Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• dagognatt

Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Tror Dynaudio Contour S3.4 LE passer noe bedre til min lyttestil, klassisk og vokal. Focus 360 når vel ikke helt opp til S3.4 LE. Hadde eg hatt mulighet ville eg gjerna prøvd Arendal Tower 1723 til Hegel 360 forsterkeren. Gode Norske produkt er stas.

Mvh
    Dag H.

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    20
    Hei,
    jeg skal kjøpe meg ny forsterker og står mellom Hegel H80 og Röst. Er det noen som har erfaring med hvordan Röst lyder i forhold til H80. Er lyden i seg selv verdt prisforskjellen? For øyeblikket har jeg ikke noe stort behov for trådløs strømming, så det er først og fremst lyden som bestemmer om jeg går for Röst eller ei.

Forsterkeren skal spille sammen med Scansonic MB-1.

DagS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Antall liker
    524
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    Da jeg skulle kjøpe min forsterker spurte jeg produsenten om Röst kontra H160 og fikk til svar at Röst både måler og låter klart best av de to. H80 ligner nok mye på H160 lydmessig men er ikke like kraftig. Kjøp Röst hvis du har råd. Jeg er helt sikker på at du ikke kommer til å angre!

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    20
    Da jeg skulle kjøpe min forsterker spurte jeg produsenten om Röst kontra H160 og fikk til svar at Röst både måler og låter klart best av de to. H80 ligner nok mye på H160 lydmessig men er ikke like kraftig. Kjøp Röst hvis du har råd. Jeg er helt sikker på at du ikke kommer til å angre!
    Takk for svar.
    Penger er egentlig ikke så stort problem, men det er likevel 10 000 kr i prisforskjell. Så jeg vil også forvente at den lyder bedre, spørsmålet er mere om det er verdt de 10k ekstra. Men hvis den den ligger på nivå med H160 så vil vel svaret mest sannsynlig være ja, Röst er verdt 10k ekstra.

Noen andre som har innspill om H80 vs Röst? Eller erfaring med Röst?

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ikke hørt Røst. Men har eid både H80 og H160. Jeg kan si at H160 absolutt er verdt de ekstra
    kronene. Lyden er mer fullendt og dacen er bedre. Røst har nok mye mer av H160 rent lydmessig
    enn H80. Vil og anta at dacen er av en annen kvalitet siden dette er det nyeste produktet deres.
    Jeg ville valgt Røst lenge før H80.

bardust

Medlem
    Ble medlem
    12.12.2014
    Antall liker
    20
    Sted
    Trondheim
    Takk for svar.
    Penger er egentlig ikke så stort problem, men det er likevel 10 000 kr i prisforskjell. Så jeg vil også forvente at den lyder bedre, spørsmålet er mere om det er verdt de 10k ekstra. Men hvis den den ligger på nivå med H160 så vil vel svaret mest sannsynlig være ja, Röst er verdt 10k ekstra.

I forhold til H80 er nok Röst definitivt verdt de 10k ekstra, om prisen ikke var så avgjørende :)

Nå har ikke jeg hatt H80, eller hørt den opp mot Röst, men jeg var innom Soundgarden Fjordgata (Trondheim) og lyttet på Röst mot H160, da jeg selv har H160 og var nysgjerrig på forskjellen. Vi kjørte litt A-B veksling på et par låter mellom Röst og H160 på Monitor Audio Gold 300, og etter den lyttingen var det faktisk så jeg en liten stund vurderte å bytte ut min H160 med Röst..! På de lyttevolumene vi spilte på hadde Röst svært god kontroll på høyttalerne, og klarte å tegne et bredere lydbilde enn hva H160 klarte. Den rett og slett åpnet opp diskanten mer, så lyden plasserte seg rundt høyttalerne, mens med H160 i direkte sammenlikning la man i større grad merke til høyttaleren. Hva basskontroll angår virket Röst på par med H160 på de volumene vi spilte på (lavt til moderat), stramt og fint.

Jeg kan fint anbefale Röst selv opp mot H160, og særlig når alternativet du vurderer er H80 :)

(Edit) PS: Verdt å nevne er at butikkmedarbeideren hadde ikke gjort denne sammenlikningen før, og vi ble begge sittende med en blanding av overraskelse over hvor tydelig forskjellen var på de to og et fårete glis over hvor imponerende Röst var ;)

Sist redigert:

TrondW

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Veldig enig med de to innleggene foran. Grei forskjell fra Røst til de to andre og godt nok innenfor i det prisleiet vi snakker her til å ha den som valg.
    Bardust beskrev mine lytteopplevelser av disse forsterkerne på en prikk.

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    20
    Bra oppsummert og jeg har blitt overbevist å gå for Röst ;D(selv om den kun kommer i hvit)

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar.

Har hatt H80 og den er helt suveren. Har nå en Röst og den er bedre uten tvil. Den er også bedre en H160 lydmessig. Trenger du litt mere juice så kan H160 være et bedre valg. Klarer du deg med konservativt oppgitte 2x75 watt så er Røst et funn. Altså har du høytalere som ikke sluker strøm så gå for Røst. H80 låter ikke like bra. Jeg personlig foretrekker faktisk H80 fremfor H160 pga at H160 låter litt for analytisk og lyst i nedre diskant øvre mellomtone. Røst er mye mere avslappet i dette området. H160 er litt mere bøs i bassen en Røst, på godt å vondt. Røst oppleves derfor som strammere mere kontrollert.

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar.

I forhold til H80 er nok Röst definitivt verdt de 10k ekstra, om prisen ikke var så avgjørende :)

Nå har ikke jeg hatt H80, eller hørt den opp mot Röst, men jeg var innom Soundgarden Fjordgata (Trondheim) og lyttet på Röst mot H160, da jeg selv har H160 og var nysgjerrig på forskjellen. Vi kjørte litt A-B veksling på et par låter mellom Röst og H160 på Monitor Audio Gold 300, og etter den lyttingen var det faktisk så jeg en liten stund vurderte å bytte ut min H160 med Röst..! På de lyttevolumene vi spilte på hadde Röst svært god kontroll på høyttalerne, og klarte å tegne et bredere lydbilde enn hva H160 klarte. Den rett og slett åpnet opp diskanten mer, så lyden plasserte seg rundt høyttalerne, mens med H160 i direkte sammenlikning la man i større grad merke til høyttaleren. Hva basskontroll angår virket Röst på par med H160 på de volumene vi spilte på (lavt til moderat), stramt og fint.

Jeg kan fint anbefale Röst selv opp mot H160, og særlig når alternativet du vurderer er H80 :)

(Edit) PS: Verdt å nevne er at butikkmedarbeideren hadde ikke gjort denne sammenlikningen før, og vi ble begge sittende med en blanding av overraskelse over hvor tydelig forskjellen var på de to og et fårete glis over hvor imponerende Röst var ;)
    Brukte dere den inngebyggede dac i 160 og Röst eller ble det brukt ekstern dac under denne testingen?

bardust

Medlem
    Ble medlem
    12.12.2014
    Antall liker
    20
    Sted
    Trondheim
    Takk for svar.

Brukte dere den inngebyggede dac i 160 og Röst eller ble det brukt ekstern dac under denne testingen?
    Hmm dette er nesten litt flaut, men vi snakket ikke noe om kilden. Jeg er rimelig sikker begge var koblet til med AirPlay, mener å huske det stod "net" i displayet på begge, dessuten brukte han en pad å styre musikken med. Det var heller ingen andre enheter som var synlig påslått i oppsettet.

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1

Hmm dette er nesten litt flaut, men vi snakket ikke noe om kilden. Jeg er rimelig sikker begge var koblet til med AirPlay, mener å huske det stod "net" i displayet på begge, dessuten brukte han en pad å styre musikken med. Det var heller ingen andre enheter som var synlig påslått i oppsettet.
    Da brukte dere antageligvis dacene som er innebygget i forsterkerne. Jeg har skiftet litt mellom HD 25 og den interne dacen i Röst nå og merket meg et par interessante ting. Med dacen som er innebygget i Röst så blir lyden et lite hakk mere presist/engasjerende. Lyden virker av og til noe slankere og mindre i størrelse, men så innser jeg at det er bare innspillingene som skilles bedre. Du kommer mere inn på selve nerven i musikken med den innebyggede dacen. Alt blir særdeles avslørende og et lite hakk mere analytisk. Den innebyggede dacen krever en del innspilling og når det er gjort og kvelden senker seg og det er mere ro på nettet så vil jeg anta at dei aller fleste vil bli særdeles imponert over hvor nær man kommer selve nerven i musikken med en Röst og den innebyggede dacen.
    Lyden blir fyldigere og virker dermed større med HD25 men du kommer alikevel nærmere musikken med den interne dacen.. Dette er pga fintrimming og at nyutviklet dacboard ligger helt tett innpå lydkortet til Röst. Du vil fort venne deg av med den litt frodigere lyden av hd25.. Det er rett og slett bare mere presisjon som gjør at interndacen virker slankere. Dersom du ikke liker at lyden din blir gjengitt nøyaktig slik som lydsporet er, så anbefaler jeg å bruke en ekstern dac med mere fylde/farging av lyden.

bardust

Medlem
    Ble medlem
    12.12.2014
    Antall liker
    20
    Sted
    Trondheim
    Da brukte dere antageligvis dacene som er innebygget i forsterkerne. Jeg har skiftet litt mellom HD 25 og den interne dacen i Röst nå og merket meg et par interessante ting. Med dacen som er innebygget i Röst så blir lyden et lite hakk mere presist/engasjerende. Lyden virker av og til noe slankere og mindre i størrelse, men så innser jeg at det er bare innspillingene som skilles bedre. Du kommer mere inn på selve nerven i musikken med den innebyggede dacen. Alt blir særdeles avslørende og et lite hakk mere analytisk. Den innebyggede dacen krever en del innspilling og når det er gjort og kvelden senker seg og det er mere ro på nettet så vil jeg anta at dei aller fleste vil bli særdeles imponert over hvor nær man kommer selve nerven i musikken med en Röst og den innebyggede dacen.
    Lyden blir fyldigere og virker dermed større med HD25 men du kommer alikevel nærmere musikken med den interne dacen.. Dette er pga fintrimming og at nyutviklet dacboard ligger helt tett innpå lydkortet til Röst. Du vil fort venne deg av med den litt frodigere lyden av hd25.. Det er rett og slett bare mere presisjon som gjør at interndacen virker slankere. Dersom du ikke liker at lyden din blir gjengitt nøyaktig slik som lydsporet er, så anbefaler jeg å bruke en ekstern dac med mere fylde/farging av lyden.
    Fenomenet du beskriver minner om da jeg sammenliknet forskjellige lydfiler fra min Samsung smartphone via Chromecast Audio (optisk inngang på intern DAC H160). Sangen jeg spilte av var Mike Sheridan - Stillhed, fra albumet I Syv Sind. Jeg prøvde både streaming fra Spotify Premium (instilling satt til "high quality") og deretter lokale FLAC filer av samme sang (og flere låter men denne spesielt) streamet via Bubble UPnP. Denne låten har en basslinje som går nokså dypt, og ved avspilling fra Spotify virket låten fyldigere enn ved avspilling av FLAC filene. Som du beskriver, man får med flere detaljer så dermed blir gjengivelsen mer presis når signalet er "bedre". Så er det opp til hver enkelt sin smak å avgjøre hva en foretrekker...

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1
    Fenomenet du beskriver minner om da jeg sammenliknet forskjellige lydfiler fra min Samsung smartphone via Chromecast Audio (optisk inngang på intern DAC H160). Sangen jeg spilte av var Mike Sheridan - Stillhed, fra albumet I Syv Sind. Jeg prøvde både streaming fra Spotify Premium (instilling satt til "high quality") og deretter lokale FLAC filer av samme sang (og flere låter men denne spesielt) streamet via Bubble UPnP. Denne låten har en basslinje som går nokså dypt, og ved avspilling fra Spotify virket låten fyldigere enn ved avspilling av FLAC filene. Som du beskriver, man får med flere detaljer så dermed blir gjengivelsen mer presis når signalet er "bedre". Så er det opp til hver enkelt sin smak å avgjøre hva en foretrekker...
    Det du hører er mere forvrengning/farging av signalet. Noen foretrekker det pga at det blir enklere å lytte til i lengden.. men lyden blir mere spennende med et mere korrekt signal som fks med flacfilene.
    Nå er hd25 suveren og skal i utgangspunktet være bedre en interndacen i fks Röst, men vinningen går lett opp i spinningen når du begynner å rote med kabler osv.. Det blir noe eget med tilpasset dacboard rett inn på lydkortet i forsterkeren. Lyden blir mere analytisk på denne måten, og virker som sagt noe slankere..men jeg erfarer værtfall at når interndacen får seg bra med innspilling så blir det jammen ikke værst og lyden er bare veldig punchy/stram og med overraskende ren dyp bass. Lar du forsterkeren stå på mot kvelden og støyen på nettet roer seg litt, og du finner frem kvalitetsfiler så vil du oppleve suveren musikalitet til prisen.
    Hører du mest bare på komersiell musikk type the weekend osv så er det kanskje bortkastet.
    Da kommer du deg like langt med en rimelig amp med tonekontroller og noe klipsch.

jimband

Medlem
    Ble medlem
    01.09.2015
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Gleder meg bare mer og mer til å få hørt på min Røst. Kjøpte den for en uke siden og det er fortsatt EN!!! uke til jeg får testet den pga flytting. Dette er mitt første hifi kjøp.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.606
    Torget vurderinger
    49
    Test av H80 og Mohican i siste nummer av Hifi+:)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Stereophile tester Hegel Music Systems Mohican CD player som får nesten skamløs skryt.

Bent Holter sitt statement på en ultraortodoks CD-spiller som er ikkno annet enn en red book 16-44.1 CD-spiller.

Dette må vel være noe for de CD-ortodokse gubbene i Fidelity ?

Mohican08.jpg

henjaer

Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Hei
    Er det noen her inne som har sammenlignet H300 mot en H360

Mvh
    henjaer

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.048
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som har en H360 i Tromsø og som kunne tenke seg å la meg prøvekjøre den en ettermiddag? Jeg lider litt valgets kvaler og hadde vært flott å kunne få prøvd en slik på høyttalerne jeg har. En ny H360 er for dyr for meg og ønsker derfor ikke å låne fra SWSG uten noen reell kjøpsintensjon. Jeg skal betale litt for umaken og du er hjertelig velkommen til å høre dem med høyttalere som er beskrevet som en "match made in heaven" med Hegel -Amphion. Jeg er imidlertid litt usikker på om kombinasjonen bringer meg i mål i forhold til rommet de spiller i... Mulig dette er et langskudd, men send PM om det finnes mulighet for noe slikt. :)

Innvandreren

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Antall liker
    111
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Er det noen her inne som har sammenlignet H300 mot en H360

Mvh
    henjaer
    Har begge ,liker du h300 så er h360 bedre på alt.
    Takk for svaret

Mvh
    henjaer
    Jeg har hatt 300 og har nå 360. Som Tiguan sier, 360 er bedre på alt.
    300 opplevde jeg til tider en aning klinisk og kald i presentasjonen, i motsetning til 360 som er endel varmere i klangen og derfor etter min oppfatning
    med en mer lyttevenlig karakter. Nå skal det tilføyes at jeg bruker 360 sammen med HD 30 i dac-loop, men jeg har også prøvd 360 sammen med HD
    25, som jeg brukte sammen med 300, og det er ingen tvil, 360 er en bedre og mer engasjerende forsterker enn 300, i alle fall på mine høttalere.
    (Anthony Gallo REF. 3.5)

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    H300 klinisk og kald på noe? jøss.. er faktisk det rake motsettningen her... Har vel aldri opplevd RF63 så rolig i mellomtone og diskan som med H300.... Ikke at jeg skal hause frem noe modell, da jeg ikke har testa H360, så om den er varmere(fyldigere?!) i klangen enn H300, ja da tror jeg det hadde blitt for mye av det gode her ....

Men jeg har troa på H360 altså. VELDIG ;). Men ut ifra det du beskriver, så blir det iallefall veldig spennende å se om dem har "gapt" litt for mye over for min smak.

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1
    Er nok enig i at h300 blir litt analytisk og nesten litt mekanisk i lyden. Röst spiller mere fløyelsmykt til sammenligning. Den skal være nok så lik h360. Klipsch har et varmt slør over lyden som aldri forsvinner uansett hva du putter på, så det kan tenkes at en h300 kan funke der ja. H360 er nok bare bedre generelt over hele fjøla. Kanskje til og med svært mye bedre.

henjaer

Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Hørte både H360 og Røst i butikk og synes der at H360 var i en annen divisjon den var mye bedre

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1
    Hørte både H360 og Røst i butikk og synes der at H360 var i en annen divisjon den var mye bedre
    På høyere lydnivåer så er den nok det, og på veldig tungdrevne høytalere.
    Ellers så er Røst minst like god i rein lydkvalitet under forutsetningene at ikke det spilles på diskoteknivå og at høytalerne er noenlunde ok belastning

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tipper de låter helt identisk inntil man begynner å nærme seg noen grenser. Det kan komme fort eller aldri alt ettersom :)

henjaer

Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Hørte på dem på Sundgarden i Tønsberg på samme ht. Monitor Audio spilte med Røst og byttet om til H360 ikke vanskelig å høre forskjell begge spiller godt men H360 var nok bedre det var en ifra Hegel der som demonstrerte forsterkerne.
    Så etter mine ører så var H360 i en annen divisjon etter spec så skulle det jo bare mangle,har lånt Røst hjemme en gang og snart når jeg får tid skal jeg også prøve H360 hjemme også.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.197
    Torget vurderinger
    1
    Noe mer muskler i H360, og det vil nok merkes i praksis også.

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.384
    Noe mer muskler i H360, og det vil nok merkes i praksis også.
    Ja, og hvis disse musklene ikke merkes allerede ved helt moderate lydtrykk, hadde jeg blitt svært skuffet over H360. Er høyeffekt-forsterkerne godt nok konstruert, blir alt bedre. Det dreier seg slett ikke bare om høyere lydtrykk. "Overdimensjonerte" forsterkere finnes dessverre ikke, men i praksis øker forskjellene dess høyere man spiller og dess mer høyttalerne "suger".
    Gode og store forsterkere koster selvfølgelig mye penger, og man skal ikke tolke dette innlegget dit hen at man ikke kan oppnå svært gode resultater med H80 og et par godt tilpassede høyttalere.

gryphongryph

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Antall liker
    70
    Jeg tror at højtaler som er tilpasset en H80 eller lignende kan spille lige so optimalt, som samme højtaler spiller med H360.
    I en normal stue med nogenlunde letdrivne højtalere tror jeg, at hvis man ikke spiller på diskotek nivå, så er en 75-120 watt god nokk, vil nok mene at en forstærker med stærk og stabil strømforsyning er mere vigtig.
    Andre mener måske noget andet ;-)

Palme

Medlem
    Ble medlem
    31.12.2015
    Antall liker
    0
    Sted
    Bergen
    Jeg tror at højtaler som er tilpasset en H80 eller lignende kan spille lige so optimalt, som samme højtaler spiller med H360.
    I en normal stue med nogenlunde letdrivne højtalere tror jeg, at hvis man ikke spiller på diskotek nivå, så er en 75-120 watt god nokk, vil nok mene at en forstærker med stærk og stabil strømforsyning er mere vigtig.
    Andre mener måske noget andet ;-)
    Forslag til en høyttaler som er tilpasset H80? Jeg er på jakt etter nye. Kjører i dag noen fine små System Audio Saxo 30 - som jeg synes høres veldig bra ut sammen med H80.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Mitt tips på generell basis er å finne høyttalere som oppfyller kravene man stiller i forhold til lydbalanse, størrelse, kapasitet, utseende osv.
    Det vil spille helt ålreit på h80 uansett hvis det er en oppegående konstruksjon. Forsterker som passer bedre kan man finne etterhvert, det er mye viktigere å finne høyttalerne man vil ha.

Det er først når man nærmer seg grensene til forsterkere at det blir store forskjeller. Her tror jeg effekt er langt viktigere enn man ønsker å tro, men hvor mye man trenger er relativt til hvor krevende høyttalerne er og volum man krever.

bardust

Medlem
    Ble medlem
    12.12.2014
    Antall liker
    20
    Sted
    Trondheim
    Forslag til en høyttaler som er tilpasset H80? Jeg er på jakt etter nye. Kjører i dag noen fine små System Audio Saxo 30 - som jeg synes høres veldig bra ut sammen med H80.

Nå er det kanskje i "feil retning" av hva du er ute etter, ettersom du har små gulvstående høyttalere per i dag, men Soundgarden har salg på Dynaudio Excite X18 for tiden. Nedsatt fra 13 000;- til 10 000;-.

Jeg har forgjengeren til denne modellen, Excite X16, og før jeg oppgraderte til en H160 kjørte jeg de på en kombinasjon av HD11 og H70 i flere år. Den kombinasjonen spilte svært tilfredstillende, så jeg ser for meg at en H80 vil passe godt til X18 :) Kombinasjonen H70 og X16 klarte fint å fylle en stue på oppunder 20kvm.

Som sagt, det kan hende du er ute etter noen bedre/større gulvstående, men der har jeg dessverre ikke rare erfaringene å skilte med. Jeg kan dog stå for at kombinasjonen Hegel og Dali lyder svært bra, så det kan jo være noe å tenke på :) (H160 paret med Helicon 400mkII)

Lykke til med høyttalerkjøp!

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.606
    Torget vurderinger
    49
    Oppfølgeren til H80 blir presentert på Munchen messen.
    Om den heter H90 får vi vente og se.

zuzubolin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2010
    Antall liker
    103
    Kunne godt tenke meg en RIAA fra Bent & Co. Innstillinger for både mm og mc, putt den i ett HD12 kabinett, og pris den under 10.000,00. Hegel er nok ikke så opptatt av analog lyd, men jeg er i allefall i markedet for en. Er sikker på at det er "piece of cake" for Hegel å konstruere en som konkurerer godt på pris/ytelse. Enn så lenge får jeg klare meg med min gamle Primare :)

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    H80 og X16 er en krem kombinasjon. Men nå er jo Dynaudio litt "daffere" enn System Audio hvis man spiller musikk med litt fart i.
    Liker man Hegel og SA er det jo bare å ose ned på spacegarden og høre på andre kombinasjoner, og/eller evt sammen med Dynaudio.

X

X186841

Gjest
    H80 og Monitor Audio Silver 8 er virkelig fullklaff. Hadde H80 for ett par år siden på Audiovector og Tannoy, det var en meget dårlig kombinasjon.
    Testet nylig en H80 på MA 8 Silver i samme rom og skulle ikke tro det var samme forsterkeren.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Men hvordan vet man at det er forsterkeren som matcher dårlig til høyttaleren og ikke høyttaleren som matcher dårlig til rommet?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn