_RoDa_
Ikke så veldig hifi-freak lengre
Hysj, HåvardHaavard skrev:De Klipschene er vel strengt tatt ikke et horn vel
Håvard
R
Hysj, HåvardHaavard skrev:De Klipschene er vel strengt tatt ikke et horn vel
Håvard
Gratulerer med flott gjennomføring!hel skrev:- Trenger mye watt. 25 klasse a funker ikke. 160 fra Malmin gir følelsen av å ha gulvstående høyttalere.
- Bassen går svært dypt, trodde ikke det var mulig fra en bokhyllehøyttaler med 6,5". Har hatt Dynaudio Focus
140 og Seas Mimir har mer bass og dypere bass.
Hvis H6 har høy følsomhet, så er de et annet unntakRoDa skrev:Gratulerer med flott gjennomføring!hel skrev:- Trenger mye watt. 25 klasse a funker ikke. 160 fra Malmin gir følelsen av å ha gulvstående høyttalere.
- Bassen går svært dypt, trodde ikke det var mulig fra en bokhyllehøyttaler med 6,5". Har hatt Dynaudio Focus
140 og Seas Mimir har mer bass og dypere bass.
Det er noen fysiske lover som gjør at følsomhet og bass henger sammen.
Små elementer i små kasser kombinert med høy følsomhet er normalt ikke formelen for mye bass.
Klipsch klarer dette dog, på overbevisende måte.
R
Ludo er frelst allerede, tror jeg.Haavard skrev:Du får få disse H6 klonene dine oppe å gå, så kan vi snakke horn.
Så kan du invitere Ludo Og Roda, etterpå tusler de hjem med halen mellom beina, men med et smil om kjeften.
De har sett lyset ;D
Håvard
Akkurat dine Klipsch er wannabee horn ;D ;Dhel skrev:Velkommen skal du være
Når det gjelder horn så har Klipsch diskanthorn og H6 hornmunning til bassen. Ingen av dem er vel 100% horn men Klipsch ser ut som et
Trio er ordentlige horn.hel skrev:Sånne AG Trio er vel årntlige horn. Skal til LMC og høre på dem til fredag. Er vel egentlig ikke lurt mtp at sånne seanser ofte skaper nye behov man ikke viste at man hadde i sin lykkelige uvitenhet.
Nei her må jeg blande meg inn skjønner jeg! ;DHaavard skrev:Akkurat dine Klipsch er wannabee horn ;D ;Dhel skrev:Velkommen skal du være
Når det gjelder horn så har Klipsch diskanthorn og H6 hornmunning til bassen. Ingen av dem er vel 100% horn men Klipsch ser ut som et
Som du sier, H6 er horn bare i bass og mellomtone. Det vil si elementet sitter i et horn. Strengt tatt er det vel få høyttalere som er horn i hele frekvensregisteret. H6 er horn i det viktige frekvensområde kan en kanskje si. Det skal sies at disse små Klipsch her en ganske høy funfaktor da, akkurat som mange andre horn.
Håvard
Det var Vidar/Low-Q som lånte de på DIY-rommet.Haavard skrev:Men mens jeg skriver så lignet disse mimir tassene på noen småtasser roda spilte med på ei messe en gang. HUsker ikke hva han spilte på, men de funket.
Håvard
De funket bra det lille jeg hørte dem.RoDa skrev:Det var Vidar/Low-Q som lånte de på DIY-rommet.Haavard skrev:Men mens jeg skriver så lignet disse mimir tassene på noen småtasser roda spilte med på ei messe en gang. HUsker ikke hva han spilte på, men de funket.
Håvard
HFLS-1
Likte de veldig godt, savner dem litt faktisk ...
R
Hadde jeg ikke visst bedre kunne en nesten mistenke dem for å være horn. 8)Ludo skrev:Fantastisk gode høyttalere, husker godt første gangen jeg fikk høre dem i bua til Rolf - plenty med hakeslepp og gøyfaktor over de der. Meget gode musikkformidlere!!