Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

sorgenfri

Gjest
    H.R JanR

Dere har fått meg interessert i ølbrygging..Kan dere ikke starte en off topic tråd?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatte dagen med en sport som krever hørselsvern - og da sier jeg KREVER.
    Dette er moro - fikk med meg to av jentungene slik at de skulle få oppleve dragracing (første gang for undertegnede også) og disse fremkomstmidlene får pisset til å skumme selv inni skrotten.

Vis vedlegget 147762
    Hva skuer mine blodskutte? Maverickén til Kjetil Hauge fortsatt i drift? Husker jeg leste mye om den på åttitallet da Right On Magazine (Verdens værste motormagasin) ble utgitt, kult å se den igjen!

(BTW Right On ble også kalt Verdens sjeldneste motormagasin grunnet en noe ujevn releasefrekvens...)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ...når jeg tenker meg om så var også den orange også i drift på den tiden, og med "amcar magazine" reklamen i bakgrunn kunne dette bildet være fra 1987 :D

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hadde med fruen i dag, vi koste oss fælt på tribunen og mens vi tuslet rundt og så på doningene. Tenke seg til, en frue som liker horn, musikk, dragracing og annen motorsport. Livet er ikke å klage over nei.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hadde med fruen i dag, vi koste oss fælt på tribunen og mens vi tuslet rundt og så på doningene. Tenke seg til, en frue som liker horn, musikk, dragracing og annen motorsport. Livet er ikke å klage over nei.
    Det må jeg si, du er i overkant heldig ? ;)

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Det er vel fortjent jan, ikke hell.:p

Bar med serveren i stua, tester ut ny norskprodusert dac i dag. Morro det også..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Det er vel fortjent jan, ikke hell.:p

Bar med serveren i stua, tester ut ny norskprodusert dac i dag. Morro det også..
    Hehe ikke sant. Vel fortjent :)

Er du til med å teste dac nå igjen, noe du vil dele med oss andre ?

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Dacen er en qntck eller noe i den duren. Spiller rett ut av boksen, men blir nok en egen strømforsyning og noen velplasserte kondiser.
    benytter vortex player og squeezebox. Blirvel uttesting av andre pcavspillere etter hvert, men ikke nå.

Om den er hvert 970kr, ja uten tvil!
    om den er i stand til å erstatte ontech'n vet jeg ikke enda.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dacen er en qntck eller noe i den duren. Spiller rett ut av boksen, men blir nok en egen strømforsyning og noen velplasserte kondiser.
    benytter vortex player og squeezebox. Blirvel uttesting av andre pcavspillere etter hvert, men ikke nå.

970kr ja, det er jo ingenting i den her "bransjen"
    usb dac da eller ?

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jepp. Usb. Går seg nok til selv om det blir litt trekk av ny kabel fra loft til stua. Vil iallefall ha muligheten til å kjøre rett fra server også i fremtiden. Dersom det viser seg at det finnes andre spillere som er vassere og like greie å bruke så blir det vel et Virtuell server til. Godt jeg har masse minne og heftig CPU

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1

Koser meg veldig med denne boksen og trådløst tastatur og JRiver på TV'n ;-D

• Liker
    Reaksjoner: H.R

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    hehe - du sier noe, men du vet hvordan det smaker - så kanskje de i buskerud kan da ikke ha det for ille likevel??

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Før helgen fikk jeg meg en ny usb dac (qnktc). Forventninger - nja - for 970kr inkl frakt så var de vel ikke av de største.
    Koblet opp mot min musikkserver (vortexbox) og benytter den innebyggede vortexbox player direkte fra Squeeze server.

Dette var greitt nok. Ikke på høyde med transporter + ontech dual monster dac'n. Vel dette var vel litt som forventet tenkte jeg
    Forskjellene var ikke av de største må sies, men fylden fra ontech'n klarte den ikke å matche...
    Testet opp mot transporter dac'n og her kom transporteren til kort - så det sang! Transporteren mangler iofs alt som gjør det morro å høre på musikk da..

Tenkte det var greit å ha en ekstra dac som kunne spille high-res filene mine (som ikke transporteren klarer) og når det er sagt - nå ble jeg paff.
    Vi snakker om en dings til rett under 1000kr levert i postkassen, strøm fra en usb kabel og veier få hundre gram.
    Plutselig åpnet lydbildet seg i full bredde med en detaljrikdom som jeg ikke er vant til å ha. Dette er rett og slett bra - veldig bra!
    Neste ut er å få egen strømforsyning til dac'n, en del store kondensatorer + noen små for å gi dac'n bedre arbeidsvilkår.

Ikke ofte man finner no-brainer produkter, men her har man ett som burde vurderes av alle oss som ikke har tatt helt av når det kommer til digital avspilling.

Ingen tvil - fremover blir det testing av dac'er - for her har det vært gjort fremskritt de siste årene.

NAD M51 hadde jeg innom, men er sendt videre til eier - og den imponerte stort lydmessig. Hadde den bare kommet i sort - for sølv er utelukket her i gården...

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Endelig fredag sier dem. Vel fredag eller ei, koser meg med et glass dunkel. Hjemmeprodusert selvsagt.
    dunkel.jpg

Det er noe eget med å tappe et glass duggfrisk, kald øl fra eget fat. Anbefales på det sterkeste

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat nå ble Carlsbergen ved siden av meg betraktelig mer smakløs, som i og for seg er vanskelig nok! God helg!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Norway Cup over for denne gang - det endte godt med første plass i gruppen - så far er fornøyd selv om jentungen ikke spilte siste kamp. Slik må det være når de har tre keepere og de har spilt eksakt like mye - og de er igrunn like gode så da går det på rundgang.
    Gratulerer!
    Håper jenteungen satte pris på fanfaren.:)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Er ikke så inne i NC, men var ganske skuffet over det lave nivået hos en god del foreldre,eget lag inkludert. Etter første kampen overhørte jeg treneren på det andre laget fortelle at de var kjempedårlige og burde aldri reist til NC. Klart skuffelsene kan være store når man er valset over 12-0. Det jeg så var et lag som aldri ga opp til tross for at det var håpløst. Sa passe høyt til treneren og til resten av laget at det var ikke jentene som var bedre, men treneren derimot. Da ble han rød i toppen. Til pass sier nå jeg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Er ikke så inne i NC, men var ganske skuffet over det lave nivået hos en god del foreldre,eget lag inkludert. Etter første kampen overhørte jeg treneren på det andre laget fortelle at de var kjempedårlige og burde aldri reist til NC. Klart skuffelsene kan være store når man er valset over 12-0. Det jeg så var et lag som aldri ga opp til tross for at det var håpløst. Sa passe høyt til treneren og til resten av laget at det var ikke jentene som var bedre, men treneren derimot. Da ble han rød i toppen. Til pass sier nå jeg.
    bra jobbet i kjent stil

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    He he, skulle likt å sett trynet hans da.

Er dessverre en del triste voksenepisoder å se på sletta i løpet av uka, men heldigvis mye bra også.
    Lite glad i voksne som lever egne ambisjoner gjennom andres barn, men men..

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Det er jaggu meg deilig med et kjøleskap som skjelden trenger påfyll, og nå det trengs er det bare å sette inn et nytt fat
    henterøl1.jpg

I dag får det bli - elle melle Bayer.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    En mann etter mitt hjerte ;)

Hadde arvingen innom i går, mase musikk, masse Aass bayer, fan ikke kommet til meg sjøl helt ennå :cool:
    Regner med at din bayer er minst like god ?

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    dårlig gjort

lovequeen glemte klokka 1800 og nå står jeg uten bruksøl resten av helga. Deppemodus

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Aas bayer er faktisk god, men det er min også. Her på sentralen er det jo om å gjøre å få mest for pengene for at det skal være bra, og min bayer koster under 8kr pr liter og er på ca 6.8%. Aass sin koster kjempemasse og har lavere effekt. Ut fra all logikk som utøves her er altså min mange ganger bedre.....

nuvel..
    Skål da jan - ta deg et par knerter så er du i form igjen vettu

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Aas bayer er faktisk god, men det er min også. Her på sentralen er det jo om å gjøre å få mest for pengene for at det skal være bra, og min bayer koster under 8kr pr liter og er på ca 6.8%. Aass sin koster kjempemasse og har lavere effekt. Ut fra all logikk som utøves her er altså min mange ganger bedre.....

nuvel..
    Skål da jan - ta deg et par knerter så er du i form igjen vettu
    Gode poenger unge mann :)
    Aass bayer er ikke den billigste der ute men pokker så bra den er.
    8kr/l og 6.8%, svarte f**.....må ha sjåfør når jeg kommer oppom for den MÅ bare test smakes.

Er på kjøret igjen, hehe. I dag Frydenlund bayer, slettes ikke gal må jeg innrømme.

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    dårlig gjort

lovequeen glemte klokka 1800 og nå står jeg uten bruksøl resten av helga. Deppemodus
    Du får gi henne et par dask på baken. Faren er at hun liker det så godt at hun "glemmer det" neste helg også!
    Er ikke lett å være mann i dagens samfunn nei.. Står en masse her - men det hjelper vel lite nei..

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    dårlig gjort

Du får gi henne et par dask på baken. Faren er at hun liker det så godt at hun "glemmer det" neste helg også!
    Er ikke lett å være mann i dagens samfunn nei.. Står en masse her - men det hjelper vel lite nei..

skjæringspunktet kan være vondt å finne. Skoleboka, første kapittel.
    sukk

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn