Leikis Lyd
Hi-Fi freak
Infinity RS1 har passivt filter, men har prøvd med aktivt og justert på div frekvenser for å rette opp kurven. Jeg har også prøvd passivt filter hvor jeg justerte på eq for å rette ut på kurven. I begge tilfeller synes jeg lyden blir no livløs og tam så jeg har endt opp med å fjerne all eq og likt lyden bedre. Eneste jeg nå gjør på RS1 er å kutte på 200 i minidsp i stedet for passiv filteret som deler på ca 150.HEL;
Hva menes med "high shelf" og hvilke verdier har du operert med på hylla di tidligere?
Leikis;
Jeg har også en miniDSP HD og liker slettes ikke det du skriver...
Neida, men vær så vennlig å forklar litt nærmere hva du mener.
BB
Om det er Minidsp som gjør noe feil med lyden på grunn av eq justeringer eller om jeg bare ikke liker lyden når den får flatere kurve vet jeg ikke. Derfor må jeg nesten prøve en anen løsning for å finne dette ut. Men akkurat nå liker jeg lyden veldig godt så det haster ikke
Jeg venter unasett på en Oppgradert SmartDac One versjon, så jeg skal høre om jeg likegodt kan vente på den SmartDac One versjonen med innebygd DSP. MiniDsp er såppas enkel og genial i bruk at jeg lever en stund til med den.
Jeg har en SmartDac One fra før så jeg vet jeg liker lyden fra den, bare håpe ikke DSP ødelegger for den også når det blir lekt med eq.