ægir er bra saker. En studietur til jessheim er nok klok også. Der ligger sundbytunet med nærreist mat og en utsøkt øl.Crowbar er helt nytt og har ingenting med det svarte stedet som lå bak legevakta å gjøre. Et drøyt Denon-kast fra Tor finner man nå byens (foreløbig) største brewpub. Fikk høre at det er bryggmesteren fra Ægir som nå står for bryggingen på Crowbar. Vet ikke om det er permanent. Mye godt i hvertfall. Sønnen min synes forresten det var flaut at det klirret sånn fra sykkelveskene mine i sommer når vi syklet Rallarvegen over fjellet tilbake fra Flåm (som har Ægir bryggeriutsalg).
Hører du Roger, selv emo er enig med meg. Skjerp deg!Hehe, pass deg nå!
er det ikke egentlig litt dumt å bruke så mange steg med moderne modifisert malt?I tillegg til rastepause på 50, 63,72 før den lange på 78 så tok det sine 7.5 timer å brygge....
Vel oppskriften og prosedyren kommer fra Frank Weme med fartstid fra nøgne ø og som nå er bryggerimester på sundbytunet. Dersom han mener det er hensiktsmessig, så er jeg svært tilbøyelig til å være enig med han herer det ikke egentlig litt dumt å bruke så mange steg med moderne modifisert malt?I tillegg til rastepause på 50, 63,72 før den lange på 78 så tok det sine 7.5 timer å brygge....
jeg har iallefall sluttet å starte meskingen på lave temperaturer siden jeg fikk en ufrivillig proteinrest med tiden det tok å varme mesken fra 40 til 66 grader.
proteinrest med modifisert malt fjerner jo som vi alle vet kropp og fyldighet fra ølet, og ølen kan bli "vannete".
proteinrest er selvfølgelig kjekkt hvis man bruker mye rug, havre/hveteflak eller lager pils med umodifisert tysk pilsnermalt, men til blond eller ale er det best å la være.
ja, hvis han liker det så skal jeg ikke si noe på det; selv om jeg mener at selv store mikrobryggerier driter seg ut og ender opp med vannete øl fra tid til annenVel oppskriften og prosedyren kommer fra Frank Weme med fartstid fra nøgne ø og som nå er bryggerimester på sundbytunet. Dersom han mener det er hensiktsmessig, så er jeg svært tilbøyelig til å være enig med han her
et slit var det. Vaske av etiketter av flasker. Deretter av med korker for koking. Grundig vaske av flasker innvendig såvel som utvendig. Så i stekeovnen for å sikre at de alt som kan ødelegge er dødt. Deretter tapping. Fikk ikke tid til mer en fire fem kaffepauser jo.Det bildet der må da være vårens vakreste eventyr..??
Haha, det bildet er klassisk. "Glad"-H.R og sleskesluk. Fett at dere koser dere