Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.340
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det er nok sant. Her bruker jeg ikke tidal lenger. Kun spotify for tiden. :)
    Aha!
    Da er jo saken klar,Auralic mener Spotify ikke egner seg til seriøs lytting av musikk ;). Men der har vi jo platespiller!

O
    Det er nok ikke helt usant :) den dagen det blir sweetspot lytting her i huset igjen så blir det vel tidal igjen, men pr nå så brukes anlegget til å fylle lyd i hele stuen :)

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Er nok ørene som hører som til slutt avgjør dette som alt annet i denne hobbyen :)

Ifølge en del tester så er node 2 et kjempesteg opp kontra disse touch sakene som var så hippe... den ble i samme test også lovpriset som bedre enn denne mini saken fra auralic :)

Men egentli irrelevant, det er øret som hører som i bunn og grunn avgjør. Her i huset har node 2 fått oppholdstillatelse fram til det eventuelt kommer en node 3 :)
    Brukervennlig, enkel, vellydende, altspisende, mqa osv osv.. samt en innebygget dac som henger med opp til 10k klassen ifølge tester.. :)
    Og forforsterker funker den også eksemplarisk som :)
    Sant det,X er øret som bestemmer til syvende og sist :). Node 2 har flere muligheter enn Auralic + bedre/finere meny. Sett kun som Tidal streamer er det Auralic som vinner,ergo så beholder jeg begge ;)

O
    Bør være åpent for blindtest her da ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Er nok ørene som hører som til slutt avgjør dette som alt annet i denne hobbyen :)

Ifølge en del tester så er node 2 et kjempesteg opp kontra disse touch sakene som var så hippe... den ble i samme test også lovpriset som bedre enn denne mini saken fra auralic :)

Men egentli irrelevant, det er øret som hører som i bunn og grunn avgjør. Her i huset har node 2 fått oppholdstillatelse fram til det eventuelt kommer en node 3 :)
    Brukervennlig, enkel, vellydende, altspisende, mqa osv osv.. samt en innebygget dac som henger med opp til 10k klassen ifølge tester.. :)
    Og forforsterker funker den også eksemplarisk som :)
    Sant det,X er øret som bestemmer til syvende og sist :). Node 2 har flere muligheter enn Auralic + bedre/finere meny. Sett kun som Tidal streamer er det Auralic som vinner,ergo så beholder jeg begge ;)

O
    Bør være åpent for blindtest her da ;)
    Hiv deg på flyet du ;)

O

• Liker
    Reaksjoner: T-1

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Tenkte invitere meg selv 11januar :) snakket med jorwed igår å skal stoppe innom der også :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.340
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jorwed ja.. når kommer den nye tråden hans? Vi har vel gått glipp av en del bytter der også ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Første plate ut i morges for meg i dag. Masters-versjonen fra Tidal, strømmet over USB fra laptop til Henry Audio USB DAC 128 mkII. MQA-decoding i appen. Og det låter brillefint til de små kronene denne bittelille boksen fra Børge koster, faktisk langt over det som kan forventes. Vil absolutt hevde at du må over 5k for å finne noe som låter åpenbart bedre. Men ren USB-DAC er ikke for alle, selv jeg sitter på gjerdet for en med flere innganger, gjerne fra Henry Audio. For jeg har stor tro på at en større variant fra dem vil være et kinderegg for de fleste som forsøker å holde seg innenfor et budsjett som ikke er så veldig høyt.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Første plate ut i morges for meg i dag. Masters-versjonen fra Tidal, strømmet over USB fra laptop til Henry Audio USB DAC 128 mkII. MQA-decoding i appen. Og det låter brillefint til de små kronene denne bittelille boksen fra Børge koster, faktisk langt over det som kan forventes. Vil absolutt hevde at du må over 5k for å finne noe som låter åpenbart bedre. Men ren USB-DAC er ikke for alle, selv jeg sitter på gjerdet for en med flere innganger, gjerne fra Henry Audio. For jeg har stor tro på at en større variant fra dem vil være et kinderegg for de fleste som forsøker å holde seg innenfor et budsjett som ikke er så veldig høyt.
    Hadde det ikke vært lettere med en streamer enn PC ?

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Aha!
    Da er jo saken klar,Auralic mener Spotify ikke egner seg til seriøs lytting av musikk ;). Men der har vi jo platespiller!

O
    Det er nok ikke helt usant :) den dagen det blir sweetspot lytting her i huset igjen så blir det vel tidal igjen, men pr nå så brukes anlegget til å fylle lyd i hele stuen :)
    Det som er helt sikkert er at Roksan Xerxes spiller ringer rundt begge 2 :) så få deg ny platespiller med en god riaa du X ;)

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

O
    I og for seg, jeg har jo Chromecast Audio. Men Henry Audio låter bedre enn min Audio Alchemy-DAC, så da foretrekker jeg å bruke den. Ikke har CC Audio MQA heller. En USB-kabel koster betydelig mindre enn en DAC med optisk inngang som er bedre enn Henry Audio. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.340
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Aha!

O
    Det som er helt sikkert er at Roksan Xerxes spiller ringer rundt begge 2 :) så få deg ny platespiller med en god riaa du X ;)

O
    Hehe, spiller står på listen.. den nye ampen har ok riaa :)
    Men budsjettet mitt er nok langt unna ditt :) ser etter brukt onkyo 1050 til ok pris :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    I og for seg, jeg har jo Chromecast Audio. Men Henry Audio låter bedre enn min Audio Alchemy-DAC, så da foretrekker jeg å bruke den. Ikke har CC Audio MQA heller. En USB-kabel koster betydelig mindre enn en DAC med optisk inngang som er bedre enn Henry Audio. :)
    Har jo en Node 2 stående her ;)
    O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Hehe, spiller står på listen.. den nye ampen har ok riaa :)
    Men budsjettet mitt er nok langt unna ditt :) ser etter brukt onkyo 1050 til ok pris :)
    Mente ikke du må kjøpe en Xerxes,hvilken amp snakker vi om???

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

O
    O
    Du sier noe der, Ove. Har faktisk hatt Node 2 i tankene siden den kan styres fra Win-pc i tillegg til nettbrett/telefon. Hmmm, men hvordan skal jeg få finansiert en DAC med de riktige inngangene som låter like godt eller bedre enn Henry Audio... :rolleyes:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    O
    Du sier noe der, Ove. Har faktisk hatt Node 2 i tankene siden den kan styres fra Win-pc i tillegg til nettbrett/telefon. Hmmm, men hvordan skal jeg få finansiert en DAC med de riktige inngangene som låter like godt eller bedre enn Henry Audio... :rolleyes:
    Nå slipper du og tenke på det,da Node 2 er solgt til et hyggelig hfs medlem :)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg som er medlemmet som var heldig å få kjøpt Node 2 :) Sorry hvis du ville ha den Baluba. Om så var tilfelle, så kan du kjøpe den av meg. Ikke meningen å «stjele» den foran nesen din. Spurte Ove om han hadde tenkt å selge. Og det skulle han. Og handelen var gjort på 10 min. Takker for hyggelig handel Ove ;) Leste etterpå at du nevnte den for Baluba.....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Neida, nå før jul har jeg total kjøpstopp. Nå må det som hører familie og venner til prioriteres, men lytting blir det mye tid til. Og ærlig talt så er jeg rimelig fornøyd med å ha en diskret USB-kabel sørge for strømmingen. Da vil det være enkelt å synkronisere med YouTube-videoer mens jeg leser HFS og hører musikk samtidig. Liker ikke å bruke håndholdte skjermer til denslags, gamle øyne og slikt... Dessuten, slike havner nok rett som det på bruktbørsen, som når du blir lei og skal oppgradere til Auralec eller hva de greiene heter. :D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg som er medlemmet som var heldig å få kjøpt Node 2 :) Sorry hvis du ville ha den Baluba. Om så var tilfelle, så kan du kjøpe den av meg. Ikke meningen å «stjele» den foran nesen din. Spurte Ove om han hadde tenkt å selge. Og det skulle han. Og handelen var gjort på 10 min. Takker for hyggelig handel Ove ;) Leste etterpå at du nevnte den for Baluba.....
    Takk selv,ble mye styr her i dag da flisleggeren kom rekenes forsent :( så jeg postlegger den i morgen tidlig :)

O

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nåå, erre Onsdan alt... :)

Skal en tur til Oslo i morgen om du kjeder deg rundt lunch..
    Ikke hente, men levere hifi. Kom aldri ut av bilen en gang :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Nåå, erre Onsdan alt... :)

Skal en tur til Oslo i morgen om du kjeder deg rundt lunch..
    Ikke hente, men levere hifi. Kom aldri ut av bilen en gang :)
    Nja ikke umulig det du,kommer litt an på når fliseduden kommer :).

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.753
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 470001
    Blir spennende og høre hva de 2 små karene kan tilføre lyden :) Amperex "bugle boy" skal etter sigende være gode rør.

O
    Kult. Snuste på de, jeg også, men må stoppe litt opp og få oversikt her før jeg driver å putte inn nye ting inn her og der.
    Men du får si fra når du er ferdig med å besudle dem, Evo :)

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.045
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spennende. Håper han tar inn en G2.. så jeg får inntrykkene han på den. :D

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Den øverste av de to er nok ikke så godt egnet ved ettertanke. Den har ikke linje ut. Bare ht terminaler...
    Men den nederste er topp modellen og ser helt porr ut.:)

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn