Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.107
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Da er det straks klart for tur. Vanskelig å plukke ut lper til vask. Så det blir med en liten bunke. Så får vi se hva vi får til. Er kjempespent på å høre dagens utgave av lyd hos deg.
    Er våken jeg :)

O

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt å høre, vina lurer på om han skal vere med.... Hørt noe fra han?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Deilig, sinnsykt surr i Oslo idag. Brrrr

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel Evo, hva skal man skrive om lyden fra dette anlegget ditt. Jo kan starte med å si at sist jeg var hos deg så var jeg egentlig litt skuffet over lyden. Hadde liksom forventet mer. Ikke at det låt dårlig, på langt nær, men følte at det ikke stemte helt. Oppsettet idag er av et helt annet kaliber.

Her er det meste på plass. Detaljer, luftighet, vil faktisk si råskap, alt sitter. Utfordringen for å få henta ut enda mer vil nå gå på geometri av rommet. Men der er du låst. Klangbalansen er for meg en 9-er. Skal jeg syte å klage litt så ville jeg ha hatt bittelitt mer friskhet i lyden. Men dette er PIRK.

Anlegget her spiller nå så godt at jeg ikke fatter hvorfor du nå skal bytte noe. Den beste kommentaren jeg kan komme med er vel, "dette anlegget kunne jeg tenke meg å ha hatt i hula mi"

Sub Evo, nja kanskje. Om du får den skikkelig integrert så kan det gi en enda større lyd. Men for min del så kosa jeg meg med både Metallica, Sabbath og musikken du spillte av. Alice in Chains blir spillte med en sarthet og nærve jeg faktisk ikke har hørt før. Og når du dro på med soppene og låten nutmeg. Så viser anlegget sin allsidighet.

Takker for at jeg fikk komme idag. Og takk for vask av platene. Anlegget ditt er nå virkelig bra. Hvorfor i det huleste skal du endre på noe nå. For meg er det fullstendig uforståelig.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.107
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk for besøket,Peter det var hyggelig det. Jeg er jo fornøyd selv,så det blir nok mest sansynlig stående slik det er nå.
    Noen sub tviler jeg på om kommer inn,liker at det er såpass rent her,skal jeg ha sub må det bli 2 Stk for symetrien sin del.
    Har aldri vært noen Metalica fan,men den Black Album skiva hadde noen gode låter. Så mulig jeg må handle den inn ;)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Alltid artig å lese «hjemme hos» referater og da spesielt når man har hørt hele eller deler av det (det byttes jo før man rekker å komme hjem) :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk for besøket,Peter det var hyggelig det. Jeg er jo fornøyd selv,så det blir nok mest sansynlig stående slik det er nå.
    Noen sub tviler jeg på om kommer inn,liker at det er såpass rent her,skal jeg ha sub må det bli 2 Stk for symetrien sin del.
    Har aldri vært noen Metalica fan,men den Black Album skiva hadde noen gode låter. Så mulig jeg må handle den inn ;)

O
    Black er en bra skive å starte med ja. Litt down tempo. Og et tyngre seigere uttrykk.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Alltid artig å lese «hjemme hos» referater og da spesielt når man har hørt hele eller deler av det (det byttes jo før man rekker å komme hjem) :)
    Våre venner i Ski har en ganske høy byttefrekvens ja ;)
    Må være noe med klimaet i de traktene (Nord for Nordbyveien og nesten opp til Vevelstadåsen.);) Skal visstnok lekke noe spesiell gass ut fra nye Follobanens tunnel

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Visst pokker låter det bra hos Evo nå. God og stram bass uten drahjelp fra subs. Klar og distinkt mellomtone med god kroppslighet. Alt henger godt samnen. Jeg hadde foretrukket litt mer i toppen, men det nå Evos anlegg. Og bare Evo vet hvorfor han ønsker å forandre noe som helst. Masse som er veldig, veldig bra her, så jeg er spent på hva monoblokkene fra PS kan evt forbedre.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.107
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er jo toppen jeg sliter med PGA øreskaden,jeg kunne tenke meg ennå litt mere "analog" lyd. Vi får se hva som skjer,har lyst til og teste ARC pre bare for og ha gjort det. PS Audio Pre og dac tror jeg kommer inn her uansett senere;)

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da skal jeg ta med Tesla 6922 til deg en gang, Evo. Meget mulig det er noe for deg, iaf et realt forsøk som jo ikke koster noe:)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.257
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Få inn en bascom 250 til og biamp. Og en ps audio pre/dac og slå deg til ro :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det er jo toppen jeg sliter med PGA øreskaden,jeg kunne tenke meg ennå litt mere "analog" lyd. Vi får se hva som skjer,har lyst til og teste ARC pre bare for og ha gjort det. PS Audio Pre og dac tror jeg kommer inn her uansett senere;)

O
    Jeg tør nesten ikke besøke folk med anlegg pga hyper accusis problematikk etter en dritdårlig utført medisinsk undersøkelse. Men samme høyttalere som Evo passer meg ganske godt. Så behold i alle fall Futuraene - enn så lenge.

Jeg har faktisk satt et lag med dasspapir foran tweeterne. Det minsker lyden med ca 3 db. I alle fall n år jeg spiller digitalt (og oftest gjør jeg det), synes jeg lydbildet i mine ører blir riktigere.
    Men så er jeg altså ikke "riktig" i huet......8)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99

O
    Jeg tør nesten ikke besøke folk med anlegg pga hyper accusis problematikk etter en dritdårlig utført medisinsk undersøkelse. Men samme høyttalere som Evo passer meg ganske godt. Så behold i alle fall Futuraene - enn så lenge.

Jeg har faktisk satt et lag med dasspapir foran tweeterne. Det minsker lyden med ca 3 db. I alle fall n år jeg spiller digitalt (og oftest gjør jeg det), synes jeg lydbildet i mine ører blir riktigere.
    så det låter ikke dritt da? ;)

Hva anbefales , ett lags, to lags, first price, Lambi eller annet?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.107
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Den dagen jeg ikke hører på venstre øre kan komme i år eller om 3-4-5 år det vet jeg ikke helt ennå. Men dagen kommer det er helt sikkert,må jo teste litt utstyr til det skjer. Er noen merker jeg må ha testet innen den tid ;). Det er dager da jeg ikke kan høre musikk pga at det er overfølsomt,så kan det mute ned så jeg ikke hører diskant i det hele tatt. Jeg hører jo på musikk hele tiden og gruer meg til den dagen kommer.

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Han nevnte da vitterlig ARc DSPre da vi var der sist, men mulig det finnes flere utgavær

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har hatt den innom ja. Lekkert produkt jeg gjerne skulle hatt tilbake en gang.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ja, det er ikke noe i veien med hørselen, verre med avføringen

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tror nok ikke at jeg hadde den lenge nok til å danne meg ett inntrykk. Jeg husker den som lett (fysisk), men veldig presis.
    Den gjorde ingenting feil.
    Viktig var at du tar vare på (får med) den opprinnelige CD-rom med drivere. Han som kjøpte den av meg brukte mye tid med å få USB inngangen til å virke skikkelig.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Prismessig bør du få den for ca 25´-27´vil jeg tro
    Nypris var 79.900,- men den lå lenge på tilbud hos Stereofil til 39.900 tror jeg.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.107
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Prismessig bør du få den for ca 25´-27´vil jeg tro
    Nypris var 79.900,- men den lå lenge på tilbud hos Stereofil til 39.900 tror jeg.
    Såpass billig ja,det er noe dritt når de selger ting til 50%.

O

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.179
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trist det der med øre problemene:p får man spørre vad som er orsaken til problemene? men du trenger absolutt ikke redegjøre før det her om du ikke vil!
    Det kan virke som vi fleste over 50 har noen slags deffekt i øregangene:p

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.107
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Trist det der med øre problemene:p får man spørre vad som er orsaken til problemene? men du trenger absolutt ikke redegjøre før det her om du ikke vil!
    Det kan virke som vi fleste over 50 har noen slags deffekt i øregangene:p
    Der kan jeg svare på,jeg var på konsert og en rett ved siden av meg plystret fryktelig høyt rett inn i øret mitt. Det og mye ørebetenelse da jeg var ung,mye høy musikk med hodetelefoner har gjort sitt :(.

O

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.179
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Rett og slett jævlig kjipt og bli utsatt for noe slikt:p Hade selv som barn mye ørebetennelse og 35år i bygg&anlegg brukt hørselværn! men man blir uansett utsatt for støy:p
    Og musikk i ungdommen selvsagt:rolleyes: har gitt en øresus men ikke verre enn att den går att leve med.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.107
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O

Amatiene kommer nok ikke til å byttes ut. Tinnitusen er der hele tiden så den har jeg vendt meg til,det er den overfølsomheten som er ille. Den kommer oftere og oftere dessverre,har den nå og det er kjipt:(.
    Så horn systemer er ikke for meg kan tryggt sies:) da skjærer det i øret og er ikke gøy og høre musikk.

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn