Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.659
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    ARS er skikkelig kult som sagt, men jeg er nå litt usikker jeg også. Spørsmålet er om du burde i alle fall gått for noe reference shit om du skal den veien... Usikker.
    Kanskje en liten "byttelåne" periode først hadde gjort seg? ett par uker?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er det snakk om å bytte accu a45 + c2120 m/dac- og riaa-kort mot arc ref 75 + ls26 + den derre kinki-greia, så sørg i alle fall for å få en klekkelig sum penger i mellom.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    ARS er skikkelig kult som sagt, men jeg er nå litt usikker jeg også. Spørsmålet er om du burde i alle fall gått for noe reference shit om du skal den veien... Usikker.
    Kanskje en liten "byttelåne" periode først hadde gjort seg? ett par uker?
    Eeeeee REF 75 er reference Jørgen :)

O

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.045
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ARC på SF er alltid en god kombo. Men, 75watt er hva det er... Ville nok finni noe a-b greier med høyere effekt og "dreiemoment" når jeg først sku bytta... Men du får garantert deilig lyd med det der :)
    Jeg hørte den hos stereofil på Amati og det trøkka godt det. Ikke noe problem å bytte den i noe a/b om jeg føler det mangler noe:)

O
    Om du likte det du hørte.. så er det bare å kjøre på :D.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.537
    Sted
    Sørlandet
    Hvis målet er å tilfredsstille byttesyken - go for it! Har du derimot i tillegg et ønske om oppgradering - sløyf det. Men vi alle vet at du kommer til å bytte uansett hva vi skriver. Bytt, lytt, selg og gled oss andre med dine inntrykk og flotte bilder.

Hvordan Kinki DAC’n låter er ganske likegyldig i denne sammenhengen. Den gjør absolutt ingenting galt, den er utrolig flott bygd og den låter ikke så klinisk som en typisk Sabre dac gjør.

-BB-

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    er det snakk om å bytte accu a45 + c2120 m/dac- og riaa-kort mot arc ref 75 + ls26 + den derre kinki-greia, så sørg i alle fall for å få en klekkelig sum penger i mellom.

Det er som jeg ser det REF 75 SE,55 K ny pris 120 000 LS 26(siste modell med Sølv rack håndtak)19K ny pris 66 K. Kinki Dac 10K ny pris 22K. + penger min vei.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hvis målet er å tilfredsstille byttesyken - go for it! Har du derimot i tillegg et ønske om oppgradering - sløyf det. Men vi alle vet at du kommer til å bytte uansett hva vi skriver. Bytt, lytt, selg og gled oss andre med dine inntrykk og flotte bilder.

Hvordan Kinki DAC’n låter er ganske likegyldig i denne sammenhengen. Den gjør absolutt ingenting galt, den er utrolig flott bygd og den låter ikke så klinisk som en typisk Sabre dac gjør.

-BB-
    Se det :) skjønner tegningen du!

O

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ok, da har du iaff regnstykket iorden i tilfelle videresalg.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.397
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Tilfelle videresalg ja... :rolleyes: kjør på evo! Livet er for kort til å gnu på et oppsett

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.415
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Helt idiotiskt, behåll det du har. Eller har du för mycket pengar på kistbotten? Eller bara nyfiken?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.387
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kjør på. Men prøv kinki'en først.. Den kan Kansje overraske.. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Evo har full kål på dette, om det hersker noen som helst tvil om det ;)

Kjør på! Hva som er best, er underordnet i denne sammenheng. At det blir annerledes, kan vi vel anta. Bøse saker, med det riktige oppsynet. Og moro blir det, bare det er grunn god nok.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.063
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Er vel ikke snakk om bra eller dårlig lenger i den ligaen du er nå , men det blir nyanser som taler for og imot. Ville ikke forventet bedre , bare annerledes - og så avhenger det av matcing selvfølgelig. Har du mulighet til å teste først - så gjør for all del det før du bestemmer deg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Gjør oppmerksom på deler av teksten, eksempelvis: Hours are like diamonds, don’t let them waste.

Noen gjør små endringer og tweaks ut fra et oppsett de har hatt i mange år. Det er ikke dette som driver deg (for tiden). Har du lysst og dealen er bra......gi gass!!! ARC er jo også lett å få solgt når du om ikke så veldig lenge blir urolig igjen :)

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    525
    Torget vurderinger
    23
    Kjør på Evo, bytte er gøy!!!! Gjør det ofte selv. Mye spennende duppeditter der ute, og min erfaring er at det uansett blir bra nok til at man koser seg med musikken.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Kjør på Evo, bytte er gøy!!!! Gjør det ofte selv. Mye spennende duppeditter der ute, og min erfaring er at det uansett blir bra nok til at man koser seg med musikken.
    Ja det er noe med det. Har drømt om Accuphase lenge og nå har det vert her 1år :). ARC har også stått høyt oppe på listen. Nelson Pass er også noe som må eies før jeg legges i penalet.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det ser jo bra ut ja ;) nå gjenstår det bare å høre. Kommer ikke før i slutten av mnd så jeg får Accuphasere meg litt til :)

O

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.063
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hvis du føler deg ferdig med Accu er det jo bare å kjøre på. Kan neppe trå helt feil med de komponentene der.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.510
    Torget vurderinger
    2
    Ville jo vært interessant å sammenligne Accu og AR direkte. Vil tro AR er feitere i lyden men er bare forutinntatthet før man har sammenlignet i samme rom og høyttaler

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ville jo vært interessant å sammenligne Accu og AR direkte. Vil tro AR er feitere i lyden men er bare forutinntatthet før man har sammenlignet i samme rom og høyttaler
    Jeg tror motsatt. Ny AR er svært stram, ikke mye valpefett der.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det jeg husker av lyden i REF 75 SE var at den hadde stram om ikke kjeller dyp bass med en fylldig mellomtone som passet godt på Amati. LS -26 får jo også masse skryt på nettet så jeg tror ikke dette kan bli så utrolig feil. Blir det det så er det bare og selge og kjøpe noe annet. En EAT riaa må handles inn før ARC kommer inn her i slutten av mnd så det er mye og glede seg til :)

O

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg hadde en haug av arc i gamle dager.
    likte den gamle 80-talls serien med sp (6b og 8) preamper og classic poweramper (30, 60) godt, men arc har modernisert lydidealet betraktlig siden den gang.
    ls3 og ls5 var også veldig bra, samme med de gamle vt-modellene.
    datt av lasset da ls15 og ls25 kom, likte ikke de noe særlig.
    arc av nyere dato har jeg bare hørt i fremmede anlegg, og kan ergo ikke utbasunere så mye om lyd og spillestil.

har alltid hatt godt inntrykk av byggekvaliteten, bortsett fra et og annet styggedom jeg har lest på nett (tror det gjaldt en av transeampene deres).
    det at veldig få kan måle seg med accuphase på presisjonsarbeid og materiellkvalitet får så være.

grattis med å ha tatt en avgjørelse, i alle fall.
    alltid artig med noe nytt.
    slutter aldri å forundre meg hvor kjapt du får omsatt relativt dyrt utstyr.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    og der kom den jævla brillesmileyen i stedet for åttetall igjen, ja

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det jeg husker av lyden i REF 75 SE var at den hadde stram om ikke kjeller dyp bass med en fylldig mellomtone som passet godt på Amati. LS -26 får jo også masse skryt på nettet så jeg tror ikke dette kan bli så utrolig feil. Blir det det så er det bare og selge og kjøpe noe annet. En EAT riaa må handles inn før ARC kommer inn her i slutten av mnd så det er mye og glede seg til :)

O
    Spennende! Snakker vi om den EAT E-glo til 35k SEK på hifitorget.se som jeg har prøvd å tipse deg om på messenger, fikk du det med deg?:confused:
    Hvis så, kjør på! Blir gøy å høre den! :D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    likte den gamle 80-talls serien med sp (6b og 8) preamper og classic poweramper (30, 60) godt, men arc har modernisert lydidealet betraktlig siden den gang.
    arc av nyere dato har jeg bare hørt i fremmede anlegg, og kan ergo ikke utbasunere så mye om lyd og spillestil.

har alltid hatt godt inntrykk av byggekvaliteten, bortsett fra et og annet styggedom jeg har lest på nett (tror det gjaldt en av transeampene deres).
    det at veldig få kan måle seg med accuphase på presisjonsarbeid og materiellkvalitet får så være.

Jeg har ikke hørt så mye ARC på 80 og 90 tallet så har ikke noe å sammenligne med :). REF 75 har jeg jo hørt så føler meg ganske trygg der.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Spennende! Snakker vi om den EAT E-glo til 35k SEK på hifitorget.se som jeg har prøvd å tipse deg om på messenger, fikk du det med deg?:confused:

Nei ikke det,blir det lille til 15K. Takk for tips men rakk ikke sjekke det :)

O

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Jeg har ikke hørt så mye ARC på 80 og 90 tallet så har ikke noe å sammenligne med :). REF 75 har jeg jo hørt så føler meg ganske trygg der.

O
    må vel presisere at jeg ikke fikk kloa i disse gamle arc-greiene før på slutten av 90- og utover 00-tallet, jeg drev altså ikke og kjøpte den slags hifi på 80-tallet.
    på 80-tallet bodde jeg i flyktningleir i singapore og på mottak i oslo, før det ble torød barneskole og borgheim ungdomsskole på nøtterøy.
    lite hi-end på den tiden, gitt.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

O

O
    Aha! Synd, hadde vært interessant å lytte til E-glo.
    Men skal innrømme at EAT E-GLO PETIT ser veldig pen ut :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O

O
    Aha! Synd, hadde vært interessant å lytte til E-glo.
    Men skal innrømme at EAT E-GLO PETIT ser veldig pen ut :)
    Ja og så søt a gitt ;)

O

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn