Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.002
    Antall liker
    10.742
    Sted
    Skien
    Hei Evo
    Hva koster Mingus ?


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.832
    Antall liker
    8.261
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vis vedlegget 534531
    Var en tur hos Mala Audio i dag med Accuphase settet og lyttet til Marten Mingus.
    Det låt jo ikke dårlig det,mellombassen satt ikke helt som jeg likte den. Vi byttet ut PSAudio junior dacen med LM CD spillerens egen dac da skjedde det ganske så mye i positiv rettning. Flyttet meg 1/2 meter lengere tilbake også i samme slengen da satt det meste på plass. Det åpnet seg et helt annet lydbilde som jeg ikke hadde regnet med:). Alt ble snappet vassere med Marten høyttalerene,mellombassen satt og dypbassen var formidabel. Diskanten er nesten uvirkelig oppløst og silke myk. Mellomtonen er også flott men ikke helt på SF Amati nivå i mine ører. Men for en høyttaler mingus er,kunne nok godt levd med de en stund;)
    Spørs om min bedre halvdel er enig da :)Takk til Sveinung,Retep og Jorwed for en hyggelig dag i Drammen:)

    O
    Spennende :) lekre høyttalere, selv om dine Amati ikke er noe mindre lekre

    Var en rask tur innom selv for å kjøpe nye høyttalerkabler så fikk en liten prat med Retep.
    Var der i 19-tiden så da må du og Jorwed ha kommet ikke så lenge etter jeg gikk da :)
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    34.328
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Alltid interessant å teste ut nye ting , men skal jeg snakke for meg selv så når man et punkt hvor hver oppgradering begynner å koste såpass at man seriøst må veie for og i mot om det er verd innvesteringen. Er vel kanskje der du er nå i forhold til Amati.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Alltid interessant å teste ut nye ting , men skal jeg snakke for meg selv så når man et punkt hvor hver oppgradering begynner å koste såpass at man seriøst må veie for og i mot om det er verd innvesteringen. Er vel kanskje der du er nå i forhold til Amati.
    Det stemmer det,Vidar. Etter litt i tenke boxen så er det bedre og bare nyte det jeg har som er bra nok i mine ører :).
    Dukker det opp en A-45 til så hadde det vært fint,men nå er det snart sommer og båtsesong så jeg stresser ikke med hi fi nå.

    O
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.778
    Antall liker
    59.287
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vedr. høyttalere. -Ikke sikkert det låter bedre med større alltid. Man skal jo ha plass og rom som passer også.
    Var på OHC på onsdag. Der var de i ferd med å koble opp AUDIOVECTOR R11 ARRETE RAW. Var ingen lyd der ennå.
    Må vel en tur innover på VÅRPULS, og høre om de spiller opp til prisen...

    Vi hørte derimot komplett Adyton anlegg + Wadia CDP med nye Adyton GRACILI på det ellers håpløse glassrommet i underetasjen.
    Dette er en helt ny Fredriksen høyttaler produsert til Adytons 40 års jubileum. De skal koste 200k kr. Da sendte han med en KEF sub attpå sa han.
    Tømmervik kjørte demo for meg og brodern, og kåserte og forklarte, og det var både interessant og ikke minst morsomt.;)
    Det er dumt å si annet enn at det låt veldig bra. Også i DET rommet.:)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.504
    Antall liker
    17.299
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, husker når jeg startet med Discogs. Da var det noen hundre som skulle registreres:eek:. Nå registrerer jeg nye plater så fort de er i hus.

    Ser at du ikke registrerer tilstand på plate og cover. Spesiell årsak?
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Om du laster ned appen på telefon, kan du bruke kamera til å lese strekkoder. Da går det mye raskere. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    ^ Ja, husker når jeg startet med Discogs. Da var det noen hundre som skulle registreres:eek:. Nå registrerer jeg nye plater så fort de er i hus.

    Ser at du ikke registrerer tilstand på plate og cover. Spesiell årsak?
    Kun for at jeg glemmer det;)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Slikt arbeid suger, og jeg orker det bare ikke. Da er det mye morsommere å kunne gå på oppdagelsesferd i egen samling og finne gamle skatter som jeg for lengst har glemt. ;)

    Men lykke til..... 8)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Ikke stort,vært og kjøpt soft is på nesset og en tur på Bygdøy folkemuseet:)

    O
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Nyfiken i en strut :) vad körde ni för demolåtar?

    Vis vedlegget 534531
    Var en tur hos Mala Audio i dag med Accuphase settet og lyttet til Marten Mingus.
    Det låt jo ikke dårlig det,mellombassen satt ikke helt som jeg likte den. Vi byttet ut PSAudio junior dacen med LM CD spillerens egen dac da skjedde det ganske så mye i positiv rettning. Flyttet meg 1/2 meter lengere tilbake også i samme slengen da satt det meste på plass. Det åpnet seg et helt annet lydbilde som jeg ikke hadde regnet med:). Alt ble snappet vassere med Marten høyttalerene,mellombassen satt og dypbassen var formidabel. Diskanten er nesten uvirkelig oppløst og silke myk. Mellomtonen er også flott men ikke helt på SF Amati nivå i mine ører. Men for en høyttaler mingus er,kunne nok godt levd med de en stund;)
    Spørs om min bedre halvdel er enig da :)Takk til Sveinung,Retep og Jorwed for en hyggelig dag i Drammen:)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Nyfiken i en strut :) vad körde ni för demolåtar?

    Vis vedlegget 534531
    Var en tur hos Mala Audio i dag med Accuphase settet og lyttet til Marten Mingus.
    Det låt jo ikke dårlig det,mellombassen satt ikke helt som jeg likte den. Vi byttet ut PSAudio junior dacen med LM CD spillerens egen dac da skjedde det ganske så mye i positiv rettning. Flyttet meg 1/2 meter lengere tilbake også i samme slengen da satt det meste på plass. Det åpnet seg et helt annet lydbilde som jeg ikke hadde regnet med:). Alt ble snappet vassere med Marten høyttalerene,mellombassen satt og dypbassen var formidabel. Diskanten er nesten uvirkelig oppløst og silke myk. Mellomtonen er også flott men ikke helt på SF Amati nivå i mine ører. Men for en høyttaler mingus er,kunne nok godt levd med de en stund;)
    Spørs om min bedre halvdel er enig da :)Takk til Sveinung,Retep og Jorwed for en hyggelig dag i Drammen:)

    O
    C9AB456F-4834-4823-AF93-5FEC41248602.jpg
    CD.
    Eagles Hell Freezes Over,180 gr vinyl. TOTO IV speakers Corner 180gr vinyl. Og litt PF The Wall CD.

    O
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Tack för det Evo lll!

    Nyfiken i en strut :) vad körde ni för demolåtar?

    Vis vedlegget 534531
    Var en tur hos Mala Audio i dag med Accuphase settet og lyttet til Marten Mingus.
    Det låt jo ikke dårlig det,mellombassen satt ikke helt som jeg likte den. Vi byttet ut PSAudio junior dacen med LM CD spillerens egen dac da skjedde det ganske så mye i positiv rettning. Flyttet meg 1/2 meter lengere tilbake også i samme slengen da satt det meste på plass. Det åpnet seg et helt annet lydbilde som jeg ikke hadde regnet med:). Alt ble snappet vassere med Marten høyttalerene,mellombassen satt og dypbassen var formidabel. Diskanten er nesten uvirkelig oppløst og silke myk. Mellomtonen er også flott men ikke helt på SF Amati nivå i mine ører. Men for en høyttaler mingus er,kunne nok godt levd med de en stund;)
    Spørs om min bedre halvdel er enig da :)Takk til Sveinung,Retep og Jorwed for en hyggelig dag i Drammen:)

    O
    Vis vedlegget 535022 CD.
    Eagles Hell Freezes Over,180 gr vinyl. TOTO IV speakers Corner 180gr vinyl. Og litt PF The Wall CD.

    O
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.011
    Antall liker
    51.715
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Deilig å tenke på at Evo har lovet meg 50% av skivene i arv :D
    - og det arbeidet han nå gjør, sikrer at du ikke går glipp av en eneste plate! 8)

    Han arver kun Barbara Streisand og Bee Gees platene ;)

    O
    Ja vel. Men de utgjør jo ca 50% av samlingen, gjør de ikke?
    Jeg kastet det søppelet i min samling for ca en generasjon siden.... så han kunne godt ha fått mine også....
    Søppel for noen,gull for andre :).
    Er nok mest PF og Genesis,supertramp,Steely Dan,Roger Waters, ELO,+ en del Norske. En del kostbare plater av PF,Supertramp,Genesis,Tears For Fears, finns også som gunner ikke får sette kleptoman pølsene sine i ;)

    O
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.080
    Antall liker
    20.303
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Holder på med samme jobben som Evo selv. Greit å gjøre det før samlingen blir altfor stor. :) Funnet noen duolikater, så det er på høy tid å gjøre dette.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn