Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.849
    Sted
    oslo
    Aas bayer er faktisk god, men det er min også. Her på sentralen er det jo om å gjøre å få mest for pengene for at det skal være bra, og min bayer koster under 8kr pr liter og er på ca 6.8%. Aass sin koster kjempemasse og har lavere effekt. Ut fra all logikk som utøves her er altså min mange ganger bedre.....
    misunner deg virkelig muligheten til å bruke lagergjær!
    er ekstremt glad i bayer og pils, men har ikke plass til flere kjøleskap i leiligheten, og får klare meg med diverse ale-brygg.
    veldig farlig med corneliusfat forresten... har to fat med nøgne Ø ipa og trashy blonde kloner stående, og man blir fort trang i hjelmen av slik luksus ;)

nyter forresten en frydenlund bayer akkurat nå, og jo, den er hakket bedre enn aass sin :cool:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Aas bayer er faktisk god, men det er min også. Her på sentralen er det jo om å gjøre å få mest for pengene for at det skal være bra, og min bayer koster under 8kr pr liter og er på ca 6.8%. Aass sin koster kjempemasse og har lavere effekt. Ut fra all logikk som utøves her er altså min mange ganger bedre.....
    er ekstremt glad i bayer og pils, men har ikke plass til flere kjøleskap i leiligheten, og får klare meg med diverse ale-brygg.
    veldig farlig med corneliusfat forresten... har to fat med nøgne Ø ipa og trashy blonde kloner stående, og man blir fort trang i hjelmen av slik luksus ;)

nyter forresten en frydenlund bayer akkurat nå, og jo, den er hakket bedre enn aass sin
    :cool:
    Den er iaf jævla god :D

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Trang hjelm er kun et resultat av overmot og manglende selvkontroll.
    Plass for å kunne plassere øl og ha riktig temperatur er kjekt å ha.
    Har et par tre sorter til gjæring - og en 5-6 sorter i lager. Selv liker jeg nok best ipa, apa og blond uansett, men litt variasjon er ikke å forakte

nyter forresten en frydenlund bayer akkurat nå, og jo, den er hakket bedre enn aass sin :cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Noen få ganger er det kjekt med lettøl. Ikke ofte, men ulempen er jo at stort sett smaker lettøl ikke veldig bra.
    Så - for en tid tilbake så satte jeg en sats med øl som skulle ende opp med en alkoholprosent på 2.6.
    Resultatet ble rett og slett en APA som smaker som øl, men som man kan ta selv en formiddag hvor man skal ut å kjøre bli på eftan.
    Om det er godt - synes det. Duggfrisk sommerøl.
    APALIGHT.jpg

Ellers så speller man musikk og koser seg så best man kan.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Godt tenkt, alltid kjekt å kunne ta seg ett glass eller to, med god samvittighet :)
    Du får spare litt av den der, ble litt nysgjerrig jeg nå.

Og skål ja :)

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da får du være rask mister, for sjølveste fingern var innom og supte av drikken. Da minker det.
    Ps, husk snus!:cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    For øverig så ble det også fra annet hold konstantert at nydac'n ikke har fylden til ontech'n, men det er før oppgradering. Ikke noen stor overraskelse forøvrig.
    Planen er å få på plass en kraftig strømforsyning, en regulator og en større kondisbank + litt attåt. Liker veldig godt signaturen til nydac og håper virkelig at den blir til det den virker å ha potensialet til å bli.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fint om du sharer oppskriften på den powern nå den tiden kommer H.R

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.922
    Torget vurderinger
    3
    Noen få ganger er det kjekt med lettøl. Ikke ofte, men ulempen er jo at stort sett smaker lettøl ikke veldig bra.
    Så - for en tid tilbake så satte jeg en sats med øl som skulle ende opp med en alkoholprosent på 2.6.
    Resultatet ble rett og slett en APA som smaker som øl, men som man kan ta selv en formiddag hvor man skal ut å kjøre bli på eftan.
    Om det er godt - synes det. Duggfrisk sommerøl.
    Vis vedlegget 149445

Ellers så speller man musikk og koser seg så best man kan.

Fy pokker det der så godt ut det :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lettøllen var jævlig bra! Frisk og fin med mye smak! Alt øllet ble drukket opp i går Jan. Du er for sent ute. GamleDACen er fortsatt sjef men lillegutt har potensiale

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Sitter her å funderer på transistor poweramp. Har helsikkens lyst til å prøve ut noen for å se om jeg rett og slett kan få ut mer godlyd. Har i dag macintosh mc2102 med 2x100 kt88/6550 rørwatt. Er det noen gode tips å hente? Foretrekker klasse A tror jeg. Er det noen i området rundt jessheim som har slikt som kunne tenke seg turen å la meg høre dette i eget hus mon tro?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Lettøllen var jævlig bra! Frisk og fin med mye smak! Alt øllet ble drukket opp i går Jan. Du er for sent ute. GamleDACen er fortsatt sjef men lillegutt har potensiale
    Jaja, sparte jeg den turen.

/jan
    Neida, har to-tre flasker igjen og selv om fingeren er alternativ så tømmer han pokker meg ikke et 19 liters fat med lettøl på en kveld!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Nok øl for i dag.
    Jobbet litt med å få ferdig høyttalere. Bygget meg et enkelt stand til horn slik at de "svever" i luften inni basskassen.
    Konemor synes det ble tøft og far sjøl er fornøyd med resultatet, iaf som prototype. Da gjenstår iofs å få diskanten til å sveve, men det for bli en annen dag.
    L1030318.jpg
    L1030319.jpg
    L1030320.jpg
    L1030321.jpg
    L1030322.jpg
    L1030323.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.996
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    tøft!
    står en Accuphase A65? tils i Oslo nå........
    mvh
    Leif

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    tøft!
    står en Accuphase A65? tils i Oslo nå........
    mvh
    Leif
    Joa, men slik det er nå så er jeg foreløpig ikke i noen kjøpsposisjon. Først må skatten betales i to stooooore avdrag.
    Har god tid, lider ingen nød må sies, men så var det den nyskjerrigheten da

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    NÅ begynner prosjektet virkelig å ligne på noe ja! :cool: Tar jeg feil hvis jeg sier de ser små ut på bilder i forhold til virkelighet?

• Liker
    Reaksjoner: H.R

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Henger meg på, grats!!

den lettølen din så digg ut. Skjønner jeg må skaffe mer plass, og starte opp fabrikk på si.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    En annen ting. Heter dama di, Matilda? Tom synger akkurat en sang om å ta en vals akkurat nå ,det ville jeg gjort, selv om når jeg ser de kassene dine, får jeg mest lyst til å poge, steike bæltøft!
    Bra dame må du uansett ha, mistenker´a for å ha ganske grei musikksmak.....

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med dagen navnebroder
    Steikje tøffe hodn

Håvard

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    En annen ting. Heter dama di, Matilda? Tom synger akkurat en sang om å ta en vals akkurat nå ,det ville jeg gjort, selv om når jeg ser de kassene dine, får jeg mest lyst til å poge, steike bæltøft!
    Bra dame må du uansett ha, mistenker´a for å ha ganske grei musikksmak.....
    Ikke Matilda, men et lite hint.
    5615538989_16f29420f8.jpg

Musikksmaken hennes er det ikke noe å si på - forrige jul fikk jeg 53 nydelige zappaskiver til jul.
    Hun er også fremdeles forbannet for at jeg ikke fikk fatt i Reigning Sound billetter til bursdagen hennes.... Det er iofs jeg også....

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    takker for gratulasjoner - skal tilbringe dagen på fotballcup for minstejenta oppe på Eidsvold. Blir sikkert knall.....

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Knall? kvalitetstid kalles det.

Håper du er passe fotballinteressert. Selv er jeg selvutnevnt hater, og treåringen som (til og med jeg ser og bare må innrømme) har en viss ballkontroll, kom til sin mor forleden og spurte om han kunne begynne på vålenga foppall !

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Grattis! Håper du får mange harde flate pakker:cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Utstår ikke fotball. Bortkastet fjas, men jentungene ser ut til å like denslags.. Heier og sier bra når de andre gjør det og kjefter på foreldrene når de har for store ambisjoner for unga sine. Selv fikk jeg beskjed allerede som 7 åring at jeg ikke trengte å komme på neste trening. Da ble det piano i stedenfor, og det har jeg i det minste hatt glede av.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    haha!
    Ser ut til at vi har ting til felles. La unga få glede av sitt uten at vi skal være noen hemsko. De her hjemme deler ihvertfall fars interesser, piker og musikk.

Ellers må jeg beklage veldig det med Reigning Sound, planen var å ha det på Parkteateret, men de var booket. Skulle julenissen komme tidlig, står du først i køen........ edit: dere

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.996
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    så Yamaha´ene blir?

grattis forresten, både med dagen og flott gjennomført prosjekt

mvh
    Leif

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ser jo slettes ikke galt ut det der :)

De står på hønnet ?
    Hvis ja.... Prøvd å sette de lengre bak ?

/jan

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.996
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hva med å bruke slike "glassdiamanter" som Oblivion &co brukte som koner under TAD hornet
    da blir det seende ennå mere vektløst ut....

mvh
    Leif

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kommer nok til å lage noe mer permanent med tid og stunder. Dette anses kun som førstehjelp og om det er en ide å forfølge. Diamanter har jeg, men jeg skal opp 6 cm og diamanter er ikke høye nok. Vet at det finnes noen syltynne glass sylindrer som er å få i rett lengde. De tåler hønna og blir nok bestillt når jeg husker hvor jeg skal bestille fra.

Diskantene står ganske langt bak og det virker som at plasseringen er god på dem.
    jeg har nok plexiglass til å lage noen varianter. Den platen jeg brukte nå er ganske oppskrapet og stygg, men tenkte det var lurt å testbygge da jeg aldri har jobbet med plexi før.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn