Ingen som vil ut med hvordan de mater Hegelen sin med digitale filer ?? Er det saa surt aa innroemme at man maatte ty til en streamer selv om herligheten har RJ45-inngang ??
Vet ikke om det er innebygd airplay du sikter til.
Jeg har min H160 kablet til nettverket og streamer derfor via innebygd airplay. Har i tillegg forsket mye på annen streaming for å se hvor stor forbedring i lydkvalitet jeg kunne få kontra innebygd airplay i H160. Jeg testet mot Simple audio roomplayer+ og Bluesound Node 2i (som flere roser opp i skyene). Streamerne ble koblet til via coax til hegel.
Jeg må få lov å si at jeg slet enormt med å skille disse tre streamingmetodene fra hverandre. Hvis jeg legger godviljen til kom bluesound og Simple Audio det berømte håret foran H160 airplay. Det var definitivt ingen wow-følelse! Forskjellene var så små (om de i det hele tatt var der), at jeg ville ikke betalt 4-5000 for dette. Da ville det i så fall være andre grunner enn det rent lydmessige, som jeg ville vært årsak. Som feks brukersnitt på app osv. Og i og med at jeg har iphone brukes H160 airplay for min del i det daglige. Jeg hadde lyst til at Node 2i skulle gi en merkbar forbedring, da dette ville være en relativt billig upgrade. Men Node 2i gikk desverre i retur til hifiklubben.
At det er forskjell på streamere er ingen tvil om. Apple tv var feks ett betydelig hakk bak de nevnte.
I dette tilfellet var det snakke om hegel airplay, og jeg mener du må endel høyere opp i gradene enn bare en budsjettstreamer fra Bluesound osv, for å få bedre lyd enn innebygd airplay.
Til slutt må jeg si at måleparameterne for denne testen er en 44 års gammel mann med litt nedsatt hørsel på høyre øre. Men det er kanskje veldig sammenlignbart med 90% av brukerne her inne