Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Med den omløpshastigheten du har på Hi-Fi komponenter bør jeg vel allerede nå rydde plass:cool:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.795
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Med den omløpshastigheten du har på Hi-Fi komponenter bør jeg vel allerede nå rydde plass:cool:
    Kommer inn først i slutten av mnd så det er ikke brå hast ;)

O
    Kommer du til å savne tonekontroller tror du?
    Har aldri brukt de.

O
    Spennende å følge veien videre her, jeg bruker mine, men jeg har jo monitorer og da blir det behov for litt mer bass og litt mindre treble, etter min mening:) Har lest litt rundt om og jeg tror det du har gått for nå passer veldig bra med Sonus Faber. Hørte jo Sonus Faber og Audio Research på rommet til Mono i Horten og det var skikkelig bra for mine ører.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.795
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

O
    Har aldri brukt de.

O
    Spennende å følge veien videre her, jeg bruker mine, men jeg har jo monitorer og da blir det behov for litt mer bass og litt mindre treble, etter min mening:) Har lest litt rundt om og jeg tror det du har gått for nå passer veldig bra med Sonus Faber. Hørte jo Sonus Faber og Audio Research på rommet til Mono i Horten og det var skikkelig bra for mine ører.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

O
    Har aldri brukt de.

O
    Hva skjer hvis du bruker dem? Hadde Luxman C-900u innom for noen år siden, og alt ble bare smør når jeg prøvde tonekontrollen. Smør her brukt i negativ betydning.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.955
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Når tid for du inn tingene fra ARC? blir veldig spennende å se om du blir fornøyd en liten stund ;)

mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Når tid for du inn tingene fra ARC? blir veldig spennende å se om du blir fornøyd en liten stund ;)

mvh
    Kommer om ca 2 uker. Hehe blir jo alltid fornøyd de første 2 ukene ;).
    Det lover jo godt for Amatiene at ARC er testet med de i flere oppsett med gode tilbakemelinger. LS-26 er av den siste serien som kom i 2011 med sølv rack håndtak og fjernkontroll i metall. Sitter sovtek rør i den som visstnok er det ARC anbefaller til den. REF 75 SE er 3 år gammel så den spiller nok problemfritt i noen år til :). Blir jo koz med rør i vinter så får vi se hva som skjer videre :)

O

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.632
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil nødig mene så mye om hva som er best, men klarer likevel ikke å holde kjeft.
    I dette segmentet som det er snakk om er det ikke noe som er "dårlig".
    Det som er sikkert, er at lyden blir forskjellig og annerledes ved bytte.
    Det er snakk om matching, og/eller personlig smak.
    Du er jo fornøyd med Accuphase, og all fornuft tilsier at man ikke kvitter seg med noe man er fornøyd med...
    Men; her er det altså EVO som spiller på banen, og det er flere parameter inne i vurderingen.;)
    Kall det byttesyken, rastløshet, men også mye gøy i å prøve nye ting, og at det er mye hifi som bør høres i vår tilmålte tid på jorden. Det er dumt hvis man kjeder seg med med hobbyen. Mye bedre å ha det artig.;)

Personlig, har jeg ikke sans for McIntosh/Sonus Faber. Det blir ofte fett og bra fundament, men for mye ull og lite luft.
    Jeg mener hvis du absolutt skal bytte, og som du sjøl er inne på, at du bør prøve PASS på høyttalerne dine.
    Transistor, men fylde og varme uten at det blir innestengt.
    ARC i nyere serie blir ofte brukt på SF, også Amati. Det låter veldig bra de gangene jeg har hørt. Nye ARC er ikke "fløtegrøt" som noen i villfarelse tror om rørforsterkere. Rørene bidrar til livaktighet og naturlig klang, og bassgjengivelse er ok i disse nye konstruksjonene. Gode transistorforsterkere og særlig klasse A gjør likevel den biten bedre.

I mine øyne er det lite som er mer lekkert enn ARC GS 150:
    Tweb_ARC-GS150-7.jpg

Accuphase og Amati har jeg aldri hørt, og nå ser det ut til at muligheten går fra meg...:(

EAT riaa tror jeg er smart. Petit synes jeg virker å gi mye for pengene også.

Jeg hadde ikke gjort en dritt med et anlegg jeg var fornøyd med. Hadde nok heller tatt meg en tur utenlands igjen, for å bøte på rastløsheten. Har likevel forståelse for at man ikke kan sose rundt på ferietur hele tida.;)

Uansett,-lykke til O !

46176191_266597917373994_6407045089037647872_n.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trenger ikke Nelson når du ikke har de største modellene fra ARC vet du evo.. Da kan du oppgradere til båten blir solgt.. :). Uansett, det gir deg glede å teste. Og det er iallefall sikkert, en bør ikke angre, men leve når en gjør det.. :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg vil nødig mene så mye om hva som er best, men klarer likevel ikke å holde kjeft.
    Du er jo fornøyd med Accuphase, og all fornuft tilsier at man ikke kvitter seg med noe man er fornøyd med...
    Men; her er det altså EVO som spiller på banen, og det er flere parameter inne i vurderingen.;)
    Kall det byttesyken, rastløshet, men også mye gøy i å prøve nye ting, og at det er mye hifi som bør høres i vår tilmålte tid på jorden. Det er dumt hvis man kjeder seg med med hobbyen. Mye bedre å ha det artig.;)

Personlig, har jeg ikke sans for McIntosh/Sonus Faber. Det blir ofte fett og bra fundament, men for mye ull og lite luft.
    Jeg mener hvis du absolutt skal bytte, og som du sjøl er inne på, at du bør prøve PASS på høyttalerne dine.
    ARC i nyere serie blir ofte brukt på SF, også Amati. Det låter veldig bra de gangene jeg har hørt. Nye ARC er ikke "fløtegrøt" som noen i villfarelse tror om rørforsterkere. Rørene bidrar til livaktighet og naturlig klang, og bassgjengivelse er ok i disse nye konstruksjonene. Gode transistorforsterkere og særlig klasse A gjør likevel den biten bedre.

Vis vedlegget 556878

Accuphase og Amati har jeg aldri hørt, og nå ser det ut til at muligheten går fra meg...:(

Jeg hadde ikke gjort en dritt med et anlegg jeg var fornøyd med. Hadde nok heller tatt meg en tur utenlands igjen, for å bøte på rastløsheten. Har likevel forståelse for at man ikke kan sose rundt på ferietur hele tida.;)

Uansett,-lykke til O !

Vis vedlegget 556874
    Takk,blues:)
    Ja det er noe som heter fornøyd men det er også noe over det som heter meget fornøyd;). Hva som skjer i fremtiden vet jeg jo ikke men Nelson skal prøves. Jeg vet også at jeg vingler litt hit å dit i denne hobbyen men jeg syns det er gøy så da holder jeg på med det,og driter litt i hva andre mener:).
    Jeg vet jo litt om hvor jeg går med ARC da jeg har hørt komboen før,men ikke 100% hva som skjer når det kommer inn i mitt rom. Det er jo det som er litt spennende også. Funker det ikke her er det bare å bytte igjen til noe annet gøy.

O

GIzO

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Kult med ARC Ove!
    Er vel en litt annen kaliber enn den du testet fra meg ;)

Kjører ARC GSi75 på Elipsa SE i heimen nå, og det låter helt fantastisk! Hadde vært artig å testet mot ditt nye ARC oppsett en dag 8)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.968
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    GSi 75 er en kul sak,ja hadde vært gøy å sammenlignet det.

O

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

Vis vedlegget 556878

Uansett,-lykke til O !

Vis vedlegget 556874
    Takk,blues:)
    Ja det er noe som heter fornøyd men det er også noe over det som heter meget fornøyd;). Hva som skjer i fremtiden vet jeg jo ikke men Nelson skal prøves. Jeg vet også at jeg vingler litt hit å dit i denne hobbyen men jeg syns det er gøy så da holder jeg på med det,og driter litt i hva andre mener:).
    Jeg vet jo litt om hvor jeg går med ARC da jeg har hørt komboen før,men ikke 100% hva som skjer når det kommer inn i mitt rom. Det er jo det som er litt spennende også. Funker det ikke her er det bare å bytte igjen til noe annet gøy.

O
    Sånn skal det være med en ekte hi-fi entusiast. Noen gjør sånn med damer også. Bra du ikke er helt der. :cool:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.387
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ingen tvil om at de nye GS produktene er noe av det peneste i hifiverde..

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jøss, harru blitt fanboy allerede før greiene er i hus?
    kjøp en til kona også!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra du ikke tatoverer hvert merke du har innom.. Så mye kropp har du ikke evo :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn