Er ikke sikker faktisk.
Håper før nyttår.
O
God morgen Ove
mvh
Er ikke sikker faktisk.
Håper før nyttår.
O
God morgen,FrankGod morgen Ovevi krysser fingrene for at preen dukker opp fortløpende, blir spennende dette
mvh
Den har ikke XLR,og inn på AW 180 er det kun XLRKan du ikke teste Adyton pre da? Skal være skapelig riaa i den da? Og god morgen ja![]()
Takk som byrAha... Gi beskjed om du vil låne XLR/RCA overganger også? Til og med Electrocompaniet overganger![]()
Så sent, da rekker du jo ikke å få koblet den opp før den ryker ut igjenEr ikke sikker faktisk.
Håper før nyttår.
O
Ny dato 28-12Så sent, da rekker du jo ikke å få koblet den opp før den ryker ut igjen![]()
Er noe forskjell på 5r4 vs 5ar4 slik at det er helt klartHusk også at det er mulig å tune lyden ett knepp varmere hvis du kan bruke 5R4 isteden for 5AR4(hvor det egentlig kun er Mullard som gir løft )
5r4 er billigere Også
Telefunken, mullard eller Amperex er tre solide valg i midtposisjonen , jo eldre jo bedre , Unntaket er M8136 fra Mullard , beklager spam i tråden
Jeg og flere andre mener at i PL så gir det en noe varmere klang
Har karmana sin påstand i behold, han mente Karan var store skritt bedre enn 4.8 i sin tid.. ?? Liker utseende på den jeg. Karan altså.På lån i fra Jorwed
O
Den låter bedre ja,ingen tvil om detHar karmana sin påstand i behold, han mente Karan var store skritt bedre enn 4.8 i sin tid.. ?? Liker utseende på den jeg. Karan altså.
+ at min Karan preamp var et step opp ift den derDen låter bedre ja,ingen tvil om det.
O
Jeg vet+ at min Karan preamp var et step opp ift den der![]()
Jeg brukte aldri RCA på min, men det var forskjellig følsomhet mellom XLR og RCA. Mener du må ned et par knepp på volumet med RCA for best mulig sammenligning mot XLR.Jeg vet.
På balansert låter den knall bra på rca er det noe mere rot i toppen. Kan jo ha noe med at de balanserte koster 16X mere
og at det er balansert
.
O
Forskjell i gain UT?Jeg brukte aldri RCA på min, men det var forskjellig følsomhet mellom XLR og RCA. Mener du må ned et par knepp på volumet med RCA for best mulig sammenligning mot XLR.
Satt volum likt,testet RIAA balansert nå samme plate samme nivå. Det er uten tvil bedre lyd balansert,hadde den hatt 2 balanserte inn kunne den fått blitt her den( til neste bytte runde i det minste)Jeg brukte aldri RCA på min, men det var forskjellig følsomhet mellom XLR og RCA. Mener du må ned et par knepp på volumet med RCA for best mulig sammenligning mot XLR.
Forskjell i gain UT?
[/QUOTE
Nå ble jeg usikker. Usikker på om det var forskjellig gain ut, men mener det var forskjellig følsomhet på inngangeneForskjell i gain UT?![]()
Det er som regel høyere gain på XLR,låter knall bra på vinyl her nåNå ble jeg usikker. Usikker på om det var forskjellig gain ut, men mener det var forskjellig følsomhet på inngangene![]()
Det ser du, du hadde likt min Karan KA L Reference som du disset. Den hadde to balanserte inngangerSatt volum likt,testet RIAA balansert nå samme plate samme nivå. Det er uten tvil bedre lyd balansert,hadde den hatt 2 balanserte inn kunne den fått blitt her den( til neste bytte runde i det minste).
O
Disset jeg denDet ser du, du hadde likt min Karan KA L Reference som du disset. Den hadde to balanserte innganger![]()
Det hadde jeg helt glemt!!! Faens folk!!!var vel høyttalerne til jorge som disset karan.
gutta skalv som et aspeløv og kunne ikke komme seg raskt nok på rette side av fjellet igjen etter turen innom drotningsvik, mener jeg å huske.
Det gjalt nok Jorwed mere enn meg,var lugn som skjæra på tunet jegvar vel høyttalerne til jorge som disset karan.
gutta skalv som et aspeløv og kunne ikke komme seg raskt nok på rette side av fjellet igjen etter turen innom drotningsvik, mener jeg å huske.
Ikke mye å gripe i for deg her duHer var det vel litt å ta tak i....?
Nææ, det er jo Jul![]()