Med en 8" får du et kompresjonsforhold på ca 1:2 på dette hornet, og det burde gå bra.Hvordan 4,5" bruker man?
Trio bruker også en 8"
erfaringer med feil driver og bakkammer ja.....Ta en Prat med Per Morten her på hfs Han har vel noen erfaringer
Hør på Madam Hel!
grelv har målt både fane og jbl 2119, sistnevnte har like høy følsomhet og er vesentlig smoothere. JBL 2119 har også 2" voice coil og tåler 200 watt, vet ikke hvor kraftig dimensjonert Fane er. Også har jeg 4 stk 2119jeg har kliss nye Fane Studio 8M alnico liggende...var tenkt brukt i Trio midbasshornet slik som Romy the Cat gjorde
AG er kugelweleln profil
ikke noe som heter nesten lik hornprofil...
Frekkas, men hvordan loader så svære horn rommet?forøvrig enig med Mona
på tide å ditche de glossy fjælene som er et blindspor, om enn brukbart vellydende.... imo
Endrer en 8" cutoff?Med en 8" får du et kompresjonsforhold på ca 1:2 på dette hornet, og det burde gå bra.Hvordan 4,5" bruker man?
Trio bruker også en 8"
Frode
Jeg tenkte på å bruke hornet slik det er, altså å la en 8" spille inn i en 4,5" halsåpning. Dermed blir lengden uendret.En stor fordel er jo at hornet blir kortere.
Fane som er Alnico regnes for å låte veldig bra...mye klang...men det forsvinner vel i Hypexene til EHED likevelgrelv har målt både fane og jbl 2119, sistnevnte har like høy følsomhet og er vesentlig smoothere. JBL 2119 har også 2" voice coil og tåler 200 watt, vet ikke hvor kraftig dimensjonert Fane er. Også har jeg 4 stk 2119jeg har kliss nye Fane Studio 8M alnico liggende...var tenkt brukt i Trio midbasshornet slik som Romy the Cat gjorde
AG er kugelweleln profil
ikke noe som heter nesten lik hornprofil...
Syke tanker som settes ut i praksis liker vi!Hadde jeg gått for en slik løsning hadde jeg brukt Malmin 40 wattern, den låter like bra som First Watt og litt mørkere enn Pass.
En litt syk tanke dette her? 3,31 meters bredde på frontveggen.
har sagt det før:Toskeskap - se på plassen du har - tror ikke du helt har skjønt hvor store slike horn er! I beste mening, selvsagt.
Store basshorn passer vel som Sluket sier ikke, det var et crazy innfall. Det er et lite rom, ref det muslykkede JBL/trehorn prosjektet.Når du først vurderer så store horn HEL. Hvorfor ikke Ta med et J-horn i vurderingen? Det tar faktisk mindre plass og det meldes om at det kan deles helt ned i 100hz.
Mindre risiko å bruke testede løsninger, selv om det selvsagt er gøy å gå egne veier.
Kanskje du til og med kan låne et for å teste?
For å gjøre forvirringen komplett:
Helt ærlig så har jeg mer tro på constant directivity horn eller et bi-radialt til ditt bruk. Avstanden mellom driverne blir vesentlig mindre som er fornuftig når man sitter ganske tett på. Grelv gikk den veien og han har større rom enn deg tror jeg.
Horns
Horns
bare crazy ideer, dette er en drodletråd, ingen ideer er for dummeEhm hva skjedde? Jeg tror jeg falt av lasset. HEL, hva er det du driver med? Skal du bygge høyttalere? < forvirret >
ok, får lese tråden, da....