha ting gratis. Det at H360 har blitt solgt ny til kr 29.000,- er en modifisert sannhet. Det var snakk om et mindre antall demoeksemplarer og noen eks av b-vare. Så vet du det.
    Om du finner en H360 til kr 25.000,- så vil jeg anbefale deg å slå til nesten uansett hva du måtte ha fra før, for da har du gjort deg århundrets kupp.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Du som selger er ikke i posisjon til å diktere hva markedet vil betale for et produkt, det er det markedet selv som avgjør. 25k er helt greit for en brukt 360. Jeg ville aldri betalt mer, fantasiprisen Hegel lanserte ved prisjusteringen tidligere i år er ikke relevant for meg som potensiell bruktkjøper all den tid produktet har blitt solgt nytt av forhandler for 29k.

    Britfi; selvsagt, dere byttefantomer er en variant jeg glemte ;)
    En H360 ikke b-vare ikke demo vare har aldri blitt solgt til kr 29.000,- Noen plass. Det kan være en fordel at du vet hva du snakker om før du uttaler deg😉
     
    X

    X186841

    Gjest
    Du har helt rett, den ble solgt for 29995.- i Januar uåpnet A-vare, 29000.- er hele 995.- kroner for lavt.
    Kjøpte 1 til 29995.- Men solgte den igjen da jeg ikke syntes den var verdt det lydmessig.

    Du som selger er ikke i posisjon til å diktere hva markedet vil betale for et produkt, det er det markedet selv som avgjør. 25k er helt greit for en brukt 360. Jeg ville aldri betalt mer, fantasiprisen Hegel lanserte ved prisjusteringen tidligere i år er ikke relevant for meg som potensiell bruktkjøper all den tid produktet har blitt solgt nytt av forhandler for 29k.

    Britfi; selvsagt, dere byttefantomer er en variant jeg glemte ;)
    En H360 ikke b-vare ikke demo vare har aldri blitt solgt til kr 29.000,- Noen plass. Det kan være en fordel at du vet hva du snakker om før du uttaler deg??????
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Du har helt rett, den ble solgt for 29995.- i Januar uåpnet A-vare, 29000.- er hele 995.- kroner for lavt.
    Kjøpte 1 til 29995.- Men solgte den igjen da jeg ikke syntes den var verdt det lydmessig.

    Du som selger er ikke i posisjon til å diktere hva markedet vil betale for et produkt, det er det markedet selv som avgjør. 25k er helt greit for en brukt 360. Jeg ville aldri betalt mer, fantasiprisen Hegel lanserte ved prisjusteringen tidligere i år er ikke relevant for meg som potensiell bruktkjøper all den tid produktet har blitt solgt nytt av forhandler for 29k.

    Britfi; selvsagt, dere byttefantomer er en variant jeg glemte ;)
    En H360 ikke b-vare ikke demo vare har aldri blitt solgt til kr 29.000,- Noen plass. Det kan være en fordel at du vet hva du snakker om før du uttaler deg������
    Hvilken butikk? Nei det kan bli litt for mye kapital liggende i en forsterker for enkelte.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Butikken kalte seg SWSG og solgte til denne prisen bla. i nettbutikken.

    Bestilt den 2. januar 2017 12.08.54 CET

    Produkt Varekode Ant Delsum
    HEGEL H360 INTEGRERT FORSTERKER MED DAC - SORTVarekode: 112730 1 kr 29 995,00
    Delsum kr 29 995,00
    Fakturagebyr kr 29,00

    Kjøpte heller en Rotel RA-1592 til bare 25000.- som, etter min og flere andre sin smak, spilte ringer rundt H360


    Du har helt rett, den ble solgt for 29995.- i Januar uåpnet A-vare, 29000.- er hele 995.- kroner for lavt.
    Kjøpte 1 til 29995.- Men solgte den igjen da jeg ikke syntes den var verdt det lydmessig.

    Du som selger er ikke i posisjon til å diktere hva markedet vil betale for et produkt, det er det markedet selv som avgjør. 25k er helt greit for en brukt 360. Jeg ville aldri betalt mer, fantasiprisen Hegel lanserte ved prisjusteringen tidligere i år er ikke relevant for meg som potensiell bruktkjøper all den tid produktet har blitt solgt nytt av forhandler for 29k.

    Britfi; selvsagt, dere byttefantomer er en variant jeg glemte ;)
    En H360 ikke b-vare ikke demo vare har aldri blitt solgt til kr 29.000,- Noen plass. Det kan være en fordel at du vet hva du snakker om før du uttaler deg������
    Hvilken butikk? Nei det kan bli litt for mye kapital liggende i en forsterker for enkelte.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Butikken kalte seg SWSG og solgte til denne prisen bla. i nettbutikken.

    Bestilt den 2. januar 2017 12.08.54 CET

    Produkt Varekode Ant Delsum
    HEGEL H360 INTEGRERT FORSTERKER MED DAC - SORTVarekode: 112730 1 kr 29 995,00
    Delsum kr 29 995,00
    Fakturagebyr kr 29,00

    Kjøpte heller en Rotel RA-1592 til bare 25000.- som, etter min og flere andre sin smak, spilte ringer rundt H360


    Du har helt rett, den ble solgt for 29995.- i Januar uåpnet A-vare, 29000.- er hele 995.- kroner for lavt.
    Kjøpte 1 til 29995.- Men solgte den igjen da jeg ikke syntes den var verdt det lydmessig.
    Hvilken butikk? Nei det kan bli litt for mye kapital liggende i en forsterker for enkelte.
    Ja jeg regnet nesten med det måtte være soundgarden som jeg liker å kalle det. Hvilken butikk var det jeg spurte om. Jeg vet nemlig at det var kun b-vare og noen demo eks som var solgt til den prisen. Litt for dumt å fare med løgner. Den rotelen høres ut som en NAD til kr 10k😂 hver sin smak.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Kan du lese ? Uåpnet A-vare i nettbutikken, levert på døra for snøtt 400 ekstra. Og hvorfor du farer med løgner aner ikke jeg.

    Har du hørt Rotel RA-1592 ? Virker ikke sånn hvis du sier det låter som NAD.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Kan du lese ? Uåpnet A-vare i nettbutikken, levert på døra for snøtt 400 ekstra. Og hvorfor du farer med løgner aner ikke jeg.

    Har du hørt Rotel RA-1592 ? Virker ikke sånn hvis du sier det låter som NAD.
    Blir litt flaut dette Lgrons58 😂
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ja ikke skjønner jeg att du gidder drite deg ut slik. Det lønner seg aldri å være så jævla hovmodig og idiotsikker.
    Du linker til ett helt annet salg litt over en måned senere.

    Dette var Januarsalget og H360 var bare på tilbud noen timer før det var utsolgt.
    Fullprisen var 38995.- og det ble automatisk trukket fra en rabatt på 9000.- i kassa.
    Min Ordrebekreftelse er fra 2/1-2017 klokken 12:08:54 og forsterkeren jeg mottok 2 dager senere var flunkende ny i uåpnet eske.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Ja ikke skjønner jeg att du gidder drite deg ut slik. Det lønner seg aldri å være så jævla hovmodig og idiotsikker.
    Du linker til ett helt annet salg litt over en måned senere.

    Dette var Januarsalget og H360 var bare på tilbud noen timer før det var utsolgt.
    Fullprisen var 38995.- og det ble automatisk trukket fra en rabatt på 9000.- i kassa.
    Min Ordrebekreftelse er fra 2/1-2017 klokken 12:08:54 og forsterkeren jeg mottok 2 dager senere var flunkende ny i uåpnet eske.
    Du jeg videreformidler egentlig bare den informasjonen som jeg vet stemmer. Du er foresten på ei Hegel venneside. Hva ønsker du å oppnå med å «disse» H360? Er du bitter fordi du ikke hadde råd å sitte på den?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Nå synes jeg du skal telle til 10 og tenke deg om litt. Prøver ikke å disse noenting og H160 er en av de beste forsterkerne jeg har hatt, men H360 var ikke sååå mye bedre att den var verdt det.
    Dette begynte med din skråsikre drittslenging om priser som du tydeligvis ikke har all viten om, jeg har ordrebekreftelsen og sendingsbekreftelsen med beløp,sporingsnummer osv.
    Så det er ikke noe å diskutere!
    Så lær deg å holde kjeft når voksne folk prater, og hva jeg råd til aner du virkelig ikke.
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Poss; Likevel stemmer ikke infoen din. Kjipt, men forhåpentligvis lærer man så lenge man lever. Uansett, det er ikke noe galt med Hegel h360, det er en briljant forsterker.

    Poenget mitt lenger oppe er at du som selger kan irritere deg så mye du vil over at kjøpere tilbyr deg langt mindre enn du føler et produkt er verdt, dine følelser betyr ingenting for markedsverdien til produktet.

    Jeg ga deg mitt perspektiv som en hypotetisk kjøper som har fulgt litt med i markedet over tid, du velger å prøve å latterliggjøre det perspektivet.
    Det er helt ålreit for meg, kan ikke si jeg bryr meg så voldsomt om du er villig til å ta andre perspektiver til deg eller ei.

    Det er god underholdning i å lese dine personangrep som tilsvar på alternativt perspektiv fra meg og faktaopplysninger fra lgrons58. Kjør på ;)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hegel = oppskrytt ??
    Nei, jeg synes ikke det. Faktisk føler jeg det er litt motsatt, Hegel får ufortjent mye pepper her på sentralen.
    Vært strålende fornøyd med de Hegel produktene jeg har hatt og de jeg har testet.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Jaja jeg koser meg værtfall med min H360☺ Har ikke alltid vært Hegel fan, men kommer alltid tilbake til Hegel før eller seinere alikevel.. Nå overlater jeg diskusjonene videre til coolio og lgron58👍☺
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Jeg vil bare bekrefte Lgrons58 opplysninger om H360. Jeg testet H360 selv, og ja - den er bra, men jeg valgte likevel å gå for en H160 (ble solgt for 16995 en tid). Jeg synes det er bra at Spaceworld Soundgarden har en del tilbud på hifi, slik at vi kan få testet en del forskjellig utstyr til en grei pris.

    Poss; du vurderte jo selv å selge din H360 (jeg var på vei til å sende en PM da du trakk annonsen), så H360 er ikke "best" for alle. Det er flott at du synes at H360 er en supermatch med Dynaudio Special Forty (som spiller mykt i toppen = bra match med Hegel), men mange Hegel på finn.no bevitner at ikke alle liker "hegel-lyden" - spesielt etter en tid (kan bli for "tamt").

    De siste månedene i sommer har jeg vært innom Denon PMA-1600 og 2500 + Devialet (igjen), og de er ikke dårligere enn Hegel, bare en anderledes klangsignatur. Nå har jeg lyst til å prøve Hegel H90, som skal være en rytmisk "gøyere" forsterker enn både H160 (som jeg har solgt), Hegel Røst og H80.

    Lgrons58 er i likhet med undertegnede "middelaldrene", så rolig nå - poss (vi snakket sammen da du ville selge meg Roksan m2 caspian og Exposure).
     
    X

    X186841

    Gjest
    Å herregud!

    Vær så snill å gi deg nå, det blir bare kleint.

    Born late 58 på gård, så her knulla vi saua før vi gikk milevis i snøstorm til barneskolen.


    Nå synes jeg du skal telle til 10 og tenke deg om litt. Prøver ikke å disse noenting og H160 er en av de beste forsterkerne jeg har hatt, men H360 var ikke sååå mye bedre att den var verdt det.
    Dette begynte med din skråsikre drittslenging om priser som du tydeligvis ikke har all viten om, jeg har ordrebekreftelsen og sendingsbekreftelsen med beløp,sporingsnummer osv.
    Så det er ikke noe å diskutere!
    Så lær deg å holde kjeft når voksne folk prater, og hva jeg råd til aner du virkelig ikke.
    Foresten ikke kom til meg med det voksne folk pratet ditt. Hvor gammel er du? Jeg kjøpte mitt første stereoanlegg tidlig 80 tallet som da besto av noen gamle cerwin vega og Tandberg. Da var du antageligvis ikke født enda. Jeg var selger i hifi klubben garantert før du ble kjønnsmoden?????? Hehe
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.453
    Torget vurderinger
    49
    Hegel er helt greit:rolleyes:
    Bruktprisen på Hegel er jo veldig høy, det meste annet går jo for halv pris.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil bare bekrefte Lgrons58 opplysninger om H360. Jeg testet H360 selv, og ja - den er bra, men jeg valgte likevel å gå for en H160 (ble solgt for 16995 en tid). Jeg synes det er bra at Spaceworld Soundgarden har en del tilbud på hifi, slik at vi kan få testet en del forskjellig utstyr til en grei pris.

    Poss; du vurderte jo selv å selge din H360 (jeg var på vei til å sende en PM da du trakk annonsen), så H360 er ikke "best" for alle. Det er flott at du synes at H360 er en supermatch med Dynaudio Special Forty (som spiller mykt i toppen = bra match med Hegel), men mange Hegel på finn.no bevitner at ikke alle liker "hegel-lyden" - spesielt etter en tid (kan bli for "tamt").

    De siste månedene i sommer har jeg vært innom Denon PMA-1600 og 2500 + Devialet (igjen), og de er ikke dårligere enn Hegel, bare en anderledes klangsignatur. Nå har jeg lyst til å prøve Hegel H90, som skal være en rytmisk "gøyere" forsterker enn både H160 (som jeg har solgt), Hegel Røst og H80.

    Lgrons58 er i likhet med undertegnede "middelaldrene", så rolig nå - poss (vi snakket sammen da du ville selge meg Roksan m2 caspian og Exposure).
    Hei. Vurderte det egentlig ikke. Luftet vil jeg kalle det. Det er en fin sak. Jeg har vært rolig hele tiden jeg☺ Synes bare det kan være litt moro å se om der finnes noen gamle grinebitere som lar seg fyre.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil bare bekrefte Lgrons58 opplysninger om H360. Jeg testet H360 selv, og ja - den er bra, men jeg valgte likevel å gå for en H160 (ble solgt for 16995 en tid). Jeg synes det er bra at Spaceworld Soundgarden har en del tilbud på hifi, slik at vi kan få testet en del forskjellig utstyr til en grei pris.

    Poss; du vurderte jo selv å selge din H360 (jeg var på vei til å sende en PM da du trakk annonsen), så H360 er ikke "best" for alle. Det er flott at du synes at H360 er en supermatch med Dynaudio Special Forty (som spiller mykt i toppen = bra match med Hegel), men mange Hegel på finn.no bevitner at ikke alle liker "hegel-lyden" - spesielt etter en tid (kan bli for "tamt").

    De siste månedene i sommer har jeg vært innom Denon PMA-1600 og 2500 + Devialet (igjen), og de er ikke dårligere enn Hegel, bare en anderledes klangsignatur. Nå har jeg lyst til å prøve Hegel H90, som skal være en rytmisk "gøyere" forsterker enn både H160 (som jeg har solgt), Hegel Røst og H80.

    Lgrons58 er i likhet med undertegnede "middelaldrene", så rolig nå - poss (vi snakket sammen da du ville selge meg Roksan m2 caspian og Exposure).
    Jeg testet en periode den h160. Etter mine ører så er det den dårligste hegelforsterkeren jeg har hørt. Både Röst og h80 er betydelig mere musikalske forsterkere. Jeg mener helt ærlig at det er natt og dag forskjell på h160 og og h360. Problemet med h160 var blant annet en slitsom topp, og en litt uengasjerende bass, litt utypisk for en Hegel amp egentlig.
    H360 vil jeg heller si spiller mere som storebrødrene som består av separate komponenter pre og effekt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jøss.. H160 var faktisk den ifra Hegel som fikk meg til å vurdere Hegel igjen, syns den nye sounden da var langt bedre enn tidligere :p men fort gjort å oppfatte ting forskjellig på forskjellige plasser..
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er snodig det der hvor forskjellig oppfatning man kan ha om det samme. Handler nok en del om referanser i og rundt øyeblikket like mye som forventninger, tenker jeg.

    Hørte feks H160 og Primare i22 rett etter å ha hørt Mcintosh ma8000 på litt frempå monitor audio Gold 200.
    Det opplevde jeg h160 som litt lite trøkk og litt pågående i topp i forhold til ma8000. I22 opplevdes som så dårlig i forhold at jeg lurte på hvordan den kunne få gode til tilbakemeldinger i alle retninger.

    Da er spørsmålet, kan man konkludere med at h160 er pågående i topp og svak i bunn? Nei, kan ikke det. MA8000 er gjerne litt snill i toppen og veldig punchy i bunnen, så overgangen mellom de to gjorde forskjellen større enn den egentlig var.
    Fasiten er vanskelig å konkludere med på stående fot, i ettertid skjønte jeg at høyttalerne var litt frempå. H160 var et uskyldig offer for kjapp konklusjon.

    I22 derimot låt som platt blautadrit, så den konklusjonen består :D
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Det er snodig det der hvor forskjellig oppfatning man kan ha om det samme. Handler nok en del om referanser i og rundt øyeblikket like mye som forventninger, tenker jeg.

    Hørte feks H160 og Primare i22 rett etter å ha hørt Mcintosh ma8000 på litt frempå monitor audio Gold 200.
    Det opplevde jeg h160 som litt lite trøkk og litt pågående i topp i forhold til ma8000. I22 opplevdes som så dårlig i forhold at jeg lurte på hvordan den kunne få gode til tilbakemeldinger i alle retninger.

    Da er spørsmålet, kan man konkludere med at h160 er pågående i topp og svak i bunn? Nei, kan ikke det. MA8000 er gjerne litt snill i toppen og veldig punchy i bunnen, så overgangen mellom de to gjorde forskjellen større enn den egentlig var.
    Fasiten er vanskelig å konkludere med på stående fot, i ettertid skjønte jeg at høyttalerne var litt frempå. H160 var et uskyldig offer for kjapp konklusjon.

    I22 derimot låt som platt blautadrit, så den konklusjonen består :D
    Nå testet jeg denne H160 sammen med noen litt dyrere Jbl studiomonitorer, og det kan like gjerne være matchen som ikke var helt 100%. Også H300 falt igjennom på desse. Når det kommer til H360 derimot så ble saken fort en annen.. Her virket det som at Bent har gjort mye for å få dette til å låte skikkelig bra. Den fortjener dog en ordentlig dac for å vise seg fra sin beste side.
    Nå har jeg hørt at enkelte foretrekker H360 i direkte sammenligning mot MA8000 ja til og med den nye marantz pm-10 til 80k, så fryktelig dårlig kan ikke H360 være ☺
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.453
    Torget vurderinger
    49
    Lyden oppfattes veldig forskjellig, alt etter resten av utstyret og rommet.
    Jeg hadde 360 hjemme, og oppfattet den som veldig bra, men litt laid back og forsiktig.
    Samme inntrykk hadde jeg av H160, morrofaktoren manglet.
    Dette kan like gjerne skyldes at høyttalerne mine trenger utstyr med ekstra morrofaktor for og skinne, og at nye Hegel er nøytralt og oppløst.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Lyden oppfattes veldig forskjellig, alt etter resten av utstyret og rommet.
    Jeg hadde 360 hjemme, og oppfattet den som veldig bra, men litt laid back og forsiktig.
    Samme inntrykk hadde jeg av H160, morrofaktoren manglet.
    Dette kan like gjerne skyldes at høyttalerne mine trenger utstyr med ekstra morrofaktor for og skinne, og at nye Hegel er nøytralt og oppløst.
    Enig med deg at H360 kan være litt laidback, men jeg opplever det bare sammen med interndacen. Kjør på med en ordentlig dac og kjør xlr og dac loop så får du nok all den energi du måtte savne. Jeg trivest godt med å høre på musikk på H360 sammen med interndacen i det lange løp, blir aldri slitsomt og den har mange klanglag og flott oppløsning. Morofaktor, det er et interessant begrep. Jeg tenker med en gang rega når du sier morofaktor. Men med rega så savner jeg desverre så alt for mye som fks h360 gir.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    863
    Antall liker
    573
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring gjennom snart 30 år som hifi entusiast er at det finnes ikke noe som heter det perfekte stereoanlegg. Akkurat slik som med fotointeressen min. Der finnes aldri et perfekt kamera. Ideelt sett så bør man ha to eller tre oppsett med forskjellig prioritert karakter. Morofaktor blir nevnt her. Ta fks et par triangle antal ez og kjør på en rega elicit r og en dyr rega platespiller, så får man en lyd som fr selv diana krall til å høres ut som kvelertak for å sette det litt på spissen.
    Men det er dette som gjør denne interessen såpass artig.
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hørte Heco Direkt i Sverige hvor vi vekslet mellom H80 og 360 for å teste value for money.
    Hegel 360 låt utrolig slapt, laid-back -nærmest sedat i uttrykket. H80 låt engasjerende og bedre enn 360 på alle punkter.
    Bedre med en liten forsterker som "drar på", enn en stor forsterker som går på tomgang på lettdrevne høyttalere?
    Og dette med "gamle" H80 vs Røst og H90: prøv en blindtest. Jeg bare sier det. Og ikke fordi jeg har noen halveis skjult salgsagenda ;)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    ..men siden det er litt liv blant Hegel folket her; Noen som har testet H80 som ren dac/forforsterker? Skal jo være en MEGET bra analog del, og helt grei DAC.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn