Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Da er det vel egentlig ENDA mer rart at du ikke synes det er nevneverdig forskjell på disse.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Da er det vel egentlig ENDA mer rart at du ikke synes det er nevneverdig forskjell på disse.
    Aldri sagt det ikke var forskjell, men som tips til en som sitter med helt ok utstyr er det kanskje ikke veien å gå å legge så mye i en dac som tross alt har mye mindre betydning for lyden enn en høyttaler. Da med de høyttalerne han besitter som ikke er av de mest gjennomsiktige/oppløste er det mye smartere å velge bedre/annen høyttaler hvis han ønsker det. Og da en hd25 ligger på ca 7500 og en hd30 vanskelig å få tak i brukt og koster da mye i forhold til ytelse. Syntes jeg det er bedre å legge penger i annen høyttaler event enda bedre forsterker.
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Noen som har testa H160 mot H190? Liker godt H160, men syns den til tider kan litt vel tørr i toppen. Er dette en egenskap H190 også har?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Slenger ut enda et spørsmål.

    Noen som kan si litt om hvordan H160 står seg mot Primare i32? Klarer I32 å få fram den samme sorte bakgrunnen og mikrodynamikken som H160 har? Låter den pressa mot høye volumer?
     

    cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    58
    Antall liker
    108
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    Hvad nyt fra Hegel i 2019?
    Er der nogen, der har lidt “insiderviden” om, hvad vi kan forvente af spændende nyt fra Hegel i dette år?
    En afløser for H360, der lægger sig et sted mellem H190 og H590? Måske samme DAC som H590 og med MQA?
    Eller en opgraderet H190 med bedre USB indgang og MQA?
    Ja, hvem ved?
    Hilsen cykelmyg
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Skulle ønske meg at Hegel jobbet sammen med Roon for å gjøre den nye generasjonen (Hegel Röst, H90, H190 osv.) klare til å være ett Roon Ready Endopoint. Cat 6 kabel inn i Hegel boksen og tut og kjør fra Roon. Vil tro at alt ligger for til rette for at dette kan gjøres. De har jo sagt at de jobber med saken.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Slenger ut enda et spørsmål.

    Noen som kan si litt om hvordan H160 står seg mot Primare i32? Klarer I32 å få fram den samme sorte bakgrunnen og mikrodynamikken som H160 har? Låter den pressa mot høye volumer?
    Ikke eid h160, men h300 var innom her... Hadde kjøpt i32 framfor h300...
    Tyst, sort, detaljert, luftig og stålkontroll..
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Hvad nyt fra Hegel i 2019?
    Er der nogen, der har lidt “insiderviden” om, hvad vi kan forvente af spændende nyt fra Hegel i dette år?
    En afløser for H360, der lægger sig et sted mellem H190 og H590? Måske samme DAC som H590 og med MQA?
    Eller en opgraderet H190 med bedre USB indgang og MQA?
    Ja, hvem ved?
    Hilsen cykelmyg
    Håper Hegel oppgraderer sine USB innganger på kommende forsterkere. Det er vel bare H590 som har XMOS chip, mens resten har vel Tenor chip.
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Håper Hegel oppgraderer sine USB innganger på kommende forsterkere. Det er vel bare H590 som har XMOS chip, mens resten har vel Tenor chip.
    H360 og HD30 har C-media. Ellers stemmer det.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    Ok, my bad. Er det mulig å spørre om kommende forsterkere også skal benytte seg av xmos chip?
    Tjah... Det kan jeg egentlig ikke da hvert prosjekt er individuelt. Men jeg tror det har funket bra på H590 så det er ikke utenkelig nei.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Slenger ut enda et spørsmål.

    Noen som kan si litt om hvordan H160 står seg mot Primare i32? Klarer I32 å få fram den samme sorte bakgrunnen og mikrodynamikken som H160 har? Låter den pressa mot høye volumer?
    Ikke eid h160, men h300 var innom her... Hadde kjøpt i32 framfor h300...
    Tyst, sort, detaljert, luftig og stålkontroll..
    Hmm intressant. Er rimelig fornøyd med H160, men det er noen "lydsignaturer" jeg kunne tenke meg å få i balanse. Litt mer luftighet som du er inne på bl.a.
    Spørsmålet er bare om alt det jeg er fornøyd med med H160 vil bli borte om jeg bytter den mot I32.
    Liker lyd som heller litt mot en mørk klangbalanse samtidig som luftighet og presisjon blir ivaretatt.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Du burde vel ha prøvd deg på H190, men det går vel dårlig nå når Soundgarden er konk igjen. Aner ikke hvor man kan få kjøpt Hegel fremover.

    Slenger ut enda et spørsmål.

    Noen som kan si litt om hvordan H160 står seg mot Primare i32? Klarer I32 å få fram den samme sorte bakgrunnen og mikrodynamikken som H160 har? Låter den pressa mot høye volumer?
    Ikke eid h160, men h300 var innom her... Hadde kjøpt i32 framfor h300...
    Tyst, sort, detaljert, luftig og stålkontroll..
    Hmm intressant. Er rimelig fornøyd med H160, men det er noen "lydsignaturer" jeg kunne tenke meg å få i balanse. Litt mer luftighet som du er inne på bl.a.
    Spørsmålet er bare om alt det jeg er fornøyd med med H160 vil bli borte om jeg bytter den mot I32.
    Liker lyd som heller litt mot en mørk klangbalanse samtidig som luftighet og presisjon blir ivaretatt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du burde vel ha prøvd deg på H190, men det går vel dårlig nå når Soundgarden er konk igjen. Aner ikke hvor man kan få kjøpt Hegel i fremover.

    Slenger ut enda et spørsmål.

    Noen som kan si litt om hvordan H160 står seg mot Primare i32? Klarer I32 å få fram den samme sorte bakgrunnen og mikrodynamikken som H160 har? Låter den pressa mot høye volumer?
    Ikke eid h160, men h300 var innom her... Hadde kjøpt i32 framfor h300...
    Tyst, sort, detaljert, luftig og stålkontroll..
    Hmm intressant. Er rimelig fornøyd med H160, men det er noen "lydsignaturer" jeg kunne tenke meg å få i balanse. Litt mer luftighet som du er inne på bl.a.
    Spørsmålet er bare om alt det jeg er fornøyd med med H160 vil bli borte om jeg bytter den mot I32.
    Liker lyd som heller litt mot en mørk klangbalanse samtidig som luftighet og presisjon blir ivaretatt.
    De burde vel prøve å få til avtale med hifiklubben:)
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Du burde vel ha prøvd deg på H190, men det går vel dårlig nå når Soundgarden er konk igjen. Aner ikke hvor man kan få kjøpt Hegel fremover.
    Kan hende det er veien å gå ja. Hvordan er denne i sammenlikning mot H160? Noen som har hørt begge?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Du burde vel ha prøvd deg på H190, men det går vel dårlig nå når Soundgarden er konk igjen. Aner ikke hvor man kan få kjøpt Hegel i fremover.

    De burde vel prøve å få til avtale med hifiklubben:)
    Som hånd i hanske! Fordi Hifiklubben uansett mangler forsterkere i sitt (lille) sortiment.

    Men, ingen lett problemstilling dette. Hegel har en rekke bra forhandlere over hele Skandinavia - som med Hegel solgt gjennom Hifiklubben - ville utløst en problemstilling som jeg nesten ville si var uløselig. Ikke det at jeg tror Hegel har noe i mot Hifiklubben, men de svikter nok ikke sitt etablerte salgsapparat over natten, ingen grunn til å tro at Holter & gjengen er en gjeng umoralske bøller. Selv om (!) de produserer sakene sine i land hvor ikke moral eller "menneske-etikk" er forretningsverden nr. 1 og 2 paragrafer ;D
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Forretningsmodeller og markedsføring er områder som er svært vanskelig og krevende å treffe riktig på, spesielt når det kommer til nisje-bransjer med få solskinnshistorier som kan gi noe fasitsvar på hva som er lurt.
    Det er en flyktig greie med hensyn som hele tiden må vurderes og revurderes, så den diskusjonen tenker jeg egentlig hører hjemme internt hos Hegel og deres investorer, ikke her på vennetråden.

    Når det er sagt er det jo moro å spekulere, drømme og fantasere litt, så personlig skulle jeg ønske at Hegel fant veien til de litt mindre og mer spesialiserte butikkene, som feks Duet Audio, Stereofil, Mala og lignende. Dette fordi jeg personlig liker å høre på forskjellige ting mot hverandre i forskjellige prisklasser i gode og kompetente miljøer og har ingen relevans til problemstillingen om hva Hegel bør/ikke bør gjøre.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Kansje kan ren net handel være et alternativ, spare et led i kæden, vil bør gi mere attraktive produkter prismessig.

    Har lidt svært ved at se butikk salg som løsning, vis du ikke kan nå ut til kunne grubben over hele landet.

    Men som sagt det må eierne jo selv avgøre.
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    I lys av det som har skjedd har vi brååpnet www.hegeldirect.no

    Den er oppe og går (unntatt Klarna). Alt er på lager og varer sendes.

    Men den bærer preg (språk etc) av at det gikk litt unna i svingene. Så vi får rydde ut bugs over de neste dagene.

    Tvilsomt om akkurat denne blir permanent men vi vil jo gjerne serve kundene våre mens usikkerheten herjer.

    Rapporter gjerne rariteter til oss.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Så langt jeg forstår forsøker nå SG å få startet opp på ny, men det blir nok med langt færre butikker en det har vært nå denne runden.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Hei
    Jeg kan få kjøpt en H200 med defekt trafo.
    Hvor mye er det fornuftig å betale for forsterkeren?
    Hvor mye vil det koste meg å få tak i en ny og vil jeg klare å montere den selv.
    Takk for gode svar.
    Lasse
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hei
    Jeg kan få kjøpt en H200 med defekt trafo.
    Hvor mye er det fornuftig å betale for forsterkeren?
    Hvor mye vil det koste meg å få tak i en ny og vil jeg klare å montere den selv.
    Takk for gode svar.
    Lasse
    Det er ikke en særlig god forsterker, din atoll et mye bedre.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Ok, ser den. Vil gjerne teste balansert fra cd spiller.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Jeg kan få kjøpt en H200 med defekt trafo.
    Hvor mye er det fornuftig å betale for forsterkeren?
    Hvor mye vil det koste meg å få tak i en ny og vil jeg klare å montere den selv.
    Takk for gode svar.
    Lasse
    Det er ikke en særlig god forsterker, din atoll et mye bedre.
    Det avhenger vel av lytterens preferanser.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Snakker vi om 1000 eller 3000 for en sånn trafo? Eller kan man bruke
    andre merker osv?
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Har vært forholdsvis god hegelvenn opp igjennom, med hd2, h100, hd20, hd25, og har vært på nesten i forhold til kjøp av h200, h300 og senest 360, nå sist den var på tilbud. Det ble dessverre ikke noe av- muligens grunnet at jeg allerede har en svært kapabel og god dac jeg egentlig ikke vil kvitte meg med.

    En digresjon:

    På midten av 2000- tallet fikk jeg en svært fin demo på min lokale hificenterkjeden, på noe av det grommeste av elektronikk en av deres hovedangenturer, Hegel kunne tilby.
    Dette var på et sett mellomstore Martin Logan, som jeg husker var et sett jeg absolutt kunne tenke meg. På musikken jag hadde med så låt dette både sammenhengene og levende.
    Nå mener jeg at det var både litt av hvert med på den samplerskiven - det var jo på den tida man brente sine egne skiver, må skjønne.

    Jeg gikk ut derfra med en ganske grei formening om at dette var noe av det absolutt ypperste man kunne tenke seg realiserbart i eget dedikert lytterom. På grunn av størrelse var det jo egentlig fjollete å tenke at dette skulle kunne få plass en normal stue engang.

    Det andre problemet var jo bare att HTT kostet 60, og elektronikken like nord for 100, da med CD, preamp og poweramp. Dette uten å pirke i kabler, rack, pulsar points og diverse andre augmenteringer.

    For en daværende student i starten av tyveårene var jo dette uansett et luftslott, både med tanke på både økonomi og ikke minst plass. Dro dermed hjem og koste meg det som allerede da var et greit og forholdsvis habilt anlegg med komponenter fra krell, lc audio og magnepan, om husken ikke svikter.

    Livets gang og alt det der, og en god del både vellykkede og ikke så vellykkede handler etter:

    Her om dagen hørte samboer noe stønn og kretsting fra yttergangen.
    Mulig hun er i ferd med å resignere i forhold til bytting og pengebruk, men den første kommentaren denne gangen gikk noe sånn som «var det no så jævla smart å kjøpe det der - du får jo aldri plass inni benken til!»





    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye! Jeg har min i benk fra Frislev, funker brillefint her. Stoffdører som fjernkontrollen funker gjennom. Modellen er fra Frislev, kjøpt via Soundgarden.

    Frislevbenk.jpg
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Med sine 55cm dybde er det vel ikke en benk i denne byen som svelger denne.
    Husk at man i tillegg skal ha plass til kabler bak oppgitte dimensjoner.



    Vel viten om at det aldri i h... kom til å gå bra og at jeg allerede hadde tapt nok kopulasjonspoeng den kvelden dro jeg den inn på kjøkkenet, der lyset er litt likere.



    CD på trafoen for referanse.






    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Preamp kun usle 10 kg, og blir virkelig puslete i forhold.




    Sent from




    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Måtte vente til påfølgende kveld, og husets interiørleder måtte dra ut for å finne nye fôrede støvler til avkommet.
    I stedet for å bemerke at yr varslet væromslag førstkommende natt, og shoppingrunden således kunne vente til beleilig tid - aksepterte jeg tap av karma og sendte henne avgårde!

    Fram med stikksag hulldrill, støvsuger og pågangsmot:

    Nå er det jo ikke småtteri som må kables opp i den benken:

    Streamer, dac, dacPsu, Pre, amp, ps4, TV, tvbox, AppleTV, switch, medieserver og nas.

    11 strekk power
    13 strekk med audiosignal, video, analogt eller digitalt
    8 strekk med nettverk

    Likevel ble resultat absolutt godkjent, vil jeg si:








    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer så mye! Jeg har min i benk fra Frislev, funker brillefint her. Stoffdører som fjernkontrollen funker gjennom. Modellen er fra Frislev, kjøpt via Soundgarden.
    Takk, er ikke mange bilder i denne vennetråden, så bilder er velkomment!
    Ser du har goood klaring bak benken. Bygger ennå mer din, med propellterminalene?
    Jeg ser at jeg kan knipe inn ca 4 cm ved å bytte til vinklede xlr og vinklet powerkontakt. Bruker heldigvis spader på httkablene.
    Tror jeg må gå den ruten :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Måtte vente til påfølgende kveld, og husets interiørleder måtte dra ut for å finne nye fôrede støvler til avkommet.
    I stedet for å bemerke at yr varslet væromslag førstkommende natt, og shoppingrunden således kunne vente til beleilig tid - aksepterte jeg tap av karma og sendte henne avgårde!

    Fram med stikksag hulldrill, støvsuger og pågangsmot:

    Nå er det jo ikke småtteri som må kables opp i den benken:

    Streamer, dac, dacPsu, Pre, amp, ps4, TV, tvbox, AppleTV, switch, medieserver og nas.

    11 strekk power
    13 strekk med audiosignal, video, analogt eller digitalt
    8 strekk med nettverk

    Likevel ble resultat absolutt godkjent, vil jeg si:








    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Spurte du om lov til det der? :cool:
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Måtte vente til påfølgende kveld, og husets interiørleder måtte dra ut for å finne nye fôrede støvler til avkommet.
    I stedet for å bemerke at yr varslet væromslag førstkommende natt, og shoppingrunden således kunne vente til beleilig tid - aksepterte jeg tap av karma og sendte henne avgårde!

    Fram med stikksag hulldrill, støvsuger og pågangsmot:

    Nå er det jo ikke småtteri som må kables opp i den benken:

    Streamer, dac, dacPsu, Pre, amp, ps4, TV, tvbox, AppleTV, switch, medieserver og nas.

    11 strekk power
    13 strekk med audiosignal, video, analogt eller digitalt
    8 strekk med nettverk

    Likevel ble resultat absolutt godkjent, vil jeg si:








    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Spurte du om lov til det der? :cool:
    Når Katten er væk , danser Musen på Taket :D.

    Et lidt bekymret for om produkterne for nok køling, synes det ser lidt trengt ut med henblik til luft rundt.

    Ellers tillykke med de nye Produkter, eventuel ny Kone ;)
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Når Katten er væk , danser Musen på Taket :D.

    Et lidt bekymret for om produkterne for nok køling, synes det ser lidt trengt ut med henblik til luft rundt.

    Ellers tillykke med de nye Produkter, eventuel ny Kone ;)
    Varmeste komponenten i benken der turneren fra Canal Digital. Ampen har det fint, da den har fri flow foran, bak, samt «nok» over, til siden og i tillegg til at den står på sd-føtter. Og så har den store ribber. Pre virker ikke til å uvikle varme, overraskende nok? Dacer derfra, som hd20 og 25 ble begge glovarme hos meg, og der hadde klaring lite å si.

    Uansett så er jeg nok godt innenfor toleransene, med det klimaet her i Tromsø, med 2 varmegrader i juni. ;)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ok, og vis Kona og unger også kom retur, ja da har du kansje ikke dritet dig helt ut ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Når Katten er væk , danser Musen på Taket :D.

    Et lidt bekymret for om produkterne for nok køling, synes det ser lidt trengt ut med henblik til luft rundt.

    Ellers tillykke med de nye Produkter, eventuel ny Kone ;)
    Varmeste komponenten i benken der turneren fra Canal Digital. Ampen har det fint, da den har fri flow foran, bak, samt «nok» over, til siden og i tillegg til at den står på sd-føtter. Og så har den store ribber. Pre virker ikke til å uvikle varme, overraskende nok? Dacer derfra, som hd20 og 25 ble begge glovarme hos meg, og der hadde klaring lite å si.

    Uansett så er jeg nok godt innenfor toleransene, med det klimaet her i Tromsø, med 2 varmegrader i juni. ;)
    Nå kan du slippe unna med en H90 eller H190. Færre ting å "lufte".
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.007
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke helt om jeg forsto deg riktig?

    Du får komme innom med H90 og gjøre en realitycheck. :)

    39667FF9-2BBF-4868-8071-CC97956A542C.jpg


    82BEE9EE-C8F6-4E69-9AB6-77C5D4C8DBF2.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Nå må du ikke kompensere for mye her... Men husk å sørge for lufting.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn