Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hjalp og koble opp Roksan dac med XLR,Mytek er litt slappere i lyden.

O

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Merker at dette forsterker settet er mye mere kilent på innspillinger enn Luxmanen var,den låt stort sett bra åkkesom her er det ikke sånn. Tror Marantzen ryker og en rørpre kommer inn snart.

O

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rasedyr har sin pris.. Høyere oppløsning ikke alltid like lett. Bare prøv litt gammel Pink Floyd..

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Rasedyr har sin pris.. Høyere oppløsning ikke alltid like lett. Bare prøv litt gammel Pink Floyd..
    Tydeligvis :)
    Diskanten er mye behageligere på CJ/Marantz, bassen er dyp og fin men savner litt av hardheten i Luxen. Mellomtonen er veldig bra som nevnt før ;)

O

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Luxman 590 og Sf Amati spilte særdeles bra sammen. Ikke hørt med de nye forsterkerne men Lux'en var lett å like. Musikalsk som få andre.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Luxman 590 og Sf Amati spilte særdeles bra sammen. Ikke hørt med de nye forsterkerne men Lux'en var lett å like. Musikalsk som få andre.
    Det er helt sikkert,lurer på om jeg har gjort noe dumt:'(

O

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Må ikke gi opp så fort Evo! For det første aner ingen av oss hvor gamle røra i CJen er. For det andre kan Marantzen være en dårlig match. Jeg fikk jo ikke akkurat testa den selv, slik som handelen foregikk. :)
    Med nye/riktige rør og en pre med kvalitetene du savner vil det garantert være mulig å tjune lyden i din retning. :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Må ikke gi opp så fort Evo! For det første aner ingen av oss hvor gamle røra i CJen er. For det andre kan Marantzen være en dårlig match. Jeg fikk jo ikke akkurat testa den selv, slik som handelen foregikk. :)
    Med nye/riktige rør og en pre med kvalitetene du savner vil det garantert være mulig å tjune lyden i din retning. :)
    Har/hadde ikke du CJ pre også? Syns jeg så det i annonse på finn.

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg linka til en CT5 noen sider tilbake, men har aldri hatt pre fra CJ selv. Brukte 250en sammen med AMR DP 777SE og Musical Innovation MI16, noe som var en meget god match. MI16 spiller dynamisk og fyldig, noe som passer bra med ET250. :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Har/hadde ikke du CJ pre også? Syns jeg så det i annonse på finn.
    Jeg linka til en CT5 noen sider tilbake, men har aldri hatt pre fra CJ selv. Brukte 250en sammen med AMR DP 777SE og Musical Innovation MI16, noe som var en meget god match. MI16 spiller dynamisk og fyldig, noe som passer bra med ET250. :)
    Tror nok JC/Marantz kræsjer litt ja,håper og få testet Ear til uka :)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Vurderte du CJ CT5 pre Ove? Den på finn? Kanskje harmonien totalt faller på plass?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.169
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ligger en pen rørpre på torget nå fra et fristende merke... Rogue :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Som sagt Premier 17 feks..Magisk.. Både tkr og jeg fremholder dette..Drinking by the label er smart..Dvs holde seg til samme merke for å forsterke de gode kvaliteter som merket besitter. Så også CJ. Rogue er fine ting, men kan være helt mismatch...Såklart har EVO lyst til å teste pre så er det bare å gjøre det. men han får ikke maks ut av effektrinnet uten å bruke noe fra CJ.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    CJ pre hadde nok vært best ja. 30K er litt mye sånn rett før jul. Amati tok et dypt hugg i lommeboka gitt :)

O
    Har man sagt A så må man si B :) Nei, du må la fornuften styre og så klart.
    Men selv tenker jeg at matchende sett ofte gir det beste tonale utgangspunkt
    slik produsenten har tenkt det. Ikke sikkert det er det beste. Men det ser også
    ryddig ut med CJ og CJ i hylla di :) Har du spurt eller foreslått et bud på CT5?
    Mulig det kan forhandles en del i pris. Står til 30k. Da er ikke 25 langt unna ;)
    Får starte kronerulling for at du skal få matchende sett til jul ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    CJ pre hadde nok vært best ja. 30K er litt mye sånn rett før jul. Amati tok et dypt hugg i lommeboka gitt :)

O
    ryddig ut med CJ og CJ i hylla di :) Har du spurt eller foreslått et bud på CT5?
    Mulig det kan forhandles en del i pris. Står til 30k. Da er ikke 25 langt unna ;)
    Du har nok helt rett i det,ser om det er noen interesse for Marantzen og legger i noen kroner så går det nok bra;)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17

O
    Du har nok helt rett i det,ser om det er noen interesse for Marantzen og legger i noen kroner så går det nok bra;)

O
    Ja så du hadde lagt ut Marantzen. Så da er et vel noe i gjære :) Ta det i eget tempo.
    Ikke stress. Men tror selvsagt matchende par kan gjøre noe til og fra rent subjektivt.
    Blir spennende å se hva som skjer videre. Du har garantert flott lyd som det er :)
    Men mye vil ha mer. Sånn er det jo i hifi kjøret ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O

O
    Ja så du hadde lagt ut Marantzen. Så da er et vel noe i gjære :) Ta det i eget tempo.
    Ikke stress. Men tror selvsagt matchende par kan gjøre noe til og fra rent subjektivt.
    Blir spennende å se hva som skjer videre. Du har garantert flott lyd som det er :)
    Hehe,sant det. Det låter ikke effent i det hele tatt,men det er noe jeg savner. Det beste er jo og spille på det en uke eller to først.
    Mulig jeg må justere høyttaler plasseringen litt med ny forsterker også???,tester litt med rør kabler og toe inn nå først.

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17

O
    Hehe,sant det. Det låter ikke effent i det hele tatt,men det er noe jeg savner. Det beste er jo og spille på det en uke eller to først.
    Mulig jeg må justere høyttaler plasseringen litt med ny forsterker også???,tester litt med rør kabler og toe inn nå først.

O
    Ja klart man ofte trenger litt omstilling. Men jeg er litt der at hvis man ikke helt er fornøyd
    med det man hører der og da, så er det noe man ikke er fornøyd med videre og.
    Er vel derfor man bytter litt utstyr innimellom :) Tror du kommer i mål uansett til slutt.
    Veien blir til som man går :) Man snakker High End hos deg nå. Så det begynner å bli
    kresent på matching. Vil tro høyttalerne avslører svakhetene lettere enn hos Cremona.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O

O
    Ja klart man ofte trenger litt omstilling. Men jeg er litt der at hvis man ikke helt er fornøyd
    med det man hører der og da, så er det noe man ikke er fornøyd med videre og.
    Er vel derfor man bytter litt utstyr innimellom :) Tror du kommer i mål uansett til slutt.
    Veien blir til som man går :) Man snakker High End hos deg nå. Så det begynner å bli
    kresent på matching. Vil tro høyttalerne avslører svakhetene lettere enn hos Cremona.
    Er det jeg tenker også,ja Amatiene er mye mere nådeløse enn Cremona :) jeg finner nok ut av det,pleier og få det til ;)

O

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Min erfaring med sf plassering er god avstand mellom ht og (ekstrem) toe in som krysser rett foran nesetippen i sweet spot.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.930
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Min erfaring med sf plassering er god avstand mellom ht og (ekstrem) toe in som krysser rett foran nesetippen i sweet spot.
    Nå har de 2.5 m i fra diskant til diskant,og en del mere toe in og det gjorde noe med lyden ja :):)
    Men da er det bra lyd kun i sweetspot,dæven!! det hjalp.
    IMG_2294.jpg

Ikke lett og se på bilde,den venstre er satt 10cm lenger til siden.

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn