Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Får ikke lastet ned noe av det der er det en annen måte å gjøre det på
    Hei. Jeg lastet den nettopp ned for å teste. Funket fint. Ellers mail oss, som nevnt ovenfor

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    jeg fikk lasted den ned det var en zip fil og jeg åpnet den og trykket på setup og der kom det bare opp this not support this plattform jeg har sendt en mail til dere tidligere idag angående dette problemet
    Du må høyreklikker zip fil og velg pakk ut
    Har gjort det men når jeg trykker på setup så stopper det opp
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har du koblet til dac?
    Om denne ikke er koblet til installerer den ikke driver. Er i alle fall min erfaring:)
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Har gjort det men når jeg trykker på setup så stopper det opp
    Høres ut som du har feil fil i forhold til ditt OS. Dobbeltsjekket?
    Trykker på windows8 og når jeg trykker på setup får jeg opp please start cmedia usb2 audio device
    Er enheten påslått?
    Er den koblet til USB-porten?
    Er USB-porten 2.0-kompatibel?

    Vet ikke hvilken pc du har så det blir noen avklaringer som må gjøres gjerne...
    Drivere for ulike usb-enheter har ofte hatt ganske forskjellige installasjonsmetoder. F.eks skrivere skal ofte være frakoblet, og under installasjonsprosessen blir du bedt om å koble på usb-pluggen. Spørs om du har en grundig veiledning for DACen..?
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Har gjort det men når jeg trykker på setup så stopper det opp
    Høres ut som du har feil fil i forhold til ditt OS. Dobbeltsjekket?
    Trykker på windows8 og når jeg trykker på setup får jeg opp please start cmedia usb2 audio device
    Er enheten påslått?
    Er den koblet til USB-porten?
    Er USB-porten 2.0-kompatibel?

    Vet ikke hvilken pc du har så det blir noen avklaringer som må gjøres gjerne...
    Drivere for ulike usb-enheter har ofte hatt ganske forskjellige installasjonsmetoder. F.eks skrivere skal ofte være frakoblet, og under installasjonsprosessen blir du bedt om å koble på usb-pluggen. Spørs om du har en grundig veiledning for DACen..?
    Enheten er påslått og koblet til usb porten de skal være usb 2 kompatible problemet er at jeg ikke får instalert den dsd filen ifra hegel .Den funker på a modus knappen bak på hd12 vipper den ned til b da finner ikke pc hd12 som ikk er noe rart så lenge jeg ikke får instalert dritten.
    Jeg skal prøve med en annen pc etterpå som kjører os 10
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Trykker på windows8 og når jeg trykker på setup får jeg opp please start cmedia usb2 audio device
    Er enheten påslått?
    Er den koblet til USB-porten?
    Er USB-porten 2.0-kompatibel?

    Vet ikke hvilken pc du har så det blir noen avklaringer som må gjøres gjerne...
    Drivere for ulike usb-enheter har ofte hatt ganske forskjellige installasjonsmetoder. F.eks skrivere skal ofte være frakoblet, og under installasjonsprosessen blir du bedt om å koble på usb-pluggen. Spørs om du har en grundig veiledning for DACen..?
    Enheten er påslått og koblet til usb porten de skal være usb 2 kompatible problemet er at jeg ikke får instalert den dsd filen ifra hegel .Den funker på a modus knappen bak på hd12 vipper den ned til b da finner ikke pc hd12 som ikk er noe rart så lenge jeg ikke får instalert dritten.
    Jeg skal prøve med en annen pc etterpå som kjører os 10
    Hei igjen.

    Når du har DAC'en i A-modus, trekk ut USB kabelen. Bytt til B-Modus og så sett USB kabelen i igjen. Deretter forsøk å installere driver.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Trykker på windows8 og når jeg trykker på setup får jeg opp please start cmedia usb2 audio device
    Er enheten påslått?
    Er den koblet til USB-porten?
    Er USB-porten 2.0-kompatibel?

    Vet ikke hvilken pc du har så det blir noen avklaringer som må gjøres gjerne...
    Drivere for ulike usb-enheter har ofte hatt ganske forskjellige installasjonsmetoder. F.eks skrivere skal ofte være frakoblet, og under installasjonsprosessen blir du bedt om å koble på usb-pluggen. Spørs om du har en grundig veiledning for DACen..?
    Enheten er påslått og koblet til usb porten de skal være usb 2 kompatible problemet er at jeg ikke får instalert den dsd filen ifra hegel .Den funker på a modus knappen bak på hd12 vipper den ned til b da finner ikke pc hd12 som ikk er noe rart så lenge jeg ikke får instalert dritten.
    Jeg skal prøve med en annen pc etterpå som kjører os 10
    Hei igjen.

    Når du har DAC'en i A-modus, trekk ut USB kabelen. Bytt til B-Modus og så sett USB kabelen i igjen. Deretter forsøk å installere driver.
    Har prøvd det også jeg skal sjekke ut med en annen pc
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Enheten er påslått og koblet til usb porten de skal være usb 2 kompatible problemet er at jeg ikke får instalert den dsd filen ifra hegel .Den funker på a modus knappen bak på hd12 vipper den ned til b da finner ikke pc hd12 som ikk er noe rart så lenge jeg ikke får instalert dritten.
    Jeg skal prøve med en annen pc etterpå som kjører os 10
    Hei igjen.

    Når du har DAC'en i A-modus, trekk ut USB kabelen. Bytt til B-Modus og så sett USB kabelen i igjen. Deretter forsøk å installere driver.
    Har prøvd det også jeg skal sjekke ut med en annen pc
    Får ikke installert samme va jeg gjør tar en pause
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Enheten er påslått og koblet til usb porten de skal være usb 2 kompatible problemet er at jeg ikke får instalert den dsd filen ifra hegel .Den funker på a modus knappen bak på hd12 vipper den ned til b da finner ikke pc hd12 som ikk er noe rart så lenge jeg ikke får instalert dritten.
    Jeg skal prøve med en annen pc etterpå som kjører os 10
    Hei igjen.

    Når du har DAC'en i A-modus, trekk ut USB kabelen. Bytt til B-Modus og så sett USB kabelen i igjen. Deretter forsøk å installere driver.
    Har prøvd det også jeg skal sjekke ut med en annen pc
    Får ikke installert samme va jeg gjør tar en pause
    Takk for hjelpen nå fikk jeg endelig orden på det problem fixed ha en fin kveld alle her inne
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har prøvd det også jeg skal sjekke ut med en annen pc
    Får ikke installert samme va jeg gjør tar en pause
    Takk for hjelpen nå fikk jeg endelig orden på det problem fixed ha en fin kveld alle her inne
    Supert. Og beklager at vi ikke har noen skikkelig "read me" med info. Jeg har tatt det opp internt.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    Hyggelig at dere på Hegel følger med i tråden. Hva H-590 angår, så har det fremkommet en del meningsytringer om at den kanskje ikke oser nok av high-end, ikke helt ser ut som en amp i den prisklassen - forøvrig det som eneste negative om den - så langt.

    Kan jeg spørre dere hva dere selv har tenkt mht. design/designuttrykk?
    Et minst mulig kabinett - rent praktisk sett?
    Eller er dette maks størrelse for hva en rik asiater klarer å bære hjem, eller hva bambus-stereo-benken hans tåler :)

    Selv, skulle jeg ønsket meg en H-590 i samme størrelse hva høyde angår, som for H-30.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Har prøvd det også jeg skal sjekke ut med en annen pc
    Får ikke installert samme va jeg gjør tar en pause
    Takk for hjelpen nå fikk jeg endelig orden på det problem fixed ha en fin kveld alle her inne
    Supert. Og beklager at vi ikke har noen skikkelig "read me" med info. Jeg har tatt det opp internt.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    Helt iorden jeg fikk linken med en gang av deg og nå er alt iorden ja enig i det linken skulle stått på hjemmesiden men uansett takk for hjelpen.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Takk for hjelpen nå fikk jeg endelig orden på det problem fixed ha en fin kveld alle her inne
    Supert. Og beklager at vi ikke har noen skikkelig "read me" med info. Jeg har tatt det opp internt.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    Hyggelig at dere på Hegel følger med i tråden. Hva H-590 angår, så har det fremkommet en del meningsytringer om at den kanskje ikke oser nok av high-end, ikke helt ser ut som en amp i den prisklassen - forøvrig det som eneste negative om den - så langt.

    Kan jeg spørre dere hva dere selv har tenkt mht. design/designuttrykk?
    Et minst mulig kabinett - rent praktisk sett?
    Eller er dette maks størrelse for hva en rik asiater klarer å bære hjem, eller hva bambus-stereo-benken hans tåler :)

    Selv, skulle jeg ønsket meg en H-590 i samme størrelse hva høyde angår, som for H-30.
    Er vel mulig nå å få lånt en H-590 med seg hjem.
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Takk for hjelpen nå fikk jeg endelig orden på det problem fixed ha en fin kveld alle her inne
    Supert. Og beklager at vi ikke har noen skikkelig "read me" med info. Jeg har tatt det opp internt.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    Hyggelig at dere på Hegel følger med i tråden. Hva H-590 angår, så har det fremkommet en del meningsytringer om at den kanskje ikke oser nok av high-end, ikke helt ser ut som en amp i den prisklassen - forøvrig det som eneste negative om den - så langt.

    Kan jeg spørre dere hva dere selv har tenkt mht. design/designuttrykk?
    Et minst mulig kabinett - rent praktisk sett?
    Eller er dette maks størrelse for hva en rik asiater klarer å bære hjem, eller hva bambus-stereo-benken hans tåler :)

    Selv, skulle jeg ønsket meg en H-590 i samme størrelse hva høyde angår, som for H-30.
    Hei og hå. Vi har fulgt med en stund og følger med en del forum. Vi deltar ikke i debatter, da det ikke er vår rolle. Men iblant forsøker vi hjelpe med praktiske ting på PM eller i tråden. Vi ser det å følge med på forumer og å kommunisere med brukerne på vårt FB forum/Insta også videre er veldig viktig og lærerikt for oss så vi kan lage bedre produkter

    Vedr H590 vil vi heller ikke diskutere. Det er opp til dere å mene ting om. Vi elsker den naturlig nok, ellers ville vi laget den annerledes. :)

    Men det var svært bevisst å lage et mer nedtonet design/fremtoning enn en del andre såkalte High End forsterkere. Hegel skal handle om lydkvalitet, funksjonalitet og valuta for pengene. Uansett prisklasse. Vi forventet også å få en hel del tyn for dette, men håper å slå de mer designede forsterkerne på ytelse.

    Så er det opp til dere hifi entusiaster å felle dommen om vi var lure eller dumme.

    Ha en fin kveld /ae
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Hørte på en H590 i dag. Om jeg skal gi en kommentar så synes jeg den "nye" logoen sto seg ut altfor mye fargemessig, slik at det ikke harmonerer helt med formspråket til de andre produktene. Om jeg skulle foretrukket noe, ville det vært at fargen på "Hegel" var den samme som på f.eks. H190 mfl.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Hørte på en H590 i dag. Om jeg skal gi en kommentar så synes jeg den "nye" logoen sto seg ut altfor mye fargemessig, slik at det ikke harmonerer helt med formspråket til de andre produktene. Om jeg skulle foretrukket noe, ville det vært at fargen på "Hegel" var den samme som på f.eks. H190 mfl.
    Men hvordan var lyden?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Detaljert, kontrollert og dynamisk på System Audio Pandion 20.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hørte på en H590 i dag. Om jeg skal gi en kommentar så synes jeg den "nye" logoen sto seg ut altfor mye fargemessig, slik at det ikke harmonerer helt med formspråket til de andre produktene. Om jeg skulle foretrukket noe, ville det vært at fargen på "Hegel" var den samme som på f.eks. H190 mfl.
    Forskjellen på logoen på H-590 og H-30 er vel omtrent som fire netter og en dag - eller noe sånt :)

    Skal egentlig ikke blande meg bort i Hegel sine tanker om design, eller annet...
    ...Men jeg tror de er i utakt med markedet hva H-590 mangler av en dæsj "high-end look" i klassen de her (grensesprengende) opererer i.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Formspråket er nøkternt, nordisk og tidløst. Men "Hegel" logoen er trykket/lakket i en farge jeg synes står seg ut på en negativ måte.
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Det er en sinnsykt bra kombo, Xindak! Men det visste du jo allerede. ;)

    Det er nå tweakingen begynner!
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Venter på Contour 30 som skal matches med HD30-P30-H30. Siklet på nye Confidence serien, men prisene er dessverre langt over hva jeg kan få til for tida.

    Tipper H190 låter bra, men man kan aldri få nok power i en Dynaudio høyttaler.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Tipper H190 låter bra, men man kan aldri få nok power i en Dynaudio høyttaler.
    Har du veldig rett i.

    Signaturen din, jeg forstår som du spiller på Special Twenty-Five på 3 x Hegel "30" - i så fall - kan tenke meg det låter utrolig bra!
     

    Johnendre

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2018
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Hei,

    Jeg har Hegel H360 sammen med Dynaudio 3.4 Le høyttalere. Veldig fornøyd med lyden. Har prøvd dette sammen med en Hegel Hd20 koplet i DAC-loop, men jeg hører knapt forskjell. Er det ørene mine det er noe gale med ?
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Nei. DAC'en i H360 er steikje god! :)
    Prøv samme øvelse med HD30, så blir det andre boller.
     

    Johnendre

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2018
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Takk for svar.

    Godt at ørene mine fungerer : )

    HD30 sammen med H360, er det markant forskjell eller marginal ?
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Jeg syns forskjellen er markant, i mitt oppsett.

    Stikk innom Soundgarden i Bergen, du får garantert prøve en hjem.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    HD30 koster en del penger, så å anbefale å oppgradere til den ville jeg i hvert fall ikke gjort før du har byttet høyttalere. Der har du mer å gå på hvis du ønsker.
     

    Johnendre

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2018
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Kjøpte høyttalerene i fjor og var fornøyd. Ble enda mer fornøyd når Hegel kom i hus like før jul. Den gav meg på mange måter nye høyttalere også, hadde kraften til å få enda mer ut av høyttalerene.

    Eksperimenterer litt med å få enda mer ut av det jeg har. Da er det godt å få tips her inne på hva som gir best lyd for pengene. Så takk for gode innspill :)

    Jeg får prøve om jeg får låne en HD30
     
    Sist redigert:

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Kjøpte høyttalerene i fjor og var fornøyd. Ble enda mer fornøyd når Hegel kom i hus like før jul. Den gav meg på mange måter nye høyttalere også, hadde kraften til å få enda mer ut av høyttalerene.

    Eksperimenterer litt med å få enda mer ut av det jeg har. Da er det godt å få tips her inne på hva som gir best lyd for pengene. Så takk for gode innspill :)

    Jeg får prøve om jeg får låne en HD30
    Ja det er bra utstyr du har nå og noen ganger koster det mer enn det smaker for å få det siste lille, selv hadde jeg forsøkt å teste ut en HD25 som koster mye mindre enn HD30 å er ikke langt unna i ytelse.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Hei har ikke hrøvd hegel enda. Men vurderer å bytte ut min kt88 rør forsterker med noe som er litt mer punch i så vurderer h90. Øvrig utstyr rega planar 2. (Med exact pic up) projecttube box ds RIAA. Hører primært på vinyl.men strømmer litt musik å har ingen dac nå( blå tann boks ) og sonus faber chamelion b. Så mit spørsmål er engentli er h90 og chamelion b en god match? Og øverig utstyr?

    God nytt år������������
    Har den kombinasjonen selv - låter utrolig flott sammen. Har ikke forsøkt med analog input på den. Digitalt er det veldig mye lyd for pengene her.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Å påstå at det er lite forskjell mellom HD25 og HD30...da skal man virkelig dytte ørene fulle av bomull. HD30 tegner opp et helt annet lydbilde, langt dypere og bredere lydbilde. Hele spekteret åpner seg opp. Har selv hatt HD10, HD2, HD20, Super, HD25 og HD30. Kvantesprangene kom ved HD20 og HD30 etter mitt syn.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Å påstå at det er lite forskjell mellom HD25 og HD30...da skal man virkelig dytte ørene fulle av bomull. HD30 tegner opp et helt annet lydbilde, langt dypere og bredere lydbilde. Hele spekteret åpner seg opp. Har selv hatt HD10, HD2, HD20, Super, HD25 og HD30. Kvantesprangene kom ved HD20 og HD30 etter mitt syn.
    Jeg har en liten anelse om forskjellen på HD20, 25 og 30, da jeg har både hd25 og hd30 i dag og hadde hd20 og hd2 før jeg byttet til hd25.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn