Jeg har nettopp solgt min Hegel H80 pga jeg trenger flere optiske innganger. Valget står mellom Hegel Röst eller Hegel H160.
Jeg har B&W 683 S2. Soundgarden har for tiden demosalg på Röst til 12990,-. Hegel H160 får man brukt til rundt 12-13k. Trenger sårt noen anbefalinger og meninger om dette. Er klar over H160 har dobbelt så mye effekt. Men trenger man det? Spiller aldri så veldig høyt. Forskjeller på Dac?
Jeg har sammenlignet de på samme utstyr.
Om jeg ikke hadde hatt behov for å spille ganske høyt eller hatt tungdrevne høyttalere hadde jeg valgt Røst. Den spiller betydelig bedre enn H160 på lavt volum. Iallefall med de innebygde dacene i de.
Jeg kobla på HD11 og da syns jeg ikke H160 er blodfattig på lavt volum lenger. Har også en HD20 men da får jeg igjen det problemet.
Begge er knallgode forsterkere. Er veldig glad i min H160. Vil ikke bytte den mot en Røst fordi jeg liker å spille høyt innimellom, og da merka jeg at Røst ikke helt når opp. Regner med at effekten til Røst vil være ca samme som i din H80, bare med mer trykk på lavt volum.