Eltek har 30% rabatt og jeg har bestilt disse:
Vedlegg
-
25.1 KB Visninger: 2.669
-
18.7 KB Visninger: 2.671
1.Trelim duger i massevishel skrev:Kommer nok til å bruke lang tid på dem. Blir et prosjekt som jeg og junior holder på med. tenkte at han kunne lære alt: sage, pusse, lakke, lodde. Det skal bli hans høyttalere. Han er 12 år og heter Benjamin. Vi har allerede døpt høyttaleren "BENAUDIO" ;D
Når det gjelder finishen så har vi sett på noen alternativer, men vil som sagt ikke røpe det enda!
Noen innledende spørsmål:
1. Er vanlig trelim bra nok til sammenføyning av kassen?
2. Skal jeg skru i tillegg eller er tvinger nok?
3. Når jeg lager innvendige avstivninger så må vel volumet økes litt?
4. Jeg har overfres, hvordan freser jeg ut til høyttalerelementene?
5. Hvordan freser jeg ut til bakplaten for terminalene?
Vet ikke om noen selger denne i Norge. EDIT: Kanskje Monacor har de.hel skrev:Denne terminalen kunne jeg tenke meg!
1. Hvor får jeg kjøpt den rimeligst mulig, helst i norge, og helst i sølv eller hvit?
2. Hvordan feller jeg den inn i bakplata (jeg forstår hvordan man lager sirkelrunde forsenkninger, men ikke firkantede)?
Du kan bruke to tvinger og en rettholt.hel skrev:Denne terminalen kunne jeg tenke meg!
1. Hvor får jeg kjøpt den rimeligst mulig, helst i norge, og helst i sølv eller hvit?
2. Hvordan feller jeg den inn i bakplata (jeg forstår hvordan man lager sirkelrunde forsenkninger, men ikke firkantede)?
Lag deg en enkel jig av MDF eller plexiplass(hvis du har).hel skrev:Utfordring nr 2: Sirkel-jiggen er ikke kort nok. Noen som har tips???
Som du selv skriver, skal senterbolten inn i et forborret hull.hel skrev:Skal senterbolten stikkes inn i et forboret hull i emnene?
Har du stilt inn dybdestoppen på fresen slik at du presser den ned til det butter eller har du låst den til en fast dybde?
hel skrev:Økonomisk status:
Seas Mimir Kit fra Eltek: kr 2498,-
Bitumen plater fra Mekonomen i Moss: kr 97,50
22 mm MDF kappet fra det lokale snekkerverkstedet borti gata: kr 500,-
Har senere lært at bruk av ordet "utfordringer" var noe som hørte til "jappetiden". Da så man bare "utfordringer". Man var ung og dynamisk hvis man bare snakket om "utfodringer".hel skrev:Første utfordring (det heter nemlig ikke problem, det har jeg lært på kurs ):