Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Go kveld Ove.

Her et par låter du må sjekke ut på de nye talerne.

Lee Ritenour's 6 string theory - Am i wrong
    Petra Magoni - Fever
    Helle Brunvold - Your Song
    Thomas Dybdahl - One day you'll dance for me, New York city
    Adam Cohen - Love is
    Diana Krall - A case of you (live in Paris)
    Sivert Høyem - Blown Away
    Ay Bakoy - Vieux Farka Toure

Siste er utrolig på å utnytte høyttalerne sin evne å skille ulike instrumenter ved litt volum.
    Kom gjern emed tilbakemelding hvis du hører litt på dette :)
    Knallbra liste! Opprettet i Tidals Min Musikk allerede :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Du finner ut av dette :) Disse låtene jeg foreslo er for å få deg i godt humør :)
    Spiller nok meget bra hos deg til tross. Du får ta tiden til hjelp. Evt får du håpe
    at Valfy ikke liker Luxman og du får den tilbake ;) Er jo lov å ønske seg det til jul :)
    Hehe,fikk en melding av han og det virket ikke som han var missfornøyd ;)
    Dette ordner seg nok,kommer noen nye kabler og gøy i posten snart også :)

O
    Ligner ikke deg å sette din lit på nye kabler, EVO :) Enig med TT. over, det løser seg. :)

J

• Liker
    Reaksjoner: TT.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Snufs!!!!:':)':)':)'(

O
    Jeg hadde vondt i magen da du la ut den, la det være sagt:cool: Dette er jo en knallgod amp! Jeg tillot meg å tenkt at samme hva folk snakket om ang amp til krevende Amati (krefter etc) trodde jeg at den var god nok og ville mestre dine smykker på en mesterlig måte om man hensyntar det rommet du tilbyr dem;)
    Den ville fungert perfekt på de nivåer du kan tillate deg å spille der oppe Evo (bare tanker fra mitt stille indre...)
    Men meg om det, men fikk i alle fall sagt det:cool:;) .....og i beste mening gode mann:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Go kveld Ove.

Petra Magoni - Fever
    Adam Cohen - Love is

Siste er utrolig på å utnytte høyttalerne sin evne å skille ulike instrumenter ved litt volum.
    En god liste;)

gismo

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Du finner ut av dette :) Disse låtene jeg foreslo er for å få deg i godt humør :)
    Spiller nok meget bra hos deg til tross. Du får ta tiden til hjelp. Evt får du håpe
    at Valfy ikke liker Luxman og du får den tilbake ;) Er jo lov å ønske seg det til jul :)
    Hehe,fikk en melding av han og det virket ikke som han var missfornøyd ;)
    Dette ordner seg nok,kommer noen nye kabler og gøy i posten snart også :)

O
    Ligner ikke deg å sette din lit på nye kabler, EVO :) Enig med TT. over, det løser seg. :)

J
    Setter ikke lit til de heller,bare gøy og teste ;)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Når du selv sier at inngangsrørene ikke er skiftet (siden 2009), ja da er det MYE å hente bare der. At Marantz ikke er i klasse med CJ, skjønner vel de fleste. Opp med haken, rett deg opp i ryggen og gi dette litt tid. Er heller ikke sikkert at høyttalerne engang er ferdig innspilt. Mange faktorer som spiller inn. Ønsker deg lykke til min venn og stress ned!
    Jada TT skal det,dette ordner seg nok :)
    O

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vet egentlig det, men man må jo trå så jæ... varsomt om dagen. Så ingen blir støtt! :) Burde egentlig slutte med det kjenner jeg...:mad::cool:
    Håper det er ok om jeg stikker innom tidlig? Når er du ute av pysjen og i arbeidstøyet?

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.579
    Torget vurderinger
    30
    Legger nesten en liten demper på gleden over Luxen at du ikke er helt fornøyd Ove. :(
    Høres ut som Marantzen kanskje er litt for laid back i lyden..
    Håper du kommer i mål med ny pre og nye rør. ;D

Jeg liker ikke å uttale meg for høyt om helt nytt utstyr, men har bare i dag hatt flere WOW-opplevelser, og øyeblikkelige frysninger! ;D

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Go kveld Ove.

Petra Magoni - Fever
    Adam Cohen - Love is

Knallbra liste! Opprettet i Tidals Min Musikk allerede :)
    Takk for det :) Bra til falt i smak hos deg. Er et lite knippe av noen jeg liker godt.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Go kveld Ove.

Petra Magoni - Fever
    Adam Cohen - Love is

En god liste;)

gismo
    Låter nok fortreffelig i gismostuen og de der ;)
    Du får ta en lytt du og :) Har vel hørt de før.
    Kanskje Ay Bakoy er en av de mer ukjente for mange.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Vet du kommer i mål Ove :) du finner nok en vei som overgår Luxman 590 også til slutt.

Kommer gjerne innom en dag på en kopp kaffe og ny lytterunde.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Go kveld Ove.

Petra Magoni - Fever
    Adam Cohen - Love is

En god liste;)

gismo
    Låter nok fortreffelig i gismostuen og de der ;)
    Du får ta en lytt du og :) Har vel hørt de før.
    Kanskje Ay Bakoy er en av de mer ukjente for mange.
    Ja den skal lyttes gjennom, kjenner jo de fleste låtene men et par jeg ikke husker helt:cool:;)
    Mye gismo og SF musikk her.

gismo

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.179
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hei
    Har ASR Emitter 1/2 vært tenkt på som en mulighet her? Ellers nydelige høytalere du fått deg:)

Mvh
    Roger

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    217
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Jeg har vært innom denne tråden fra tid til annen, etter at jeg kjøpte Kudos s20 av deg i fjor. veldig hyggelig tråd. Det er spennende å høre erfaringer fra en som har litt høyere fart på byttingen enn en selv :) Jeg koser meg fortsatt med Kudos. de spiller flott, sammen med Naim forsterkeren som jeg for øvrig har hatt siden 2006!

Jeg er sikker på at du får CJ til å spille bra etter hvert.

Eivind

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hei!
    Jeg har vært innom denne tråden fra tid til annen, etter at jeg kjøpte Kudos s20 av deg i fjor. veldig hyggelig tråd. Det er spennende å høre erfaringer fra en som har litt høyere fart på byttingen enn en selv :) Jeg koser meg fortsatt med Kudos. de spiller flott, sammen med Naim forsterkeren som jeg for øvrig har hatt siden 2006!

Jeg er sikker på at du får CJ til å spille bra etter hvert.

Eivind
    Hei
    Hyggelig og høre at Kudosene spiller hos deg ennå ;) veldig gode høyttalere det! Jeg har tro på CJ kuttet marantz streameren i dag og kjører MacBook pro med USB rett i dac,det ble som et lite slør som ble tatt bort,mulig jeg bare innbiller meg det men ???
    Rørene dukket ikke opp i posten i dag så da får jeg håpe de kommer i morgen.

O

• Liker

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    992
    Vis vedlegget 414837
    Kommer 2 av denne typen og noen andre rør ;)
    Har stokket om litt på kabler og ting i kveld,mener lyden sitter bedre nå. Kanskje en tilvenning også. Uten videre tvil om at vinyl låter best her nå,blir litt kjedelig på den digitale biten kontra vinyl.

O
    Beklager innsmett med "salt i såret". Har noen kvartetter av disse liggende, de tilhører ikke de virkelig gode imo!, Har testet de hos meg og hos et par andre- gjør jobben men ikke mer. Leste en plass at de skulle være på linje med telefunken Diamond- men det er IKKE vår erfaring (blir for grovkornet og uoppløst mot de beste variantene, som etter MIN erfaring er 50-talls Siemens CCA (som er umulige å skaffe, og hvis så blitt vanvittig priser på). Eneste fordelen med disse Teslaene er prisen (som er lav). Dette sagt, tviler jeg på at de ulike kvalitetene her gjør "natt og dag" forskjeller, derimot det siste lille mht. fjerning av forvregning og støy, vil så absolutt kunne høres med "godsaker" i. Rør har etter min erfaring mer å si jo tidligere i signalkjeden (naturlig nok, siden grums og ulumskheter forsterkes ditto mere derfra).

Skulle de som er der være utslitt, vil du sef. få et løft med Tesla, men husk at du i så falle etter alle solemerker har mere å gå på ved kjøp av de virekelig gode variantene. Nevnte Siemens opplever jeg som mest nøytrale og velballanserte, skulle du trenge "oppstrammere og ekstra fres", kunne kanskje Philips SQ være et rimeligere alternativ.

Tube-roling ER gøy, men først når du i utgangspunktet er i nærheten (litt som med kabler). Velment betraktning basert på egen erfaring dette. For ordens skyld kjenner noen som har testa de i CJ Premier 17 også- uten nevneverdig suksess (forøvrig sett noen anbefale nettopp denne preampen- det er MINST like uforståelig for meg, manglet dynamikk, oppløsning OG er bassfattig ift. rimeligere alternativer de gangene jeg har hørt den testet)

mvh
    K
    mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takker for innspill! Kjenner ikke til CJ pre,eller power for den saks skyld;) Ser hva som kommer av rør,Tessla er 2 av de, de andre har han ikke sakt hva er :). Skjer noe rart her nå med lyden,i går var det ikke gøy og høre på musikk overhodet,i dag skjer det noe med bassen,den er dypere og hardere. Er kanskje sonusene som begynner og bli innspilt ???. Har også fjernet marantz streameren og bruker MacBook pro rett i dacen med USB,hopper da over et ledd.

O

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    992
    Tydeligvis svært ulik erfaring med Premier 17 mkII i hvert fall. Har hørt mer positivt om de eldre modellene og selvf. også om de lengre opp i hierarkiet- men blir da fort kostbart også (ikke testa selv).

Ellers er nok litt is i magan ikke dumt- hvis høyttaleren er NYE, er det absolutt grunn til å spille de inn før du bedømmer noe som helst- det vil det skje ting....

Uansett er jo veien halve målet, så litt frustrasjon på veien gir bare grobunn for senere oppturer!

Lykke til med flotte kreasjoner.

mvh
    k

Takker for innspill! Kjenner ikke til CJ pre,eller power for den saks skyld;) Ser hva som kommer av rør,Tessla er 2 av de, de andre har han ikke sakt hva er :). Skjer noe rart her nå med lyden,i går var det ikke gøy og høre på musikk overhodet,i dag skjer det noe med bassen,den er dypere og hardere. Er kanskje sonusene som begynner og bli innspilt ???. Har også fjernet marantz streameren og bruker MacBook pro rett i dacen med USB,hopper da over et ledd.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Tydeligvis svært ulik erfaring med Premier 17 mkII i hvert fall. Har hørt mer positivt om de eldre modellene og selvf. også om de lengre opp i hierarkiet- men blir da fort kostbart også (ikke testa selv).

Ellers er nok litt is i magan ikke dumt- hvis høyttaleren er NYE, er det absolutt grunn til å spille de inn før du bedømmer noe som helst- det vil det skje ting....

Uansett er jo veien halve målet, så litt frustrasjon på veien gir bare grobunn for senere oppturer!

mvh
    k

O
    Takk for det :)
    Tar meg kraftig sammen(ernåbare160cmhøy)og spiller de inn ordentlig ;)
    O

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

mvh
    k

O
    O

Vil du ha et par burn-in skiver kan jeg brenne og sende de til deg ?

• Liker

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

mvh
    k

O
    O

Vil du ha et par burn-in skiver kan jeg brenne og sende de til deg ?
    Takk for det ;) har du adressen?

O

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    • Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg fikk slike av HCS i januar da jeg skulle spille inn høyttalerne i Tesalongen. Fungerte brillefint.

(Lurer egentlig på hvordan det låter der oppe nå, da det har stått brakk siste ukene pga nyervervelsen i Hovedanlegget.)

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.248
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hvis småsignalrørene har stått i 7-8 år, så er det ikke rart det låter sløvt og laidback. Et sett nye 50-talls NOS gjør susen.

Johan-Kr

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg fikk slike av HCS i januar da jeg skulle spille inn høyttalerne i Tesalongen. Fungerte brillefint.

(Lurer egentlig på hvordan det låter der oppe nå, da det har stått brakk siste ukene pga nyervervelsen i Hovedanlegget.)
    Da er det bare og løpe opp og hørt da TT ;)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hvis småsignalrørene har stått i 7-8 år, så er det ikke rart det låter sløvt og laidback. Et sett nye 50-talls NOS gjør susen.

Johan-Kr
    Han jeg kjøpte den av ante ikke hvor gamle de er,så de skal byttes ja ;)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99

O
    Jammen det spiller jo så flott nede!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Johan-Kr
    Han jeg kjøpte den av ante ikke hvor gamle de er,så de skal byttes ja ;)

O
    Du må nok regne med at de har kommet til et punkt i degraderingen at de gjerne kan være synderne. Men vi vet også at Marantz ikke er siste skrik i dynamikk og attakk så det er nok den i kombinasjon med utslitte rør som gjør at du opplever det slik du gjør nå. Men så kommer vi til det med innspilling av høyttalerne. Det er ikke uvanlig at de går gjennom perioder der de låter litt bæsj også før de er ferdig innspilt, og det er en av grunnene til at jeg ikke ville skiftet forsterker samtidig. Du vet faktisk ikke helt hva du hører på for tiden.

O
    Nå er det jo større avstand mellom hovedstuen og tesalongen enn tidligere, så at du trives så godt i stuen at det støver litt ned i tesalongen i en periode er bare helt naturlig. Regner med at du lager ei kanne god te slik at jeg får hørt på betong den dagen jeg skulle stikke innom Casa TT. :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Du må nok regne med at de har kommet til et punkt i degraderingen at de gjerne kan være synderne. Men vi vet også at Marantz ikke er siste skrik i dynamikk og attakk så det er nok den i kombinasjon med utslitte rør som gjør at du opplever det slik du gjør nå. Men så kommer vi til det med innspilling av høyttalerne. Det er ikke uvanlig at de går gjennom perioder der de låter litt bæsj også før de er ferdig innspilt, og det er en av grunnene til at jeg ikke ville skiftet forsterker samtidig. Du vet faktisk ikke helt hva du hører på for tiden.
    Har gått opp for meg også det nå ;)

O

O
    Bli nede da ;)

O

Nå er det jo større avstand mellom hovedstuen og tesalongen enn tidligere, så at du trives så godt i stuen at det støver litt ned i tesalongen i en periode er bare helt naturlig. Regner med at du lager ei kanne god te slik at jeg får hørt på betong den dagen jeg skulle stikke innom Casa TT. :)
    Ikke greit med flere oppsett,gleder meg til og høre begge to på lørdag.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    IMG_2303.jpg
    IMG_2304.jpg

Måtte bare sjekke litt med fase greiene :) endte med at jeg spratt forsterkeren opp og loddet om phono kablene i printkortet.
    Loddet først om på begge,da ble det lyd i kunn en høyttaler. Sjekket på toppen av printkortet der viser det seg at kun en er snudd??? Skjønner ikke helt tankegangen til CJ der. Nå står det som på normale forsterkere ;)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99

O
    bare å komme innom det baluba, det vil selvfølgelig bli servert kaffe!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    !!
    Rolig nå solderslinger! Ble det bra?
    Vis vedlegget 415054 Vis vedlegget 415055
    Måtte bare sjekke litt med fase greiene :) endte med at jeg spratt forsterkeren opp og loddet om phono kablene i printkortet.
    Loddet først om på begge,da ble det lyd i kunn en høyttaler. Sjekket på toppen av printkortet der viser det seg at kun en er snudd??? Skjønner ikke helt tankegangen til CJ der. Nå står det som på normale forsterkere ;)

O

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn