Til trådstarter:
Jeg hadde lagt de gamle traverne langt ned på lista. De er gjerne vanskelig å selge videre (ser i hvertfall mange som ligger lenge på brukten), og du har uansett en gammel spiller. I tillegg er de fine eksemplarer slett ikke så rimelige...
Det du absolutt bør gjøre er å heve budsjettet ditt noe. Det er i smertegrensen det du har budsjettert med. Ja du får spilt vinyl, men jeg tror ikke du drøyer lenge før du vil oppgradere. Øker du litt, vil du være fornøyd lenger. Og kjøper du Rega så får du solgt den fort igjen.
Om du ikke har gjort det ennå, så les testen i Lyd & Bilde av Rega Planar 2. Suppler med å lese flere engelske tester. Planar 2 mener jeg er spilleren å satse på. Som Auditor også skriver så får du svært mye spilleglede med dette drivverket og mulighet til å oppgradere deler. Bytt feks ut fra filtmatte til ullmatte, og gå litt opp i pris på pickup så er du der!
Gå for:
- Rega Planar 2
- Ikke velg Rega Carbon pickup som medfølger. Gå heller for Rega Elys 2. Men kan du strekke deg til en Ortofon 2M Bronze så har du pickup ikke kommer å bytte ut på lenge.
- Rega Phono MM Riaa.
Få et pakke-tilbud hos feks Stereofil eller Oslo Hifi Center, så får du pickup ferdig montert. Med et slikt oppsett vil du få gleden av det som potensielt bor i vinyl, og samtidig ha komponenter mange kjenner og som er lett å selge den dagen du evt skal selge det