Heia Brann!

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.587
Antall liker
996
Torget vurderinger
1
Det beste er vel om dei får venta til neste sundag, når eg er på Stadion.Vanskeleg å få tak i billettar har eg høyrt, kjekt at eg får gratis billett og løn for å sjå kampen då ;D!
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Ett hvert lag som slår RBK fortjener honør spør du meg. (personlige grunner til å hate RBK) Så jeg syns det er bra for Brann. Men lo godt da jeg hørte på nyhetene i går at Aafk hadde vunnet kampen.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.970
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Horre steikje!!

Mange nervøse Bergensere nå fremover ;D
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
971
Antall liker
0
Slapp av, bergensere, jeg kan ikke se at Brann roter bort dette her! Feiringen er bare utsatt litt - kanskje til i morgen, kanskje til senere, men ta det med ro - dette går bra! :)
 

Biggen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Innlegg
37
Antall liker
0
Er ingen ¨ihoga¨brann-fan¨ _ eller noe annen lag for den saks skyld - men i år fortjener brann å klare det. STÅ PÅ
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Ser ut som jeg skal sprette en gul enke ganske snart ;D ;D ;D

Heia Brann!
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
ENDELIG!!!
 

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
511
Antall liker
154
Torget vurderinger
4
Eg tok min nystemte citar i hende,
sorgen forgikk meg på Ulrikens topp.
Tenkte på bauner om de skulle brenne
og byde mannskap mot fienden opp.
Følede freden, blev glad i min ånd
og grep til min citar med en lekende hånd.

Mitt hjerte står i Brann
;D ;D ;D ;D ;D 8) ;D ;D ;D ;D ;D
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Off, det var hardt å stå opp i dag!

Endelig gullfest! ;D
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.682
Antall liker
7.460
Litt kjedelig at gullet skulle komme på denne måten og ikke med Brann i kamp. Selv om jeg håper Viking tar sølvet i serien i år, så håper jeg samtidig Brann demonstrerer hvorfor de vant gullet til helgen med å gruse nettopp Viking, for så å avrunde det hele med å banke gutan i polarfotball!
 
O

OldBoy

Gjest
JEJ skrev:
Off, det var hardt å stå opp i dag!

Endelig gullfest! ;D
Gratulerer Bergen og Brann!

Nyt øyeblikket! Det kan bli over 40 år til neste gang! Som sist.

:) :) :)
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Gratulerer Brann og Mjelde

Brann har spilt svært bra fotball i noen kamper, middels i en del, og dårlig i et par tre kamper. De andre lagene har variert for mye i kvalitet. Laget virker også svært sterkt rent fysisk. Stabiliteten og godt treningsgrunnlag har gitt Brann gullet. Meget fortjent. Mjelde er en ærlig kar som har blitt hundset med i lokalpressen gjennom 5 år.

Gratulerer Brann og gratulerer Mjelde for at du sto imot presset.
 
K

kbwh

Gjest
Gratulerer til Brann.

Viking gir dem selvfølgelig skambank.
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Hvis Viking vinner over Brann får de sølv! Og det fortjener de?

mvh

Brann fan ;D
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
788
Torget vurderinger
5
JEJ skrev:
Hvis Viking vinner over Brann får de sølv! Og det fortjener de?

mvh

Brann fan ;D
Som en tidligere trener i Lillestrøm sa på direkte forespørsel om gull-kampen før siste serierunde: "Vi må gjøre vår jobb og vinne vår kamp, så får vi se om det holder til gull. Vi kan leve med begge deler".

Lillestrøm kunne ta gull om RBK tapte i Bergen, RBK vant dog lett i Bergen

Etter kampen ble treneren spurt om det var greit med sølv. Alt var ikke så greit lenger, svaret var omtrent som følger (på direktesendt tv): "Sølv. Det var det Tyskland vant under krigen det!" ;D Fantastisk svar.
Humøret var tydelig borte. :)

Nå er herr Erlandsen trener for Ham-Kam.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Brann imponerte i går kveld. 5-2 mot Viking. Så ut som folk hygget seg på tribunen også.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Det var stor stas :D

Er det nokon som har ei audiofil innspeling av "Gullet ska hem"?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Gratulerer til Bergen!

Dere får låne gullet ett år, men neste år skal det heim igjen, og ikke hem. Det skal tilbake til Trondheim, hvor det er vant til å være...

Hem høres så pinglete ut.
;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Gratulerer til Bergen!

Dere får låne gullet ett år, men neste år skal det heim igjen, og ikke hem. Det skal tilbake til Trondheim, hvor det er vant til å være...

Hem høres så pinglete ut.
;D
Det må jo sies at siden RBK har vunnet de 20 siste seriemesterskapene at det høres litt tynt ut sånn med en gang å hevde at gullet bor i Bergen. Mer som en forloren fetter som emigrerte til Amerika på 60 tallet og som har beæret oss med et uventet besøk og en pakke Beef Jerky. Men vi får nå håpe at gullet har gått lei av Trondhjem, og at det nå har husket å melde permanent flytting til folkeregisteret.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
Bare hyggelig med en "feide" mellom Bergen og Trondheim. ;D

Men for norsk fotball, sånn totalt sett, er det kanskje best om noen flere får låne gullet av og til!? ???

Ikke det at jeg bryr meg noe særlig. :-\ Foppall er ikke min greie. Skytterkonge på landskytterstevnet er mer i min interesse. :D Men det krever nok "noe mer" innsats på skytebanen enn det jeg legger for dagen. ::) ;D ;D

Men altså, la det der gullet få lov å reise litt, så lenge det ikke flytter til Sverige burde det vel være greit? ;D ;D ;D ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Joda, vi kan godt låne bort gullet innimellom, men det bør ikke havne i Bergen oftere enn hvert 44. år, så de vet å sette pris på det...
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Høres litt rart ut med Trondhem... ;D

Kanskje Bergen skulle skifte til Berghem nå..?

Men ellers e hem et ypperlig ord. Går ofte hem eg, akkurat no e eg heme. Men kor e det gullet de snakker om..? ::) ???
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Men kor e det gullet de snakker om..? ::) ???
Gullet ditt?? Jo han sitter sikkert ved HiFi anlegget i godstolen sin og hører på musikk!! :D :D :-*
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Joda, vi kan godt låne bort gullet innimellom, men det bør ikke havne i Bergen oftere enn hvert 44. år, så de vet å sette pris på det...
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

På den annen side: Har Bergen by noensinne hatt TO -2- foppall lag i den øverste divisjonen??
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Høres litt rart ut med Trondhem... ;D

Kanskje Bergen skulle skifte til Berghem nå..?

Men ellers e hem et ypperlig ord. Går ofte hem eg, akkurat no e eg heme. Men kor e det gullet de snakker om..? ::) ???
Bergheim er hjemmebanen til Askøy fotballklubb. Men jeg tror det tar noen år ennå før de klarer gull i tippeligaen. Men de bør vel klare RBK på en god dag...
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
BT skrev:
Joda, vi kan godt låne bort gullet innimellom, men det bør ikke havne i Bergen oftere enn hvert 44. år, så de vet å sette pris på det...
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

På den annen side: Har Bergen by noensinne hatt TO -2- foppall lag i den øverste divisjonen??
Fyllingen og Brann i 93 var vel sist gang.
 
M

MPT

Gjest
Brann er best nå, det er vel derfor at de har gullet, får andre gullet en annen gang, Bergensere er ikke vanskelig for å låne ting vekk en liten stund.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
MPT skrev:
Brann er best nå, det er vel derfor at de har gullet, får andre gullet en annen gang, Bergensere er ikke vanskelig for å låne ting vekk en liten stund.
Definisjon på "en liten stund" i Bergen er altså sånn cirka 44 år?? ;D ;D ;D ;D ;D

Jaja godt bergensere flest ikke er langsinte! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Spiralis skrev:
MPT skrev:
Brann er best nå, det er vel derfor at de har gullet, får andre gullet en annen gang, Bergensere er ikke vanskelig for å låne ting vekk en liten stund.
Definisjon på "en liten stund" i Bergen er altså sånn cirka 44 år?? ;D ;D ;D ;D ;D

Jaja godt bergensere flest ikke er langsinte! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Det beviser bare at bergenserne er langt i fra så gnitne som de der trønderne. Det kalles å dele godene det vet du. ;) ;D

Tenk hvor sure trønderne hadde vært om de ikke hadda hatt gull på 44 år, hvorfor tror du at de andre lar de få det så ofte... er jo for at det skal bli levelig i dette landet. ;D ;D

Bergenserne klarer derimot å leve på denne gleden i de neste 44 år, sympatiske folk spør dere meg... :D ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Huseklepp - landets best betalte reserver.

Interessant at klubbene har begynt å belønne spillere som venter leeenge med å signere ny kontrakt.
Det eneste man kan være sikker på nå er at alle blir å vente leeeenge med å signere.
 

Alfred

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.10.2007
Innlegg
63
Antall liker
0
Huseklepp trenger 10 kg muskler til neste sesong.Løfte jern.
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Han trenger en type som Martin Andresen ved siden av seg, som kan piske han til å gidde/orke å gjøre en defensiv jobb innimellom. Han er for dårlig trent, og "slapp i skallen". For all del, endel gode offensive kvaliteter, men å kreve mer spilletid når man konkurrerer med Vaagan Moen og Solli, som legger ned et formidabelt defensivt arbeid for kollektivet, i tillegg til å bidra offensivt. Syns han er for hausset opp skyene.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
JD skrev:
Han trenger en type som Martin Andresen ved siden av seg, som kan piske han til å gidde/orke å gjøre en defensiv jobb innimellom. Han er for dårlig trent, og "slapp i skallen". For all del, endel gode offensive kvaliteter, men å kreve mer spilletid når man konkurrerer med Vaagan Moen og Solli, som legger ned et formidabelt defensivt arbeid for kollektivet, i tillegg til å bidra offensivt. Syns han er for hausset opp skyene.
Mange av de beste offensive spillerene kan virke litt slappe og bedagelige når de ikke er direkte involvert i spillet. Og det ser ut som om Brann ser dette og ikke vil forvente noen leo løp bakover på banen for å støtte forsvaret. Men når det tas hensyn til dette og energien brukes fremover på den måten han har vist at han er god for, kan han blir en riktg god spiller skal du se. Det er plass til alle disse 3 på laget. Jeg håper han vil komme til sin rett hvis opplegget tilrettelegges hans kvaliterer litt mer enn i år. De har jo signalisert at det er planen, men vi får se. Det er uansett ingen dårlig signering for laget, og funker det ikke etter planen går de neppe i tap om han selges.
 

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
511
Antall liker
154
Torget vurderinger
4
Best betalte reserve, kanskje, men han er da også et av Norges største talenter. Han har ikke vært i Brann sålenge så han har mye å gå på; og med DET grunnlaget kan han bli en klassisk vingtype landet ikke har for mange av. Man betaler ham ikke på bakgrunn av fortiden, men fremtiden. Capiche?

Og nei, lønnsforhøyelse var IKKE hovedgrunnen til at han valgte å bli i Brann.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Hvordan er forholdene på Brann stadion i februar?
Er det noe oppvarming av banedekket ?
 
Topp Bunn