Cash 63
Æresmedlem
Vad sier dere om en H80 sammen med ett par Monitor audo silver 6 (nye serien) noen erfaringer?
Spiller med den kombinasjonen nå og det spiller veldig bra sammen.Vad sier dere om en H80 sammen med ett par Monitor audo silver 6 (nye serien) noen erfaringer?
Takk hjelper en kompis att finne en passende forsterker.Spiller med den kombinasjonen nå og det spiller veldig bra sammen.Vad sier dere om en H80 sammen med ett par Monitor audo silver 6 (nye serien) noen erfaringer?
Takk hjelper en kompis att finne en passende forsterker.Spiller med den kombinasjonen nå og det spiller veldig bra sammen.Vad sier dere om en H80 sammen med ett par Monitor audo silver 6 (nye serien) noen erfaringer?
Nå selges H300 for en uanstendig lav pris både ny og brukt. Dette må være tidenes bang for the buck.. Hatt min ca. 8 mnd og blir bare mer og mer glad i den. Egentlig den siste jeg trenger å kjøpe (men blir selvfølgelig ikke det, er for hardt angrepet av denne galskapen), Den lever opp til kvalitet i alle ledd, og kan ramse opp mange dobbelt og trippelt så dyre forsterkere jeg ikke ville byttet til. Hegelen er svinebra
Jeg har nylig hatt akkurat samme opplevelsen som deg dog med en Luxman da06 dac utrolig hvor mye den forbedret lyden. HD30 lokker også voldsomt.. Stas når norske produktet gjør det så bra.Da har jeg plutselig en "verdensmester" i stua, for nylig landet det jaggu en HD30 i racken... Med tanke på prisøkningen fra forrige toppmodell, og all den panegyriske omtalen, var jeg forberedt på å skulle bli imponert. En rendyrket DAC til 35.000 kroner - fra en produsent som alltid er tro mot sin tydelige filosofi, og legger det aller meste av pengene i lydkvaliteten - må nødvendigvis flytte grenser. Men dette produktet har fått meg til å revurdere mitt syn på Hi-Fi, selv om jeg lenge har tilhørt den gruppen entusiaster som mener at "alle ledd kan ha stor betydning" (inkludert tweaks og denslags).
Ut med min høyst respektable HD25, som til nå har hatt sin faste plass i stueriggen. Inn med HD30, som straks ble satt til å avspille en radiokanal fra den eksterne TV-tuneren, bare for å komme igang. Altså en helt ny DAC, med flere dagers hard innkjøring foran seg - men nesten umiddelbart tenkte jeg at her var det et spesielt potensiale å høre. Det var allerede en detaljrikdom og uanstrengt flyt over lydbildet, som hintet om store ting.
Etter dager med innkjøring og lytting er det bare en ting å så: Det er nesten skummelt at en DAC kan ha så stor betydning, selv om det er logisk at det som går tapt i det første leddet ikke kan gjenskapes senere i kjeden. Det er noe med hvordan HD30 henter frem delikate nyanser og presenterer dem så subtilt og uanstrangt, men likevel med tydelighet. Hvordan den kan bruke både slegge og silkehansker på samme tid, bare i ulike deler av lydlandskapet og/eller frekvensområdet. At den bare låter så lettflytende og musikalsk, uten at det på noen måte kommer på bekostning av dens analytiske egenskaper. Ro, sammenheng, detaljer, perspektiv, fylde, luftighet - alt er der!
Jeg tør nesten ikke tenke på hva denne DACen kan tilføre et øvrig oppsett i Über-High-End-klassen, men tviler på at det finnes en rigg på planeten som HD30 ville ha gjort skam på!
Vis vedlegget 371673
Ja, de siste par årene har jo den norske snøballen virkelig fått fart på seg, også internasjonalt. Det manglet aldri på ekstatiske norske anmeldere, men mange her hjemme mente at dette mest var patriotisk og overdrevet. Nå kan det virke som om kritikken handler mest om andre ting enn lydkvaliteten - kjedelig kabinett-design, manglende funksjonalitet (som ingen HDMI), stygge display, osv. Når det gjelder lyden så har jeg lenge likt deres signatur, men kjenner igjen deres mindre kliniske karakter i spesielt HD30. Musikaliteten har blitt bedre, samtidig som de fortsatt er velegnet for analytisk lytting. Den samme tendensen kan man vel se i omtaler av H160 og H360, og dette har tilsynelatende fått noe av kritikken mot deres klangsignatur til å stilne.Tror bare vi må bite i oss - uansett hvor mye man er lært opp/påvirket til at det er grønnere på andre siden av gjerdet - at Hegel med produktene H30, P30, HD30, HD160, HD360 (kan være flere...?) befinner seg i den absolutte verdensklasse. Skal vi tro internationale hi-fi journalister som har testet sakene.
Gratulerer med ny DAC! Gøy at flere finner ut hvor viktig første ledd er i avspillngskjedenDa har jeg plutselig en "verdensmester" i stua, for nylig landet det jaggu en HD30 i racken... Med tanke på prisøkningen fra forrige toppmodell, og all den panegyriske omtalen, var jeg forberedt på å skulle bli imponert. En rendyrket DAC til 35.000 kroner - fra en produsent som alltid er tro mot sin tydelige filosofi, og legger det aller meste av pengene i lydkvaliteten - må nødvendigvis flytte grenser. Men dette produktet har fått meg til å revurdere mitt syn på Hi-Fi, selv om jeg lenge har tilhørt den gruppen entusiaster som mener at "alle ledd kan ha stor betydning" (inkludert tweaks og denslags).
Ut med min høyst respektable HD25, som til nå har hatt sin faste plass i stueriggen. Inn med HD30, som straks ble satt til å avspille en radiokanal fra den eksterne TV-tuneren, bare for å komme igang. Altså en helt ny DAC, med flere dagers hard innkjøring foran seg - men nesten umiddelbart tenkte jeg at her var det et spesielt potensiale å høre. Det var allerede en detaljrikdom og uanstrengt flyt over lydbildet, som hintet om store ting.
Etter dager med innkjøring og lytting er det bare en ting å så: Det er nesten skummelt at en DAC kan ha så stor betydning, selv om det er logisk at det som går tapt i det første leddet ikke kan gjenskapes senere i kjeden. Det er noe med hvordan HD30 henter frem delikate nyanser og presenterer dem så subtilt og uanstrangt, men likevel med tydelighet. Hvordan den kan bruke både slegge og silkehansker på samme tid, bare i ulike deler av lydlandskapet og/eller frekvensområdet. At den bare låter så lettflytende og musikalsk, uten at det på noen måte kommer på bekostning av dens analytiske egenskaper. Ro, sammenheng, detaljer, perspektiv, fylde, luftighet - alt er der!
Jeg tør nesten ikke tenke på hva denne DACen kan tilføre et øvrig oppsett i Über-High-End-klassen, men tviler på at det finnes en rigg på planeten som HD30 ville ha gjort skam på!
Vis vedlegget 371673
Jeg har hørt Silver 5 med H80, og synes kansje det ble litt tynt.Vad sier dere om en H80 sammen med ett par Monitor audo silver 6 (nye serien) noen erfaringer?
Takk! Etter siste oppgradering har jeg nok en gang fått "ny" platesamling 8)Gratulerer med ny DAC! Gøy at flere finner ut hvor viktig første ledd er i avspillngskjeden
Gratulerer med HD30. Et meget fornuftig valg..Da har jeg plutselig en "verdensmester" i stua, for nylig landet det jaggu en HD30 i racken... Med tanke på prisøkningen fra forrige toppmodell, og all den panegyriske omtalen, var jeg forberedt på å skulle bli imponert. En rendyrket DAC til 35.000 kroner - fra en produsent som alltid er tro mot sin tydelige filosofi, og legger det aller meste av pengene i lydkvaliteten - må nødvendigvis flytte grenser. Men dette produktet har fått meg til å revurdere mitt syn på Hi-Fi, selv om jeg lenge har tilhørt den gruppen entusiaster som mener at "alle ledd kan ha stor betydning" (inkludert tweaks og denslags).
Vis vedlegget 371673
Takk! Noen av anmelderne synes jeg nesten er reserverte i sine beskrivelser, selv om omtalene har vært positive. Ingen grunn til å spare på superlativene, liksom. HD25 er jo fortsatt en god DAC, men som nevnt ble jeg forbauset over hvilket løft lyden fikk med HD30. Egentlig overraskende at HD25 fortsatt holder samme pris som ved introduksjonen - Soundgarden er jo ikke de siste som kan finne på å prisdumpe produkter...Gratulerer med HD30. Et meget fornuftig valg..
Dine synspunkter på kvaliteten på denne dac'en bare bekrefter det inntrykk som jeg har fått siden begynnelsen av desember.
Hadde selv HD25 før HD30, og jeg tror ikke jeg tar munnen for full når jeg påstår at HD30 er i en helt annen liga når det gjelder
lydkvalitet i forhold til HD25. Den har en fantastisk oppløsning, gjennomsiktighet og ro i lydbildet. Den gjør på ingen måte skam
på Hegel som formidler av meget høy lydkvalitet.
Nå er H360 førsteleddet i mitt oppsett siden jeg bruker dac-loop. Jeg bruker enten Airplay på 360, eller jeg sender signalet
optisk fra Mac-book til H360, så går signalet digitalt (coax) til HD30, og deretter balansert tilbake til H360.
De som lurer på å gå til anskaffelse av HD30, les testen skrevet av Doug Schneider på SoundStageNetwork.com | SoundStage.com - SoundStage! Home, hvor den også ble valgt til årets referanseprodukt innenfor kategorien dac. Denne testen, og andre, sier litt om kvaliteten på HD30.
Det er selvfølgelig lov å være skeptiker.Noen innlegg her på sentralen burde vært stemplet med "ADVARSEL - LESING KAN KOSTE DEG DYRT!.... Jeg er DAC-skeptiker (bl.a.), gitt hva en dac i bunn og grunn gjør så er ikke forskjellene mellom ymse dacer store... Men slik både Particle og Innvandreren beskriver HD30 så må den nå kanskje under lupen... Men billig moro er denne nye boksen fra Hegel ikke..
Har noen kommet med den vageste antydning om at den skal være "dobbelt så bra"? Det er jo uansett umulig å definere. Det som har blitt sagt, er at spranget i kvalitet er forbausende stort i lys av at HD25 tross alt er temmelig bra, at hver dobling i pris vanligvis gir stadig mindre utbytte, og at DACenes utviklingskurve formodentlig må flate ut etterhvert.Uansett så er jeg i tvil om man kan kvantifisere forbedringene med at HD30 til 35 høvdinger er dobbelt så bra, ergo 100% forbedring eller bedre enn HD25 til 15k.
Som sagt, det trodde ikke vi heller. "The proof is in the pudding" ;DHD30 er nok bedre, men her tror jeg ikke forskjellene er så store.
Jeg har hørt den. Og, den er ikke en fullverdig pre ettersom den mangler analoge innganger. Bruker man kun digitale, funker den bra. Til prisen mener jeg uansett hva du mener er utrolig at den burde hatt analoge innganger også.Utrolig hva folk kan lire av seg, uten å tilsynelatende ha prøvd produktet. Du forventet en fullverdig forforsterker, fordi den koster mer enn tidligere produkter fra samme produsent? Elegant resonnement.
Har ikke tatt meg bryet med å teste den som forforsterker ennå, det har jeg forforsterker til.
Det er umulig å definere. Jeg har ikke sagt den ikke er bedre. Det jeg sier er at en dobling av prisen, tross en mer påkostet konstruksjon ikke gjør den dobbelt så bra. Eller at det er vanvittig ekstreme forskjeller.Har noen kommet med den vageste antydning om at den skal være "dobbelt så bra"? Det er jo uansett umulig å definere. Det som har blitt sagt, er at spranget i kvalitet er forbausende stort i lys av at HD25 tross alt er temmelig bra, at hver dobling i pris vanligvis gir stadig mindre utbytte, og at DACenes utviklingskurve formodentlig må flate ut etterhvert.Uansett så er jeg i tvil om man kan kvantifisere forbedringene med at HD30 til 35 høvdinger er dobbelt så bra, ergo 100% forbedring eller bedre enn HD25 til 15k.
Som sagt, det trodde ikke vi heller. "The proof is in the pudding" ;DHD30 er nok bedre, men her tror jeg ikke forskjellene er så store.
Først må jeg spørre, har du hørt HD30. Du sier at du ikke tror at forskjellene er så store.Uansett så er jeg i tvil om man kan kvantifisere forbedringene med at HD30 til 35 høvdinger er dobbelt så bra, ergo 100% forbedring eller bedre enn HD25 til 15k.
HD30 er nok bedre, men her tror jeg ikke forskjellene er så store. Og hvert fall ikke til at man kan snakke om Xtreme lydforbedringer. OK, nok malurt i begeret. Men til den prisen forventet jeg faktisk at Hegel faktisk laget en fullverdig pre-amp.
Dette er jo en prioritering, ettersom fullverdig pre-del ville ha drevet opp prisen. Både vi som eier HD30 og anmelderene aksepterer tydeligvis den høye prisen når man får en så ekstremt god DAC. Lyd & Bilde sa at de ikke var skuffet, tross den store prisøkningen. Stereo+ listet til og med opp prisen blant dens positive faktorer. I alle tilfeller er det ganske tydelig at den er vurdert som en ren DAC, mens den digitale volumkontrollen blir sett på som lite mer enn en bonus.Jeg har hørt den. Og, den er ikke en fullverdig pre ettersom den mangler analoge innganger. Bruker man kun digitale, funker den bra. Til prisen mener jeg uansett hva du mener er utrolig at den burde hatt analoge innganger også.
Javisst er det umulig å definere, som jeg allerede har sagt. Jeg blir ærlig talt ganske forvirret av måten du skriver på. Det virker som du prøver å korrigere forskjellige påstander om HD30, til tross for at ingen her har kommet med de utsagnene du tilsynelatende baserer deg på. Når du for eksempel sier "Uansett så er jeg i tvil om man kan kvantifisere forbedringene med at HD30 til 35 høvdinger er dobbelt så bra, ergo 100% forbedring eller bedre enn HD25 til 15k" så lurer jeg på hvem du egentlig prøver å motsi. Den påstanden du går imot er tilsynelatende tatt ut av luften, eller i det minste en kraftig overdrevet versjon av det som blant andre undertegnede har nevnt tidligere i tråden. Igjen, ingen har sagt at HD30 er "dobbelt så bra", så det trenger du ikke å fortelle oss.Det er umulig å definere. Jeg har ikke sagt den ikke er bedre. Det jeg sier er at en dobling av prisen, tross en mer påkostet konstruksjon ikke gjør den dobbelt så bra. Eller at det er vanvittig ekstreme forskjeller.
...og hvem har sagt noe annet? Jeg lurer fortsatt på hvem det er du prøver å motsi med disse påstandene dine...Dette er baksiden av HD30 - det er så langt jeg kan se ingen analoge innganger. Samtlige er digitale: 1 coaxial, 3 optiske, 1 USB, 1 netverk, 1 BNC, 1 AES/EBU.
Selvfølgelig er den ikke en fullverdig forforsterker - det er jo ikke bare synsing fra din side. Både den digitale volumkontrollen, og mangelen på analoge innganger, tilsier at den ikke kan klassifiseres som en "ekte" forforsterker. Volumkontrollen skal ifølge omtalen fungere helt kurant på høye lyttenivåer, men på lavere volum vil bit-dybden reduseres. Bent Holter har uttalt at HD30 absolutt bør kombineres med en dedikert forforsterker, og dette har vel uansett ikke vært noe spørsmål. Som sagt trenger du ikke å fortelle oss ting som vi vet godt fra før.Det at det ikke er et analoge innganger mener jeg diskvalifiserer den som en fullverdig forforsterker. Den er en god forforsterker, men kun for digitale signalkilder.
Målsettingen bak HD30 var å skape en kompromissløs DAC. De gikk lengre enn noen gang tidligere, og måtte til og med lage egne måleinstrumenter fordi bransjens referanseverktøy ikke var presise nok. Da HD30 var ferdig designet så hadde prislappen landet på 35.000 kroner. Enkelt og greit. Det å skulle legge til en forforsterker-del ville jo enten betydd en klar prisøkning eller en nedstripping av DAC-designet. Så må jeg visst gjenta at både eiere og anmeldere tilsynelatende aksepterer prisen på HD30 vurdert som en ren DAC, av den enkle grunn at lydkvaliteten er overveldende.Jeg mener at til 35K burde den hatt det. Og dermed etablert seg som langt mer interessant for flere gjennom at den ville kunne eliminere behovet for en analog forforsterker.
Eiere av HD30, trolig alle med god kjennskap til Hegels tidligere produkter, har fortalt noe annet. Jeg skrøt langt mindre av HD25 - og alle mine tidligere Hegel-produkter - ved anskaffelse. Den gang gikk jeg opp fra HD11, et prishopp som prosentvis er det samme som vi snakker om her. Logisk sett burde spranget i kvalitet vært mindre denne gangen, av grunner jeg allerede har nevnt, men lyttetester forteller oss altså noe helt annet. En demo i butikk er ikke i nærheten av å gi deg det samme grunnlaget som eiere av produktet, noe du tilsynelatende innrømmer, men du ser likevel ut til å "overprøve" våre erfaringer.Jeg svarer igjen at jeg har hørt HD30, vel å merke i butikk, på et ellers godt oppsett og hørt HD25 i det samme oppsettet ettersom det har kjørt i loop koblet til og fra for å demonstrere forskjeller og forbedringer mellom ulike DAC'er mm. Jeg sier igjen at forskjellene er der men ikke så abnorme som prisen skulle tilsi.
Det er mye som er positivt ved DAC'en. Jeg stiller meg noe kritisk til bejublingen. Og hvor mye bedre den presenteres å være. Den er selvsagt bedre enn andre DAC'er fra Hegel, og la meg korrigere deg: akkurat der presenteres den som et kvantesprang... - som jeg stiller meg kritisk til, samtidig som jeg ytrer hva jeg synes den burde hatt - i 2016. Jeg eier faktisk to Hegel DAC'er... og kan delta her på lik linje med andre....og hvem har sagt noe annet? Jeg lurer fortsatt på hvem det er du prøver å motsi med disse påstandene dine...
Selvfølgelig er den ikke en fullverdig forforsterker - det er jo ikke bare synsing fra din side. Både den digitale volumkontrollen, og mangelen på analoge innganger, tilsier at den ikke kan klassifiseres som en "ekte" forforsterker. Volumkontrollen skal ifølge omtalen fungere helt kurant på høye lyttenivåer, men på lavere volum vil bit-dybden reduseres. Bent Holter har uttalt at HD30 absolutt bør kombineres med en dedikert forforsterker, og dette har vel uansett ikke vært noe spørsmål. Som sagt trenger du ikke å fortelle oss ting som vi vet godt fra før.
Målsettingen bak HD30 var å skape en kompromissløs DAC. De gikk lengre enn noen gang tidligere, og måtte til og med lage egne måleinstrumenter fordi bransjens referanseverktøy ikke var presise nok. Da HD30 var ferdig designet så hadde prislappen landet på 35.000 kroner. Enkelt og greit. Det å skulle legge til en forforsterker-del ville jo enten betydd en klar prisøkning eller en nedstripping av DAC-designet. Så må jeg visst gjenta at både eiere og anmeldere tilsynelatende aksepterer prisen på HD30 vurdert som en ren DAC, av den enkle grunn at lydkvaliteten er overveldende.
Eiere av HD30, trolig alle med god kjennskap til Hegels tidligere produkter, har fortalt noe annet. Jeg skrøt langt mindre av HD25 - og alle mine tidligere Hegel-produkter - ved anskaffelse. Den gang gikk jeg opp fra HD11, et prishopp som prosentvis er det samme som vi snakker om her. Logisk sett burde spranget i kvalitet vært mindre denne gangen, av grunner jeg allerede har nevnt, men lyttetester forteller oss altså noe helt annet. En demo i butikk er ikke i nærheten av å gi deg det samme grunnlaget som eiere av produktet, noe du tilsynelatende innrømmer, men du ser likevel ut til å "overprøve" våre erfaringer.Jeg svarer igjen at jeg har hørt HD30, vel å merke i butikk, på et ellers godt oppsett og hørt HD25 i det samme oppsettet ettersom det har kjørt i loop koblet til og fra for å demonstrere forskjeller og forbedringer mellom ulike DAC'er mm. Jeg sier igjen at forskjellene er der men ikke så abnorme som prisen skulle tilsi.
Du bare fortsetter å "korrigere" påstander som ingen her inne har kommet med, og serverer en sirkel av oppgulp uten å imøtekomme argumentene våre på en saklig måte. Nå håper jeg at du kan slutte med denne kveruleringen og la tråden få være Hegel-vennenes "fristed" for å dele sine positive erfaringer.
Igjen, det er andre som har langt bedre grunnlag for å vurdere HD30 enn det du har. At du eier to andre Hegel-DACer endrer ikke på den biten all den tid du kun har hørt HD30 i butikk, så du trenger ikke å "korrigere" vår beskrivelse av den. Jada, jeg har forlengst oppfattet hva du mener at den burde hatt, og imøtegått din logikk ved å si at da måtte enten kvaliteten gått ned eller prisen gått opp. Som sagt, den eksepsjonelle DACen de utviklet havnet nå engang på 35.000, og da blir det direkte tøvete å si at "til den prisen ville jeg hatt ekte forforsterker i tillegg". Nok en gang bare gjentar du de samme overfladiske frasene mens du konsekvent styrer unna alle spørsmål og logiske dilemma. Dét kan vel knapt kalles å "delta" i en diskusjon...Det er mye som er positivt ved DAC'en. Jeg stiller meg noe kritisk til bejublingen. Og hvor mye bedre den presenteres å være. Den er selvsagt bedre enn andre DAC'er fra Hegel, og la meg korrigere deg: akkurat der presenteres den som et kvantesprang... - som jeg stiller meg kritisk til, samtidig som jeg ytrer hva jeg synes den burde hatt - i 2016. Jeg eier faktisk to Hegel DAC'er... og kan delta her på lik linje med andre.
Jeg reagerte litt på denne posten og tonen i den. Hvorfor så krass?Igjen, det er andre som har langt bedre grunnlag for å vurdere HD30 enn det du har. At du eier to andre Hegel-DACer endrer ikke på den biten all den tid du kun har hørt HD30 i butikk, så du trenger ikke å "korrigere" vår beskrivelse av den. Jada, jeg har forlengst oppfattet hva du mener at den burde hatt, og imøtegått din logikk ved å si at da måtte enten kvaliteten gått ned eller prisen gått opp. Som sagt, den eksepsjonelle DACen de utviklet havnet nå engang på 35.000, og da blir det direkte tøvete å si at "til den prisen ville jeg hatt ekte forforsterker i tillegg". Nok en gang bare gjentar du de samme overfladiske frasene mens du konsekvent styrer unna alle spørsmål og logiske dilemma. Dét kan vel knapt kalles å "delta" i en diskusjon...
Fordi bjornh over de siste innleggene har kommet med løse påstander som åpenbart har vært helt overflødige. Blant annet i form av "den er ikke dobbelt så bra" og "den har ikke fullverdig pre", uten at noen har vært i nærheten av å påstå det motsatte. To ganger har jeg bedt om redegjørelse for hvem han motsier eller hvor han ville med dette, uten å få svar. På andre punkter har jeg kommet med klare motargumenter til hans poenger, bare for å bli møtt med en ny oppramsing av det samme gamle. Noen ordentlig begrunnelse har uteblitt, og det virker fortsatt som om han bare styrer unna mange av punktene mine. Derfor har jeg blitt krass.Jeg reagerte litt på denne posten og tonen i den. Hvorfor så krass?
A/B testing i butikk kan være vel og bra. Men det kan ikke sammenlignes med å faktisk eie produktet, med mulighet for testrunder med ubegrenset tid, på sitt eget utstyr og i sitt eget lytterom. I tillegg er vi tre stykker som har HD30, og mener at forskjellen faktisk er forbausende stor kontra for eksempel HD25. Da ser jeg faktisk ikke noen grunn til å føye meg etter synspunktet til noen som bare har hørt den i butikk.Generelt sett, hva er et bedre vurderingsgrunnlag enn A/B testing mellom to produkter? Og hvorfor skulle A/B testing være nødvendig å gjøre hjemme for å vurdere forskjell på produktene? Det er et logisk dilemma.
Dette har jeg begrunnet minst to ganger tidligere. En forforsterker med digitaldel hadde vært vel og bra - da vi så de første bildene av HD30 trodde jeg den var nettop det. Men igjen er poenget mitt at de utviklet en DAC til 35.000, og at det ikke bare er å "skvise inn" en forforsterker-del uten at det påvirker enten prisen eller kvaliteten. Derfor stusser jeg over poenger som "til den prisen burde vi fått..." Men vi kan jo håpe at det en gang kommer en todelt løsning med tilsvarende pris.Personlig synes jeg ikke det er fint å avfeie andre folks meninger og forventninger som "tøv" bare fordi du selv har andre meninger og forventninger.
Javisst! Å diskutere det interne styrkeforholdet mellom produktene er ihvertfall helt greit. Det er heller ikke noe galt i å påpeke at man tror enkelte overdriver forskjellene. Men det er altså andre ting jeg har reagert på, herunder debattføringen.Jeg synes det burde være rom for moderering (og også kritikk) såvel som hyllest, selv på en vennetråd.
Det virker nesten som du tar de utsagnene personlig, som om de var ment for å tilbakevise/avfeie din begeistring for produktet. Jeg vurderer utsagnene som modererende betraktninger som følge av at en bruker kommenterte at noen innlegg burde komme med advarsel for potensielt kostbare innlegg å lese (eller noe i den duren).Fordi bjornh over de siste innleggene har kommet med løse påstander som åpenbart har vært helt overflødige. Blant annet i form av "den er ikke dobbelt så bra" og "den har ikke fullverdig pre", uten at noen har vært i nærheten av å påstå det motsatte. To ganger har jeg bedt om redegjørelse for hvem han motsier eller hvor han ville med dette, uten å få svar. På andre punkter har jeg kommet med klare motargumenter til hans poenger, bare for å bli møtt med en ny oppramsing av det samme gamle. Noen ordentlig begrunnelse har uteblitt, og det virker fortsatt som om han bare styrer unna mange av punktene mine. Derfor har jeg blitt krass.
Noen innlegg her på sentralen burde vært stemplet med "ADVARSEL - LESING KAN KOSTE DEG DYRT!....image: http://www.hifisentralen.no/forumet/images/smilies/rolleyes.png
Jeg er DAC-skeptiker (bl.a.), gitt hva en dac i bunn og grunn gjør så er ikke forskjellene mellom ymse dacer store... Men slik både Particle og Innvandreren beskriver HD30 så må den nå kanskje under lupen... Men billig moro er denne nye boksen fra Hegel ikke..
Igjen tror jeg du går i fellen og anser betraktningene som et angrep på din begeistring av produktet og din formidling av begeistringen.A/B testing i butikk kan være vel og bra. Men det kan ikke sammenlignes med å faktisk eie produktet, med mulighet for testrunder med ubegrenset tid, på sitt eget utstyr og i sitt eget lytterom. I tillegg er vi tre stykker som har HD30, og mener at forskjellen faktisk er forbausende stor kontra for eksempel HD25. Da ser jeg faktisk ikke noen grunn til å føye meg etter synspunktet til noen som bare har hørt den i butikk.