Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X

    X186841

    Gjest
    Åssen visste du det ? :)
    Brukte en demo modell noen dager og likte den godt, men da min bestilte kom så hadde jeg akkurat fått tak i en strøken Naim Superuniti av siste modell dritbillig. Så da solgte jeg min H90 uåpnet. Naim har bra streamer og topp programvare til nettbrett/Tlf. men forsterkerdelen er litt dårligere enn Hegel.

    Det går nesten bra. Men hakker litt innimellom.
    Hvordan går det med testingen. Fortsatt fornøyd eller?
    Jeg tipper at Lgrons58 har solgt H90 for lenge siden :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det går nesten bra. Men hakker litt innimellom.
    Hvordan går det med testingen. Fortsatt fornøyd eller?
    Jeg tipper at Lgrons58 har solgt H90 for lenge siden :)
    Lgrons58 solgte den til meg :) Eller rettere sagt min nevø som skal ha den sammen med et par Dynaudio DM 2/6 jeg skaffet han tidligere. Så jeg får nok lånt den H90'en selv. Skal bli spennende å høre hva de har fått til med den nyeste integrerte ;)
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Det går nesten bra. Men hakker litt innimellom.
    Hvordan går det med testingen. Fortsatt fornøyd eller?
    Jeg tipper at Lgrons58 har solgt H90 for lenge siden :)
    Lgrons58 solgte den til meg :) Eller rettere sagt min nevø som skal ha den sammen med et par Dynaudio DM 2/6 jeg skaffet han tidligere. Så jeg får nok lånt den H90'en selv. Skal bli spennende å høre hva de har fått til med den nyeste integrerte ;)
    H90 står faktisk å spiller her på special forty nå hjemme hos meg. Spillt bare en halvtime på den men er alikevel sjokkert over hva den presterer. Den har selvsagt ikke skyvet til en H360, men så lenge man ikke driver å spiller veldig høyt så kommer man langt med en H90. Skal man utnytte en H360 så bør man koble på en HD30 dac. Da begynner det og bli kostbart. Nei det er vel bare å bøye seg i støvet for hva Hegel klarer å få til i prisklassen under 15k.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har du lånt en H90 eller kjøpt den? Du har vel en H360 fra før? Høres jo ut som en kapabel sak H90 opp til visse volum.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Har du lånt en H90 eller kjøpt den? Du har vel en H360 fra før? Høres jo ut som en kapabel sak H90 opp til visse volum.
    Stemmer Øyvind. Har bare vært å lånt meg en ja. Ja hva skal en si, det låter imponerende til prisen. Savner ikke kropp heller, noe jeg forventet jeg kom til å gjøre med en H90. Den er overraskende krisp/rytmisk og beholder bra med tyngde i bassen. Den er en bra oppgradering kontra en H80 værtfall.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har du lånt en H90 eller kjøpt den? Du har vel en H360 fra før? Høres jo ut som en kapabel sak H90 opp til visse volum.
    Stemmer Øyvind. Har bare vært å lånt meg en ja. Ja hva skal en si, det låter imponerende til prisen. Savner ikke kropp heller, noe jeg forventet jeg kom til å gjøre med en H90. Den er overraskende krisp/rytmisk og beholder bra med tyngde i bassen. Den er en bra oppgradering kontra en H80 værtfall.
    Høres bra ut det :) Var evt en H80 på tilbud som var planen til min nevø. Men veien opp til Lgrons58 sin ubrukte H90 var ikke så lang. Så da ble det den isteden. Utfra fet jeg har lest skal H90 ha en god del mer kvaliteter enn H80. Og det håper jeg da jeg følte H80 manglet en god del opp mot sine større brødre da jeg hadde en slik selv. H90 virker å ha bede tonal balanse og litt mer organisk lyd. Er dette noe du kan bekrefte/avkrefte?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Hører vel også at H360 er mere avslappet uten å miste krisphet og timing. Stemmer låter mere nært og ekte. Ekkoet av skarptrommer henger flottere igjen i lydbildet med H360.. Men vi snakker prisforskjeller på en H90 og H360.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Har du lånt en H90 eller kjøpt den? Du har vel en H360 fra før? Høres jo ut som en kapabel sak H90 opp til visse volum.
    Stemmer Øyvind. Har bare vært å lånt meg en ja. Ja hva skal en si, det låter imponerende til prisen. Savner ikke kropp heller, noe jeg forventet jeg kom til å gjøre med en H90. Den er overraskende krisp/rytmisk og beholder bra med tyngde i bassen. Den er en bra oppgradering kontra en H80 værtfall.
    Høres bra ut det :) Var evt en H80 på tilbud som var planen til min nevø. Men veien opp til Lgrons58 sin ubrukte H90 var ikke så lang. Så da ble det den isteden. Utfra fet jeg har lest skal H90 ha en god del mer kvaliteter enn H80. Og det håper jeg da jeg følte H80 manglet en god del opp mot sine større brødre da jeg hadde en slik selv. H90 virker å ha bede tonal balanse og litt mer organisk lyd. Er dette noe du kan bekrefte/avkrefte?
    Jeg hører at H90 har en veldig organisk og fin tonalitet. Du vil ikke bli sliten i ørene av en H90. Dersom det skjer så har man problemer andre steder i kjeden. Ja du får et nok så stort løft kontra H80.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har du lånt en H90 eller kjøpt den? Du har vel en H360 fra før? Høres jo ut som en kapabel sak H90 opp til visse volum.
    Stemmer Øyvind. Har bare vært å lånt meg en ja. Ja hva skal en si, det låter imponerende til prisen. Savner ikke kropp heller, noe jeg forventet jeg kom til å gjøre med en H90. Den er overraskende krisp/rytmisk og beholder bra med tyngde i bassen. Den er en bra oppgradering kontra en H80 værtfall.
    Høres bra ut det :) Var evt en H80 på tilbud som var planen til min nevø. Men veien opp til Lgrons58 sin ubrukte H90 var ikke så lang. Så da ble det den isteden. Utfra fet jeg har lest skal H90 ha en god del mer kvaliteter enn H80. Og det håper jeg da jeg følte H80 manglet en god del opp mot sine større brødre da jeg hadde en slik selv. H90 virker å ha bede tonal balanse og litt mer organisk lyd. Er dette noe du kan bekrefte/avkrefte?
    Jeg hører at H90 har en veldig organisk og fin tonalitet. Du vil ikke bli sliten i ørene av en H90. Dersom det skjer så har man problemer andre steder i kjeden. Ja du får et nok så stort løft kontra H80.
    Da høres det ut som det var greit at han la litt ekstra på bordet slik at det ble en H90. Er som sagt ikke min H90. Jeg bare fikset kjøpet for min nevø som skal ha den med et par Dynaudio DM 2/6. Men den blir nok testet her også selvsagt, da vi bor i samme by :)
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Høres bra ut det :) Var evt en H80 på tilbud som var planen til min nevø. Men veien opp til Lgrons58 sin ubrukte H90 var ikke så lang. Så da ble det den isteden. Utfra fet jeg har lest skal H90 ha en god del mer kvaliteter enn H80. Og det håper jeg da jeg følte H80 manglet en god del opp mot sine større brødre da jeg hadde en slik selv. H90 virker å ha bede tonal balanse og litt mer organisk lyd. Er dette noe du kan bekrefte/avkrefte?
    Jeg hører at H90 har en veldig organisk og fin tonalitet. Du vil ikke bli sliten i ørene av en H90. Dersom det skjer så har man problemer andre steder i kjeden. Ja du får et nok så stort løft kontra H80.
    Da høres det ut som det var greit at han la litt ekstra på bordet slik at det ble en H90. Er som sagt ikke min H90. Jeg bare fikset kjøpet for min nevø som skal ha den med et par Dynaudio DM 2/6. Men den blir nok testet her også selvsagt, da vi bor i samme by :)
    Det er garantert verdt det ja. Dm 2/6 er et lite vidunder til prisen. Ser for meg maks musikk for lite penger der ja.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja og til en Hegel integrert passer de utmerket godt. Har faktisk et par DM 2/6 på vei til meg selv også over helgen. Kjekke å ha som reservehøyttaler. Koster en slikk og ingenting, men låter utrolig godt. Er en liten gjemt perle etter min mening. Skal bli litt gøy å høre et par slike på min Devialet og. Blir også moro å se hva H90 gjør med såpass dyre høyttalere som mine Accordo og for den del ;)
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Ja og til en Hegel integrert passer de utmerket godt. Har faktisk et par DM 2/6 på vei til meg selv også over helgen. Kjekke å ha som reservehøyttaler. Koster en slikk og ingenting, men låter utrolig godt. Er en liten gjemt perle etter min mening. Skal bli litt gøy å høre et par slike på min Devialet og. Blir også moro å se hva H90 gjør med såpass dyre høyttalere som mine Accordo og for den del ;)
    Det samler seg fort opp noen komponenter hjemme her også☺ Artig interesse. Enig vedrørende dm2/6, og spesielt dm2/7 er veldig fin😉
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja man kjøper og selger oftere enn man strengt tatt burde. Men er en del av moroa ;) Selv følte jeg DM 2/6 låt bedre enn 2/7. Vil anta at det er enda mindre resonans fra et mindre og dermed stivere kabinett og litt mindre bass/mellomtone. I mitt rom ble hvertfall dette konklusjonen etter å ha eid begge tett på hverandre.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Blir stadig mer fornøyd med min Røst. Spiller på System Audio Aura 50, som sikkert kan sies å være mellomklasse/innstegs høyttalere for mange. Men fy søren så bra den spiller. Hatt annen forsterker på de høyttalerne, i samme rommet, så vet hva jeg har fått av oppgradering.

    Stemmer og midbass låter fantastisk, bunnen kunne kanskje vært bedre... Men det er flisespikkeri. :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Blir stadig mer fornøyd med min Røst. Spiller på System Audio Aura 50, som sikkert kan sies å være mellomklasse/innstegs høyttalere for mange. Men fy søren så bra den spiller. Hatt annen forsterker på de høyttalerne, i samme rommet, så vet hva jeg har fått av oppgradering.

    Stemmer og midbass låter fantastisk, bunnen kunne kanskje vært bedre... Men det er flisespikkeri. :)
    Ingenting er bedre enn at enn selv er fornøyd :) Bare å nyte det før spøkelset kommer ;) Altså oppgraderingsvarianten :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Oppgraderingsspøkelset er stadig på besøk. Men, som oftest jager jeg det på dør, og nyter musikken videre. Mulig jeg kan få ting til å sitte bedre i kjelleren, teste nye høyttalere kanskje?

    Stua VET jeg at jeg kan få til mye bedre, men der skal brukervennligheten være absolutt, og kona og barna fornøyde. Så, da blir komboen Klipsch Heresy III og Onkyo tx-8270 stående en stund ser det ut til. :)

    Montana SP3 på Hegel Røst... Hmmm... Interessant!
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    H90 er utrolig bra. Jeg endte opp med å kjøpe et eksemplar. Veldig engasjerende lyd, og jeg synes det kan virke som Hegel har hørt litt på hva folk sier.. H90 har værtfall litt mere kropp og fylde i bassområdet en jeg kan huske fra tidligere Hegel amper. Den er også smoothere og samtidig livligere. Suverent! Rom og perspektiv står ikke noe tilbake for Röst.
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Har en Hd25 som jeg tenkte jeg skulle bruke som preamp mot ett effektrinn.

    To spørsmål:
    1. Blir lydkvaliteten dårligere på lave volum pga digital volumkontoll?
    2. Fjernkontrollen på HD25 suger, virker RC8 (den alu fjernkontrollen) på HD25?
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Har en Hd25 som jeg tenkte jeg skulle bruke som preamp mot ett effektrinn.

    To spørsmål:
    1. Blir lydkvaliteten dårligere på lave volum pga digital volumkontoll?
    2. Fjernkontrollen på HD25 suger, virker RC8 (den alu fjernkontrollen) på HD25?

    Har sammenlignet HD25 mot H300 som pre inn på en H20 og HD25 hørtes nesten ut som grøt i sammenligning, for å sette det en god del på spissen så klart.
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Hm, så egentlig uegnet som pre hvis jeg forstår deg rett. Tenkte jeg skulle bruke den i et anlegg nr 2 for å slippe å kjøpe en ny integrert.

    Vurderer en H90 eller H80. Ut fra hva jeg leser så skal h90 være vesentlig bedre enn H80. Skal brukes sammen med Monitor Audio Silver 8. Er H90 verdt prishoppet opp fra H80 som nå ligger på ca7000kr om dagen?
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Mja, man vil jo sitte og vite at lyden kunne vært flere hakk bedre og så ender det opp med handlig til slutt uansett.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.313
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, dette med "flere hakk bedre" tar jeg med en klype salt, men noen forbedringer er det nok. I samme slengen kan jeg nevne at Hegel H190 erstatter H160. Prishoppet opp til 30 000,- synes jeg var noe drøyt. Skal likevel bli interessant å ta en lytt, når den tid kommer. Jeg tror uansett at H160 blir et røverkjøp nå som den skal selges ut.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Det står alle fritt å tro det de vil og ta det med så mange klyper salt de ønsker :) I tilfellet jeg nevner var forskjellen så klar at det i tillegg til HD25 også ble kjøpt en P30.
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Har en Hd25 som jeg tenkte jeg skulle bruke som preamp mot ett effektrinn.

    To spørsmål:
    1. Blir lydkvaliteten dårligere på lave volum pga digital volumkontoll?
    2. Fjernkontrollen på HD25 suger, virker RC8 (den alu fjernkontrollen) på HD25?
    Hei og hå

    1. Ja, en digital volumkontroll komprimerer lyden, slik at dess mer du reduserer volumet, dess mer vill dynamikken reduseres.
    2. Ja, du kan bruke RC8 på HD25. Det står en kode i manualen som gjør at RC8 blir en DAC remote.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Det står alle fritt å tro det de vil og ta det med så mange klyper salt de ønsker :) I tilfellet jeg nevner var forskjellen så klar at det i tillegg til HD25 også ble kjøpt en P30.
    Har hatt flere gode produkter fra Hegel, men det eneste jeg ikke ble venn med var P30. Versjonen under var jeg meget fornøyd med og hadde den et par ganger.
    Men teknologien går framover i rasende fart, så kanskje P30 låter fremragende i dag, eller at den passet dårlig med det oppsettet jeg hadde i begynnelsens av P30's tid. Lyd og bilde skrev at den nærmest var ubrukelig uten Hegels egen effekt bombe(r) til 80k den gangen. De var for store og tunge og kostbare til att jeg gadd tenke på å prøve.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei, noen her som har erfaring med H360 på Klipsch?

    Mvh Aleksander
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Det står alle fritt å tro det de vil og ta det med så mange klyper salt de ønsker :) I tilfellet jeg nevner var forskjellen så klar at det i tillegg til HD25 også ble kjøpt en P30.
    Har hatt flere gode produkter fra Hegel, men det eneste jeg ikke ble venn med var P30. Versjonen under var jeg meget fornøyd med og hadde den et par ganger.
    Men teknologien går framover i rasende fart, så kanskje P30 låter fremragende i dag, eller at den passet dårlig med det oppsettet jeg hadde i begynnelsens av P30's tid. Lyd og bilde skrev at den nærmest var ubrukelig uten Hegels egen effekt bombe(r) til 80k den gangen. De var for store og tunge og kostbare til att jeg gadd tenke på å prøve.
    P30en står og spiller sammen med 2stk H30 og det er en kremkombo.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    H90 er utrolig bra. Jeg endte opp med å kjøpe et eksemplar. Veldig engasjerende lyd, og jeg synes det kan virke som Hegel har hørt litt på hva folk sier.. H90 har værtfall litt mere kropp og fylde i bassområdet en jeg kan huske fra tidligere Hegel amper. Den er også smoothere og samtidig livligere. Suverent! Rom og perspektiv står ikke noe tilbake for Röst.
    Jeg lurer på om du liker Hegel H90 bedre enn H360 - uavhengig av pris? Jeg regner med at H360 fremdeles spiller større enn H90 rent holografisk og med større autoritet og "muskler", men spørsmålet er likevel om H360 spiller mer rolig og sedat, altså med mindre driv og mindre "fot" enn H90?

    Jeg hadde opprinnelig tenkt å bytte ut all hifi`n med Kef LS50W, men etter større usikkerhet angående de aktive KEF-høyttalernes holdbarhet (durability), så lurer jeg heller på om jeg vil gå for Hegel H90 og de knallgode dynaudio special-forty i grå finish:

    https://www.whathifi.com/dynaudio/special-forty/review

    Har du noen erfaringer med disse komponentene sammen?

    Disse dynaudio-høyttalerne er jo allerede kjent for et bra rytmisk driv og er "snille" i toppen. Kanskje en bra match med Hegel?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    H90 er utrolig bra. Jeg endte opp med å kjøpe et eksemplar. Veldig engasjerende lyd, og jeg synes det kan virke som Hegel har hørt litt på hva folk sier.. H90 har værtfall litt mere kropp og fylde i bassområdet en jeg kan huske fra tidligere Hegel amper. Den er også smoothere og samtidig livligere. Suverent! Rom og perspektiv står ikke noe tilbake for Röst.
    Jeg lurer på om du liker Hegel H90 bedre enn H360 - uavhengig av pris? Jeg regner med at H360 fremdeles spiller større enn H90 rent holografisk og med større autoritet og "muskler", men spørsmålet er likevel om H360 spiller mer rolig og sedat, altså med mindre driv og mindre "fot" enn H90?

    Jeg hadde opprinnelig tenkt å bytte ut all hifi`n med Kef LS50W, men etter større usikkerhet angående de aktive KEF-høyttalernes holdbarhet (durability), så lurer jeg heller på om jeg vil gå for Hegel H90 og de knallgode dynaudio special-forty i grå finish:

    https://www.whathifi.com/dynaudio/special-forty/review

    Har du noen erfaringer med disse komponentene sammen?

    Disse dynaudio-høyttalerne er jo allerede kjent for et bra rytmisk driv og er "snille" i toppen. Kanskje en bra match med Hegel?
    Hei. Jeg solgte faktisk min H360 etter at jeg testet H90. Litt pga at jeg blir lett paranoid på om soundgarden før eller seinere dumper prisen på den.. nå fikk jeg en pris som jeg var fornøyd med også. Kjøper er også svært fornøyd👌 Noe annet kunne jeg ikke levd med. Nå trengte jeg å frigjøre litt kapital også.
    H360 sammen med interndac låter avslappet men lettflytende på samme tid. Enormt med kraftoverskudd og bra dynamikk. Sammen med interndac så låt H360 litt tilgivende og musikalsk, veldig avslappet å fin men kjapp og rytmisk når innspillingen var akkurat det. Sammen med mine special forty så låt det utrolig bra. Spesielt på stemmegjengivelse. Det var nesten som at vokalisten stod i stuen min lys levende.
    H90 imponerer stort og sammen med interndac låter det livlig og overraskende punchy. Faktisk så savner jeg ikke noe i bassen kontra H360. Dette har litt med dei naturlige begrensningene special forty har med tanke på lydtrykk og dimensjoner på elementer og kasse. En H90 holder til mitt bruk i min lille stue. Lyden av H90 er veldig lett å like, den gjør lite galt med signalet, men det er nesten som at lyden har litt mere energi en jeg kan huske fra tidligere. Kontra H80 så snakker vi en lett hørbar forbedring. Den hardner ikke like fort til på høyere volum som H80 kunne gjøre.. H90 spiller som en Röst med litt mere funfaktor, til og med smoothere uten å være noe sps dårligere på rom og perspektiv/presisjon. Nesten så jeg ikke tror det er mulig når jeg sitter å koser meg med lyden av den sammen med special forty. Glem H80 den får bank så det griner etter med H90.
    H360 blir en annen liga bare så det er sagt. Men vi snakker små forbedringer for mye penger. Slik er det med all dyr hifi. H360 sammen med en hd30 blir en annen verden en en Röst og en H90 uten tvil. Men sjokkerende nok så er H90 mere livlig og musikalsk en H360 når det spilles med interndacene på begge.. Vel og merke sammen med special forty, og når man ikke trenger å spille så høyt at naboene ringer politiet.
    Special forty er smoothe i toppen, men jeg kan love deg at alt av informasjon kommer til sin rett med desse, så det kan gå gale veien med feil forsterker. Mange forveksler lav forvrengning med myk i toppen.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Enig med Poss angående lyden i H90. Den slår H80 på det meste. H90 er mer balansert. Og når man skrur opp holder den seg slik. Hos meg ble lyden best med litt volum. Da kom forsterkeren til litt liv. Bassen satt mer og lydbildet ble mer sammensatt. At de har gjort mye riktig med H90 er helt sikkert. Den spilte utrolig bra sammen med Dynaudio DM 2/6 jeg har. Så den gjør nok ikke skam på Special Forty :) Interesssant å høre at H360 ikke er milevis foran rent lydmessig. Klart at tungdrevne talere og høyt volum vil sette disse to i forskjellig bås. Men på riktige talere og vanlig volum, så tipper jeg at H90 holder for veldig mange. H90 klarer fint å dra de aller fleste stativmodeller opp til nokså høyt volum. Hadde ingen problemer her hverken på DM 2/6 eller Accordo.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Poss angående lyden i H90. Den slår H80 på det meste. H90 er mer balansert. Og når man skrur opp holder den seg slik. Hos meg ble lyden best med litt volum. Da kom forsterkeren til litt liv. Bassen satt mer og lydbildet ble mer sammensatt. At de har gjort mye riktig med H90 er helt sikkert. Den spilte utrolig bra sammen med Dynaudio DM 2/6 jeg har. Så den gjør nok ikke skam på Special Forty :) Interesssant å høre at H360 ikke er milevis foran rent lydmessig. Klart at tungdrevne talere og høyt volum vil sette disse to i forskjellig bås. Men på riktige talere og vanlig volum, så tipper jeg at H90 holder for veldig mange. H90 klarer fint å dra de aller fleste stativmodeller opp til nokså høyt volum. Hadde ingen problemer her hverken på DM 2/6 eller Accordo.
    Ja nettopp så trenger man mye effekt så er det fortsatt ingen vei utenom en H360. Evt en Röst som er ørlitegrann mere hifi pirkete en H90, men H90 er mere morsom.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Poss angående lyden i H90. Den slår H80 på det meste. H90 er mer balansert. Og når man skrur opp holder den seg slik. Hos meg ble lyden best med litt volum. Da kom forsterkeren til litt liv. Bassen satt mer og lydbildet ble mer sammensatt. At de har gjort mye riktig med H90 er helt sikkert. Den spilte utrolig bra sammen med Dynaudio DM 2/6 jeg har. Så den gjør nok ikke skam på Special Forty :) Interesssant å høre at H360 ikke er milevis foran rent lydmessig. Klart at tungdrevne talere og høyt volum vil sette disse to i forskjellig bås. Men på riktige talere og vanlig volum, så tipper jeg at H90 holder for veldig mange. H90 klarer fint å dra de aller fleste stativmodeller opp til nokså høyt volum. Hadde ingen problemer her hverken på DM 2/6 eller Accordo.
    Foresten bra å høre at komboen med dm 2/6 og H90 fungerte fint Øyvind ☺
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da blei jeg Hegel venn med en H360 :)

    Hvilket volum spiller dere med H360 på når dere virkelig drar på? Og Åssen forandringer kan jeg vente meg med tanke på at den blir innspilt ?

    Mvh Aleksander
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn