Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Antiklimax blir det ikke Townes. Koblet opp zu103 pu i ren desperasjon, og noe på gang med annen PU, teller på knappene. en lyra kleos som er spell ny har jeg fått et ok tilbud på og penga som den skal være med på å dekke går til en god sak. Er ikke så opptatt av hva jeg får til jul, mest fordi jeg har mer en det jeg trenger av det meste.

unga er fornøyd, er frisk og rask, familien er godt sammensveiset og vet at dette er det som virkelig betyr noe. Slikt setter man ikke alltid pris på i hverdagen, selv om man burde. De gangene man i ettertenksomhetens navn kommer på dette er alltid fordi man blir minnet om at det er ikke selvfølgelig for så å glemme det når korttidshukommelsen har gjort sin visitt.

Nuvel, god jul min gode mann og kos deg så godt det lar seg gjøre.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    ENDELIG!!

Nå spiller platespilleren som den skal. Det ble et puslespill. Gut_man sendte meg en motor, mellomhjul og et nytt lager.

Byttet først mellomjul da ble det jevnere gange, men av en eller annen grunn så var det fremdeles feil. Ting gikk ujevnt. Fortsatte med å sette på motoren og de fjærene som var brukt. Delmål to var rett og slett en katastrofe – motoren og mellomhjulet kom i klem. Frem med en ny fjær som holdt mellomjulet, men også da når jeg satte i gang motoren så kilte mellomhjulet seg i ptp.

Neste ut var å bytte fjærene til noen jeg hadde for å hvile motoren på. Mellomhjulet kilte seg ikke lenger, men derimot så spilte det fremdeles ujevnt. Byttet lager – satt sammen av to stk. så fikk jeg til et som fungerte som det skulle, men var jeg kommet lenger? Nope. Dette spiller ikke som det skal.

Demonterte motoren til gutty og den var full av graps. Her har noe fått seg et slag og ting er rett og slett ikke rett lenger. I tillegg så var også her problemer med innmaten, men helt forskjellig fra mine feil. Det koniske drevet mitt, mine «kuler» i guttys motor så ble det sakte og sikkert satt sammen etter å ha renset, og nytt fett. Så nå går tallerkenen jevnt igjen.

Ufattelig flaks at to motorer kan bli en og det er rimelig tyst drivverk, men tydelig slitt. Spilleren går i alle fall jevnt.
    Tid på PU skifte. Av med ZU103 som jeg ikke liker overhode og inn med Benz LP som jeg har valgt. En deal med Sluket gjorde at jeg låner hans og kjøper ny tilbake i god tid før han trenger medfører at jeg omsider kan spille vinyl i stua igjen.

Så nå sitter jeg her og julefreden har senket seg så godt det lar seg gjøre. Takker selvsagt både gutty og sluket for sin velvillighet.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Flott at du fikk orden på det H.R Mindre hyggelig at motoren jeg sendte deg ikke var særlig i form. Det var en jeg kjøpte løst på ebay som jeg ikke har fått flikka på. Jaja, har en til i reserve jeg som jeg har plukka ut av en spiller. Regner med at den funker bedre. Spiller forsåvidt ingen rolle om den jeg hadde var herpa, for den konverteringa vi har snakka om å få gjort krever uansett ny kon og bruker ellers kun "motorhuset". Tipper Benz LP gjør seg godt i anlegget! Grattis med fet pickup!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    har også lest meg frem til at dette ikke er noen krise for å få til en ombygging til AC heldigvis. Det virker iallefall lenge nok til at jeg får meg en ny motor og kan sende det gamle treskverket til ombygging når det blir deler å få tak i til det formålet. Regner med at du følger nøye med fremover :)

Selv fra første rilletreff så hørte jeg at jeg kom til å like LP. Så når den har fått gått seg til blir dette kanon.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Platespiller er fremdeles ikke i vater. Det er nesten ingen kraft i tallerkenen og har store problemer med å dra jevnt, setter jeg på en 180grams vinyl så går den for sent. Og justerer jeg til en god gammel plate så går den for fort om jeg justerer til 180gram.
    Testet en del med fjærmomentet som holder mellomhjulet.
    Oppgitt og lei, men det låter veldig bra med benz lp når det innimellom går i korrekt hastighet.

for å virkelig ha nedtur så spratt jeg ei flaske IPA. Den var litt dau i smaken. Tenke seg til hvilke motgang man skal ha i hverdagen.

aargh.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.556
    Torget vurderinger
    23
    Det er i motbakke det går oppover, gode mann! Tror jeg kobler opp et par-tre DD-verk her, føler for litt vinyl i kveld! :cool:

Slutt med sytinga - du hører ikke at JEG klager, som sliter meg mest ihjel her i aften med svintunge ALE drivere. uten læregutt i jula også...

• Liker
    Reaksjoner: bia

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.556
    Torget vurderinger
    23
    Dessuten er jeg tom for Wasa Husmanns, så det blir en 500 gr. Entrecote i steden, akkompagnert av en moden Penfold's Grange. Etter alt strevet, må vite.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Kan det vere litt oljerester på mellomhjulet(gummien)som videre havner på tallerken?
    Skal veldig lite til før det skjer,men det resulterer etter min erfaring til at tallerken stopper heilt riktignok.

Litt isopropanol el til reingjøring funker bra.

Mvh.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vasket i ren aceton. Jeg er mann, derfor har jeg en iboende rett til å klage, men godt tips.

sluket, selv om mor er borte så er det grønnsaker som er kosten, ikke glem det! Og ikke fått opp ALE enda? Gud hvor du somler.

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    336
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Det første jeg tenkte på er at det finnes jo andre platespillere der ute en plass. Men du er vel en sta .... som ikke gir opp. Du får vel til dette også tenker jeg.:)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Sta som et esel må vite. Heldigvis er lp kun til kos, pleier ikke spille mye vinyl. Får gå tilbake til flac. Demontere alt og sette sammen på nytt. Ingen annen utvei. Ulempen er at når lenco'n spiller så spiller den pokker så bra.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.556
    Torget vurderinger
    23
    Vasket i ren aceton. Jeg er mann, derfor har jeg en iboende rett til å klage, men godt tips.

sluket, selv om mor er borte så er det grønnsaker som er kosten, ikke glem det! Og ikke fått opp ALE enda? Gud hvor du somler.
    Det blir persillesmør til biffen -det får være nok grøntfor for i dag. Og det er ikke lett å komme i kapp med egne prosjekter når man må reise land og strand rundt og bedrive førstehjelp hos pølsefingrede stammefrender!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vel, selv unngår jeg mat med primærfarge, med unntak av blodig biff. Virker fint.
    Fingers, da vet jeg at jeg er i trygge hender......

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.190
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    ølet ditt er langt i fra primærfargene iallefall,

håvard

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Sta som et esel må vite. Heldigvis er lp kun til kos, pleier ikke spille mye vinyl. Får gå tilbake til flac. Demontere alt og sette sammen på nytt. Ingen annen utvei. Ulempen er at når lenco'n spiller så spiller den pokker så bra.
    Tør minne om at Lenco PTP i corian plinth har utkonkurrert anerkjente konstruksjoner i 100k klassen mer enn en gang! Så jeg håper da inderlig at du lar tålmodet råde før du gjør noe overilt. Finner det noe merkelig at spilleren først gikk jevnt for så å fuske igjen. Er du sikker på at du har fått fjærene i motoropphenget riktig? Eller at lageret ikke lekker olje? Noe av det geniale med denne spilleren er nettopp den enkle oppbyggingen. Ikke så fryktelig mye som kan skjære seg. Og hvis noe går galt er det forholdsvis enkelt å skaffe reservedeler. Når denne spilleren fungerer etter hensikten, spiller den som H.R sier pokker så bra! Går du deg blind og lei i feilsøkingen H.R, legg ut en tråd på Lencoheaven og be om input! Dette ordner seg :)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    hatt sjølveste sjefsmekaniker fingers innom og nå spiller jaggu meg platespilleren som den skal!!!
    Det er ufattelig hvordan den karen får fikset ting, og det helt uten å nærme seg spilleren.

Ble litt lei, så i 4 tiden i natt så startet jeg å gå metodisk til verks. Demonterte spilleren, vekk med motor, lager, mellomhjul og ned på slakterbenken igjen. plukket alle deler som kunne demonteres og vasket dem som var tilrådelig i aceton. Erstattet alle ledninger med nye, så til at kontaktpunkter var gode. Koblet sammen og smurte med lagerfett, og en fin tynn olje. Sentrerte motoren og så var det dags å montere på nytt. Gikk over armen og verifiserte at alt var i vater og kl 12-13 så var jaggu meg alt på plass igjen rett før fingers dukket opp. Snakk om å bli reddet av gong-gongen. Justerte hastigheten på spilleren og det viste seg at jeg hadde satt på en for stram fjær.

For stram fjær har en uønsket effekt - spilleren går fortere og fortere, så i ettermiddag har tiden gått til å teste ut forskjellige fjærer - heldigvis har jeg en isboks med denslags liggende kun for slike anledninger. Nå begynner ting å nærme seg med stormskritt. Nå spiller det jevnt og låter atter en gang som jeg ønsker at det skal bli. Dette blir bra, måtte jeg mene dette i lengre tid. Fått spilt en 3-4 plater nå og den holder jevn gange. O-lykke.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Du må bli bedre til og dokumentere slike ting med bilder hr!
    Digg med vinyl da, hvilken PU bruker du nå?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    bilder? er det noe nytt? Finnes det dokumentasjon på bilder??
    Neida - tar selvkritikk på at jeg ikke knipser bilder., litt for fokusert på det som gjøres at jeg stopper opp for å ta bilder.

Benz Micro LP er PU.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    slegge, slagdrill og stemjern fikser med glans en skarve lenco. gjort på et blunk. trengte kun å skotte bort på slegga så gikk den jevnt

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    i følge min almanakk er det nyttårsaften på fredag om 2 dager. jeg bruker 2009 utgaven. like god fortsatt

J

J.J

Gjest
    Det her er jo bare forgården, bare vent til til dere kommer til...... :cool:

Vel... GODT NYTT ÅR H.R !! Måtte du få mange flotte opplevelser, da seff ifra soffakroken... for du orker vel ikke å være så mye ute... eller reise....

Beste hilsener ifra Vestbredden

/JR

BTW... ser frem til flere erfaringer med ALE & ALE !!!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    jo takk gutter - og det samme til dere.
    Skal se til at noe ALE er nedkjølt og noe ALE er i drifstemperatur.
    Et begivenhetsrikt år må sies. Mange oppturer og få nedturer.
    Måtte 2013 bli så bra som det lar seg gjøre for oss alle.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.744
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    godt nyttår
    blir hardt å toppe 2012 som diy år, men vi prøver vel likevel...
    mvh
    Leif

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    2012 har vært et oppturens år på DIY siden, men man gir seg uansett ikke - finner nok på noe moro for 2013 også.

For min del blir det nok jobben å få ting til å se pent ut som står i fokus. Jeg kan rett og slett ikke tenke meg hva annet jeg skal finne på nå. Så blir det besøk hos andre - få høre ting som jeg ikke har tenkt på selv, finne ut om det er noe for meg.

Så blir det litt diy for andre tenker jeg. Skal bygge dac til broderen, et par impulse h6 kloner til samme broder. Han er ikke veldig interessert og tar til takke med 6.5" uansett.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Godt Nyttår!
    Nyttårsforsetter mitt, ved siden av og kutte røyken, er og høre ALE hos deg.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt nyt år H.R. Om ikke lenge kommer jeg for å høre ALE... Blir julekevelden 2 det... :)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Dere er begge veldig velkommen.
    Nyttårsforsetter - vel jeg skal bli eremitt, vrang og vanskelig å ha med å gjøre. Samme som i fjor altså.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ro ned tempoet og kom tilbake til gamle slappe deg! godt nytt år. Folk og fe påstår det er nyttårsaften i dag. i følge min almanakk er det om 2 dager til fredag. Kan feire to dager til ende jeg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.556
    Torget vurderinger
    23
    Ro ned tempoet og kom tilbake til gamle slappe deg! godt nytt år. Folk og fe påstår det er nyttårsaften i dag. i følge min almanakk er det om 2 dager til fredag. Kan feire to dager til ende jeg
    Vel, jeg må si jeg liker den nye effektive "skapsosiale" få-ting-unna utgaven av Reinert bedre enn sløfokk-utgaven.. fortsett slik! Du setter et formidabelt eksempel når det gjelder gjestfrihet, evne til å dele, begeistring og omtanke for andre og ikke minst tilgjengelighet! Måtte det nye året bare virke forsterkende på egenskapene :D
    Sist hadde du jaggu anstendig kaffe også! Way to go! Godt år, old chum.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn