Hertugens hifi loft

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det manglet ikke bass hos deg tosken😁. Men jeg liker nok det tunet noe annerledes enn du gjĂžr. Men jeg mĂ„ ĂŠrlig innrĂžmme at jeg ikke er overvettus glad i systemer som mĂ„ ha(r) sub. Det er i mine Ăžrer bedre uten. NĂ„r det er sakt sĂ„ er det nok noe i det du sier om mitt oppsett (hĂžyttalere/rom). Jeg liker at det er bass der det skal vĂŠre bass,med det mener jeg at i visse innspillinger sĂ„ er det seff ikke like bra som andre men der det er sĂ„ vil jeg ha et system som fĂ„r frem det som er der. McIntosh har for fet/blĂžt(i mitt rom) bass ikke den hardheten jeg liker. Det mĂ„ ikke vĂŠre kjeller dypt bare det er en viss dybde/hardhet i bassen. Å finne en hĂžyttaler/Amp uten kompromisser vet jeg er umulig men sĂ„ nĂŠre som mulig det jeg liker er fint. Er jeg der nĂ„? Jeg tviler da jeg ikke har hĂžrt pĂ„ langt nĂŠr det beste der ute og livet er alt for kort til Ă„ finne det ut ogsĂ„đŸ˜. Utenom Auditor da som mĂ„ vĂŠre nĂŠr 200 Ă„r nĂ„đŸ˜‚.

    O
    Auditor er kanskje enda mer?
    Han har vel ikke sagt han er fra denne planet? 😜😁
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg er heldigvis bare 14Ă„r, men jeg kan absolutt alt đŸ„łđŸ„ł
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.869
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    NĂ„ har disse stĂ„tt i siden i gĂ„r,og kontra de som satt i Dacen sĂ„ spiller disse litt mykere i toppen. Mellomtone omtrent som den var og bassen gĂ„r nok litt dypere nĂ„. Merker det mest nĂ„r jeg spiller lavt til normal volum nĂ„ er det der med en gang. Philips mini watt SQ skal fĂ„ bryne seg litt nĂ„ fĂžr jeg tester russer rĂžrene jeg fikk lĂ„ne av rama😁.

    O
    4E9EC01B-4E79-4E3F-9C0C-1BB718011E5D.jpeg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.869
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    NĂ„ med Russer rĂžr😁
    Dette er med mine Ăžrer det beste jeg har hatt av lyd her pĂ„ lofftet😍. Krisp fin topp,deilig mellomtone,passe dyp bass med en viss hardhet som jeg liker. Med Siemens PCC88 sĂ„ lĂ„ter det et hakk bedre over hele linja men Russerene fĂ„r stĂ„ i litt til😁. Takk til Rama for at jeg fikk teste og sĂ„ kjĂžpe rĂžrene,det sparte meg for mye styr😉. Neste er en ny platespiller som passer inn i systemet

    .
    E0FB6EFC-7110-4E7A-9A78-CB9BE6A6A5BE.jpeg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    NÄr skal du teste ut NAS pÄ loftet? Og gleder meg med deg, ikke er bedre enn nÄr det sitter,
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    sÄ moro Ä hÞre at du er fornÞyd Ove men angÄende snurre sÄ mÄ du fÄ prÞvd en Clearaudio spiller ;)

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ikke skift ut elcompblokkene eller hÞyttalerne nÄ da.
    du har en vinnerkombo der.
    fÄr du akutt klÞe kan du heller kaste ut andre ting i anlegget.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    forresten, siemensrĂžrene er pcc88, ikke 6922.
    jeg liker generelt pcc88/7dj8 bedre enn 6922/6dj8/ecc88/e88cc, og det gjĂžr ingenting at pcc/7d er snillere priset.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    BĂŠrum
    Har ikke fulgt helt med i det siste, sÄ unnskyld dersom dette er kommentert tidligere i trÄden. Men hva synes du om AMR'en, Ove? Jeg fikk nesten kloa i en for et par Är siden, men den glapp unna.

    PS Ser pÄ AMR-trÄden at det er noen knepp her og der. ;) Men lyden mann, er den hinsides?
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.869
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har ikke fulgt helt med i det siste, sÄ unnskyld dersom dette er kommentert tidligere i trÄden. Men hva synes du om AMR'en, Ove? Jeg fikk nesten kloa i en for et par Är siden, men den glapp unna.

    PS Ser pÄ AMR-trÄden at det er noen knepp her og der. ;) Men lyden mann, er den hinsides?
    AMR lĂ„ter meeeeget bra,grammo😁.
    FĂ„r nok presset ut det som ligger i den nĂ„đŸ˜‰

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Evo, hva er inngangsimpedansen pĂ„ blokkene? Kanskje min rĂžr-pre klarer Ă„ drive de? Hadde vĂŠrt moro Ă„ prĂžve for Ă„ se hva som skjer. Ikke det at den er noe for deg, altsĂ„, til det ser den ikke bĂžs nok ut 😄
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja det skader ikke det,mere glede av det har jeg ogsĂ„,slipper Ă„ ha dĂ„rlig samvittighet for alle pengene som stĂ„r i benken Ă„ ikke i banken😂

    O
    Det er ogsÄ en klar fordel. Derfor jeg ikke gidder Ä tenke pÄ Ä kjÞpe dyr og fancy platespiller.. den brukes sÄ sjeldent at det blir mye penger som bare stÄr der.. samt at jeg egentlig liker den billige reloop saken veldig godt.. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.869
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Evo, hva er inngangsimpedansen pĂ„ blokkene? Kanskje min rĂžr-pre klarer Ă„ drive de? Hadde vĂŠrt moro Ă„ prĂžve for Ă„ se hva som skjer. Ikke det at den er noe for deg, altsĂ„, til det ser den ikke bĂžs nok ut 😄
    FC0DADDD-8BA9-4B8A-8542-7A3E851B00E2.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skal gÄ bra, det. Vi tar en runde en dag hvis du vil.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hvor landet du med Philips Miniwattene? HÄper du unnskylder att jeg legger ved ett bilde av mitt tidligere oppsett med min AMR CD-777, her koblet med Aspara HL6 & EAR 869 hvor det lÄt magisk...

    ear-amr.jpg

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.869
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Spiller med miniwatt nĂ„,det stĂ„r mellom de og Siemens rĂžrene om hvem av de som jeg liker best. Det er litt krispere lyd i simens rĂžrene,mens Miniwatt SQ er de som lĂ„ter "penest". Det er gjort pĂ„ under 1 min Ă„ bytte rĂžr sĂ„ alt til sin tid(musikk) er jo greitđŸ€”

    O
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Enig. Var innom loftet i gÄr kveld. Fabelaktig klarhet og Äpenhet i musikken. Der det fÞr var litt "pent" og uanstrengt var det nÄ herlige detaljer og klarhet. Som det berÞmmelige slÞret var fjernet fra hÞyttalerene. Tommel opp fra 'HÞgda'.

    :)
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn