Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X

    X186841

    Gjest
    Jeg gikk inn på routeren min og fant H190 på lista for DHCP enheter. Der sto det en adresse som jeg skrev rett inn i nettleseren. 192.168.x.xxx
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Jeg gikk inn på routeren min og fant H190 på lista for DHCP enheter. Der sto det en adresse som jeg skrev rett inn i nettleseren. 192.168.x.xxx
    Wow! Allerede H190 i hus. Er denne like "gøy" som H90 og Denon PMA-1600? Jeg skjønner at H190 nødvendigvis må spille kraftigere og større (og sikkert med mer autoritet) enn de mindre forsterkerne, men gir den like stor "fot" på rytme og driv?

    Jeg angrer forresten på at jeg ikke kjøpte BÅDE Hegel H90 og Denon PMA-1600 av deg......
     
    X

    X186841

    Gjest
    PMA-1600 var fin den, suveren på vinyl men ga litt lyttetretthet i lengden med en innebygde dac,n. Hadde og litt upresis volumkontroll, men bedre enn mye annet. H90 var fin den og, bra oppgradering fra H80, H90 var bedre å høre på i lengden enn PMA-1600 og hadde en meget fin volumkontroll , men mankerte litt krefter når man ville spille virkelig høyt. H190 hadde vært perfekt hadde det ikke vært for att den plukket opp litt støy, lett during ala. jordsløyfe, noe jeg ikke har hatt siden Naim integrert forsterker.Ikke noe man la merke til uten å være helt innpå, men vet jeg det så er dagen ødelagt :) Ba han som overtok den å legge øret inntil, men han hadde hørt mye verre så for ham var det helt innafor.
    Så er fortsatt på jakt etter den perfekte forsterker, og det kan bli H190 hvis jeg finner en helt tyst en. H190 hadde bedre driv og rytme enn noen forsterker jeg har hørt før og med en meget stram og nyansert bass, fikk flere aha opplevelser. Men USB inngangen er ikke noe å skryte av, fortsatt en antikk Tenor TE7022 mottager. Best lyd på nas streaming eller Coax/optisk inngangene.Brukte en ESS 9038 dac fra project til usb fra Mac,n og en cd spiller på XLR inngangene, det var også absolutt topp lyd.

    Jeg gikk inn på routeren min og fant H190 på lista for DHCP enheter. Der sto det en adresse som jeg skrev rett inn i nettleseren. 192.168.x.xxx
    Wow! Allerede H190 i hus. Er denne like "gøy" som H90 og Denon PMA-1600? Jeg skjønner at H190 nødvendigvis må spille kraftigere og større (og sikkert med mer autoritet) enn de mindre forsterkerne, men gir den like stor "fot" på rytme og driv?

    Jeg angrer forresten på at jeg ikke kjøpte BÅDE Hegel H90 og Denon PMA-1600 av deg......
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    PMA-1600 var fin den, suveren på vinyl men ga litt lyttetretthet i lengden med en innebygde dac,n. Hadde og litt upresis volumkontroll, men bedre enn mye annet. H90 var fin den og, bra oppgradering fra H80, H90 var bedre å høre på i lengden enn PMA-1600 og hadde en meget fin volumkontroll , men mankerte litt krefter når man ville spille virkelig høyt. H190 hadde vært perfekt hadde det ikke vært for att den plukket opp litt støy, lett during ala. jordsløyfe, noe jeg ikke har hatt siden Naim integrert forsterker.Ikke noe man la merke til uten å være helt innpå, men vet jeg det så er dagen ødelagt :) Ba han som overtok den å legge øret inntil, men han hadde hørt mye verre så for ham var det helt innafor.
    Så er fortsatt på jakt etter den perfekte forsterker, og det kan bli H190 hvis jeg finner en helt tyst en. H190 hadde bedre driv og rytme enn noen forsterker jeg har hørt før og med en meget stram og nyansert bass, fikk flere aha opplevelser. Men USB inngangen er ikke noe å skryte av, fortsatt en antikk Tenor TE7022 mottager. Best lyd på nas streaming eller Coax/optisk inngangene.Brukte en ESS 9038 dac fra project til usb fra Mac,n og en cd spiller på XLR inngangene, det var også absolutt topp lyd.

    Jeg gikk inn på routeren min og fant H190 på lista for DHCP enheter. Der sto det en adresse som jeg skrev rett inn i nettleseren. 192.168.x.xxx
    Wow! Allerede H190 i hus. Er denne like "gøy" som H90 og Denon PMA-1600? Jeg skjønner at H190 nødvendigvis må spille kraftigere og større (og sikkert med mer autoritet) enn de mindre forsterkerne, men gir den like stor "fot" på rytme og driv?

    Jeg angrer forresten på at jeg ikke kjøpte BÅDE Hegel H90 og Denon PMA-1600 av deg......
    Takk for informativt svar! Du har sannelig hørt mange forsterkere. Forgjengeren H160 innbiller jeg meg var helt tyst (eide den noen måneder i fjor), så det er litt uheldig om H190 ikke er like god på akkurat det punktet. Men jeg har "gnåla" om H90 i lange tider nå, så jeg få nesten prøve en på Black Friday. I verste fall kan jeg levere den tilbake til butikken (innen 14 dager) om den blir for svak.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ja kanskje jeg går bakover til H160, en av de bedre jeg har hatt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.143
    Antall liker
    8.772
    Torget vurderinger
    1
    PMA-1600 var fin den, suveren på vinyl men ga litt lyttetretthet i lengden med en innebygde dac,n. Hadde og litt upresis volumkontroll, men bedre enn mye annet. H90 var fin den og, bra oppgradering fra H80, H90 var bedre å høre på i lengden enn PMA-1600 og hadde en meget fin volumkontroll , men mankerte litt krefter når man ville spille virkelig høyt. H190 hadde vært perfekt hadde det ikke vært for att den plukket opp litt støy, lett during ala. jordsløyfe, noe jeg ikke har hatt siden Naim integrert forsterker.Ikke noe man la merke til uten å være helt innpå, men vet jeg det så er dagen ødelagt :) Ba han som overtok den å legge øret inntil, men han hadde hørt mye verre så for ham var det helt innafor.
    Så er fortsatt på jakt etter den perfekte forsterker, og det kan bli H190 hvis jeg finner en helt tyst en. H190 hadde bedre driv og rytme enn noen forsterker jeg har hørt før og med en meget stram og nyansert bass, fikk flere aha opplevelser. Men USB inngangen er ikke noe å skryte av, fortsatt en antikk Tenor TE7022 mottager. Best lyd på nas streaming eller Coax/optisk inngangene.Brukte en ESS 9038 dac fra project til usb fra Mac,n og en cd spiller på XLR inngangene, det var også absolutt topp lyd.

    Jeg gikk inn på routeren min og fant H190 på lista for DHCP enheter. Der sto det en adresse som jeg skrev rett inn i nettleseren. 192.168.x.xxx
    Wow! Allerede H190 i hus. Er denne like "gøy" som H90 og Denon PMA-1600? Jeg skjønner at H190 nødvendigvis må spille kraftigere og større (og sikkert med mer autoritet) enn de mindre forsterkerne, men gir den like stor "fot" på rytme og driv?

    Jeg angrer forresten på at jeg ikke kjøpte BÅDE Hegel H90 og Denon PMA-1600 av deg......
    Sikker på at det ikke var noe med akkurat det eksemplaret?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Dette husker jeg og fra spesielt H200 og H300. Hegel sine trafoer er løst tvinnet og vibrerer lettere ved nettstøy.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.143
    Antall liker
    8.772
    Torget vurderinger
    1
    Sikker på at det ikke er ulumskheter i strømnettet hjemme da?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har helt sikkert noen ulumskheter, noen forsterkere takler det bedre enn andre. Luxman rørforsterker gikk helt bananas uten rf filter, Naim liker seg heller ikke her. Denon,Pioneer,Yamaha,Rotel,noen Hegel,++ har funka uten støy.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.143
    Antall liker
    8.772
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var plaget med det samme på en MI forsterker. Endte med å sette den på en annen kurs enn resten av anlegget og brukte også en skjermet nettkabel fra Ôlflex. Det løste det tilsynelatende. Det var der jeg bodde før, og det var sikkert mye rart med det elektriske anlegget i det huset.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    911
    Antall liker
    675
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fortsatt min H90 enda. Utrolig egentlig siden jeg har det med å bli fort lei og selger komponentene mine før jeg har rukket å få skikkelig glede av dei.
    H90 er superfin altså. Savner svært lite sammenlignet med mye annet, også mye dyrere forsterkere. Tror dette må være hegels beste til nå(til prisen vel å merke)☺
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    De testene der tar jeg med en klype salt... etter at jeg ble gjort obs på at lyden ikke åpner seg skikkelig før man er oppi 50 på volumknotten, så syns jeg det er merkelig at Hegel har høstet så bra tester tidligere..

    Jeg er ikke direkte plaget med det, men det er som dem andre skriver, på min H300 er det som om ting våkner skikkelig til liv ifra 50 og opp.. 49, da faller den tilbake til den mer laidback'e spillestilen. Hos meg står H300 og Klipsch RF63 mest for TV lyd, men egentest er som dem andre skriver lengre bak i forumet.

    Men tydelig at Hegel lager elektronikk etter L&B's Geir sin smak :).
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    De testene der tar jeg med en klype salt... etter at jeg ble gjort obs på at lyden ikke åpner seg skikkelig før man er oppi 50 på volumknotten, så syns jeg det er merkelig at Hegel har høstet så bra tester tidligere..

    Jeg er ikke direkte plaget med det, men det er som dem andre skriver, på min H300 er det som om ting våkner skikkelig til liv ifra 50 og opp.. 49, da faller den tilbake til den mer laidback'e spillestilen. Hos meg står H300 og Klipsch RF63 mest for TV lyd, men egentest er som dem andre skriver lengre bak i forumet.

    Men tydelig at Hegel lager elektronikk etter L&B's Geir sin smak :).
    Har en Hegel H1. Samme med den. Det er to forskjellige forsterkere før og etter kl 12.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hørte på Klipsch RF7 sammen med Hegel 360 og ble overrasket over det samme som dere nevner over her. Av nysgjerrighet koblet vi opp Klipsch "mini" monitor RP-150 på samme forsterker med samme resultat. I tillegg opplevde jeg at volumjustering med remote styring via Ipad var veldig ujevn.

    -BB-
    Åssen opplevde du ellers det funka med h360 på rf7? Mk1 eller 2? :)

    Mvh Aleksander
    MK2 regner jeg med siden dette var en liten stund siden og i en lokal butikk. Det låt som forventet må jeg vel si. Veldempet rom og kontrollerte former. Stikkord er dynamikk og stort, åpent og luftig lydbilde. Den lille monitoren spilte overraskende bra når den fikk såpass mye skyv i "ryggen". Den ubehagelige diskanten jeg mener Klipsch har slitt med er helt borte på de nye høyttalerne... eller er det kanskje bare jeg som har blitt eldre :)


    Mvh
    BB
    Kan åsså være att nyere Hegel er fin match til Klipsch rett og slett 😊
    Bruker min H360 på Rf-63 som jo er eldre Klipsch og dette låter nydelig😊
     

    cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    62
    Antall liker
    157
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    De testene der tar jeg med en klype salt... etter at jeg ble gjort obs på at lyden ikke åpner seg skikkelig før man er oppi 50 på volumknotten, så syns jeg det er merkelig at Hegel har høstet så bra tester tidligere..

    Jeg er ikke direkte plaget med det, men det er som dem andre skriver, på min H300 er det som om ting våkner skikkelig til liv ifra 50 og opp.. 49, da faller den tilbake til den mer laidback'e spillestilen. Hos meg står H300 og Klipsch RF63 mest for TV lyd, men egentest er som dem andre skriver lengre bak i forumet.

    Men tydelig at Hegel lager elektronikk etter L&B's Geir sin smak :).
    Hej til alle her i Hegels Vennetråd! Jeg er ny i forummet, og vil gerne kommentere lidt på ovenstående indlæg - og indlæg iøvrigt angående Hegel H 190:

    Men først lige ganske kort:
    Jeg har tidligere haft en H 200, som jeg var meget glad for. Desværre solgte jeg den, da jeg gerne ville prøve noget digitalt forstærker-udstyr - Lyngdorf tdai 2170. Det blev en lidt blandet fornøjelse, som jeg skal komme lidt ind på senere. Lyngdorf`en blev solgt for ganske nylig, og erstattet af Hegel H 190 - og det har jeg ikke et sekund fortrudt!

    Lad mig først bemærke lidt om de nævnte små "særheder" som bl. a Bjørn.H og Skorup hentyder til:
    Hvad angår opsamling af brum (brumsløjfer), og mekanisk støj fra nettrafoen, oplever jeg ingen af delene på mit eksemplar af H 190. Alt udstyret i mit hi-fi setup er koblet på samme netudtag i væggen via en strømskinne, ligesom fasen er tilsluttet ens til alle tilkoblede apparater. Alt øvrigt udstyr - TV, video Apple TV og Settop-boks er koblet på et andet vægudtag. Hvad angår korrekt netfase, kan man med en polsøger undersøge dette, da polsøgeren skal lyse, når man stikker den ind hullet "L" - Live.
    Det har i et par indlæg været antydet, at lyden ændrer karakter, når lydstyrken kommer under 50 i displayet i diverse Hegel forstærkere, som f.eks at perspektivet "flytter" sig i lydbilledet. Dette oplever jeg slet ikke på H 190, og jeg kan heller ikke genkende det fra min tidligere H 200, hvor jeg benyttede samme højttalere som nu (Amphion Argon 3L).
    Uden at skulle kunne sige det med sikkerhed, kunne den omstændighed, at lyden - og perspektivet - ændrer karakter ved lave lydstyrker, sikkert godt henføres til højttalerne.
    Jeg ved, at danske Dali - og sikkert en del andre - konstruerer deres højttalere med et membranophæng med et lavt tab, eller modstand, om man vil, således at membranen kan bevæge sig helt frit, osse ved lave lydstyrker, så alle små nuancer bliver gengivet uden tab ved lave lydstyrker. Lyder det ikke meget plausibelt?
    Jeg kender ikke Klipsch højttalere, og har aldrig hørt dem. Men måske kunne man forestille sig, at de har nogle membranophæng - eller andre ting ved deres konstruktion - som gør, at de ændrer lidt karakter afhængig af lydstyrken. Når jeg skriver dette er det fordi, man ofte i højttaler-anmeldelser kan læse bemærkninger om, hvorvidt en given højttaler bevarer sin levende, dynamiske og transparante karakter ved lave lydstyrker. Det er der mange højttalere, der ikke kan - ifølge anmelderne.
    Nu har jeg spillet al mulig slags musik, både fra CD, netværksafspiller, samt en masse vinyl, som absolut er min foretrukne signalkilde. Og efter meget koncentreret lytning kan jeg konstatere, at såvel perspektiv, transparans og dynamik, ikke ændrer sig på mit setup med H 190 og Amphion Argon 3L. Uanset om der står 35 eller 60 på "klokken", forbliver alt på sin plads i perspektivet, og med samme levende og transparante karakter. Og med Amphio`erne er der både pin point og 3D gennemsigtighed for alle pengene :)

    Og med det lille digitale Lyngdorf "sidespring", blev jeg følgende erfaring rigere:
    Det er bestemt ikke heldigt, når man digitaliserer et analogt signal fra en god analog kilde, som en pladespiller med tilhørende god Riaa, således at det kan forblive i digital form hele vejen igennem til højttalerudgangen - uanset hvor god Analog til Digitalkonverteren end måtte være! Bevares, det lyder rent og pænt, men meget liv og følelse er nærmest suget ud af musikken! Om det er den digitale bearbejdning af det analoge signal som gør det, ved jeg ikke. Men det er i hvert fald, hvad jeg har oplevet.
    Og med H 190 er mine LP plader blevet vakt til live igen, og alt har igen den naturlige (analoge) klangkarakter, dynamik så man nærmest hopper i sofaen, perspektiv, musikalsk indsigt og og og......
    Den digitale bearbejdning af det analoge signal gjorde et eller andet udefinerbart ved musikken, som i nogle tilfælde - specielt klavermusik - fik det til at lyde "forkert", eller i hvert fald ikke helt naturligt. Et eksempel:
    Keith Jarrett The Køln Concert har hidtil lydt som om, at pickuppen ikke sporede korrekt, og jeg har prøvet alt muligt pladespiller-relateret justeringsarbejde. Der lå et underligt "slør" over det hele, og den dynamik, som denne plade er berømmet for, kom ikke rigtig frem.
    Men nu med H 190: Fytti Katte - som I siger i Norge! Jeg skal da lige hilse og sige, at nu kan jeg høre, hvad manden spiller! Alt står dynamisk og klart: Uanset hvor hurtigt og kraftigt fingrene løber hen over tangenterne, står hvert eneste anslag fuldstændigt levende, og man kan følge melodilinien i tydeligt samspil med det musikalske udtryk. Det var DET, der gik galt, da denne - og mange andre plader - blev lavet til bits an pieces!
    Det var en lille beretning om en rutchetur i forstærker-verdenen.

    Hilsen cykelmyg.
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt flere Hegel produkter tidligere av både forsterkere og dacer, og synes dette er veldig engasjerende og vellydende komponenter. Det eneste jeg savner er tone-kontroll i forsterkeren, og er faktisk det eneste som holder meg tilbake fra en slik forsterker i dag. Dette er fordi det nærmest er umulig å matche bass-og diskant-nivået helt korrekt i høyttalerne i en alminnelig stue uten denne muligheten for tuning. Er det noen av de nyeste produktene til Hegel som har dette?
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Har hatt flere Hegel produkter tidligere av både forsterkere og dacer, og synes dette er veldig engasjerende og vellydende komponenter. Det eneste jeg savner er tone-kontroll i forsterkeren, og er faktisk det eneste som holder meg tilbake fra en slik forsterker i dag. Dette er fordi det nærmest er umulig å matche bass-og diskant-nivået helt korrekt i høyttalerne i en alminnelig stue uten denne muligheten for tuning. Er det noen av de nyeste produktene til Hegel som har dette?
    Nope, det finns inga kontroller för diskant och bas på Hegels produkter, så vitt jag vet. Jag tror att deras produkter handlar mer om neutralitet än färgning. Så fort man har en kontroll för diskant och bas färgas och påverkas ljudåtergivningen och därmed hur det var tänkt att musiken skulle låta. Högtalaren är väl den komponent som får "styra" hur det låter. För att inte tala om rummet och akustiken däri.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Har hatt flere Hegel produkter tidligere av både forsterkere og dacer, og synes dette er veldig engasjerende og vellydende komponenter. Det eneste jeg savner er tone-kontroll i forsterkeren, og er faktisk det eneste som holder meg tilbake fra en slik forsterker i dag. Dette er fordi det nærmest er umulig å matche bass-og diskant-nivået helt korrekt i høyttalerne i en alminnelig stue uten denne muligheten for tuning. Er det noen av de nyeste produktene til Hegel som har dette?
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Har hatt flere Hegel produkter tidligere av både forsterkere og dacer, og synes dette er veldig engasjerende og vellydende komponenter. Det eneste jeg savner er tone-kontroll i forsterkeren, og er faktisk det eneste som holder meg tilbake fra en slik forsterker i dag. Dette er fordi det nærmest er umulig å matche bass-og diskant-nivået helt korrekt i høyttalerne i en alminnelig stue uten denne muligheten for tuning. Er det noen av de nyeste produktene til Hegel som har dette?
    Usch ;)!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.143
    Antall liker
    8.772
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke opplevd bruk eller støy fra H90. Derimot hatt jeg der jeg bodd for to år siden hatt Bærum på MI oppsett jeg har hatt. H90 er så langt jeg har erfart det en meget støyfri og stabil forsterker som fortjener mer respekt enn det den har fått.
     

    cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    62
    Antall liker
    157
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    Ny spændende test af H 190:
    I det polske magasin Highfidelity (highfidelity.pl) er der nu en engelsk version af en noget mere omfattende og uddybende test, end de hidtige tests, vi har set indtil nu.
    Mange spændende og interesante betragtninger i testen - og så har Bent Holter fået navneforandring til Bent Holger :)
    Hilsen cykelmyg.

    Hegel H190/Rega P3/24 m. Groovetracer, Audiomods, Ortofon Cadenza Black/Aqvox Phono2/Marantz NA8005/Cambridge 840C/Amphion Argon 3L
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Noen som vet om Hegel H90 er helt "tyst" uten høyttalerbrum? Jeg har tidligere eid bl.a. Hegel H300, Hegel H80 og Hegel H160. Spesielt H160 var helt tyst, kanskje en av det stilleste forsterkere jeg har eid. Men den manglet litt "sting", ja kanskje litt laidback og for "feit" i bassen til å overleve hos meg.

    Jeg har imidlertid fått inntrykk av at den nye serien har litt mer "trøkk" enn forgjengeren. Da jeg fikk høre H190 i butikken forleden dag, ble jeg derimot bekymret for "tomgangsstøy" i høyttalerne. Det er helt uaktuelt for min del å ha en forsterker som støyer, om det er aldri så lite (har lettdrevne høyttalere der "alt" kan høres).

    Noen som har erfaring med H90, og som eventuelt har testet den mot H190? Sagt med andre ord: Er Hegel H90 helt stille, i motsetning til H190?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Hadde først H90, den var dødstyst men litt svak, deretter H190 som spilte helt enormt bra men absolutt ikke var helt tyst.2 stk. H160 var også vært helt stille hos meg.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Min H360 er i allefall helt tyst på mine relativt effektive Rf-63 :) trodde det var en av vare merkene til hegel jeg men da tok jeg kanskje feil.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Var innom swsg Kristiansand, han sa at en hegel 590 ville komme..... Sa ingenting om specs, men tror det vil bli heftige saker.... Snakket om 80-100 K.....
    Så får en vente og se :)
     

    cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    62
    Antall liker
    157
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    Hadde først H90, den var dødstyst men litt svak, deretter H190 som spilte helt enormt bra men absolutt ikke var helt tyst.2 stk. H160 var også vært helt stille hos meg.
    Ved volumen skruet helt op på 99 (på en tom indgang), hører jeg kun en meget, meget svag susen, og kun med øret helt ind til diskant-domen. Blot en halv meter væk, høres absolut intet! Og fra godt 90 og nedefter, høres absolut intet, om man så stopper dometweeteren helt ind i øret!
    Jeg glæder mig over den absolut musikalske, dynamiske og meget transparante gengivelse, som H 190 yder, om det er en analog eller digital signalkilde.

    Julehilsen cykelmyg :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Var fantastisk bra lyd på min H190 , men den duret litt uansett volum.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    826
    Sted
    Bergen
    Kjøpte meg en h90 da min bror har overtatt (midlertidig) min Leben rørfosterker.
    Må vel si att denne små Hegelen overrasker stort.En liten/stor kraftkar og veldig musikalsk.Terningkast seks prisen tatt i betr.

    IMG_0495.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    Prøvde en Hegel H190 til, og den var en god del stillere. Hører fortsatt litt jevn brum men bare halvparten så høyt som i den første, og så bra som denne låter tror jeg det skal gå bra å leve med det.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Var fantastisk bra lyd på min H190 , men den duret litt uansett volum.
    Kan det være at nå har resten av Hegel designerteamet fått lov av Mr.Hegel selv til å gjøre litt mer på egenthånd? :p.

    Han er jo vistnok veldig stri på at sånne display som er mer fancy lager for mye støy :p. Og at de som brukes i H160/360 etc er valgt av en god grunn :p.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Var fantastisk bra lyd på min H190 , men den duret litt uansett volum.
    Kan det være at nå har resten av Hegel designerteamet fått lov av Mr.Hegel selv til å gjøre litt mer på egenthånd? :p.

    Han er jo vistnok veldig stri på at sånne display som er mer fancy lager for mye støy :p. Og at de som brukes i H160/360 etc er valgt av en god grunn :p.
    Hegel måtte lage sitt eget display, som skulle støye mindre. Men de store trafoene deres er såpass løst viklet at de er lett utsatt for vibrasjon grunnet strømforurensing. Virker som det er mest på de største. Og ikke like ille på alle. Hadde 2 stk H300 en gang. Den ene brummet tidvis mye noen ganger i døgnet. Den andre var mye mindre. Hegel sa selv dette var et «problem» for noen kunder. Sendte de mail den gangen husker jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn