Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    hmmm. Pakker. STORE pakker. Dette har jeg ventet på en stund - nå skal det bli liv laga i heimen
    spidel.jpg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vi snakker selvsagt om ØL her. Ikke dvaskt kjøpeøl, ei heller overpriset poløl (som selvsagt er drikkende) men vi snakker om hjemmebrygg.
    Når det brygges så klarer man seg med en relativt enkel kjele.

men, man kan også klare seg med en slik
    L1030657.jpg

Programmerbar selvsagt
    L1030659.jpg

Kjøler må man ha
    L1030658.jpg

og til slutt en liten gjæringstank på 60 liter

L1030661.jpg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Na kan vi brygge ALE mens vi koser oss med å drikke forrige brygg av ALE, og ikke nok med det - vi koser oss til lyden som kommer fra ALE.
    Tilbyr jeg ikke et kinderegg her så vet ikke jeg hva som skal til!

A

aair

Gjest
    Bra lydforbedrer det der. Ser proft ut - BrauEule II, 34 liter?
    [h=3][/h]

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.918
    Torget vurderinger
    3
    Her skal innkjøp av ALE drivere finansieres med salg av ALE på den nystarta HR's MUSIKK PUB
    Kvalitet i alle ledd er viktig for suksess. Og detta har HR skjønt til gangs.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tar det i innsparing på ølutgifter. 1 liter hjemmelaget godt øl koster ca 4 kr. Må ut med 60kr pr halvliter på polet. Det som er så glitrende er at jo mer man drikker desto mer sparer man. En vinn vinn situasjon med andre ord. Så slipper jeg å selge noe som også passer meg greitt.

Dessuten har jeg startet et bryggelaug med navnet "Braumeister Bob und der BDSM club" De spesielt inviterte vet hvem de er - og alle er å finne her på HFS.
    Tror dette blir morro.

Sist redigert:

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    347
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Respect man! Hvorfor er ikke jeg invitert? Er det for at jeg ikke har ale og ikke er spesiell nok? Greit nok at jeg er fra vestlandet men...

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Respect man! Hvorfor er ikke jeg invitert? Er det for at jeg ikke har ale og ikke er spesiell nok? Greit nok at jeg er fra vestlandet men...
    det var Vestlandet som var utslagsgivende. MEN er du i traktene rundt Gardermoen, så er du velkommen til smaksprøver.

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    3.071
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    speaking of canines (latin for hjørnetenner), litt lunken holdning til dyra hos husfar, andre kaninholdere spanderer fanden hakke meg rotfylling på caninene til kaninene
    ved behov ....
    prisen som kvakktanneren (dyregod) tok hang ikke på rot.
    Hadde kaninen følt et minstemål av takknemlighet for kost losji og moro med barna, hadde den spist hvitløk pepper og persille og løpt lukt inn i stekeovnen.
    Men neida, og uken etter ble den tatt av en grevling. Sikkert den samme som den aktuelle husfar med nød og neppe klarte å unngå og kjevle med bilen uken før.

HR ; du står i gjeld til de sympatiske dyrene som bare gikk

Kos deg med dobbel Ale i jula
    God Jul!

• Liker
    Reaksjoner: H.R

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Speller så det griner her i juletiden. Har lekt meg med dempning av mellomtonene de siste dagene. Motstander og startet på å dempe 10 db, så 9, så 8, så 7 nå er jeg på 6db. Ligger i området mellom 6 og 7db så da blir det test på 6.5db en gang etter jul. Det betyr at systemet ligger på 103-104 db et sted. Nå skal det spelles, og kose seg så godt man kan.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    vi er i samme bås, jeg er og vestlending og ikke invitert

Håvard

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ønsker deg og dine en God Jul, Godt å høre at lyden setter seg :)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ok. Unnskyldning nummer to. Du tåler ikke så mye øl. Dermed er det bedre at du får med deg moderate mengder når du stikker innom fra tid til annen.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    liker nyervervelsen din, kommer til å bli bra dette.
    med min intoleranse for sukker er det veldig greit å ikke være med i bryggeriforeningen din

Håvard

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    jotakk det samme. Julen blir nok helt grei. Er ikke helt i julemodus enda. Tidvis får man vite om ting som setter spor, og denne julen startet med en skikkelig drittnyhet så tankene er nok et helt annet sted foreløpig.

Ikke nok med det, en kollega flytter til Canada, så da får jeg filial der også. Masse nye møbler er dradd til hus og så fikk jeg i oppdrag å selge unna 1100 cder og 1100 dvder. Masse kule bokser og masse som sikkert er severdig.

morsom historie rundt dem forresten. De var solgt for 35000 som gir en pris på 16kr pr enhet. Helt greitt når man selger i bolk. Men midt på natten så kommer kjøper slukøret tilbake og leverer tilbake. Hvorfor kan man lure på. Vel svaret er enker og startet for ca 2år siden. Da klaget kona til kjøper på at Facebook sendte ut spillvarsler av selgerens samboer. Eneste måte å løse på var å slette vennskapet på Facebook og ting var i vater. .....trodde man. Neida ,pga dette så NEKTET da fruen i huset å ha disse filmene og cdene i hus. Hadde aldri blitt så fornærmet i hele sitt liv...

her ser vi altså enda et eksempel på at spill ødelegger livet til folk, også i lille Norge...

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    liker nyervervelsen din, kommer til å bli bra dette.
    med min intoleranse for sukker er det veldig greit å ikke være med i bryggeriforeningen din

Håvard
    Pokker. Glemte dette, ellers ville jeg selvsagt benyttet den unnskyldningen.
    De som er med har kjøpt seg inn i utstyret, slik at det er ikke mitt alene. Det er mye gøyere å brygge sammen med andre, og kan jeg få flere til å brygge selv, så vil jeg selvsagt det. Har hatt flere besøk av folk hvor vi har brygget sammen for å vekke interessen for dette. Brygge øl er lett og gir gode resultater. Det trenger ikke koste mange kronene og er en kjempesosial hobby. Et brukande kokekjele med termostat og alt som skal til for ca 25liter øl koster ca 3000 og anbefales for alle som ikke tar til takke med dårlig øl om det meste kjøpeskvipet i butikkene selger.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jotakk det samme. Julen blir nok helt grei. Er ikke helt i julemodus enda. Tidvis får man vite om ting som setter spor, og denne julen startet med en skikkelig drittnyhet så tankene er nok et helt annet sted foreløpig.

Ikke nok med det, en kollega flytter til Canada, så da får jeg filial der også. Masse nye møbler er dradd til hus og så fikk jeg i oppdrag å selge unna 1100 cder og 1100 dvder. Masse kule bokser og masse som sikkert er severdig.

morsom historie rundt dem forresten. De var solgt for 35000 som gir en pris på 16kr pr enhet. Helt greitt når man selger i bolk. Men midt på natten så kommer kjøper slukøret tilbake og leverer tilbake. Hvorfor kan man lure på. Vel svaret er enker og startet for ca 2år siden. Da klaget kona til kjøper på at Facebook sendte ut spillvarsler av selgerens samboer. Eneste måte å løse på var å slette vennskapet på Facebook og ting var i vater. .....trodde man. Neida ,pga dette så NEKTET da fruen i huset å ha disse filmene og cdene i hus. Hadde aldri blitt så fornærmet i hele sitt liv...

her ser vi altså enda et eksempel på at spill ødelegger livet til folk, også i lille Norge...
    Uff da, ja ting skal ikke alltid gå smooth dessverre, grattis med ny filial :) håper julestemningen kommer snikende sakte og sikkert, men vet av erfaring at ting skjer
    som setter spor og tar vekk fokus på andre ting

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God jul HR. Og takk for invitt så jeg kom meg ut av "hula". :)

• Liker
    Reaksjoner: H.R

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    jajamensann. Der var lager, motor og mellomhjul pakket opp - det er kun lån fra sjølveste Gut_man. Det gir meg iallefall muligheten til å feilsøke platespilleren som ikke har vært som den skal.

Jeg har vært så heldig å ha lånt en svært tøff spiller - en Well tempered classic fra HCS da den underfundig nok ikke er solgt. Heldigvis for meg må sies:)
    Den er ikke av de enkleste å sette opp, men med god bruksanvisning så lar det seg gjøre. Det blir nok likefullt mellomhjul på meg også i fremtiden.

A

aair

Gjest
    De som er med har kjøpt seg inn i utstyret, slik at det er ikke mitt alene. Det er mye gøyere å brygge sammen med andre, og kan jeg få flere til å brygge selv, så vil jeg selvsagt det. Har hatt flere besøk av folk hvor vi har brygget sammen for å vekke interessen for dette. Brygge øl er lett og gir gode resultater. Det trenger ikke koste mange kronene og er en kjempesosial hobby. Et brukande kokekjele med termostat og alt som skal til for ca 25liter øl koster ca 3000 og anbefales for alle som ikke tar til takke med dårlig øl om det meste kjøpeskvipet i butikkene selger.
    Det vi er i gang med nå av ølbrygging er jo videreføring av et flere tusenårig håndverk. Etter smaksprøvene å dømme, regner jeg med at den hedenske tradisjonen med "å drekka jol" kommer til heder igjen. Ølbrygging, juleøl, hedensk og sosialt passer meg ypperlig. Ser derfor frem til å få en innføring i bryggerikunsten under kyndig veiledning av Herr Braumeister

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Pokker så uflaks man skal ha. Min benz ebony pu har definitivt tatt kvelden. Jeg glemte å ta av pu, selv om arm var festet med sikkerhetshampen og vips forsvant nålen. Ikke spør... Den var heldigvis klar for retipping, men nå er den definitivt klar for retipping. Der burde være en grense på hvor talentløs man burde tillate seg å være. Spørsmålet mitt nå er hva skal jeg anskaffe meg som pu nummer to, eller pu nummer en? Blir uten benz i ca 6-7mnd ut fra ryktene på tiden det tar....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.593
    Torget vurderinger
    23
    Det er jo helt Fingers-stuk over den storyen der..

homer-doh.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.593
    Torget vurderinger
    23
    Har en uåpnet LP her et sted..?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    For å si det slik, vurderer benz lp, dynavector 20x2 og lyra titan eller skala.
    også i den rekkefølgen forøvrig. Liker spillestilen til ebony H og LP.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    God Jul H.R.!

Ser nissen allerede har vært der med store pakker til deg, så kvelden blir vel litt av et antiklimaks for deg. En julesang til deg også:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn