MoonDust
Hi-Fi entusiast
Måler bedre som stereoforsterker.
Soundstage H30
Soundstage H30
Hei. Tror det er en rimelig todelt oppfatning av hva som er "rett". Noen hevder at det er greit å ha anlegget på 24/7 - andre hevder at det er lurt å slå av når en ikke skal bruke utstyret. Jeg for min del slår på min Hegel H 590 når jeg står opp og slukker for strømmen før jeg legger meg. No problemo... liker at forsterker er varm og klar for at jeg inntar lytteposisjonen... Med eco mode går vel og Hegelen i en slags "sparemodus", så mulig det er en grei løsning. Mvh JarlHeisan!
Noen som vet hvor mye strøm en Hegel Röst sluker når den står i Eco-mode?
Er det like greit å bare la den stå i det, i stedet for å slå av og på med brytereren hver dag? Hørt no greier om oppvarmingstid på hegel...
Ja, jeg hadde trodd at å ha forsterkeren på hele tiden er en uting, men har sett folk med tilsynelatende bedre teknisk kunnskap enn meg argumentere både for og imot, så er slettes ikke sikker...Hei. Tror det er en rimelig todelt oppfatning av hva som er "rett". Noen hevder at det er greit å ha anlegget på 24/7 - andre hevder at det er lurt å slå av når en ikke skal bruke utstyret. Jeg for min del slår på min Hegel H 590 når jeg står opp og slukker for strømmen før jeg legger meg. No problemo... liker at forsterker er varm og klar for at jeg inntar lytteposisjonen... Med eco mode går vel og Hegelen i en slags "sparemodus", så mulig det er en grei løsning. Mvh Jarl
Det regner jeg med at det har. Høres ut som du vet hvor mye strøm det går da?Vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, oppvarming, varmtvann og diverse kjøkkenapparater som vannkokere etc. har et langt, langt høyere forbruk av strøm.
2 kroner i året i 100.000 år blir 200.000,- kroner. Det blir med andre ord dyrt over tid...En H390 drar 0.68W i ECO. Står den i ECO 24/7 i 365 dager koster det ca 2 kr i året. @Bassefar
Jeg bruker kun Spotify Connect. Utrolig lettvint, og musikken er bare et tastetrykk unna - og mobilen har man alltid med seg overalt hjemme. Muligens vil høyoppløst lyd gi bedre resultater på det også.Jeg bruker Hegel sin lille HD2 SUB DAC mellom pcen og mine vintage forsterkere. Jeg må si at det er et vesentlig løft i lydkvalitet etter at jeg kjøpte denne. Før brukte jeg å ta lyd rett fra lydkortet på pcen, men disse standard kortene yter ikke musikken særlig rettferdighet har jeg oppdaget. Spesielt etter at jeg gikk over til Hegel HD2. Nå venter jeg bare på høyoppløst lyd fra Spotify. Det skal komme dette året har Spotify annonsert.
Mens du venter kan du jo prøve en måned gratis med Qobuz. Anbefales Mvh JarlJeg bruker Hegel sin lille HD2 SUB DAC mellom pcen og mine vintage forsterkere. Jeg må si at det er et vesentlig løft i lydkvalitet etter at jeg kjøpte denne. Før brukte jeg å ta lyd rett fra lydkortet på pcen, men disse standard kortene yter ikke musikken særlig rettferdighet har jeg oppdaget. Spesielt etter at jeg gikk over til Hegel HD2. Nå venter jeg bare på høyoppløst lyd fra Spotify. Det skal komme dette året har Spotify annonsert.
Hi-fi klubben rider igjen. Det vil trolig fortsette å bare øke i pris også så lenge merket selges av denne aktøren.Håper det står bra til med dere Hegel venner...
Ser at prisene på Hegelprodukter er tilbake til gamle høyder. H590 til 98k og H390 til 58k... ouch
Hvordan går det med Roon Ready sertifiseringen?Hei og hå. Denne prisøkningen er faktisk ikke HiFi Klubben sin skyld. Det er vi som har måttet øke prisene
litt pga litt uforutsette Corona konsekvenser. For eksempel har fraktprisene fra Kina nesten 5-doblet seg og prisen på flere komponenter og underleverandører har gått opp. Dette skyldes nok sterk vekst i etterspørsel.
I Hegel liker vi ikke at priser går opp og ned i hytt og pine og vi regner jo med at noe av denne prisveksten går tilbake igjen. Så vi har bare sendt en brøkdel videre til våre distributører. Men det er altså ikke HiFi Klubben sin feil.
Electrocompaniet produserer her i Norge, Bladelius i Sverige, er det virkelig så mye å spare på å la en kineser sette sakene sammen? Sågar med full kontroll fra betane kommer inn til de går ut som ferdige produkter... Med et «stolthets-stempel» 100 % made in Norway!Hei og hå. Denne prisøkningen er faktisk ikke HiFi Klubben sin skyld. Det er vi som har måttet øke prisene
litt pga litt uforutsette Corona konsekvenser. For eksempel har fraktprisene fra Kina nesten 5-doblet seg og prisen på flere komponenter og underleverandører har gått opp. Dette skyldes nok sterk vekst i etterspørsel.
I Hegel liker vi ikke at priser går opp og ned i hytt og pine og vi regner jo med at noe av denne prisveksten går tilbake igjen. Så vi har bare sendt en brøkdel videre til våre distributører. Men det er altså ikke HiFi Klubben sin feil.
768 khz sampling frekvens.768 khz? Hva er poenget med det, har folk sluttet å spille musikk og sitter å lytter på test filer?
Har det noe for seg med oppsampling? Skjønner ikke helt hvordan det skal gi bedre lyd enn det som faktisk ligger i selve innspillingen. Kjør debatt .....Roon oppsampler med glede til både 768 og dsd 512. Foretrekker det selv, og mange med meg. Så da er jo etterspørselen der. Fins flere og flere dacer med den muligheten nå.
Det jobber vi veldig hardt med. Jeg tror vi er i innspurten, men det har jeg trodd før, så jeg liker egentlig ikke å gi lovnader /AndersHvordan går det med Roon Ready sertifiseringen?
Hmmmm... jeg vil egentlig trå litt varsomt her ettersom jeg har stor respekt for de valgene f.eks EC og Bladelius gjør. De har sikkert gjort seg gode og tunge vurderinger som jeg ikke skal trekke i tvil.Electrocompaniet produserer her i Norge, Bladelius i Sverige, er det virkelig så mye å spare på å la en kineser sette sakene sammen? Sågar med full kontroll fra betane kommer inn til de går ut som ferdige produkter... Med et «stolthets-stempel» 100 % made in Norway!
Det jeg har fått med meg er at den er utgått. Er du tvil, eventuelt har veldig lyst på en så send melding til Hegel direkte og hør med dem.DETTE PRODUKTET ER UTGÅTT, står det på Hifiklubben sin nettbutikk angående Mohican cd spiller.Noen som vet hvor den kan kjøpes? Eller er den ute av produksjon?
Well, jeg får si det samme som du sa om de to helnorske merkene - med stor respekt - hvilket jeg også har for at dere bygger alt i Østen. Men jeg har ikke troverdighet og forståelse for mer enn ett av de fem punktene du nevner - økonomi.Det jobber vi veldig hardt med. Jeg tror vi er i innspurten, men det har jeg trodd før, så jeg liker egentlig ikke å gi lovnader /Anders
Hmmmm... jeg vil egentlig trå litt varsomt her ettersom jeg har stor respekt for de valgene f.eks EC og Bladelius gjør. De har sikkert gjort seg gode og tunge vurderinger som jeg ikke skal trekke i tvil.
Så utelukkende sett fra vår side er det en kombinasjon av årsaker som gjør at vi foretrekker Kina. En av delene er fleksibilitet på underleverandører. En annen er muligheten til å skalere produksjonen uten å først måtte kjøpe inn maskiner og ansette/lære opp arbeidere. En tredje er at vi hverken er kjempesmå eller kjempestore og Kina har en del fabrikker som er rimelig flinke på denne type miks av Håndarbeid og masseproduksjon. En fjerde er selvfølgelig kostnaden. En femte er at vi ikke behøver betale for maskinene når de ikke brukes (en sannhet med modifikasjoner så klart). En femte er at vi ikke er bundet av teknologi vår maskinpark kan utføre. Sånn for å nevne noe.
Så fra vårt ståsted er det ihvertfall en no-brainer å ikke bygge egen fabrikk. Akkurat nå virker Kina som beste løsning. Det er ikke sikkert det vil være sånn alltid.
Tusen takk for svar!Det jeg har fått med meg er at den er utgått. Er du tvil, eventuelt har veldig lyst på en så send melding til Hegel direkte og hør med dem.
kanskje dem vet om det skulle finnes en på lur ett eller annet sted.