Jeg bygde en klassisk gitar ved Totnes School of Guitarmaking i 2009. Jeg benyttet Truoil, en olje beregnet på stokken til gevær. Før oljen ble påført ble treverket først pusset med gradvis finere sandpapir. Og deretter med noe som kalles Micro Mesh som er ekstremt fint "sandpapir". Også er i gradvis finere og finere kvalitet. Deretter ble det hele satt inn med Truoil. Denne ble massert inn i treverket på omtrent samme måte som man påfører shellack. Liten tøyfille påføres litt og litt olje som påføres i små roterende bevegelser. Bilde av gitaren under. Jeg hadde ikke i filler, så porene og fibrene i treverket er synlige. Det skal være mulig å få enda blankere finish enn dette. Har man riktig god tid så kan ren Tung Oil (Pure) være et alternativ. Denne tørker en god del saktere, og gir en mattere effekt, om man foretrekker dette.Olje. Lag på lag pusses inn og til slutt så kan man polere. Men det er jeg ikke enda.Kun på første lag. Det er bevisst at endeveden er såpss åpen. Den får en mørkere olje en det resterende for å skape et tydelig skille. Får se hvor vellykket det er
Når jeg så dette bildet så tenkte jeg at @Bergfinn hadde stått som leverandør av høyttaler avkappNår man er på stramt budsjett er det gjenbruk som gjelder. Deler av den gamle kjøkkeninnredningen får bli med videre, men nå som utforing av vegg. Her skal det som kan benyttes bli brukt
Den mellomtoneløsninga har jeg trua på. Hjalp sikkert å få bort kjøkkeninnredninga ogVis vedlegget 807446
Dette låt slemt
Hos meg gikk det fint å starte opp 2 x ams1000 og 2 x ams0100.Omsider kommet er hakk videre på forsterkeriet.
Kanskje jeg blir ferdig en gang også.
Når jeg trykker på en pushbryter så starter et arduino board og booter opp en og en forsterkermodul. Vel nesten da det bare er 8 releer på dette så regner med at 2 små anaview går fint i en omgang.
Vis vedlegget 815991
Det å starte så mange moduler samtidig er å be om trøbbel ja.Hos meg gikk det fint å starte opp 2 x ams1000 og 2 x ams0100.
Men når jeg forsøkte med 4 x 1000 og 4 x 0100, da gikk 16 amp sikringen i sikringsskapet. Siden de ble montert 2 x 1000 og 2 x 100 i hvert sitt kabinett, så fungerte det greit, en greide aldri å skru de på eksakt samtidig...
Penere?Og den er fanken meg penere også DIY rules!!