I forhold til H80 er nok Röst definitivt verdt de 10k ekstra, om prisen ikke var så avgjørende
Nå har ikke jeg hatt H80, eller hørt den opp mot Röst, men jeg var innom Soundgarden Fjordgata (Trondheim) og lyttet på Röst mot H160, da jeg selv har H160 og var nysgjerrig på forskjellen. Vi kjørte litt A-B veksling på et par låter mellom Röst og H160 på Monitor Audio Gold 300, og etter den lyttingen var det faktisk så jeg en liten stund vurderte å bytte ut min H160 med Röst..! På de lyttevolumene vi spilte på hadde Röst svært god kontroll på høyttalerne, og klarte å tegne et bredere lydbilde enn hva H160 klarte. Den rett og slett åpnet opp diskanten mer, så lyden plasserte seg rundt høyttalerne, mens med H160 i direkte sammenlikning la man i større grad merke til høyttaleren. Hva basskontroll angår virket Röst på par med H160 på de volumene vi spilte på (lavt til moderat), stramt og fint.
Jeg kan fint anbefale Röst selv opp mot H160, og særlig når alternativet du vurderer er H80
(Edit) PS: Verdt å nevne er at butikkmedarbeideren hadde ikke gjort denne sammenlikningen før, og vi ble begge sittende med en blanding av overraskelse over hvor tydelig forskjellen var på de to og et fårete glis over hvor imponerende Röst var